Jakohihnan vaihtoväli 4 vuotta, miksi?

Vähän ajava

Itselläni on 240-sarjan Volvo, jolla tulee ajeltua 5 - 7000 km/vuosi. Miksi jakohihna pitäisi vaihtaa 4 vuoden välein, kun vaihtovälin km-suositus on 80 00 km.

7

3175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo

Kumilla on tapana kovettua ajan mittaan.

• 8+3

240 Volvon jakohihna on tosi helppo vaihtaa itse eikä uusi hihna maksa kuin reilun kympin. Lisäksi jos sattuu käymään niin, että hihna katkeaa - niin se ei aiheuta moottorille minkäänlaista vauriota (kokemusta on), koska männät ei pääse vastaamaan venttiileihin....

• Aarporaaja

Olikohan niin että tämä uudempi kone,B200 (mustalla venakopalla) joka tuli vuoden 1985 malleihin ole sen verran erilainen näihin vanhempiin B19/21/23 moottoreihin että hihnan katketessa niissä menee venttiilit solmuun tai ainakin on iso riski että niin tapahtuu ?

• qre
        Aarporaaja kirjoitti:

Olikohan niin että tämä uudempi kone,B200 (mustalla venakopalla) joka tuli vuoden 1985 malleihin ole sen verran erilainen näihin vanhempiin B19/21/23 moottoreihin että hihnan katketessa niissä menee venttiilit solmuun tai ainakin on iso riski että niin tapahtuu ?

Ei mene

• subu95

ite otin auki täs muutamavuas jakohuhnan kopan iha vaihtomieles. oli ollu 5 vuat paikal ja ajettu tolla reilu 40000km. käky kyl pist sytämmee pari välilyönttii. hihn ol yli puolevali menos poik. onneks tul alettu ja ei menny enemppii hajal. hihn ol conti tuotet et piti ol iha laadukas. täst pooi et jos haluaa pittä auto ajos ja konee kunnos ni kyl se hihn o sitteki halp vaihtaa.

• R-sport

100-sarjan koneista menee kone solmuun jos hihna katkeaa.

Tervetuloa www.vrcf.fi kertomaan oma väitteesi.

Vanhan kunnon b19/21/23 ei mene solmuun.

• wernerska

Mulla on 2001 vuoden S60 Volvo ajettu vajaa 100 000 km, alkaa tuskanhiki tulemaan, täytyy vissiin lähteä jakohihnaa vaihtamaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2687
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      200
      1968
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1716
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1441
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      32
      1176
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1111
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe