Eläkeläisiltä eläke pois ja pelkkä omaishoidonpalkkio

laki

jos saa hoitoluokkaa 1 suurempaa niin Eläke pois ja pelkkä omaishoidon palkka. Niin olisi reilua jokaista kohtaan.

10

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oos ny siin

      ja kukahan elää 600 e kk...???

      • köyhääkin köyhempi

        Minä elän. Olen vakavasti sairaan lapsen täysipäiväinen omaishoitaja-yksinhuoltaja. Joudun elämään pelkällä omaishoidontuella, asumistuella, lapsilisällä ja elatusmaksulla niin kauan kuin jaksan lastani kotona hoitaa. Työelämään en pääse, koska silloin lapsi olisi laitettava laitokseen. Omaisuutta ei pääse kertymään, enkä tod näk koskaan pääse takaisin työelämään. Köyhä vanhuus edessä. Valitse oma lapsi tai työpaikka.

        En silti kannata ap kirjoittajan ehdotusta. Eläketulo on itse hankittua, eikä sitä voida evätä omaishoidontuen takia! Ja omaishoidon palkkiosta menee enemmän veroa kuin vastaavasta palkkatulosta, joten eläkettä saavalta veroprosentti on 30-50%. Käteen ei jää juuri mitään, 24/7 työstä!


      • --------
        köyhääkin köyhempi kirjoitti:

        Minä elän. Olen vakavasti sairaan lapsen täysipäiväinen omaishoitaja-yksinhuoltaja. Joudun elämään pelkällä omaishoidontuella, asumistuella, lapsilisällä ja elatusmaksulla niin kauan kuin jaksan lastani kotona hoitaa. Työelämään en pääse, koska silloin lapsi olisi laitettava laitokseen. Omaisuutta ei pääse kertymään, enkä tod näk koskaan pääse takaisin työelämään. Köyhä vanhuus edessä. Valitse oma lapsi tai työpaikka.

        En silti kannata ap kirjoittajan ehdotusta. Eläketulo on itse hankittua, eikä sitä voida evätä omaishoidontuen takia! Ja omaishoidon palkkiosta menee enemmän veroa kuin vastaavasta palkkatulosta, joten eläkettä saavalta veroprosentti on 30-50%. Käteen ei jää juuri mitään, 24/7 työstä!

        Näin on, eläkeläisellä katsotaan omaishoidontuki lisäätuloksi joten verotus on raskaimman jälkeen.
        Juuri nuorempia hoitajia, jotka hoitavat lastaan, olen paljon ajatellut vaikka olenkin eläkkeellä. He ovat jääneet syrjään kun monet mieltävät omaishoidon vanhustenhoidoksi.
        Juuri nuorten, ei eläkeläisten asemaa pitäisi ottaa enemmän esille. Heillä ei ole edes tilaisuutta kartuttaa eläkettään.
        Erään tuttavamme vakavasti kehitysvammainen lapsi sai henkilökohtaisen avustajan, vanhemmat pääsivät käymään töissä, olisiko se kohdallanne mahdollista?


    • oilin olot

      Kyllä eläkeläinenkin säästää yhteiskunnan varoja hoitaessaan omaistaan. Voi kokeilla vaikka meillä viikon ajan, saattaa ajatukset muuttua. Syötät, juotat, peset, puet, jaat lääkkeet, vaihdat vaipat....ym, tämä on kovaa työtä.
      Eläke on ansaittu, itse olin työelämässä yli neljäkymmentä vuotta, katson ansainneeni eläkkeeni.

    • just jämpt nii

      Aivan älytön idea,että eläke otettaisiin pois.Työllä se on ansaittu!Jokaiselle kuuluu tuki jos hoitaa kotona sairasta.Työikäisille omaishoitajille pitäisi olla parempi tukisysteemi.Nykyinen suunniteltu eläkeläisille,työikäiset joutuu luopumaan työstään!

      • tanakele niih

        Idea on oikeasti hyvä. Sen jälkeen moni omaishoitaja miettii todella omaa elämäänsä versus 24/7 elämä hoidettavan läheisen kanssa ja alkaa ehkä miettimään sitä yhtä ainutkertaista elämäänsä täällä maapallolla.

        Pistetään hoidokit kerralla kuntien hoidettavaksi, ehkä sitten omaishoidon palkkiotkin nousee oikealle tasolle eli vähintään sairaanhoitajan palkan tasolle.


    • Mulla on aivot

      Voi järjettömyys mikä "neronleimaus"! Sitä paitsi se Ei ole omaishoidon palkka vaan palkkio. Mene metsään ja jää sinne.

      • omaishoitaja vain

        Minulle tulee kunnasta palkkalaskelma ja siinä lukee omashoitajan hoitotuki,siis se on palkkio.Veroprosenttini 37,50% ei paljoa taskunpohjalle kilisevää jätä


      • iaajjfjf
        omaishoitaja vain kirjoitti:

        Minulle tulee kunnasta palkkalaskelma ja siinä lukee omashoitajan hoitotuki,siis se on palkkio.Veroprosenttini 37,50% ei paljoa taskunpohjalle kilisevää jätä

        Mulla on veroprosentti 2. Teet siis muutakin työtä omaishoidon lisäksi tai saat mahtavat veronpalautukset.


      • ,,,,,
        iaajjfjf kirjoitti:

        Mulla on veroprosentti 2. Teet siis muutakin työtä omaishoidon lisäksi tai saat mahtavat veronpalautukset.

        Minä en tee muuta työtä, eläke on, omaishoidontuesta menee vähän vaille 50% veroa.
        Eipä eläkeläisellä juuri ole mistä ottaa pois tuen suhteen. Raha siirtyy paikasta toiseen vaan ei lämmitä minun taskujani.
        Tietenkin eläkkeen suuruus vaikuttaa veroprosenttiin. Mutta eläkkeestäkin on korkea vero, joten pienemmällä eläkkeellä voi jäädä käteen hyvällä tuurilla enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      201
      2222
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      293
      1741
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      146
      1413
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      87
      1314
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1157
    6. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      33
      1156
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1146
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1072
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1039
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      904
    Aihe