hyvä ammatti omalle tyttärelle?

miten on?

Eihän siinä prostituoidun ammatissa ole mitään hävettävää, eihän?

Kuka tahansa tämän palstan mies pitäisi esim. oman aikuisen tyttärensä prostituutiota täysin mukavana asiana - eikö niin?

Joten miksi avoimesti käytetty titteli ei voisi olla prostituoitu siinä missä lääkäri tai pakkauskoneen hoitajakin?

Vai oko kuitenkin niin, hyvät palstan miehet, että kaikkien MUIDEN tyttäret voivat mielestänne myydä itseään, mutta ne OMAT tyttäret eivät?

Itse olen seksuaalisesti aktiivisessä iässä oleva nainen, joka EI ole uskovainen EIKÄ telaketjufeministi, joten niillä sanoin ei sitten kannata teilata tätä kirjoitusta.

19

264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poji¨pikjåojo

Ilotyttö on ihan hyvä ammatti. Vanhempani tietävät siitä. He ovat tyytyväisiä. Pysynpähän poissa heidän luotaan apua vinkumasta.

Jos tyttö voi elättää itseään ja parantaa elämänlaatuaa, minunkin tytölleni ilotyttöys olisi silmissäni hyväksyttävää. Jos hän tekee sitä vapaasta tahdostaan ja muistaa suojata itsensä, onnea vain! :)

• "Eihän siinä prostituoidun ammatissa ole mitään hävettävää, eihän?"

Tämä on asia johon ei pysty juurikaan vaikuttamaan. Häpeäleiman lyövät ulkopuoliset ihmiset, eikä omalla mielipiteellä ole merkitystä.

Häpeääkö vanhempi lapsiensa ammattia, vai häpeääkö vanhempi lastaan? Onhan siinä eroa. Jokainen toivoisi lapsensa pärjäävän elämässä. Menestymisen raja vaihtelee varmasti yksilöittäin ja samalla raja, jolloin voi kertoa lapsensa onnistuneen elämässä. Moni olisi tyytyväinen siitä, että lapsensa saavat töitä ja pystyvät rakentamaan elämästään onnellisen ja tasapainoisen. Jotkut asettavat lapsiensa elämän onnistumisen riman niin korkealle, että jälkikasvun päätyminen esimerkiksi siistijäksi (yhtään väheksymättä siistijän ammattia) on valtava pettymys vanhemmalle.

Ennen kuin vastaan kysymykseesi omalla kohdalleni (minulla on alle kolmekymppinen tytär), esitän vastakysymyksen: Olisiko sinun mielestäsi prostituutio ammattina hävettävä asia? Kuinka suhtautuisit jos oma tyttäresi toimisi prostituoituna? Helpotan sen verran, että omalle kohdalleni minulla on vastaukset.

• miten on?

Ei hävettävä, vaan säälittävä.

Se kertoo pärjäämättömyydestä tässä yhteiskunnassa (syrjäytyneisyys, päihteidenkäyttö, holtiton rahan käyttö, jolloin tavallinen palkka ei riitä tms.)

ja

se on aina yhdistettynä heikkoon itsetuntoon (en ansaitse parempaa kuin tulla hyväksikäytetyksi).

Monet juuri nyt itseään myyvät yrittävät väittää, että itse asiassa nauttisivat itsensä myymisestä tai käyttäisivät jonkinlaista valtaa miehiä kohtaan. Kuitenkin itsensä myymisen lopettaneet kertovat tervehdyttyään jotakin aivan muuta. Muka-pärjääminen oli vain illuusio, jolla he peittivät todellisen haavoittuvaisuutensa itseltäänkin. Se oli tapa selvitä.

Jos oma tyttäreni myisi itseään, olisin erittäin huolissani hänestä ja eritoten hänen psyykkisestä voinnistaan.

• Oletko aloittaja? Nimimerkki on sama, mutta viestin sisältö on muuttunut oleellisesti. Aloituksessa vedottiin ihmisten häpeäntunteisiin, mutta tämä viesti epäili prostituoitujen olevan säälittäviä.

Yhteiskunnan syrjäytyneet ehkäpä ansaitsevat säälisi. Nyt kuitenkin yhdistit kaikki prostituoidut samaan ryhmään, yhteiskunnan vähäosaisuuteen, päihteiden väärinkäyttämiseen ja heikkoon itsetuntoon. Mitä muuten tarkoitat prostuution ja hyväksikäytön yhteenvedolla?

Kyllä minä olisin huolissani jos minun tyttäreni toimisi prostituoituna, mutta en häpeäisi omaa tytärtäni. Sääli - tuntisinko sitä? En usko että se liittyisi oleellisesti hänen ammatinvalintaansa. Minua harmittaa kaikkien erotiikka-alalla työskentelevien naisten puolesta heihin lyödyn stigman vuoksi. Tyttärestäni olisin varmasti huolissani.

• 18+2

Minulla on yksi tytär, enkä ajattelisi pahalla, jos hän olisi prostituoitu. Tällä hetkellä Suomessa minua huolestuttaisi hänen puolestaan eniten se, että prostituoituja pidetään toisen luokan kansalaisena ja heidän asemansa lain edessä on epämääräinen ja huono. Minua pelottaisi hänen turvallisuutensa puolesta, koska hän ei voisi laillisesti palkata itselleen turvamiestä. Hän ei voisi laillisesti mennä työskentelemään bordelliin, joka on tytön kannalta erittäin turvallinen valinta.

Jos Suomessa prostituutio olisi samanlaista kuin Saksassa, minun ei tarvitsisi pelätä tyttäreni turvallisuuden puolesta, koska siellä hommaa voi tehdä yhdessä muiden kanssa tai voi työskennellä bordellissa, joissa on turvamiehet. Poliisi tarkistaa nämä paikat säännöllisesti, joten tyttöjen hyväksikäyttö on vaikeaa.

Varmistaisin, ettei tyttäreni olisi pakko olla prostituoitu, eli hänellä olisi ruokaa, asunto ja muutkin perusmenot voisin vaikka maksaakin. Jos hän kuitenkin haluaisi parantaa elämänsä laatua myymällä seksiä, hyväksyisin sen täysin. Seksi on nautinnollinen asia, eikä mikään likainen tai saastainen asia. Iloitsen itse seksistä ja niin toivon lastenikin iloitsevan.

Toki tämä koskee vain täysikäisiä ihmisiä. Lapsilla on oikeus lapsuuteen.

• villekaurantan

Ei oma tytär saa antaa kellekään ilmaiseksikaan.

Jokainen jätkä, joka häntä havittelee saa turpaansa.

Joku raja sentään.

• Ain't need to....

Ei muuta suhtautumistani mitenkään. Oma jälkikasvu on aina omaa jälkikasvua, pitää heidän tekemistään valinnoista tai ei.

Parempi että oppivat tulemaan toimeen omillaan ja kestävät omien valintojensa seuraukset itse, eivätkä itke ja poraa elämän raadollisuutta, mitä elämä kuitenkin on.

• Eräs isä

Tyttäreni 26-vuotias, akateeminen loppututkinto, raitis, säännöllinen työ kurjalla palkalla . Kertoi tuplaavansa tulonsa tilapäisellä viikonloppuseksillä. En minä tuota osaa mitenkään paheksua: täysi-ikäisen ja täysjärkisen ihmisen valitsema keino säästää oman asunnon hankkimista varten.

• herännyt

Minun tyttäreni valmistui lääkäriksi kuusi vuotta sitten. Hän on ollut kolmella eri työnantajalla. Olemme puhuneet avoimesti hänen työstään kuten elämästä yleensä.
        Valitettavasti hän katuu kovasti pidettyä kiinni lapsuudenhaaveestaan
        Työ ei ole sitä mitä kuvitteli. Työ on kolmivuorotyötä jonka kokee erittäin rasittavaksi. Työn epäsäännöllisyyden vuoksi on jo koukkuuntunut unilääkkeisiin.
        Hän kokee että kaikilla hänen asiakkailla on AINA jotain valittamista ja tämä on raskasta päivästä päivään ja aamusta iltaan. Myös päiväkirurgian toimenpiteet ovat vastenmielisiä. Peräpukamien poistoa, märkiviä haavaumia, suolihuuhteluja, tuhlehduksia, rupeja, paiseita, jne.

1/2 vuotta sitten tuossa syksyllä hän kertoi saman että on ystävänsä suosittelun kautta tehnyt muutamia ilotyttökeikkoja.

Ensi alkuun järkytyin ja suutuin mutta sitten huomasin olevani lapsellisen typerä.

Keskustelun myötä kävi ilmi tosiasioita joita en heti halunnut ymmärtää.
        Hän kertoo että pitää työstä. Asiakkaat ovat kaikilta osin juuri toisinpäin kuin terveyskeskuksessa; positiivisia, innoissaan ja iloisia. Tällaisten ihmisten kanssa on kuulema kiva tehdä työtä. Palkkakin on kuulemma kolminkertainen ja kolmasosa työajalla. Ja mikä hänestä mukavinta, hän tekee vain päivällä töitä.

Nyt kun olen päivittänyt asenteeni, asian hyväksymisessä ei mitään ongelmaa. Päinvastoin, sillä nyt olen mielissäni hänen ollessa paljon tasapainoisempi, sanoisinpa onnellinen.

Eikös tämä ole tärkeämpää kuin joidenkin asenneongelma.

• jep jep
        herännyt kirjoitti:

Minun tyttäreni valmistui lääkäriksi kuusi vuotta sitten. Hän on ollut kolmella eri työnantajalla. Olemme puhuneet avoimesti hänen työstään kuten elämästä yleensä.
        Työ ei ole sitä mitä kuvitteli. Työ on kolmivuorotyötä jonka kokee erittäin rasittavaksi. Työn epäsäännöllisyyden vuoksi on jo koukkuuntunut unilääkkeisiin.
        Hän kokee että kaikilla hänen asiakkailla on AINA jotain valittamista ja tämä on raskasta päivästä päivään ja aamusta iltaan. Myös päiväkirurgian toimenpiteet ovat vastenmielisiä. Peräpukamien poistoa, märkiviä haavaumia, suolihuuhteluja, tuhlehduksia, rupeja, paiseita, jne.

1/2 vuotta sitten tuossa syksyllä hän kertoi saman että on ystävänsä suosittelun kautta tehnyt muutamia ilotyttökeikkoja.

Ensi alkuun järkytyin ja suutuin mutta sitten huomasin olevani lapsellisen typerä.

Hän kertoo että pitää työstä. Asiakkaat ovat kaikilta osin juuri toisinpäin kuin terveyskeskuksessa; positiivisia, innoissaan ja iloisia. Tällaisten ihmisten kanssa on kuulema kiva tehdä työtä. Palkkakin on kuulemma kolminkertainen ja kolmasosa työajalla. Ja mikä hänestä mukavinta, hän tekee vain päivällä töitä.

Nyt kun olen päivittänyt asenteeni, asian hyväksymisessä ei mitään ongelmaa. Päinvastoin, sillä nyt olen mielissäni hänen ollessa paljon tasapainoisempi, sanoisinpa onnellinen.

Voi ristus mitä tarinaa :) Lääkäreitä ja tuomareitahan ne elämänhallintansa menettäneet ja päihdeongelmaiset seksinmyyjät ovatkin. Siellä taas joku nuoria tyttösiä paneskeleva isomahainen ukkeli yrittää kaunistella rumaa totuutta. Likat tekevät tätä työtä vastentahtoisesti ison ja helpon rahan takia. Mitä kauemmin prostuna, sitä enemmän mielenterveysongelmia. Piste.

• kun

heräsit, laskitko kissan ulos?

• 50-60 vuotiaan
        herännyt kirjoitti:

isomahaisen, huorista höyrähtäneen ja seksin ostokieltolakia paska housuissa pelkäävän ukon höpinöitä. Säälittävää. Jos olet itse idiootti, älä oleta että muutkin ovat.

• kirjoita ukkeli
        herännyt kirjoitti:

vielä parilla kolmella eri nimimerkillä satujasi.

• mr teevm80

Sama, tulee esille kun olen jutellut opiskelijoiden kanssa. Enempi syntyy kuva fiksuista liikenaisista, jotka tajuavat että ei ole pakko raataa pikkuliksalla mäkissä tai paikata juopon peräpukamia terkkarissa.-Raskas ala, jota kaikki eivät kestä mutta palkitseva. Kaikki me kauppaamme itseämme työvoimana enempi tai vähempi. Minulla on tytär ja en panisi pahakseni vaikka sihteerikön hommia tekisi esim opiskeluaikana. Oikeastaan suurin pelon tai häpeän aihe on ,että hänestä tulisi piloille hemmoteltu prinsessa tai "aikamiespoika",joka ei kertakaikkiaan osaa seistä omilla jaloillaan ja ottaa vastuuta tai päätyy yksinhuotajaksi, jonkun jännän rentun kanssa ja on jatkuvasti perseaukisena vippaamassa.

• kaukonen

Säälin prosteja. Onnettomia ihmisiä ovat vaikka väittävät niin nauttivansa. Yksi kertoikin että joutuu laittamaan aina aivot nollille hommissa ollessa, muuten ei kestäisi. Siinä se on kun tottuu tiettyyn rahamäärään, normaali palkka ei enää tunnu missään. Rikkinäisiä ihmisiähän he ovat.

• mitentämätähän

Kaikki muut naiset voivat pettää ja antaa minulle mutta minun nainen ei saa pettää. Se on sitä ihmisluontoa.

• sopivatyö

Helppoa hommaa. Muna pilluun ja puks puks.

• Maksuaottanut

Itse tiedän mitä homma on, joten ihan okhan se olisi, jos yhtä turvallisesti ja harkiten osaisi tehdä kuin minä tein. Siis käytännössä ihan sama kuin sinkkuna tapaisi seksin merkeissä muutamaa kaveria, yksikin kerrallaan riittäisi, bonuksena tulisi vain palkka. Itse yrittäjänä määräät mitä tehdään, tai ne raamit missä voidaan liikkua, valkkaat asiakkaat, teet nautinnollista työtä ja käärit vielä rahat. Eipähän siinä mitään.

Ainoa että kovin nuorena en haluaisi tyttäreni näitä hommia tekevän, täysi-ikä ei siis riittäisi vaan lähemmäs 30 kun on miehistä kokemusta ja elämänkokemusta muutenkin takan. Ja täysin omasta halusta, ei pelkästään rahan puutteesta. Kunnon ammatti siis pitää kuitenkin vähintään varalla olla.

• epäilijä

En näitä juttuja täällä ole aikaisemmin lukenut ja en tämän jälkeen myöskään lue (älä turhaan kanssani lähde väittelemään).
      Minulla on viisi lasta (2p 3t). Näistä on kaksi Suomessa. Yksi on tuolla lännessä Ruotsin puolella Vänersborg pienellä kylällä maksullisena.
      Mieheni eläessä vielä koulutimme kaksi varsin korkealle (hänet mukaan lukien).

Kyvyistään huolimatta hän on ollut erotiikka-alalla kuten hän sanoo jo vajaa kuusi vuotta.
      On kuitenkin lapsistamme se tasapainoisin ja iloisin. Taloudellisesti ihan omaa luokkaansa, vaikka ei se raha kaikkea ratkaise.

Nyt kun olen tätä lasteni meuhaamista maailman melskeessä katsellut jokusen vuotta, alkaa perusarvoni murenemaan.

Onkohan kaikki niin kuin olen kuvitellut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      73
      4258
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3075
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      3040
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      395
      2126
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      213
      1231
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1193
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1034
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      61
      1022
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe