Voittaja näyttelyt 2013 - millaista vääryyttä näitte?

giwa1

Näyttelyt ovat kivoja tapahtumia, joissa näkee paljon tuttuja ja muita koiria, parhaimmillaan näyttelyt ovat mukavaa ajanvietettä omistajan ja koiran välillä!

Aina ei näin kuitenkaan ole, sillä valitettavasti jotkut yksilöt ottavat näyttelyt hieman turhan vakavasti.... Omistajat/esittäjät stressaavat ja jännittävät, on kiire, paino on kova, tapahtuu vääryyttä jne.

Ajattelinkin aloittaa keskustelun vähän erilaisesta aiheesta ja kysyä teiltä, jotka olitte paikalla, näittekö jonkinlaista vääryyttä tapahtuvan omistajan/esittäjän ja koiran välillä?

Minulle koirat ovat perheenjäseniä ja ystäviä, joiden kanssa tykkään käydä näyttelyssä ja koirani tykkäävät siitä! Tästä syystä, en pysty käsittämään, miten jotkut voivat olla niin tunteettomia ihmisiä ja käsitellä koiriaan huonosti jos ne eivät esim. pärjääkään...

Jonotin koirani kanssa kuvauspisteelle ja viereisessä jonossa oli kaksi Latvialaista naista, joilla oli kaksi papillonia. Heidän vuoronsa koitti ja ensimmäisen koiran kuvat onnistuivatkin hienosti, mutta toinen koira oli peloissaan ja tärisi... Koiran omistaja asetteli koiran kuvauskorokkeelle, jossa koiran korvat eivät ilmeisesti olleet kovin rodunomaisesti, koska tuo koira tärisi ja pelkäsi niin kovin. Once in the life time saattoi olla kyseessä ja kaikki toki haluavat koiristaa hyvät kuvat kun jonoa on takana runsaasti ja kiirekin olisi (vaikka nämä eivät kiirettä pitäneetkään) mutta jos koira on peloissaan, pitäisi sitä kehua ja kannustaa. Mitäpä teki tämä Latvialaisnainen... Hän nappasi koiraa ensi kaulasta ja takapäästä kiinni, nosti koiran ilmaan ja heilutteli siellä useita kertoja toistuvasti, jotta koira seisoisi hyvin, tulos oli kuitenkin päinvastainen, koira-parka tärisi kuin haavanlehti... Lopulta tuo nainen otti koiraansa kurkusta kiinni ja ravisteli!! Olin niin shokissa koiran omistajan käytöksestä, etten tajunnut katsella kuin suu auki, muutamat jonossa kauhistelivat ja puhuivat heille Suomeksi moittivaan äänen sävyyn. Jonossa oli varmasti yhteensä 60 ihmistä, joista todennäköisesti ensimmäiset 30 näkivät kaiken tämän, sekä ihmiset jotka istuivat kuvauspisteen vieressä. Harmittaa, etten ottanut tätä kaikkea videolle, mutta koska tuon naisen käytös oli minusta niin hirvittää päätin etsiä kyseisen naisen kotisivut ja julkaista ne täällä.

Hienoja koiria kuvissa, mitähän joutuvat rassukat kestämään... http://lilly-papillon.com/en/news kyseinen nainen löytyy 18. kuvasta kun selaatte sivua alas.

8

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ♥♥♥♥♥♥

      En nähny tollasta mutta jos itte harrastaisin joskus koiranayttelyita niin kohtelisin koiriani hyvin.

    • ♡♡♡♡♡♡

      Aika törkeetä.....?? Mahdatko muistaa päivää

      • eri asioita

        Näki kai tuon kuvaajakin, katsot vaaleanpunaisten lasien läpi maailmaa, tai kateuksissasi pöliset


    • giwa1

      Päivä oli sunnuntai päivä eli Voittaja näyttely.

      Nimimerkki "eri asioita" oliko viestisi tarkoitettu minulle? Näyttelyissä ei siis ollut kuvaajia vaan vain kuvauspiste jossa jokainen otti omalla kamerallaan itse koirastaan kuvan. Jonossa seisoi kymmeniä ihmisiä koirineen ja kuten kirjoitin ekaan viestiini niin monet ihmiset kauhistelivat tämän kyseisen ulkomaalaisen naisen toimintaa näyttelyssä.
      Mä en kovin herkästi tällaisista asioista meteliä nosta, koska mä olen sitä mieltä että niitä pieniäkin koiria pitää komentaa ja niillä pitää olla kuri ja mulla itselläni on koirillani tiukka kuri. Jos jokin asia on kielletty niin se myös pitää.
      Mä en kuitenkaan koskaan ravistele koiriani kurkusta tai käytä niihin fyysistä väkivaltaa.

      Lopuksi eräs suomalainen toisessa jonossa oleva naishenkilö sanoi englanniksi tälle kuvauspisteellä olevalle naiselle, että lopettaisi jo, että hänen ravistelunsa ei ainakaan asiaa paranna yhtään. Ja ihan paikkaansa piti, koira tärisi vain enemmän ja enemmän, mikäs ihme tuo....

    • TOIMINTAA

      VOI HELVETTI. MIKSET OTTANUT SITÄ KOIRAA SILTÄ ÄMMÄN PASKALTA POIS. NIIN JOKAINEN JOLLA ON JÄRKIPÄÄSSÄ OLISI TEHNYT EIKÄ NETISSÄ ITKISI. POLIISI PAIKALLE JA KOIRA HUOSTAAN. JUURI TUON TAKIA VIHAAN KOIRANÄYTTELYITÄ.

      • ja paskat

        Kaikki eivät näyttelyissä näin käyttäydy! Joten älä lähde leimaamaan


    • ***tanan hullu

      Siis tuo puna/mustatukkainen muija...
      Törkeää käytöstä,ovatko kuvaajat paskahousuja,kun eivät uskalla puuttua tuollaiseen rääkkäykseen?

    • sesse1

      Näyttelyissä on AINA paikalla toimihenkilöitä joilla on valta ja velvollisuus puuttua huomattuihin epäkohtiin, kuten juurikin koiran epäasiallinen käsittely, laittomat välineet (kuten esim. Suomessa kielletyt piikkipannat joita Venäjällä paljon käytetään), aggressiiviset, ei-hanskassa olevat koirat jne. Eli vastaisuudessa vaan reippaasti toimitsijaa hihasta. Näyttelyn järjestäjän edustajalla on oikeus sulkea tämmöisen toiminnan takia koira ulos kilpailusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe