AkneaVastaanTaisto

ScarFace81

Hei,
ajattelin nyt kertoa teille oman elämän tarinani ihan vain avuksi kanssaihmisille (kaikenlaiset kritisoijat voivat huudella jos haluaa, I couldn't care less...) Eli olen reilu 30v nainen jolle alkoi näppyjä tulemaan rajummin naamaan tuossa n.1,5v sitten. Sain niihin e-pillerit jotka mun kohdilla lähinnä räjäytti pakan...naamani oli vajaa vuosi sitten siinä pisteessä että kun hymyilin, saattoi paise puhjeta. Menin sitten ihotautilääkärille (ihana ihminen sinällään ja suhtautui vakavasti murheisiini) määräsi antibioottikuurin tetrasykliinejä (olisi myös kirjoittanut suoraan roa-kuurinkin). Antibiooteista ei ollut juurikaan apua joten sukelsin nettiin, tein taustaselvityksiä aknesta jne jne. eri kielillä,kaiken koitin. No tässä mun survival-story: päätin kokeilla sinkkiä. Rainbow:lla on vauvojen sinkkivoidetta jota on helppo sotkea lähes minkä tahansa rasvan joukkoon, lisäksi söin n.20-50mikrogrammaa sisäisesti sinkkiä. Lisäksi luin että kuorinta ja happamuus auttaa...no nykyään pyyhin naamani etikalla (varokaa!tiukkaa ainetta, tarkemmin happoa EI SAA PÄÄSTÄÄ SILMIIN eikä silmänympärysiholle)...mulle toimii paremmin kuin mekaaninen kuorinta rakeilla (vaikutus maks 1-2min!!!) Siihen perään huolelliset huuhtelut ja rasvaus (ite olen aina rakastanu lancomen visionarea mutta se on tod.kallis olen myös käyttäny noin 50/50 jaolla rainbow:n sinkkivoidetta ja aqualan geliä...jokainen hakekoon oman rakkaan kombinaation) Peruspesuihin Avecyd koko vartalolle (pH 3,5) En vieläkään ole 100% parantunut muttei enää ole julmettuja paiseita ja ihomadotkin poistuu.. Olkaa ihmiset hyvin hyvin varovaisia etikan kanssa...sen pH huitelee vatsan suolahapon tasolla (1-1,5)...ja pH on logaritminen joten varovaisesti käyttäkää jos käytätte tai ohentakaa vedellä..itse olen perehtynyt kemikaaleihin jne mutta toisaalta kova pettymys 3kk antibiootteihin johti kokeiluihin. Moni on käyttänyt myös omenaviinietikkaa (lievempää...paljon lievempää) joten sillä kannattanee aloittaa

Lisäksi olen nyt aloittanut akuuttien tulehdusten hillintää lääkehiilinaamiota, siitä ei sen enempää kokemusta jotta tänne hehkuttaisin...palailen asian tiimoilta

Eipä sen ihmeempiä, tiedän miten akne häiritsee/aiheuttaa tuskaa...tässä mun stoori...paljon luin monenkielisiä palstoja sinkistä ja etikasta...toivottavasti jolleen on hyötyä...mä huomaan etikka sinkki kasvorasvakäsittelyllä helpotusta jo seuraavana aamuna.

1

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ScarFace81

      Niin ja lisään nyt vielä kerran: OLKAA VAROVAISIA ETIKAN KANSSA!!!!! Ite kostutan pumpulin kevyesti, sillä pyyhin ongelma-alueet, kirvelee/polttelee->huuhtelu....tämä mun teoria pohjaa siihen että akneen vaikuttaa vahvasti pintakuivuus (etikka kuorii) ja tutkimukset jossa terveessä ihossa on enemmän sinkkiä kuin sairaassa. Sinkin yliannostus on vaikeaa saavuttaa (sitä annetaan mm.malarialapsille huomattavasti enemmän kuin itse olen käyttänyt) mutta riskinä on anemia ja kuparin vajaus. Kuureina melkolailla harmiton. Lisäksi etikka tukee sinällään terveen ihon pH:ta, eli hapan. Etikka selkeästi avaa ihohuokosia, ne suorastaan turpoaa käsittelyn aikana mutta sinkki ne rauhoittaa.

      Onnea kaikille tämän asian kanssa kamppaileville....en väitä keksineeni pyörää tms. mut tiedän et avottomuus on kamalaa....

      JA EDELLEEN: VAROVASTI HAPPOJEN KANSSA!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe