jesseä ootettu tuhansia vuosia

ei tuntus tuleva

ei tule kun ei tule. mitä tästä mieltä?

30

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tule ei. Ja Raamatun mukaan Jeesus tuskin edes meni minnekään. Vai miten hän meni taivaaseen kolmesta eri paikasta ja kolmesta eri tilanteesta? Ei yhtään uskottavaa, joten tämä odotus on typerää.

• kirjuri ylhäinen

"Katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun saakka".
      Minä avaan sokean silmät, näkemään oikein. kuurojen korvat kuulkoon, mitä HENKI seuraajilleen sanoo, Minä olen kuurojen korvat ja näkeväin silmät, ymmärsittekä, vai onko teidän ymmärryksenne madaltunut.

Te kysytte, missä sinä Herra olet ollut, kun me emme sinua näe?
      Vastaan teille tietämättömyyteenne, Sanan kautta minä puhun ja te kuulette minua.
      En minä ole teille vieras ja muukalainen ollut, joka päivä minä teille tarjoan, sanani mettä, sitä oikeaa hunajaa.

Katso tässä minä olen, kirjurin kynä, näkevän silmät. Yhäkö te vielä minua etsitte, te sokea kansa? Siunaus olkoon teidän kanssanne, niin kuin minunkin kanssani.

• Mun mielipide

Raamatun jesse on fiktio.

• poiespotkittu

"mun mielipide"
        Raamatussa ei puhuta jessestä mitään - joten se fiktio on sinussa itsessä

• Jeesus on fiktio
        poiespotkittu kirjoitti:

"mun mielipide"
        Raamatussa ei puhuta jessestä mitään - joten se fiktio on sinussa itsessä

Jesse = Jeesus.

• yksi pahainen lut.

Tässä on muutakin maailmaa olemassa kuin länsimaat. Ei voida ymmärrettävästi keskeyttää kristinuskon leviämistä muualla maailmassa, koska on tarkoitus, että kaikki kuulevat.

Ja tietysti sinulle ja sinunkin jälkipolvellesi annetaan vielä aikaa.

Toivottavasti siihen on paljon aikaa vielä, sillä savotta on pahasti kesken. Toisaalta kristittynä itsekkäästi toivoo, että tulisipa saman tien tietäen, että kaikki paha lopultakin poistuu ja parempi maailma on tulossa. Mutta sitä ennen tapahtuu valitettavasti aika epämiellyttäviä.

Ja jokaiselle tietysti Kristus tulee sitten ehkä jo fyysisessä kuolemassa, ainakin jollain tasolla.

Me luterilaiset odottaessamme istutamme omenapuun.

• "Ei voida ymmärrettävästi keskeyttää kristinuskon leviämistä muualla maailmassa, koska on tarkoitus, että kaikki kuulevat. "

Keskeyttäkää se kristinuskon leviäminen edes täältä Suomessa. Uskontopropaganda tulisi Suomesta lailla kieltää niin kuin Venäjälläkin kiellettiin homopropaganda. Minkä takia on jokin pakko levittää uskoa jonnekin islamikansojen sekaan ja alkaa niiden kanssa sotimaan uskonsotia?

"Ja jokaiselle tietysti Kristus tulee sitten ehkä jo fyysisessä kuolemassa, ainakin jollain tasolla. "

Sellaiselle osaa kuollut sitten sanoa että "oot väärä häiskä"!!??

• "Me luterilaiset odottaessamme istutamme omenapuun. "

Sellaiseen teillä korkeintaan äly riittää!

• "Ja tietysti sinulle ja sinunkin jälkipolvellesi annetaan vielä aikaa."

Enköhän mä sitten tällöin 3 valtion kansalliseen vanhaan aatelissukuun kuuluvana jäsenenä pääse sinne mihin mä ikinä itte tahdon, nimittäin kuoltuani hautaani oman "sieluni" kanssa!!

• ateisti1982 kirjoitti:

"Ja tietysti sinulle ja sinunkin jälkipolvellesi annetaan vielä aikaa."

Enköhän mä sitten tällöin 3 valtion kansalliseen vanhaan aatelissukuun kuuluvana jäsenenä pääse sinne mihin mä ikinä itte tahdon, nimittäin kuoltuani hautaani oman "sieluni" kanssa!!

Tai ne esi-isät nostavat minut tykönsä ihan mihin tahansa paikkaan, jonne itse ikinä haluan. Jotkut uskovat Jumaliinsa, mutta minulla suurempaa on uskoa omaan kreivin aatelissukuuni. Se on totta, mutta Jeesuksen eläminen tai Jumalassa olemassa oleminen ei totta ole!! Juon nyt maljan saksalaisille kuninkaille! Eläköön!

• poiespotkittu

Jos nimität Jeesusta jesseksi niin Hän tuli noin 2000 vuotta sitten lihassa maailmaan.
      Jeesus on syntynyt jokaisen uskovan sydämeen jossain vaiheessa. Ja Jeesus tulee jokaiselle kerran, milloin sitä en osaa sanoa. Mutta tulee sillä kuolemamme jälkeen seuraava jonka kohtaamme on Jeesus
      Jos tarkoitat jotain jesse-nimistä kavera niin tunne heitä kaksittain ja tapaan heitä ajoittain - keneltä kerron terveisiä

• outo tapaus

Sydän pumppaa verta..miksei tämä Jessenne osaa ilmestyä näkyvässä muodossa meidän ajassamme? Ei ole kovin uskottavaa tuollainen näkymätön heppu!

• "Jos nimität Jeesusta jesseksi niin Hän tuli noin 2000 vuotta sitten lihassa maailmaan. "

Sitä kertoo vain Raamattu, eikä yksikään nykyistä uskovista ole elänyt 2000 vuotta sitten, jotta voisi olla todisteita sille väitteelle että Jeesus on ollut olemassa!!

• Ihana Fantasti

Hän odottaa, että ihmiset tekee niin paljon syntiä, että tämä nykyinen maailmamme on riittävän kypsä tuhottavaksi.

Ei vedenpaisumuskaan tullut heti, ensin yhden tyypin piti rakentaa arkki valmiiksi.

Ei Sodoman ja Gomorran kaupunkeja tuhottu suinpäin, pari enkeliä kävi tsekkaamassa tilanteen ensin.

Luvatun maan entiset asukkaat saivat jatkaa syntimääränsä täyttämistä neljäsataa vuotta, kun israelilaiset olivat kasvattamassa kansaansa Egyptin lihapatojen ääressä.

Israelilaiset saivat täyttää omaa syntimääräänsä melkein tuhat vuotta, ennenkuin pakkosiirto iski päälle.

Jeesuksen tappamisestakaan tuomio ei tullut heti, vaan vasta neljänkymmenen vuoden päästä.

Kyllä se Jeesuksen paluu alkaa olla jo aika lähellä (näillä käytetyillä aika-asteikoilla), enteitä on ilmassa.

• Eräs ongelma on se että ateismi on olemassa. Jos olisi olemassa Jeesus tai Jumala niin ateismia ei olisi olemassa!!

• Pidähuivistaskii
        ateisti1982 kirjoitti:

Eräs ongelma on se että ateismi on olemassa. Jos olisi olemassa Jeesus tai Jumala niin ateismia ei olisi olemassa!!

Ateismille on annettu vain oma aikansa öykkäröidä. Senkin aikakaudelle tulee loppu.

• Oletko valmis?

Jeesus tulee

• Olen tullut siihen tulokseen yli 10 vuotta sitten, että se Raamatun Jeesus oli vain jokin "kylähullu", joka uskotteli ihmisille olleensa jokin "Jumalan poika". Todennäköisesti koko Jeesusta ei ole ollut koskaan olemassa!! Siihen aikaan tiedettiin, kuinka ihmisiä voidaan höynäyttää ns. "taikatempuilla" tai "paskaa puhumisilla", josta voidaan kirjoitella kirja. Jeesus kulki 12 opetuslapsen kanssa. Mies ei voi kulkea noin tiheästi miesten kanssa, jollei ole homoseksuaali. Naista Jeesuksella ei tiedetä olleen!

Neitsyt-Maria. On hyvin julkeata osoittaa edelleenkin, että nainen voisi neitsyenä tulla raskaaksi. Ainoa selitys asiaan on se että Neitsyt-Maria joutui raiskauksen kohteeksi, jota sitten peiteltiin niin että "Maria näki Jumalan ilmestyksen". Nykyisinhän naiset toteavat kuinka "jumalaiselta" akti miehen kanssa tuntuikaan. On olemassa edelleenkin naisia, jotka väittävät sikisseet pyhästä hengestä niin kuin tuntemamme Neitsyt-Maria. Se johtuu siitä että on "neitsyenä" mennyt baariin ja "filmi on katkennut" ja tullut raskaaksi seurassa olleelle miehelle josta on mennyt immenkalvo tuusaksi. Sitä baari-illan jälkeisiä tapahtumia koittaa nainen sitten värittää aivan toiseksi, että olisi tullut raskaaksi "pyhäksi hengestä" kunnei itse muista illan tapahtumista mitään tai ei halua muistaa. Gynekologi voi nykyisin asian tarkistaa, onko nainen tullut raskaaksi "pyhästä hengestä"!

Neitsyt-Maria oli joku siittänyt!!

• Hei nimimerkki "ei tuntus tulevan" ja muut keskustelijat,

Jeesuksen toisen tulemisen ajankohta on ollut kuuma peruna vuosisatojen ajan. Sitä yritetään ennustaa milloin milläkin kikalla, mutta vielä ei ole onnistuttu, eikä varmasti onnistuta. Se on kuitenkin varma, että Raamatun pohjalta saamme luottaa siihen, että Jeesus tulee takaisin aikanaan. Meidän apostolisessa uskontunnustuksessa sanotaan: "joka on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita...". Kirkkovuoden viimeinen sunnuntai on tuomiosunnuntai, jolloin puhutaan Kristuksen kuninkuuden sunnuntaista, mutta myös päivästä ja hetkestä, jolloin Jeesus saapuu pilvien päältä jakamaan ihmiset "vuohiin ja hampaisiin". Siis maksamaan tekojen mukaan.

Tietenkin niin kuin uskossa yleensä kaikki riippuu luottamuksesta. Luotanko, että se tapahtuu, mistä Jeesus itse puhuu, vai mihin kiinnitän sydämeni? Siinäpä hyvä kysymys...

-KaisaK, pappi

• ateisti1982

Etsit paikkaa minne sydämesi laitat? Kirurgi osaa se varmasti irrottaa, mutta tällöin sä varmastikin kuolet!

Ymmärrätkö ollenkaan, miksi en hyväksy teidän uskonnollisten ihmisten puhumisia?

Miten arvioisit, onko jouluna kirkkosali täynnä? Nykyisin on varmasti papit saaneet tavallisena sunnuntaina puhua tyhjille seinille!? Kirkon penkit tuskin on täysiä kuin ehkä jouluisin tai konfirmaatioissa!?

• kauhalla saanut

lupailet täällä varmoina asioina uskon asioita. saisit hävetä. helppo se sinun on luvata kun tiedät että ehdit itse kuolemaan eikä tarvi olla täällä esim 10000 vuotta vastaamassa perättömistä lupauksistasi.

ensin lupailet jeesusta varmasti tulevan ja lopussa vetelet takaisin että se onkin vaan luottamusta ja uskoa. uskovilla on aina menneet sekaisin tieto ja usko.

mutta eikai voi vaatia paljon jos ei ole kauhalla annettu.

• kauhalla saanut kirjoitti:

lupailet täällä varmoina asioina uskon asioita. saisit hävetä. helppo se sinun on luvata kun tiedät että ehdit itse kuolemaan eikä tarvi olla täällä esim 10000 vuotta vastaamassa perättömistä lupauksistasi.

ensin lupailet jeesusta varmasti tulevan ja lopussa vetelet takaisin että se onkin vaan luottamusta ja uskoa. uskovilla on aina menneet sekaisin tieto ja usko.

mutta eikai voi vaatia paljon jos ei ole kauhalla annettu.

Hei nimimerkki "kauhalla saanut",

mielestäsi lupailen liikoja. En oikeastaan lupaile, luotan. Luotan siihen, että minun Lunastajani elää ja tulee aikanaan takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Luotan siihen, että joskus tapahtuu oikeus ja kaikki tilit tasataan. Mutta toisaalta luotan myös siihen, että Jumala pitää huolen kyllä ajankohdasta, eikä minun tarvitse tosiaankaan kuin luottaa.

Hei myös nimimerkille "ateisti1982",
        ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat. Välillä sitä sokeutuu sille uskonnolliselle puheelle, mutta siksi olenkin kiitollinen, että mainitset asiasta. Pitäisi minunkin alkaa hieman tarkkailemaan minkälaista kieltä käytän.
        Puhut myös joulun kirkoista, ne varmasti tulevat aattona täyteen, kuten jouluyönäkin. Mutta tavallisena sunnuntaina meillä kuuntelemassa on noin 50-100 ihmistä/ kirkko. Messua pitäisi kehittää, että ihmiset kokisivat sen paikaksi, johon olisi hyvä tulla. Paikaksi, jossa voisi kokea Jumalan hoitavan läsnäolon. Tämä messussa kävijämäärä on kirkolle ongelma, mutta esim. Haapajärvellä ollaan alettu "vastatoimiin". Siellä messussa kävijijöiden määrä on lisääntynyt huomattavasti. Toivottavasti tämä olisi kehitys myös muualla Suomessa.

-KaisaK, pappi

• kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Hei nimimerkki "kauhalla saanut",

mielestäsi lupailen liikoja. En oikeastaan lupaile, luotan. Luotan siihen, että minun Lunastajani elää ja tulee aikanaan takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Luotan siihen, että joskus tapahtuu oikeus ja kaikki tilit tasataan. Mutta toisaalta luotan myös siihen, että Jumala pitää huolen kyllä ajankohdasta, eikä minun tarvitse tosiaankaan kuin luottaa.

Hei myös nimimerkille "ateisti1982",
        ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat. Välillä sitä sokeutuu sille uskonnolliselle puheelle, mutta siksi olenkin kiitollinen, että mainitset asiasta. Pitäisi minunkin alkaa hieman tarkkailemaan minkälaista kieltä käytän.
        Puhut myös joulun kirkoista, ne varmasti tulevat aattona täyteen, kuten jouluyönäkin. Mutta tavallisena sunnuntaina meillä kuuntelemassa on noin 50-100 ihmistä/ kirkko. Messua pitäisi kehittää, että ihmiset kokisivat sen paikaksi, johon olisi hyvä tulla. Paikaksi, jossa voisi kokea Jumalan hoitavan läsnäolon. Tämä messussa kävijämäärä on kirkolle ongelma, mutta esim. Haapajärvellä ollaan alettu "vastatoimiin". Siellä messussa kävijijöiden määrä on lisääntynyt huomattavasti. Toivottavasti tämä olisi kehitys myös muualla Suomessa.

-KaisaK, pappi

Kaisa, mihin "vastatoimiin" on Haapajärvellä alettu? Pakotettu ihmisten olleen uskonnollisiako!? Joulu on minulle ollut monena vuotena jo hyvin "käänteinen juhla". Tosin paistelen kinkkua ja keksin kaikenlaisia jouluruokia ja sitten syön niitä, käyn viemässä hautakynttilän "muualle haudattujen paikalle" ja saunon "omassa saunassani". Hyvin monesti jouluni rajoittuu siihen, mitä olen aina tehnyt vanhempieni kanssa. Avovaimoni viettää joulun Pohjois-Suomessa sukuloimassa ja minä täällä etelämpänä pitämässä lemmikeistäni hyvää huolta. Itse olen ollut hyvin tyytyväinen tähän joulun viettotapaan. Meillä on varmaan kuitenkin tulevaisuudessa vielä monia yhteisiä jouluja avovaimoni kanssa. :)

• ateisti1982 kirjoitti:

Kaisa, mihin "vastatoimiin" on Haapajärvellä alettu? Pakotettu ihmisten olleen uskonnollisiako!? Joulu on minulle ollut monena vuotena jo hyvin "käänteinen juhla". Tosin paistelen kinkkua ja keksin kaikenlaisia jouluruokia ja sitten syön niitä, käyn viemässä hautakynttilän "muualle haudattujen paikalle" ja saunon "omassa saunassani". Hyvin monesti jouluni rajoittuu siihen, mitä olen aina tehnyt vanhempieni kanssa. Avovaimoni viettää joulun Pohjois-Suomessa sukuloimassa ja minä täällä etelämpänä pitämässä lemmikeistäni hyvää huolta. Itse olen ollut hyvin tyytyväinen tähän joulun viettotapaan. Meillä on varmaan kuitenkin tulevaisuudessa vielä monia yhteisiä jouluja avovaimoni kanssa. :)

Hei ateisti1982,

Ns. Haapajärven malli on ollut esillä kuluneen vuoden aikana jumalanpalveluskoulutuksissa ympäri Suomea. Haapajärven mallissa lähdetään siitä, että koko seurakunta toteuttaa messun ei pelkästään viranhaltijat. Sinne on perustettu jumalanpalvelusryhmiä, joissa jokaisessa on eri-ikäisiä avustajia.

Jos olet kiinnostunut Haapajärven tavasta, kannattaa ottaa suoraan yhteyttä heidän seurakuntaansa.

t. Maarit-pappi

• "Jeesus tulee, oletko valmis" -laappuja jonkun taliaivoisen uskonlahkon jäsenet niittaavat vieläkin maaseudulla puisiin valopylväisiin, maitolaitureiden tai latojen kulmiin. Mikä järki siinä on, että maaseudun idyllikin pitää saastuttaa sillä propagandalla. Olen aina koittanut mökkireissullani repiä ne sieltä pois, koska moinen uskontopropaganda tulisi Suomesta kieltää!!
      Venäjällä ollaan huolissaan siitä että lapset ryhtyisivät homoiksi, jos joku näkee kadulla homopariskunnan suutelemassa, niin eikö täällä yhtälaisena pelkona ole mielivaltainen kristinuskon uskontopropaganda jolla on jokin erityisoikeus tai -asema, että lapsista tulee uskovaisia.

Mitä eroa on sillä että lapsesta tulee homoseksuaali tai lapsesta tulee uskovainen?! Onko uskovaisuudessa jotakin hyvettä? Ei kai!!??

• Jeesus tykittää!!

Jeesuksen uusi tuleminen on yksi niistä Raamatun itsensä toteuttavista ennustuksista.

Kyseinen Jeesuksen uusi tuleminen on toteutunut monta kertaa historian aikana eri puolilla maailmaa ja toteutuu edelleen tulevaisuudessa. Ainoa ongelma onkin siinä, että itsensä uudeksi Jeesukseksi julistaneita ei ole otettu tosissaan vaan heidät on suljettu erilaisiin laitoksiin.

• "Kyseinen Jeesuksen uusi tuleminen on toteutunut monta kertaa historian aikana eri puolilla maailmaa ja toteutuu edelleen tulevaisuudessa."

Historiassa on ollut sitten varmaan hyvin monta kylähullua?!

• "Jeesuksen uusi tuleminen on yksi niistä Raamatun itsensä toteuttavista ennustuksista."

Koko Raamatussa horistu teksti on todella hyvin epätodennäköinen

• Yu.
    • sfdfaa

Jeesus on toiselta nimeltään Godot? Näytelmässä Waiting for Godot, odotelaan Godot'ta, joka ei koskaan tule.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      30
      5860
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      18
      3204
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      17
      1321
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      51
      1313
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      23
      1174
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      155
      1098
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      43
      989
    8. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      126
      974
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      854
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      142