Ottakaahan lääkkeenne

bipologi

Harmi että niin moni mielenterveysongelmaisista on lääkevastaisia. Lääketehtaat ovat suurella vaivalla kehittäneet lääkkeitä, jotka ovat kaksisuuntaisen tärkein hoitomuoto. Jos et halua lääkkeitä käyttää, niin pidä se ainakin omana valintanasi, äläkä kannusta muita lääkkeettömyyteen.

17

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • expertti

      Mitäpä jos et rupea kertoilemaan muille miten heidän tulee elää elämänsä niin en rupea minäkään sanomaan sinulle minne voit tunkea ne lääkkeesi? :)

      Eiköhän ihmiset osaa tehdä omat valintansa ihan itse.

    • bipologi

      Omat valinnat ihan itse? Hah hah. Kunpa osaisivatkin.

    • hohhoijaaa

      hohhoijaa mitä juttuja...

      Jos haluat lääkkeitä käyttää, niin pidä se ainakin omana valintanasi, äläkä kannusta muita sekaantumaan "lääkkeisiin".

    • bipologi

      Olen pahoillani, jos viestini loukkaa tai muuten vaan ärsyttää joitakin. Onhan tää melkein sama kuin sanoisin, että älkää juoko liikaa alkoholia, älkää polttako tupakkaa, älkää käyttäkö huumeita, älkää harrastako irtosuhteita tai käyttääkää ainakin kondomia, laihduta, jos olet lihava, harrasta liikuntaa ja elä terveellisesti. Kai se on inhottavaa neuvomista. Elämä on täynnä valintoja. "Muahan ei kukaan määräile!"

      • herpderp

        Vähän heikkoja on vertauskuvasi. Etkä ole muuten ollenkaan pahoillasi. Ihme kontrollifriikki.


    • Moukka

      Ap:lle, minä en ole koskaan juonut alkoholia, en ole koskaan polttanut, en ikinä harrastanut irtosuhteita, en ole ikinä käyttänyt huumeita, en ole lihava, elän terveellisesti jne

      Olen suuttunut, olen toisinaan menettänyt malttini ja tuolloin olen korottanut ääntäni (en kuitenkaan viimeiseen kolmeen vuoteen), olen maksanut velkani ja laskuni aina ajallaan, olen töissä ja hoidan työni kiitettävästi, ei ole sairauspoissaoloja ollut viimeiseen vuoteen.

      En halua toistaa itseäni ja kertoa (mahdollisia) syitä bipo dg, mutta lääkkeitä en syö sen perusteella, että kohdalleni osui ilmeisestikin mielenterveyshäiriöistä kärsivä psykiatri joka tämän diagnoosin minulle langetti.

      Se on viime vuodet ollut kohdallani kirous, joka on sulkenut lukemattomia ovia edestäni ja ajanut minut todelliseen epätoivoon.

      Mikä sinä olet täällä nettikirjoitustesi kanssa muita ohjailemaan lääkkeiden syömiseen?

      Niin kauan, kun hoidan kotini, työni, lemmikkieläimet, lapset ja elän mielestäni sekä mieheni (ja muidenkin sukulaisten) mielestä täysin normaalia elämää, en varmasti syö lääkkeitä.

      Viestisi on ajattelematon. Koska virhe diagnooseja tehdään nykyisin ilmeisen paljon, on mielestäni aivan ok jättää tuolloin lääkkeensä syömättä.

      Minä en kannusta ketään lopettamaan lääkkeitään tai niitä syömään, jokainen tekee omat päätökset ja valintansa.

    • bipologi

      No voit olla onnellinen, jos sulla ei ole ongelmia mielenterveytesi kanssa. Alkoholinkäyttökään ei ole enemmistöllä ongelmallista. En mä ainakaan loukkaannu, jos joku kehottaa raittiuteen. Oikeastaan ajattelen, että neuvojalla itsellään on alkoholiongelma ja voin jättää hänen jutut omaan arvoonsa. Jos minulla olisi alkoholiriippuvuus, niin valistus ja tsemppaus olisi jopa tarpeellista.

      • lalllallaa

        Tarkoitatko, että sinulla on lääkeongelma ja sinun valistuksesi ja tsemppaus on tarpeellista?


      • bipologi
        lalllallaa kirjoitti:

        Tarkoitatko, että sinulla on lääkeongelma ja sinun valistuksesi ja tsemppaus on tarpeellista?

        Mitä tarkoitat lääkeongelmalla? En ole lääkkeiden väärinkäyttäjä, joten käsittääkseni minulla ei ole lääkeongelmaa. Joskus harvoin olen ottanut kipulääkettä tai bentsoa päihtymistarkoituksessa, mutta tosiaan hyvin harvoin, kuten tupakkaakin. Bentsoa olen käyttänyt viimeksi kesällä, monta kk sitten unettomuuteen. Jos kuulut siihen kummalliseen seurakuntaan, jossa kaikkien psyykelääkkeiden käyttäminen on paheksuttavaa ja ongelmallista, niin minkäs minä sille mahdan. Uskovaisten käännyttäminen on kovin vaikeaa.

        Mielenterveysongelma minulla on ja siksi otan mieluusti vastaan asiallista vertaistukea ja yritän vastavuoroisesti auttaa muita.


    • jalaa1

      Tähän pätee jälleen kerran netin viisaus: Don´t feed the troll.

    • Slowapowa1

      Joo, ihme porukkaa! Syökää ne vitun lääkkeet ja pitäkää turpanne kiinni. Vertaistuki on tärkeää mutta netistä sitä on "suom24" vaikea hakea. Kysipäitä ja idareita koko helvetin sivu täynnä, puhumattakaan niistä kukkahattu tädeistä... Ei saatana.

    • muge1981

      Lääkkeitä syödessä pitää mielestäni omakohtaisesti miettiä hyödyt ja haitat! Jouduin juuri 35- vuotiaana hakemaan muovipussillisen lääkkeitä iselleni. Äitini, jolla on todettu ja leikattu aivoista pingispallon kokoinen kasvain. "kilpailimme kummalta lähtee paremmin nälkä, kun iltalääkkeet on syöty". Siinä vähän realismia! Tajusko joku jo suoraan vai pitääkö vääntää rautalangasta.

      Olen tällä hetkellä työharjoittelussa eräässä seurakunnassa. Siellä on 1881 rakennettu kirkko. n.2010 peruskorjauksen yhteydessä oli pakko siirtää kirkonpenkkejä väljemmiksi. No miksikö,
      ihmiset ovat pidempiä,syövät paremmin ja saavat parempaa terveydenhoitoa!

    • enjaksa

      Tuo on niin totta.Ystäväni,joka on bibo,jättää välillä lääkkeet pois,ja sairaus hiipii taas takaisin.Uskoisi jo,ja käyttäisi koko ajan,niin kykenisi olemaan töissäkin,ja elämään suht normaalia elämää.

    • srtthts

      kokeilin tossa yhden yön ottamati lääkkeitä... heti heräili aikaisemmin kuin normisti lääkkeen kans...

    • ihanat.lääketehtaat

      Lääketehtaat ovat nähneet suuren vaivan kehittääkseen psyykenmyrkkyjä tehdäkseen voittoa ihmisten kärsiessä sivuvaikutuksista. Ovatpa jaloja tehtaita.

      • Lisääfyffee

        Näin ja ainoa syy miksi kehittävät uusia on se, että patentti loppuu niin tuotot tippuu. Täytyy saada taas uusi patentialainen pilleri markkinoille josta voi veloittaa mitä mieleen tulee.


    • Millädiagnoosillaolet

      Kuka taas on toivomassa Carrie Fisher tai Robbie Williams- kohtaloita kanssaihmisilleen?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe