mitä palkkatoiveeksi

heavymetal2013

Olisi työpaikkaa tarjolla metallialan yrityksessa ja haastattelun jälkee pyydettiin ilmoittamaan kiinnostus kyseiseen ja palkkatoive työhön joka olisi 1,5vuoden mittainen pesti.
olen ollut kyseiseessä paikassa aikaisemmin työharjoittelussa ja sain 10,45/h. Kun noita metallialan palkkoja katsoo niin ovat jotain 7-12 e.... eli kanttaako suosiolla ilmoittaa reilusti yli tuon harjoitteluajan palkan vai ilmoittaa vain TES mukainen tj.
Insinööri olen koulutukseltani, vaikuttaako se asiaan...

20

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei nuoleksijoille!

      Iso yritys voi maksaakin, mutta pienyrityksessä pärstäkerroin ratkaisee palkan.

    • truth is here

      12 euroa on aikalailla maksimi mitä voi pyytää jos haluaa tehdä alan töitä. Ja hullu täytyykin olla jos haluaa. Suosittelen kokonaan kouluttautumista toiseen ammattiin - millä tahansa muulla alalla tienaa enemmän kuin metallilla, helpommalla ja vähemmällä. Siivoamallakin.

    • lehi

      Pyydät siltä pomolta palkkatarjouksen johon nokitat sitten pari euroa lisää tunnille. Itsekin inssitutkinnon omaava levyseppähitsari ja palkka on vajaa 14 euroa tunnille, levysepän ammattitutkintokin löytyy ja luokat mustalle putkelle, levylle ja pienat puikolla/magilla. Työkokemusta vajaa parikymmentävuotta.

      • huoraamista?

        Et kai sää nyt tosissas ole, 20 vuot työkokemusta ja myyt ittees, huh huh..


      • itse olet horo
        huoraamista? kirjoitti:

        Et kai sää nyt tosissas ole, 20 vuot työkokemusta ja myyt ittees, huh huh..

        Ja mistähän lähtien metallialalla työkokemuksella on ollut mitään merkitystä? Palkkakehitys pysähtyy ekana parina vuonna tällä alalla riippumatta ammattiosaamisesta!


      • takaisin kouluun
        itse olet horo kirjoitti:

        Ja mistähän lähtien metallialalla työkokemuksella on ollut mitään merkitystä? Palkkakehitys pysähtyy ekana parina vuonna tällä alalla riippumatta ammattiosaamisesta!

        Ja vitut pysähtyy.

        Kyllähän tuo ihan hyvä palkka on sellaiselle, joka ei osaa mitään.

        Mutta 20 vuotta työkokemusta ja siwan kassan palkka, pitää olla helvetin tyhmä tai sitten tyhmä, äärimmäisen nöyrä ja alistuva orja, kun tekee duunia noin surkealla palkalla.

        Kannattais varmaan opetella edes hitsauksen alkeet.


      • Lehi
        takaisin kouluun kirjoitti:

        Ja vitut pysähtyy.

        Kyllähän tuo ihan hyvä palkka on sellaiselle, joka ei osaa mitään.

        Mutta 20 vuotta työkokemusta ja siwan kassan palkka, pitää olla helvetin tyhmä tai sitten tyhmä, äärimmäisen nöyrä ja alistuva orja, kun tekee duunia noin surkealla palkalla.

        Kannattais varmaan opetella edes hitsauksen alkeet.

        Sinähän tunnut olevan viisas mies niin paljonko se oikea palkka on?

        Koulunkäynnistä ei metallilla makseta toisin kuin esim. raksalla kun suoritat jonkun tutkinnon tulee siitä loppuelämäksi korotettua tuntipalkkaa.

        Sinähän varmaan jäisit työttömäksi tilanteessa jossa kymmenestä pajasta kuudella ei ole töitä, kolme tarjoaa alle 13 euroa tunnille ja neljäs 14 euroa tunnille.

        Ja miten noiden hitsauksen alkeiden opettelu sitä palkkaa nostaa?


      • ei muuta
        Lehi kirjoitti:

        Sinähän tunnut olevan viisas mies niin paljonko se oikea palkka on?

        Koulunkäynnistä ei metallilla makseta toisin kuin esim. raksalla kun suoritat jonkun tutkinnon tulee siitä loppuelämäksi korotettua tuntipalkkaa.

        Sinähän varmaan jäisit työttömäksi tilanteessa jossa kymmenestä pajasta kuudella ei ole töitä, kolme tarjoaa alle 13 euroa tunnille ja neljäs 14 euroa tunnille.

        Ja miten noiden hitsauksen alkeiden opettelu sitä palkkaa nostaa?

        Tarkoitin vaan sitä, että ammattimiehelle pitää maksaa ammattimiehen palkka.


    • winguintia

      rupee valmistautuun vaan aasian palkkatasoon.

      1-2 erkkiä tunnissa riittää jatkossa rautakourille, hyvä että ette joudu maksamaan että saatte käydä töissä!!

    • ryssitty suomi

      hah haa, Latvian pojat tekee teijän duunit 5 - 10€/h.
      Te ootte vaan niin kalliita että aika ajoi jo ohi.

    • realisti.

      Metallimiehen (koneistaja, hitsaaja, levyseppä yms) keskipalkka taulukoiden mukaan on noin 2700e/kk, tähän tulisi pyrkiä kun työkokemusta alkaa kertymään useampi vuosi. Sopiva aloituspalkkapyyntö voisi mielestäni olla 20% tätä alhaisempi eli jotain 13-14 euroa/h.

      • joku roti

        Ja vasta 9. viesti antoi edes jonkinlaisen vastauksen kysymykseen. Kiitos tästä!
        Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin kytätä foorumeita ja kirjoittaa tuollaista paskaa mistä ei ole kenellekkään mitää hyötyä...


    • heavymetal.2013

      niin ja kone- ja tuotantotekniikan insinööri olen ja työ olisi suunnittelua,laadunvalvontaa yms tarkastamista eikä mitään hitsaamista koneistamista yms eli luulisi palkkatason olevan iha eri luokkaa kuin joidenkin amiksesta tulleiden räkänokkien... ;)

      • Pyrkikää samaan

        Taitaa "heavumetall" pysyä kortistossa! Toisin kun tälläinen viiskymppinen cnc koneistaja joka ei ole ollut KOSKAAN kortistossa!


      • tittelit oikein
        Pyrkikää samaan kirjoitti:

        Taitaa "heavumetall" pysyä kortistossa! Toisin kun tälläinen viiskymppinen cnc koneistaja joka ei ole ollut KOSKAAN kortistossa!

        Vai että oikeen koneistaja... napinpainaja-kappaleenvaihtaja sää oot.


      • isoherra4745674674
        tittelit oikein kirjoitti:

        Vai että oikeen koneistaja... napinpainaja-kappaleenvaihtaja sää oot.

        oho oikein "koneistaja". 70-luvul pääs töihin ku töihin kunha osas laskee 1 1 ja kirjoittaa oma nimi oikein työsopimukseen ja sitten kutsutaan itseä oikein koneistajaksi. kuten aikasemminki jo mainittiin niin amiksesta niit syljeskeleviä ja finninaamaisia tissiposkinuoria koneistajaksi valmistuu...


      • Pyrkikää samaan
        isoherra4745674674 kirjoitti:

        oho oikein "koneistaja". 70-luvul pääs töihin ku töihin kunha osas laskee 1 1 ja kirjoittaa oma nimi oikein työsopimukseen ja sitten kutsutaan itseä oikein koneistajaksi. kuten aikasemminki jo mainittiin niin amiksesta niit syljeskeleviä ja finninaamaisia tissiposkinuoria koneistajaksi valmistuu...

        Koneistaminen on muutakin kun napin painamista tai kappaleen vaihtoo.
        Pitää ymmärtää miten kappaleet työstetään, viimeistelyvarat, kiinnitykset jne jollet ole työskennellyt manuaalikoneilla on työtapojen ymmärtäminen hankalaa.
        Ainakin meikäläisellä sarjat 1-100kpl myös jikit tarvii koneistaa ja suunnitella varsinkin vaaka-karaiselle keskukselle välillä haastavia.
        Eipä tälläisellä pikkuyrityksellä ole varaa/tarvetta mihinkään suunnittelijoihin tai ohjelmoijiin koneistajat ne tekee.
        Tosin mikään ei ole puuduttavampaa (tylsempää) kuin isot sarjat.


      • onko tietoa?
        isoherra4745674674 kirjoitti:

        oho oikein "koneistaja". 70-luvul pääs töihin ku töihin kunha osas laskee 1 1 ja kirjoittaa oma nimi oikein työsopimukseen ja sitten kutsutaan itseä oikein koneistajaksi. kuten aikasemminki jo mainittiin niin amiksesta niit syljeskeleviä ja finninaamaisia tissiposkinuoria koneistajaksi valmistuu...

        Ja edelleen "isoiksi herroiksi" edeteen persettä nuolemalla ja mielistelemällä ylempää johtoporrasta. Pitääköhän persettäänkin tarjota, vai vaimoa kenties?


    • dofijweiofjiowefij

      Haastattelun jälkeen pyydettiin ilmoittamaan kiinnostus?

      Hah hah, eikö se heidän mielestään osoittanut tarpeeksi kiinnostustasi kyseiseistä paikkaa kohtaan kun hait jo sinne ja pääsit haastatteluun.

      Vissiin odottavat että kilpailutat itsesi ja myyt työsi erittäin halvalla, tämä on heidän mielestään se kiinnostus heitä kohtaan.

      Tyypillisen v ittumainen nyrkkipaja taitaa olla kyseessä. Ihan niinqu "yritys"

      • juoppokuski

        Kiinnostus nimenomaan tarkoittaa sitä, että työ kiinnostaa niin s-tanasti että ollaan valmiita tekemään sitä alle minimipalkalla ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      1968
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      207
      1631
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      54
      1306
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      111
      1209
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1208
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1035
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      920
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      866
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      837
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      791
    Aihe