Minunkin tyttäreltäni meni pienenä kyynärnivel sijoiltaan, äidin selitys tapahtuneelle oli että lapsi oli kiivennyt äidin etumusta pitkin ja pudonnut. Merkillistä, missä olivat äidin suojelevat kädet? Tapahtui tytön ollessa n.2-vuotias. Myöhemmin tyttö itse kertoi pudonneensa vaatenaulakosta. Tyttärellä myös huomattava määrä mustelmia, joiden selitykset myös ontuvat, esimerkiksi oli samalla kertaa silmäkulma mustana ja myös sääressä kourasta, eli viidestä sormesta aiheutuneet mustelmat. Miksi ei ugin ja Porin lastensuojeluviranomaiset tutkineet asiaa perinpohjaisesti. Pitääpä laittaa asia aluehallintovirastoon tutkittavaksi ja liittää mukaan KHO:n päätös, miten toimitaan epäselvissä lasten "onnettomuustapauksissa"
"Oikeuden mukaan huostaanotto oli tarpeellinen.
KHO katsoi, että puutteet lapsen huolenpidossa tai muissa kasvuolosuhteissa olivat vakavasti vaarantaneet lapsen terveyden ja kehityksen."
KHO Pienen lapsen selittämätön kallonmurtuma oli edellytys huostaanotolle. Näin katsoo korkein hallinto-oikeus (KHO).
Vähän yli 2-vuotiaalla pojalla todettiin outo kallonmurtuma, joka oli lääkäreiden arvion mukaan aiheutunut voimakkaasta iskusta päähän eikä voinut syntyä taaperon omasta toiminnasta.
Lapsi oli ollut päivän aikana päivähoidossa ja äidin avopuolison hoidossa kotonaan.
Lapsen äiti ja tämän avopuoliso eivät kyenneet selvittämään tapahtumia, mistä vakava vamma olisi voinut aiheutua.
Lapsi otettiin huostaan. Äiti valitti huostaanottopäätöksestä ja kiisti epäilyt kaltoinkohtelusta.
Oikeuden mukaan huostaanotto oli tarpeellinen.
KHO katsoi, että puutteet lapsen huolenpidossa tai muissa kasvuolosuhteissa olivat vakavasti vaarantaneet lapsen terveyden ja kehityksen.
Lapsella kallonmurtuma, KHO:n ratkaisu
7
163
Vastaukset
- Noen2
Lapsille sattuu ja tapahtuu, ei siinä tarvitse heti olla Näätänä astialla.
- von Lagerbom
Sattuu joo, mutta harvoin noin suurta mustelmamäärää pienellä tytöllä. Ja aika hälyttävää on jos naisella viiltelyharrastuskin ja siinä sivussa näkee harhanäkyjä tähtien tippumisesta maahan. Voi lapsiparkaa..
- Joulukysymykset
Miten muistat lapsiasi jouluna ?
Paljonko elatusapumaksu ? Se on lapsen edun kannalta tärkeää maksaa eräpäivänä.- von Lagerbom
Lapsen etu ei ole olla mielisairaan vanhempansa huollossa.
- Huuhaata
Ei ole.
Onko joku lapsi huollossasi ?
Miten on ruokkojen kanssa ?- von Lagerbom
Kaikki elatusmaksut ovat ajan tasalla, maksettuna. Ilmeisesti olet ugilaisen sydänystävätär, mutta et näemmä silti ole täysin tietoinen asioista.
- Iloinen veronmaksaja
von Lagerbom kirjoitti:
Kaikki elatusmaksut ovat ajan tasalla, maksettuna. Ilmeisesti olet ugilaisen sydänystävätär, mutta et näemmä silti ole täysin tietoinen asioista.
maksoitko itse vai Kela tai joku muu puolestasi ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703063
- 922855
- 512095
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201545- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51318Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131263- 181230
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241222