Omistan 3g -reitittimen, ja olen satunnaisesti käyttänyt Nintendo 3ds -laitetta verkossa kyseisen reitittimen läpi WPA2 -suojauksella.
Luin netistä kyseisen suojauksen murtamisesta, ja toistaiseksi olen käyttänyt kyseistä verkkoyhteyttä vähän, joten kukaan ei ole todennäköisesti vielä murtautunut siihen.
Murtautumiseen tarvitaan käsittääkseni authentication key, jonka saa vaikka lähettämällä nopean palvelunesto -hyökkäyksen uhrin koneelle, jonka jälkeen tämän täytyy käynnistää katkennut nettiyhteys uudelleen. Sen jälkeen saa keyn, jonka jälkeen pitäisi murtaa salasana. Vaikka hakkeri saisikin tiedot minulta, minulla on pitkä salasana, jonka murtamiseen vaaditaan brute -forcea, eli se ei ole mikään yleiskielellinen sana, jota voisi löytyä sanalistoista.
Olen ollut langattoman reitittimen kanssa lyhyitä toveja verkossa, joten todennäköisesti kukaan ei ole murtautunut siihen, mutta kysymykseni onkin, kannattaisiko siirtyä käyttämään kotikannettavallakin pelkkää langatonta nettiä WPA2- suojauksella ja vaihtaa salasana aika -ajoin?
Tosin tämäkään ei poissulje sitä, että jos koneellani on keylogger, niin joku voi saada salasanan vaihdon yhteydessä kirjoittamani uuden salasanan haltuunsa.
WPA2
0
116
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2204219Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii692715Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3932411- 472343
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua381597Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5321350- 571320
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em951316- 761291
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251186