Olen väsynyt olemaan kotona, seinät käyvät ahtaaksi välillä. Haluaisin olla kotona lapseni kanssa 3-vuotiaaksi asti, mutten tiedä jaksanko. Turvaverkostoa ei ole, koska kaikki ystävät ja sukulaiset asuvat kauempana. Olisin hyvin avoin tutustumaan uusiin ihmisiin, mutta näin aikuusiällä se ei olekaan niin helppoa. Perhekahvilat eivät sovi lapsen päiväunirytmiin ja netistä uusien ystävien löytäminen on vähän sama kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.
Meitä yksinäisiä äitejä on varmasti paljon, miksi emme olisi aktiivisempia tutustumaan toisiiimme?
Väsynyt
5
215
Vastaukset
- mistäpäin oot?
No jos satut oulun seudulla asumaan niin tutustutaan heti? samassa tilanteessa..
- ÄÄpee
No en valitettavasti, vaan PK-alueella...
- esikoistaan odottava
Hei!
Olen 23 vuotias nuori nainen ja odotan tällä hetkellä esikoistani, laskettuaika on toukokuun alussa. Olisi mukva tutustua uusiin ihmisiin joilla on jo lapsia. Minulle taas kodin seinät tuntuvat kaatuvan päälle koska raskauteni on alkanut käydä henkisesti raskaaksi hormoonien myllerryksen takia. Asun Salossa, mutta Pk-seudulla käyn viikoittain. Vastaa jos haluat tutustua :) - annepienisirkusfi
Hei ÄÄpee, oletko tutustunut leikkipuistoihin?
Ainakin Helsingin alueella on avoimia leikkipuistoja, joissa sisä- ja ulkotilat (Vantaalla ja Espoossa on käsittääkseni ulkotiloja ja ns. "kylmiä" tiloja). Kun nyt jo 3-vuotias poikani VIHDOIN alkoi nukkumaan siinä 10 - 11 kuukauden iässä, enkä enää ollut sellainen elää kuollut, rupesin käymään hänen kanssaan lähimmässä leikkipuistossa. Sitä kautta tutustuin tosi moneen äitiin ja lapsikin löysi kavereita. Olen ihan iki-kiitollinen, että tällaista toimintaa Helsingissä on!
Olen myös huomannut, että Facebookissa on paljon äiti-ryhmiä, kun ne vain onnistuu löytämään... Osaisivatkohan neuvolasta vinkata sinulle sellaisesta, joka toimii omalla alueella?
- Ei se joka aamuinen
päiväkotiinkaan vieminen kovin unelmallista ole. Kun on kotona, niin pienokainen saa ainakin aamulla nukkua, niin pitkään, kuin haluaa. Kauheaa kiskoa väkisin väsynyttä lasta sängystä ylös.
Ja sairastelukierre alkaa heti, kun päiväkodin portit aukeaa. Eikä sairasta lasta saa luonnollisesti viedä hoitoon. Kannattaa ainakin koittaa olla kotona, jos psyyke vain kestää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368