Uusi oire: aivot sekaisin...??

leijuu, leijuu

Aurallinen migreeni ollut riesanani kohta 30 vuotta, yleensä lievänä (näköhäiriöt, puutumiset). Nykyään ei ole särkyä ollenkaan, korkeintaan seuraavana päivänä pieni jomotus. Pahempi kohtaus sekoittaa pään taas niin, etten kykene ajattelemaan tai puhumaan mitään selkeää. Kuin aivohalvauspotilas.

Mutta nyt vuoden sisällä ollut pari kohtausta, jotka alkaneet äkisti sillä, että huomaan pääni menneen yhtäkkiä aivan sekaisin. Vaikea selittää, mutta poikkeaa siis selvästi tuosta pahemman kohtauksen ajattelu/puhevaikeudesta. Tuntuu, kuin aivot leijailisivat irrallaan jossain ja olo on siksi sekava. Pelottava tunne, varsinkin, kun viimeksi alkoi keskellä yötä. Nopeasti tuosta tunteesta alkaa sitten puutumiset, joten yhdistän oireen migreeniin kuitenkin.

Onko muilla jotain vastaavaa? En ole koskaan kuullut muiden migreenistä kärsivien puhuneen tälläisestä.

6

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

mulla kans omituisia oireita, lääkäri selosti niiden johtuvan migreenin kroonistumisesta. ilmeisesti se voi tehdä jopa poissaolokohtauksen tyyppisiä oireita ilman että se olisi kuitenkaan epilepsiaa

• leijuu, leijuu

Voi ei, ai että voisi olla kroonistumisen merkki... :-/ Onkohan minulla tuollaisia poissaolokohtauksiakin, kun välillä tuntuu, että käyn oikeasti hitaalla. En siis vitsimielessä "hitaalla" :-) , vaan oikeasti jään junnaamaan tilanteissa... Kiitos vastauksestasi!

• 19+4

Puhutte nyt home- ja/tai kemikaalimyrkytyksen oireista.
        Migreeniä, aivosumua ja puutumista liittyy esim kipsilevyssä kasvavan Stachybotruksen aiheuttamaaan myrkytykseen.

• Kvht-altistus ja

kolmen tärkeimmän 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif hyötybakteerien suuri pula limakalvoilla! Rivi-lääkäreistä et löydä ongelmaasi apua. Tee nuo linkin testit. Hoito-ohjeet löytyvät sivulta. Jos haluat henkilökohtaista opastusta, niin käänny sivujen tekijän puoleen:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/

• Varaa neurolle

Selaa Migreeniyhdistyksen sivuilta julkaisut, joissa on migreenityypit. Vertaa niitä oireisiisi. Toinen voi olla TGA-kohtaus. (Googlaa "TGA-kohtaus Suomi24" ilman lainausmerkkejä) Samoin AVH tai AVV voi olla mahdollinen.

Neurologi on oikea asiantuntija.

• Status migrenosus

Tutulta kuulostaa, sekavuus siis. Migreeni on siitä jännä, että se vuosien varrella aina osaa yllättää. Uusia, outoja oireita ilmaantuu aina silloin tällöin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1242
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      111
      655
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56