Koneeseen WIN7 piti asentaa käyttöjärjestelmä uusiksi kun koneelle oli tullut joku automaattinen viallinen päivitys ja netti ei sen jälkeen toiminut. Mihin uudellen asennuksen jälkeen katosi Windows Liven sähköposti? Pikakuvake oli aiemmin - ennen tuota viallista päivitystä - näytön alalaidassa ja kun siitä napsautti tulivat s-postit uudet ja jo luetut näyttöön ilman kirjaantumista. Nyt ei tuota pikakuvaketta ole, mistä sen löydän ja varsinkin ne Liven kautta saapuneet ja lähteneet entiset s-postit? Auttakee, selkeillä yksinkertaisilla ohjeilla , kiitos.
Missä Windows Live ja entiset sähköpostit?
17
533
Vastaukset
Katsoitko käynnistävalikosta onko siellä Windows live ohjelmaa? Vai katsoitko sähköpostit aina selaimen vai tuon ohjelman kautta?
- Tumpelo
Aiemmin - ennen tätä käyttöjärjestelmän päivitystä - katsoin s-postit aina tuon Windows Live ohjelman kautta, en Soneran sivujen kautta (on siis Soneran s-posti).
Sitten katso tuolta käynnistävalikosta että onko siellä sitä Windows live ohjelmaa. Jos on niin "raahaat" sen hiirellä työpöydälle.
- Tumpelo edelleen
No taisin keretä jo sössimään eli latasin Microsoftin sivuilta ohjelman ja sit vaikutti että pääsen postiin mutta pukkaa virheviestiä. Synkronisoi, odota...
tililtä xxx.xxxx.xx (nimi) ei voida lähettää tai vast.ottaa viestejä. Palvelinvirhe 0x80048849.
Voi jee kyllä mua riipaisee. - toni.
Tumpelo edelleen kirjoitti:
No taisin keretä jo sössimään eli latasin Microsoftin sivuilta ohjelman ja sit vaikutti että pääsen postiin mutta pukkaa virheviestiä. Synkronisoi, odota...
tililtä xxx.xxxx.xx (nimi) ei voida lähettää tai vast.ottaa viestejä. Palvelinvirhe 0x80048849.
Voi jee kyllä mua riipaisee.näinhän siinä usein käy vaikka tiedot olisivat oikeinkin, siis latasitko tuolta peruspaketin ja valitsit siitä liven http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows-live/essentials
- Tumpelo
Kun siinä Mikrosoftin sivulla oli kaksi vaihtoehtoa alakkain, olikohan ylempi jotenkin koko paketin päivitys ja toinen alempi vaihtoehto että itse sai valita. Valitsin tietenkin sen alimman eli itse halusin ja olin valitsevinani vain s-postin latauksen.
Kyl tää atk on niin ihmellistä - hepreaa... Mulle pitäis olla vaan kaks nappia mitä painaa ...- toni.
en nyt muista mutta ladataan koko paketti siitä ja sitten kun se on ladattu niin valitaan ruksilla mitä asennetaan, yleensä se valokuvien katselu vai oliko se valokuvavalikoima ja sitten se live
ja kun liven sitten avaa niin se kyselee jotain ja ok ja postit alkaa tulla sonerasta siihen - Tumpelo
toni. kirjoitti:
en nyt muista mutta ladataan koko paketti siitä ja sitten kun se on ladattu niin valitaan ruksilla mitä asennetaan, yleensä se valokuvien katselu vai oliko se valokuvavalikoima ja sitten se live
ja kun liven sitten avaa niin se kyselee jotain ja ok ja postit alkaa tulla sonerasta siihenNonnii palataas alkuperäiseen kysymykseeni.
Käyttöjärjestelmä jouduttiin huollossa asentamaan uusiksi.
Missäs nyt on Windows Live (esim Exel ja Word löytyy sekä tallennetut asiakirjat) ja missä on Liveen jääneet entiset jo luetut ja lähetetyt viesit?
Osaako kukaan neuvoa selkeästi mitä pitää tehdä. Kiitos Eli täsmällisiä ohjeita kehiin. - toni.
Tumpelo kirjoitti:
Nonnii palataas alkuperäiseen kysymykseeni.
Missäs nyt on Windows Live (esim Exel ja Word löytyy sekä tallennetut asiakirjat) ja missä on Liveen jääneet entiset jo luetut ja lähetetyt viesit?
Osaako kukaan neuvoa selkeästi mitä pitää tehdä. Kiitos Eli täsmällisiä ohjeita kehiin.käyttäjätunnus salasana ja jos edellinen live ei ole poistanut niin saapuneet löytyy tuolta
https://webmail.inet.fi/cp/ps/Main/login/Login?d=mbox.inet.fi - Lassi Putankila
Tumpelo kirjoitti:
Osaako kukaan neuvoa selkeästi mitä pitää tehdä. Kiitos Eli täsmällisiä ohjeita kehiin.Soneran webmail on naurettavan pienikokoinen joten olet todennäköisesti menettänyt ne vanhat sähköpostisi. Pieni säkä on että ne löytyy siis sieltä soneran webmailista. Tuon takia harva käyttää sitä oikeastaan yhtään mihinkään muuhun kuin jonninjoutavaan, ei sitten haittaa kun niitä on pakko poistella kun tila loppuu.
- duh
Tumpelo kirjoitti:
Osaako kukaan neuvoa selkeästi mitä pitää tehdä. Kiitos Eli täsmällisiä ohjeita kehiin.Oliko ne päivitykset automaatilla, siis eivät valinnaisia, vaan varsinaisia päivityksiä?
- Tumpelo
duh kirjoitti:
Oliko ne päivitykset automaatilla, siis eivät valinnaisia, vaan varsinaisia päivityksiä?
Tietsikalle tuli Windowsin automaattinen päivitys joka sotki/esti nettin käytön.
Se pitää asentaa myös uusiksi ja samat palvelinasetukset millä edellisellä kerralla.
Ja mikäli postitilisi oli joku operaattorin tarjoama halpa POP3 tili ja varmistus jäänyt tekemättä niin silloin postit hävitettiin asennuksen yhteydessä.- edelleen tumpelo
Mitä tarkoittaa: halpa POP3 tili ja varmistus jäänyt tekemättä?
Nyt on Live asennettunna uusiks, mutta vanhat viestit eivät pompsahtanna esiin.
Eiks niistä vanhoista viesteistä oo jäännä mitään mihinkään tietsikan syövereihin.
Soneran webmailissa niitä ei näy. edelleen tumpelo kirjoitti:
Mitä tarkoittaa: halpa POP3 tili ja varmistus jäänyt tekemättä?
Nyt on Live asennettunna uusiks, mutta vanhat viestit eivät pompsahtanna esiin.
Eiks niistä vanhoista viesteistä oo jäännä mitään mihinkään tietsikan syövereihin.
Soneran webmailissa niitä ei näy."Mitä tarkoittaa: halpa POP3 tili ja varmistus jäänyt tekemättä?"
Sonerat ja vastaavat kun tarjoaa sähköpostiliittymää niin se käyttää POP3 protokollaa ja homma toimii yleisesti niin, että posti kun tulee Soneran palvelimelle, se lähetetään siitä asiakkaan oman tietokoneen postiohjelmaan ja poistetaan sen jälkeen palvelimelta tilaa viemästä. Eli ne postit on siis sinun koneella, ei Soneralla.
Varmistus on sitten sitä normaalia tietokoneen käyttöä joka opetetaan peruskoulussakin, että kaikki tärkeä tieto on löytyy vähintään kahdesta paikasta. Eli siis vaikka ihan itse kopioit ne postit kerran päivässä kotipalvelimelle tai edes muistitikulle. Oletko näin tehnyt? Tämä tehdään jo senkin takia, että tietokoneiden kiintolevy voivat koska tahansa hajota ja tiedon palautus maksaa silloin tavallisesti yli 1000€ kaikkine kuluineen.
Nyt sitten sanoit, että olet tyhjännyt tietokoneen asentamalla Windows 7:n uusiksi niin sinun koneellasi olevat postit on nyt tuhottu ja ne saa takaisin vain sieltä varmistuksista jotka pitäisi jokaisella olla.- Edelleen tumpelo
M-Kar kirjoitti:
"Mitä tarkoittaa: halpa POP3 tili ja varmistus jäänyt tekemättä?"
Sonerat ja vastaavat kun tarjoaa sähköpostiliittymää niin se käyttää POP3 protokollaa ja homma toimii yleisesti niin, että posti kun tulee Soneran palvelimelle, se lähetetään siitä asiakkaan oman tietokoneen postiohjelmaan ja poistetaan sen jälkeen palvelimelta tilaa viemästä. Eli ne postit on siis sinun koneella, ei Soneralla.
Varmistus on sitten sitä normaalia tietokoneen käyttöä joka opetetaan peruskoulussakin, että kaikki tärkeä tieto on löytyy vähintään kahdesta paikasta. Eli siis vaikka ihan itse kopioit ne postit kerran päivässä kotipalvelimelle tai edes muistitikulle. Oletko näin tehnyt? Tämä tehdään jo senkin takia, että tietokoneiden kiintolevy voivat koska tahansa hajota ja tiedon palautus maksaa silloin tavallisesti yli 1000€ kaikkine kuluineen.
Nyt sitten sanoit, että olet tyhjännyt tietokoneen asentamalla Windows 7:n uusiksi niin sinun koneellasi olevat postit on nyt tuhottu ja ne saa takaisin vain sieltä varmistuksista jotka pitäisi jokaisella olla.Kiitos selkokielisestä ja järkevästä vastauksesta M-Kar. No peruskoulua en oo käynyt pätkääkään, kun olin koulussa eipä ollut tietokoneitakaan tavallisen immeisen käytössä, joten se siitä varmistuksesta. No Word ja Exel tiedostot kummiskin löytyivät koneelta, ne eivät olleet hävinneet mihinkään. Niin ja en mä ite sitä käyttöjärjestelmää uusiks laittanna, en ossaa, vaan huoltoliike sen teki.
Edelleen tumpelo kirjoitti:
Kiitos selkokielisestä ja järkevästä vastauksesta M-Kar. No peruskoulua en oo käynyt pätkääkään, kun olin koulussa eipä ollut tietokoneitakaan tavallisen immeisen käytössä, joten se siitä varmistuksesta. No Word ja Exel tiedostot kummiskin löytyivät koneelta, ne eivät olleet hävinneet mihinkään. Niin ja en mä ite sitä käyttöjärjestelmää uusiks laittanna, en ossaa, vaan huoltoliike sen teki.
Kannattaa kysyä huoltoliikkeestä jos heillä vaikka varmistettuna vielä tietokoneen sisältö.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034613Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743891368- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86970Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64901
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10877- 64866