fcanonsx280 vs fuji fineöix 770

kumpi

Kaksi zoom kameraa Hobby hallisssa

toinen 289e jcanon
toinen 119e fujifilm


mietin kumman ostaisin
haluaisin kokeilla esim kevyeen kuu kuvaukseen , tulisi matkakameraksi. Tuo Canon toimii hämäräkuvauksesa.

niin kumpi? Toisaalta fuji on vanhempi ja Canon uudempi?

13

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämärämies

      >kevyeen kuu kuvaukseen , tulisi matkakameraksi

      Harrastatko avaruuslentoja? Tuntuu vahvasti siltä, että ainakaan valokuvauksen harrastaja et ole – Hobby Hall ei tulisi mieleenkään kameran ostopaikkana.

    • Hämärämiehelle

      Hobby Hall on Stockmanin omistuksessa, sikäli vaikuttaa luotettavammalta kuin moni 'oikea' kamerakauppa.
      Toisaalta Ixus tai Power Shit ei parane ostopaikkaa vaihtamalla...

      • Hämärämies

        Tiedän vallan hyvin, että Hobby Hall on Stockmannin (ei: Stockmanin) omistuksessa. En minä ostaisi kameraa Stockmanniltakaan. Minulle raha on niin tiukassa, että en halua kylvää sitä ylihintaisiin kauppoihin, toimivatpa nämä sitten pää- tai aputoiminimellään.

        Luotettavuusongelmiin en ole törmännyt niissä kotimaisissa valokuvaukseen erikoistuneissa liikkeissä, joissa olen asioinut (lähinnä Rajala ja Top Shot). Myös Verkkokauppa.com on palvellut minua hyvin fotoasioissakin.

        Hintojen osalta kannattaa katsoa myös, milloin ostaa. Olen säästänyt tarjouksia hyödyntämällä pitkän pennin.


      • Hämärämies kirjoitti:

        Tiedän vallan hyvin, että Hobby Hall on Stockmannin (ei: Stockmanin) omistuksessa. En minä ostaisi kameraa Stockmanniltakaan. Minulle raha on niin tiukassa, että en halua kylvää sitä ylihintaisiin kauppoihin, toimivatpa nämä sitten pää- tai aputoiminimellään.

        Luotettavuusongelmiin en ole törmännyt niissä kotimaisissa valokuvaukseen erikoistuneissa liikkeissä, joissa olen asioinut (lähinnä Rajala ja Top Shot). Myös Verkkokauppa.com on palvellut minua hyvin fotoasioissakin.

        Hintojen osalta kannattaa katsoa myös, milloin ostaa. Olen säästänyt tarjouksia hyödyntämällä pitkän pennin.

        En näe miten tuo Fuji on ylihintainen. Minusta se on erittään edullinen. Noilla hinnoilla en juuri näe syytä ostaa tuota Canonia

        Sen sijaan, jos ostaa jostain ulkomainen hämäräkaupoista voi saada harmaatuodun ilman suomenkielisiä valikoita ja takuuta. Samoin aina ulkomailta ostaessa menettää virhevastuun tuoman edun.


      • Hämärämies
        okaro kirjoitti:

        En näe miten tuo Fuji on ylihintainen. Minusta se on erittään edullinen. Noilla hinnoilla en juuri näe syytä ostaa tuota Canonia

        Sen sijaan, jos ostaa jostain ulkomainen hämäräkaupoista voi saada harmaatuodun ilman suomenkielisiä valikoita ja takuuta. Samoin aina ulkomailta ostaessa menettää virhevastuun tuoman edun.

        Saattaa toki olla, että juuri tuo Fuji tarjoaakin vastinetta hinnalleen.

        Kyseinen malli ei ole minua kiinnostanut sen enempää kuin Hobby Hallissa asiointikaan, joten laite ei ole päässyt minulla mihinkään hintavertailuunkaan.

        Hobby Hallin ohella kierrän Anttilat kaukaa valokuvausasioissa. Esimerkiksi näennäisen edullisiksi hinnoitellut järkkäripaketit on Anttilassa koottu halvimmista mahdollisista komponenteista: vakaajattomista objektiiveista jne. Vähän kalliimmat liikkeet tarjoavat paljon enemmän.

        Ulkomailta en ole toistaiseksi tilannut mitään fotoroinaa.


      • Hämärämies kirjoitti:

        Saattaa toki olla, että juuri tuo Fuji tarjoaakin vastinetta hinnalleen.

        Kyseinen malli ei ole minua kiinnostanut sen enempää kuin Hobby Hallissa asiointikaan, joten laite ei ole päässyt minulla mihinkään hintavertailuunkaan.

        Hobby Hallin ohella kierrän Anttilat kaukaa valokuvausasioissa. Esimerkiksi näennäisen edullisiksi hinnoitellut järkkäripaketit on Anttilassa koottu halvimmista mahdollisista komponenteista: vakaajattomista objektiiveista jne. Vähän kalliimmat liikkeet tarjoavat paljon enemmän.

        Ulkomailta en ole toistaiseksi tilannut mitään fotoroinaa.

        Ihan samoista komponenteista ne Anttilan kamerat tehdään kuin muutkin. Osaava asiakas kyllä osaa katsoa onko objektiivissa vakain vai ei.


      • kaikkia sitä näkee
        okaro kirjoitti:

        Ihan samoista komponenteista ne Anttilan kamerat tehdään kuin muutkin. Osaava asiakas kyllä osaa katsoa onko objektiivissa vakain vai ei.

        Onko tietoa ja kokemuksia Scandinavian photo nimisestä kaupasta? Siellä oli
        edullisia kameroita, mutta kun en tiedä liikkeestä mitään.

        anttilassa ja Hobby hallissa myydään samoja tuotteita kuin muissa liikkeissä. Miten esim ps 280 olisi Hobby hallissa ?erilainen" kuin sama,ps 280 rajalassa tai superkuvassa.

        en ymmärrä järjenjuoksuasi taidat olla joku elitistinen. Narsisti


      • ögjk
        kaikkia sitä näkee kirjoitti:

        Onko tietoa ja kokemuksia Scandinavian photo nimisestä kaupasta? Siellä oli
        edullisia kameroita, mutta kun en tiedä liikkeestä mitään.

        anttilassa ja Hobby hallissa myydään samoja tuotteita kuin muissa liikkeissä. Miten esim ps 280 olisi Hobby hallissa ?erilainen" kuin sama,ps 280 rajalassa tai superkuvassa.

        en ymmärrä järjenjuoksuasi taidat olla joku elitistinen. Narsisti

        Samoilla mallitunnuksilla myytävät laitteet ovat ihan samanlaisia joka kaupassa. Hobby Hallin ja Anttilan tapaisissa kaupoissa ne laitteet vaan tuppaavat olemaan lähtöhinnoiltaan kalliimpia kuin muualla, joten saattaa olla että niiden "ale-hinta" onkin samaa tasoa kuin muualla normaali hinta.

        Edellä mainittu joidenkin markettien järkkäreiden "huonommuus" on sitä, että mainoksissa isolla mainitaan vain rungon nimi, tai että objektiivien tietojen merkinnässä on sopivaa epämääräisyyttä. Marketti mainostaa "Canon 100d" hinnalla joka on halvempi kuin kaupassa x. Eli hinta vaikuttaa halvalta. Mutta sitten kun katsoo tietoja tarkemmin, huomaa että marketin pakettiin kuuluu "18-55", ja siinä toisessa on "18-55 IS".

        Esim.
        http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/digikamerat/canon-eos-100d-18-55dc40mm-6604508
        vs
        http://www.gigantti.fi/product/kamerat/jarjestelmakamerat/EOS100D1855IS/canon-eos-100d-jarjestelmakamera-18-55mm
        tosin gigantti nokittaa aputoiminimellä
        http://www.markantalo.fi/product/digikuvaus/jarjestelmakamerat/EOS100D1855DC/canon-eos-100d-jarjestelmakamera-18-55mm

        Gigantin ja Markantalon otsikoissa on sama teksti, vaikka kamerapaketit ovat erilaiset.


      • Hämärämies
        ögjk kirjoitti:

        Samoilla mallitunnuksilla myytävät laitteet ovat ihan samanlaisia joka kaupassa. Hobby Hallin ja Anttilan tapaisissa kaupoissa ne laitteet vaan tuppaavat olemaan lähtöhinnoiltaan kalliimpia kuin muualla, joten saattaa olla että niiden "ale-hinta" onkin samaa tasoa kuin muualla normaali hinta.

        Edellä mainittu joidenkin markettien järkkäreiden "huonommuus" on sitä, että mainoksissa isolla mainitaan vain rungon nimi, tai että objektiivien tietojen merkinnässä on sopivaa epämääräisyyttä. Marketti mainostaa "Canon 100d" hinnalla joka on halvempi kuin kaupassa x. Eli hinta vaikuttaa halvalta. Mutta sitten kun katsoo tietoja tarkemmin, huomaa että marketin pakettiin kuuluu "18-55", ja siinä toisessa on "18-55 IS".

        Esim.
        http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/digikamerat/canon-eos-100d-18-55dc40mm-6604508
        vs
        http://www.gigantti.fi/product/kamerat/jarjestelmakamerat/EOS100D1855IS/canon-eos-100d-jarjestelmakamera-18-55mm
        tosin gigantti nokittaa aputoiminimellä
        http://www.markantalo.fi/product/digikuvaus/jarjestelmakamerat/EOS100D1855DC/canon-eos-100d-jarjestelmakamera-18-55mm

        Gigantin ja Markantalon otsikoissa on sama teksti, vaikka kamerapaketit ovat erilaiset.

        >Gigantin ja Markantalon otsikoissa on sama teksti,
        >vaikka kamerapaketit ovat erilaiset.

        Nuo kaksi ovat nykyisin tosiaankin yhtä ja samaa taloa kahdella eri nimellä. Jonkin pesukoneen tai pölynimurin saattaisin ehkä jommastakummasta ostaakin, mutta kameraa – kiitos ei!

        Tulkoon tunnustetuksi, että olen ostanut Gigantista ihka ensimmäisen digikamerani, kompaktikameran Canon PowerShot S20, keväällä 2000. Kriteerinä pelkästään hinta, en löytänyt samaa silloin muualta vastaavalla rahalla. Euroiksi muutettuna tuo Gigantin tarjouskin lähenteli tonnia! Muutaman megapikselin kompakteillakin osasi olla hintaa siihen maailman aikaan.

        Viime vuosina en todellakaan ole osannut Giganttia minään kamerakauppana pitää.


      • ögjk kirjoitti:

        Samoilla mallitunnuksilla myytävät laitteet ovat ihan samanlaisia joka kaupassa. Hobby Hallin ja Anttilan tapaisissa kaupoissa ne laitteet vaan tuppaavat olemaan lähtöhinnoiltaan kalliimpia kuin muualla, joten saattaa olla että niiden "ale-hinta" onkin samaa tasoa kuin muualla normaali hinta.

        Edellä mainittu joidenkin markettien järkkäreiden "huonommuus" on sitä, että mainoksissa isolla mainitaan vain rungon nimi, tai että objektiivien tietojen merkinnässä on sopivaa epämääräisyyttä. Marketti mainostaa "Canon 100d" hinnalla joka on halvempi kuin kaupassa x. Eli hinta vaikuttaa halvalta. Mutta sitten kun katsoo tietoja tarkemmin, huomaa että marketin pakettiin kuuluu "18-55", ja siinä toisessa on "18-55 IS".

        Esim.
        http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/digikamerat/canon-eos-100d-18-55dc40mm-6604508
        vs
        http://www.gigantti.fi/product/kamerat/jarjestelmakamerat/EOS100D1855IS/canon-eos-100d-jarjestelmakamera-18-55mm
        tosin gigantti nokittaa aputoiminimellä
        http://www.markantalo.fi/product/digikuvaus/jarjestelmakamerat/EOS100D1855DC/canon-eos-100d-jarjestelmakamera-18-55mm

        Gigantin ja Markantalon otsikoissa on sama teksti, vaikka kamerapaketit ovat erilaiset.

        Eroon näkee jo linkistä tai sitten kuvasta tai spekseistä. Toki sen selkeämmin voisi sanoa. Tosin eihän Gigantti niitä paketteja ole luonut vaan Canon. Usein valmistajat luovat lähes samanlaisia tuotteita hämätäkseen ostajaa ja vaikuttamiseen vertailuja.


      • Hämärämies kirjoitti:

        >Gigantin ja Markantalon otsikoissa on sama teksti,
        >vaikka kamerapaketit ovat erilaiset.

        Nuo kaksi ovat nykyisin tosiaankin yhtä ja samaa taloa kahdella eri nimellä. Jonkin pesukoneen tai pölynimurin saattaisin ehkä jommastakummasta ostaakin, mutta kameraa – kiitos ei!

        Tulkoon tunnustetuksi, että olen ostanut Gigantista ihka ensimmäisen digikamerani, kompaktikameran Canon PowerShot S20, keväällä 2000. Kriteerinä pelkästään hinta, en löytänyt samaa silloin muualta vastaavalla rahalla. Euroiksi muutettuna tuo Gigantin tarjouskin lähenteli tonnia! Muutaman megapikselin kompakteillakin osasi olla hintaa siihen maailman aikaan.

        Viime vuosina en todellakaan ole osannut Giganttia minään kamerakauppana pitää.

        Minä en ymmärrä miksi maksaisi enemmän, että saisi ostaa saman kameran vaikka Rajalalta. Ainoa syy olisi, jos tarvitsisi jotain erityistä tukea tai neuvoja. Asioista tietävä ei niitä tarvitse. Minulla ratkaisee siis kyseisen tuotteen hinta kyseisellä hetkellä, ei mikään yleinen oletettu paikan maine.


      • järki hoi
        okaro kirjoitti:

        Eroon näkee jo linkistä tai sitten kuvasta tai spekseistä. Toki sen selkeämmin voisi sanoa. Tosin eihän Gigantti niitä paketteja ole luonut vaan Canon. Usein valmistajat luovat lähes samanlaisia tuotteita hämätäkseen ostajaa ja vaikuttamiseen vertailuja.

        Kyllä minä ainakin ostan kameran siitä kaupasta mistä hslvimmalla saa.

        katsoin kokeeksi hintoja s110 pokkarille. Halvin oli Scandinavian photossa 219e ja kallein miltitronic liikkeessä jossa hinta 379e. Ostakas tuo multitronicin kamera saatte ainakin maksaa liikaa ja keventää seteliähkystä kärdivää lompakkoanne.

        sitten, superkuvassa s120 429e , rajalassa 499e eli nyt ne ns . elotistit voisivat maksaa 80 r enemmän ns rsjala-lisää


      • huh huh
        järki hoi kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin ostan kameran siitä kaupasta mistä hslvimmalla saa.

        katsoin kokeeksi hintoja s110 pokkarille. Halvin oli Scandinavian photossa 219e ja kallein miltitronic liikkeessä jossa hinta 379e. Ostakas tuo multitronicin kamera saatte ainakin maksaa liikaa ja keventää seteliähkystä kärdivää lompakkoanne.

        sitten, superkuvassa s120 429e , rajalassa 499e eli nyt ne ns . elotistit voisivat maksaa 80 r enemmän ns rsjala-lisää

        No alkuperäiseen asiaan. Taidan jättää sen Canonin superzoomin pois ja tilata sen Canonin pokkarin sieltä verkkokaupasta koska Scandinavian photosts josta sais 219e en tiedä mitään.

        usuperkuvasta saisi s120 419e mutta vieläkin kallis, hänen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      305
      3559
    2. 204
      2981
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2544
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      238
      2020
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1445
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    8. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1324
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe