Lisävalot eivät tarvitse katkaisijas

Laiskan vinkki

Releen ohjauksen voi ottaa auton omilta kaukovaloilta suoraan. Ei tarvitse kikkailla läpivientien ja katkaisijoiden kanssa. Lisäkaukovalot palavat aina auton omien kaukovalojen kanssa.

19

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Melkein tiesin

      Näinhän se on aina tehty. Oli muuten hyvä kerroit meillekkin asian. Ei sitä ohjausta ole naapurin autosta enennenkään otettu.

    • soratiellä

      Entä jos haluaa lisäkaukojen palavan ainoastaan haluttaessa? Minä pidän sorateillä ajaessa lisävalojen muovisuojia paikallaan. Silloin lisävalojen ei tarvitse palaa.

    • .. . ..

      Kyllä se katkaisija sinne kannattaa asentaa. Ei kannata kuunnella kaikenlaisii höpötteliöitä........
      Kivisuojat hiekkatiellä??

      • Laiskan vinkki

        Sinä se et näköjään ole penaalin terävin kynä! Minä nimenomaa kirjoitin, että katkaisijaa ei tarvita. Kirjoitetun tekstin ymmärrys ei näköjään ole sun vahvaa aluetta.


      • .. . ..
        Laiskan vinkki kirjoitti:

        Sinä se et näköjään ole penaalin terävin kynä! Minä nimenomaa kirjoitin, että katkaisijaa ei tarvita. Kirjoitetun tekstin ymmärrys ei näköjään ole sun vahvaa aluetta.

        No jos et osaa katkaisijaa asentaa, niin vaikeaa kun se onki...
        Osaatko edes asentaa niitä lisävaloja itse????

        Hehe.. hyvät naurut taas..


      • Laiskan vinkki
        .. . .. kirjoitti:

        No jos et osaa katkaisijaa asentaa, niin vaikeaa kun se onki...
        Osaatko edes asentaa niitä lisävaloja itse????

        Hehe.. hyvät naurut taas..

        Hehe itselles pösilö! Mitä osamattomuuteni tähän aiheeseen liittyy?
        Annoin ohjeen aloituksessani lisävalojen kytkentään ja sen mukaan toimitaan, myös sinä.
        Olen ammatiltani Työnjohtaja ja en työssänikään kuuntele ainoatakaan poikkisanaa, enkä sorru moiseen täälläkään, tämä kai tuli selväksi!! Jos luet kirjoitukseni huolella, jossa kerroin, ettei katkaisijaa tarvita ja haluat väkisin kommentoida ohjettani, niin riittää, kun kirjoitat sanan "selvä" tai lauseen "toimimme ohjeistuksesi mukaisesti". Ei tarvitse sönkätä jonninjoutavaa höpinää!


      • ..tana raippaa
        Laiskan vinkki kirjoitti:

        Hehe itselles pösilö! Mitä osamattomuuteni tähän aiheeseen liittyy?
        Annoin ohjeen aloituksessani lisävalojen kytkentään ja sen mukaan toimitaan, myös sinä.
        Olen ammatiltani Työnjohtaja ja en työssänikään kuuntele ainoatakaan poikkisanaa, enkä sorru moiseen täälläkään, tämä kai tuli selväksi!! Jos luet kirjoitukseni huolella, jossa kerroin, ettei katkaisijaa tarvita ja haluat väkisin kommentoida ohjettani, niin riittää, kun kirjoitat sanan "selvä" tai lauseen "toimimme ohjeistuksesi mukaisesti". Ei tarvitse sönkätä jonninjoutavaa höpinää!

        Ja näin tehdään kuinka työnjohtaja sanoo, oli sitten kuinka väärässä tai oikeassa tahansa. Taitaa olla ikää sen verran, että on nuo työelämän uudet "säännöt" ja "tavat" jääneet huomaamatta.


      • soratiellä

        Turhapa kalliita lisävaloja on kesällä altistaa kivitykselle ja sitä vartenhan valojen mukana tuli ne suojat.

        Mutta valoja varten piti laittaa yksi ylimääräinen kytkin, koska en halua niiden palavan edes vahingossakaan suojien päälläollessa.


      • Laiskan vinkki
        soratiellä kirjoitti:

        Turhapa kalliita lisävaloja on kesällä altistaa kivitykselle ja sitä vartenhan valojen mukana tuli ne suojat.

        Mutta valoja varten piti laittaa yksi ylimääräinen kytkin, koska en halua niiden palavan edes vahingossakaan suojien päälläollessa.

        Siinä vasta tyhmä alainen on. Eli ajat pimeällä soratiellä, jossa juuri valoa tarvitsee jotkut #elvetin suojat valojen edessä?? Lisävalo, yksi kappale maksaa keskimäärin n 60 euroa, auton oma valaisin keskimäärin n 300 euroa, muovimaski keskimäärin n 500 euroa ja sinä suojaat tuo kaikkein halvimman osan. Ryhdistäydy ryhdistäydu ryhdistäydy.
        Sama pätee sinuunkin tuon kytkimen osalta, minä en puhunut mistään vaihtoehdosta tai vapaaehtoisuudesta, vaan kirjoitin, ettei KYTKINTÄ TARVITA. Laitanpa vielä rautalangasta saman tyhmille alaisille, kytkintä E-I T-A-R-V-I-T-A!!!!
        Minun alaisistani yksikään paukapää ei mussuttaisi tuolla lailla vastaan tai esittäisi omia mielipiteitä.


      • hallituksen pj.
        Laiskan vinkki kirjoitti:

        Siinä vasta tyhmä alainen on. Eli ajat pimeällä soratiellä, jossa juuri valoa tarvitsee jotkut #elvetin suojat valojen edessä?? Lisävalo, yksi kappale maksaa keskimäärin n 60 euroa, auton oma valaisin keskimäärin n 300 euroa, muovimaski keskimäärin n 500 euroa ja sinä suojaat tuo kaikkein halvimman osan. Ryhdistäydy ryhdistäydu ryhdistäydy.
        Sama pätee sinuunkin tuon kytkimen osalta, minä en puhunut mistään vaihtoehdosta tai vapaaehtoisuudesta, vaan kirjoitin, ettei KYTKINTÄ TARVITA. Laitanpa vielä rautalangasta saman tyhmille alaisille, kytkintä E-I T-A-R-V-I-T-A!!!!
        Minun alaisistani yksikään paukapää ei mussuttaisi tuolla lailla vastaan tai esittäisi omia mielipiteitä.

        Me johtoryhmässä pidämme hifistelystä. Lisävaloja ohjataan IRFZ44N mosfetillä. Tj:llä on jopa valaistuksen perusteella säätyvät lisävalot, jotka toimivat PWM:lla LDR-vastuksen avulla 555-ajastimen oskilloimana.

        Mutta hoida sinä se osastosi operatiivinen puoli, niin me täällä hallituksessa yritetään taata sinulle työ jatkossakin.


      • lisä valoa
        Laiskan vinkki kirjoitti:

        Hehe itselles pösilö! Mitä osamattomuuteni tähän aiheeseen liittyy?
        Annoin ohjeen aloituksessani lisävalojen kytkentään ja sen mukaan toimitaan, myös sinä.
        Olen ammatiltani Työnjohtaja ja en työssänikään kuuntele ainoatakaan poikkisanaa, enkä sorru moiseen täälläkään, tämä kai tuli selväksi!! Jos luet kirjoitukseni huolella, jossa kerroin, ettei katkaisijaa tarvita ja haluat väkisin kommentoida ohjettani, niin riittää, kun kirjoitat sanan "selvä" tai lauseen "toimimme ohjeistuksesi mukaisesti". Ei tarvitse sönkätä jonninjoutavaa höpinää!

        Älä jakele ohjeita, jos et kerta osaa edes asentaa valoja !!!
        Et taida olla edes työnjohtaja oikeesti ??? Ainaki kuulostat idiootilta...
        Itse olen aina kysyny työnjohtajalta laitetaanko katkaisija ja kylläpä vaan aina on laitettu, että se siitä :P


      • Tylsä kynä
        Laiskan vinkki kirjoitti:

        Sinä se et näköjään ole penaalin terävin kynä! Minä nimenomaa kirjoitin, että katkaisijaa ei tarvita. Kirjoitetun tekstin ymmärrys ei näköjään ole sun vahvaa aluetta.

        Onkohan tämä Laiska joutunut pitkäänkin miettimään ovallustaan, että kaukovaloilta se herätevirta on kätevin ottaa?


    • Auto Masentaja 2

      Senhän saa rakentaa juuri sellaiseksi kuin haluaa. Yksi haluaa yhtä ja toinen toista. Kytkentä on niin simppeli juttu, että peruskoulupohjalla tuo pitäisi onnistua. Siksi ihmetyttääkin, miten asiasta jaksetaan jauhaa pas_kaa palstatolkulla.

      • Laiskan vinkki

        Nyky lökäpöksy tyhjäntoimittaja finninaamathan luulee, että asiat tehdään niin kuin haluavat, mutta asiat tehdään juuri niin, kuin Työnjohtaja ohjeistaa ja määrää.
        Minun 38:sta alaisesta ei yhdelläkään housut roiku työaikana, yksikään ei hipelöi kännykän näyttöä, yksikään ei ääneen sano omia mielipiteitä MINUN ohjeistamista työasioista. Nuoren lökäpöksyn tärkein asia on noudattaa Työnjohdon määräyksiä.


      • vinkkisi persiistä
        Laiskan vinkki kirjoitti:

        Nyky lökäpöksy tyhjäntoimittaja finninaamathan luulee, että asiat tehdään niin kuin haluavat, mutta asiat tehdään juuri niin, kuin Työnjohtaja ohjeistaa ja määrää.
        Minun 38:sta alaisesta ei yhdelläkään housut roiku työaikana, yksikään ei hipelöi kännykän näyttöä, yksikään ei ääneen sano omia mielipiteitä MINUN ohjeistamista työasioista. Nuoren lökäpöksyn tärkein asia on noudattaa Työnjohdon määräyksiä.

        Koskas sinä nulikka menet rippikouluun, vai onko peruskoulu pahasti kesken.


      • TYÖNJOHTAJA
        vinkkisi persiistä kirjoitti:

        Koskas sinä nulikka menet rippikouluun, vai onko peruskoulu pahasti kesken.

        Nokka kiinni rahvas alainen. Sinusta, eikä yhdestäkään lähimmäisestä tule ikinä Työnjohtajaa, EI IKINÄ. Työnjohtaja on henkilä, joka MÄÄRÄÄ mitä rahvas alainen tekee työssä ja vapaa-ajallaan. Näin se vaan menee.


      • nulikka olet
        TYÖNJOHTAJA kirjoitti:

        Nokka kiinni rahvas alainen. Sinusta, eikä yhdestäkään lähimmäisestä tule ikinä Työnjohtajaa, EI IKINÄ. Työnjohtaja on henkilä, joka MÄÄRÄÄ mitä rahvas alainen tekee työssä ja vapaa-ajallaan. Näin se vaan menee.

        Olet säälittävän naurettava nulikka, no jätetään tuo säälittävä pois. No mutta jouluksihan täytyy toki kaikkea hauskaa keksiä, satuja sekä loruja.

        Tämä tietenkin sivusi hiukan typerää aloitusta, mutta mitäpä tuohon muutakaan voisi kommentoida.


    • jerkele2

      Vinkkinä älä kuuntele muita vaan osta auto jossa on jo valmiiksi laitettu lisävalot.. tai sitten ostat lisävalot ja asennutat ne korjaamolla ne osaavat paremmin kuin tämä "työnjohtaja" joka on kuitenkin työtän paska joka kirjoittelee tänne jotain paskaa tajuamatta asiasta yhtään mitään..

    • 4664324

      Voi kans tarkastella autonvalmistajan omaa sähkökaaviota ja huomata että monissa autoissa tehtaalla asennettavat lisäpitkät ottavat virran samoista johdoista kuin peruspitkät, eli edes sitä relettä ei välttämättä tarvi kun johdot ja sulakkeet on mitoitettu kaksille pitkillevaloille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4040
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3912
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      607
      3814
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      18
      2548
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      77
      2401
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      334
      2036
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      124
      2015
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1859
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1539
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1392
    Aihe