AkneaVastaanTaisto

ScarFace81

Hei,
ajattelin nyt kertoa teille oman elämän tarinani ihan vain avuksi kanssaihmisille (kaikenlaiset kritisoijat voivat huudella jos haluaa, I couldn't care less...) Eli olen reilu 30v nainen jolle alkoi näppyjä tulemaan rajummin naamaan tuossa n.1,5v sitten. Sain niihin e-pillerit jotka mun kohdilla lähinnä räjäytti pakan...naamani oli vajaa vuosi sitten siinä pisteessä että kun hymyilin, saattoi paise puhjeta. Menin sitten ihotautilääkärille (ihana ihminen sinällään ja suhtautui vakavasti murheisiini) määräsi antibioottikuurin tetrasykliinejä (olisi myös kirjoittanut suoraan roa-kuurinkin). Antibiooteista ei ollut juurikaan apua joten sukelsin nettiin, tein taustaselvityksiä aknesta jne jne. eri kielillä,kaiken koitin. No tässä mun survival-story: päätin kokeilla sinkkiä. Rainbow:lla on vauvojen sinkkivoidetta jota on helppo sotkea lähes minkä tahansa rasvan joukkoon, lisäksi söin n.20-50mikrogrammaa sisäisesti sinkkiä. Lisäksi luin että kuorinta ja happamuus auttaa...no nykyään pyyhin naamani etikalla (varokaa!tiukkaa ainetta, tarkemmin happoa EI SAA PÄÄSTÄÄ SILMIIN eikä silmänympärysiholle)...mulle toimii paremmin kuin mekaaninen kuorinta rakeilla (vaikutus maks 1-2min!!!) Siihen perään huolelliset huuhtelut ja rasvaus (ite olen aina rakastanu lancomen visionarea mutta se on tod.kallis olen myös käyttäny noin 50/50 jaolla rainbow:n sinkkivoidetta ja aqualan geliä...jokainen hakekoon oman rakkaan kombinaation) Peruspesuihin Avecyd koko vartalolle (pH 3,5) En vieläkään ole 100% parantunut muttei enää ole julmettuja paiseita ja ihomadotkin poistuu.. Olkaa ihmiset hyvin hyvin varovaisia etikan kanssa...sen pH huitelee vatsan suolahapon tasolla (1-1,5)...ja pH on logaritminen joten varovaisesti käyttäkää jos käytätte tai ohentakaa vedellä..itse olen perehtynyt kemikaaleihin jne mutta toisaalta kova pettymys 3kk antibiootteihin johti kokeiluihin. Moni on käyttänyt myös omenaviinietikkaa (lievempää...paljon lievempää) joten sillä kannattanee aloittaa

Lisäksi olen nyt aloittanut akuuttien tulehdusten hillintää lääkehiilinaamiota, siitä ei sen enempää kokemusta jotta tänne hehkuttaisin...palailen asian tiimoilta

Eipä sen ihmeempiä, tiedän miten akne häiritsee/aiheuttaa tuskaa...tässä mun stoori...paljon luin monenkielisiä palstoja sinkistä ja etikasta...toivottavasti jolleen on hyötyä...mä huomaan etikka sinkki kasvorasvakäsittelyllä helpotusta jo seuraavana aamuna.

1

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ScarFace81

      Niin ja lisään nyt vielä kerran: OLKAA VAROVAISIA ETIKAN KANSSA!!!!! Ite kostutan pumpulin kevyesti, sillä pyyhin ongelma-alueet, kirvelee/polttelee->huuhtelu....tämä mun teoria pohjaa siihen että akneen vaikuttaa vahvasti pintakuivuus (etikka kuorii) ja tutkimukset jossa terveessä ihossa on enemmän sinkkiä kuin sairaassa. Sinkin yliannostus on vaikeaa saavuttaa (sitä annetaan mm.malarialapsille huomattavasti enemmän kuin itse olen käyttänyt) mutta riskinä on anemia ja kuparin vajaus. Kuureina melkolailla harmiton. Lisäksi etikka tukee sinällään terveen ihon pH:ta, eli hapan. Etikka selkeästi avaa ihohuokosia, ne suorastaan turpoaa käsittelyn aikana mutta sinkki ne rauhoittaa.

      Onnea kaikille tämän asian kanssa kamppaileville....en väitä keksineeni pyörää tms. mut tiedän et avottomuus on kamalaa....

      JA EDELLEEN: VAROVASTI HAPPOJEN KANSSA!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3434
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2002
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1921
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1405
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe