Joko mulla on kaikki ohi?

ADD Soturi

Moi. Voisko joku joka sairastaa tätä tautii ja kertoo että kuibka hyvin tuosta vvi oikein parantua? Ite oon TODELLA varma että mulla tämä saattaisi olla. Perustuen kaikenlaisiin oletuksiin ja läheisten arvioihin... Nyt vaan alko taas normaaliin tapaan pyörryttämään tämän hetkellisen ahdistuksen/masennuksen takia. Onko esim. Normaalien ihmissuhteiden luominen mahdotonta? Entä parisuhde vai onko nekin todettu jo epäonnistuneeksi ennen ku alkaiskaan? Se miksi tämä ahdistaa näin paljon johtuu siitä että nyt kun olen kohta intistä kotiutumassa niin tänä aikana kaikenlainen piilovittuilu ja naljailu on hieman musertanut omaa itseluottamustani iihmissuhteissa. Oon taas osittain hieman varautuneempi kuin tänne tullessa. Osittain koska omat "huonot puoleni" ovat varmaan vaikuttaneet siihen millaisen kuvan olen itsestäni luonut ja se että kuvittelen aivan saatanasti mitä muut kuvittelevat minusta vaikuttaa niihin päätöksiin tehdä jotain yhteistä näiden ihmisten kanssa. Yksi suurin kehitettävin puoleni. Toisaalta oonhan tuota esiintymis ja johtamis varmuutta saanu ja oppinut itsestäni paljon. En nyt sitten tiedä sainko tätä sanomaa läpi vai pitäisikö kertoa tarkemmin:D

7

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • deathbed confession

      "ADHD is a prime example of a fictitious disease."

      Dr. Leon Eisenberg, child psychiatrist

    • ADHDkamu

      Moro,
      ei tost ''taudist'' koskaan parane koska JOS sul o ADD tai ADHD nii se o syynnynnäine neurologine poikkeema eli sun aivois ei tietyt alueet välita dopamiinia ja se vaa tarkottaa et sun aivot toimii ERITAVALLA ja aiheuttaa esim. keskittymisvaikeuksii.

      ADDn eli tarkkaavaisuus häirion oireet on tosi samallaisuu ku monis muis sairauksis. kannattaa mennä tutkituttaa koska ku haluut apuu sun ongelmiin niin sua osataa auttaa jos ne saa sust eka oikeen diagnoosin.

      Lääkkeet auttaa jonki verran ja vertaistuki kans. Parhaiten selvii ku vaa oppii tunnistaa omat oireet ja oppii elää niien kaa. ihmissuhteisiin se ei vaikuta!! ja jos vaikuttaa nii sillo ei kantsi syyttää sun ''tautii'' koska se o kummiski osa sua ja
      omist luonteenpiirteist ja asenteist kii. jos annat ittes käyttää tekosyyt et se on vaa sun ADDn syytä eitkä voi vaikuttaa siihe, nii sithä se vast alkaaki pilaa kaikkee

      mun kohal se vaa parantaa suhteit ku o paljo ajatuksii nii heittää huumorii vähä peliin nii kaikki o iha messis :) must o iha kiva olla ain se energinen säätäjä en ite vois kuvitella itteeni ilman ADHDta koska se on osa mua.

      se ''SAIRAUS'' loppujen lopuks yleensä se vaa johtuu siit et ajattelu tapa on luovempi ja SE EI VAIKUTA ÄLYKKYYS OSAMÄÄRÄÄN joten monet maailman nerotki o vaa periny ton poikkeuman ja sen avulla ne on nähy maailman vähä eri taval. nyky yhtiskunnas se vaa koetaan tosi pahana asiana mut pitääks sen olla?

      Opettele käyttää sun HYVII puolii sillee et ne huonot puolet ei enään haittaa. Kannattaa olla ylpee siit et vaik joku pieni osa sun aivois saattaa olla erillainen nii sit se toinen osa on sellanen mitä o vaa harvoil

    • ADHDvaiADDäiti

      ADHDkamu vastasi jo aika kattavasti huolenaiheena olleeseen kysymykseesi. Tosin ainakin se ei ole ihan faktaa, että se ei vaikuta ihmissuhteisiin. Älä kuitenkaan murehdi. Tuntemani ADHD ihmiset ovat hyvin empaattisia ja sosiaalisesti lahjakkaita ihania ihmisiä, niin varmaan sinäkin. Tosin kahta samanlaista ihmistä ei ole ja se näkyy myös tässä asiassa. Sinä olet arvokas juuri sellaisena kuin olet. Ajattele: uniikki kappale, jota ei ole 7 miljardin ihmisen seassa toista. Ole ylpeä siitä, että olet ainutlaatuinen.

      Tärkeä on, että haet selvyyden mieltäsi askarruttavaan asiaan ja hyväksyt itsesi. Jos et hyväksy itseäsi, on vaikeaa hyväksyä muitakaan ja siitä ne ihmissuhdeongelmat sitten ainakin alkavat itämään. Ihan ilman ADHD:täkin.

      Olen opiskellut AMK:ssa nyt lähes 4 vuotta (työn ohella) ja loppusuoralla ollaan. Olen myös kuullut, että meitä on ylipistossakin opiskelijoina. Me pärjäämme, vaikka olemmekin erilaisia oppijoita! Sitkeästi apua hakemaan, sitä on tarjolla, kun ei anna periksi.

    • aloittajaa

      Tiedän kyllä että se on itsestä kiinni paljolti miten sut hyväksytään. Oon vaan saanut viime aikoina niin paljon syrjintää sen takia että olen nopeasti hermostuva, töksäyttelevä, herkkä isolla H:lla ja yleensäkkin impulsiivinen hemmo. Armeijassa ollessani (juuri kotiuduin) nuo vain korostuivat... Tunnen myös etten olee enää niin hauska kuin ennen. Ihan kuin mun läpät ois lopussa tai jotain. Kuitenkin muutaman kaverin kanssa läppää sitten löytyykin ja tilanne ja sen "fibat" tuntuu paljon luontevimilta. Ehkä heidän kanssaan luottamus on hieman eri tasolla.

    • dr. hoffman

      Mene yksiyisen psykologin tai psykiatrin vastaanotolle keskustelemaan sun mieltä painavista asioista. Tämä foorumi ei sun adhd diagnoosia pysty tekemään.

      • deathbed confession

        ADHD diagnoosin pystyy tekemään kuka vaan, koska mitään lääketieteellisiä menetelmiä ei käytetä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe