Väsynyt

ÄÄpee

Olen väsynyt olemaan kotona, seinät käyvät ahtaaksi välillä. Haluaisin olla kotona lapseni kanssa 3-vuotiaaksi asti, mutten tiedä jaksanko. Turvaverkostoa ei ole, koska kaikki ystävät ja sukulaiset asuvat kauempana. Olisin hyvin avoin tutustumaan uusiin ihmisiin, mutta näin aikuusiällä se ei olekaan niin helppoa. Perhekahvilat eivät sovi lapsen päiväunirytmiin ja netistä uusien ystävien löytäminen on vähän sama kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.
Meitä yksinäisiä äitejä on varmasti paljon, miksi emme olisi aktiivisempia tutustumaan toisiiimme?

5

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistäpäin oot?

      No jos satut oulun seudulla asumaan niin tutustutaan heti? samassa tilanteessa..

    • ÄÄpee

      No en valitettavasti, vaan PK-alueella...

      • esikoistaan odottava

        Hei!
        Olen 23 vuotias nuori nainen ja odotan tällä hetkellä esikoistani, laskettuaika on toukokuun alussa. Olisi mukva tutustua uusiin ihmisiin joilla on jo lapsia. Minulle taas kodin seinät tuntuvat kaatuvan päälle koska raskauteni on alkanut käydä henkisesti raskaaksi hormoonien myllerryksen takia. Asun Salossa, mutta Pk-seudulla käyn viikoittain. Vastaa jos haluat tutustua :)


      • annepienisirkusfi

        Hei ÄÄpee, oletko tutustunut leikkipuistoihin?

        Ainakin Helsingin alueella on avoimia leikkipuistoja, joissa sisä- ja ulkotilat (Vantaalla ja Espoossa on käsittääkseni ulkotiloja ja ns. "kylmiä" tiloja). Kun nyt jo 3-vuotias poikani VIHDOIN alkoi nukkumaan siinä 10 - 11 kuukauden iässä, enkä enää ollut sellainen elää kuollut, rupesin käymään hänen kanssaan lähimmässä leikkipuistossa. Sitä kautta tutustuin tosi moneen äitiin ja lapsikin löysi kavereita. Olen ihan iki-kiitollinen, että tällaista toimintaa Helsingissä on!

        Olen myös huomannut, että Facebookissa on paljon äiti-ryhmiä, kun ne vain onnistuu löytämään... Osaisivatkohan neuvolasta vinkata sinulle sellaisesta, joka toimii omalla alueella?


    • Ei se joka aamuinen

      päiväkotiinkaan vieminen kovin unelmallista ole. Kun on kotona, niin pienokainen saa ainakin aamulla nukkua, niin pitkään, kuin haluaa. Kauheaa kiskoa väkisin väsynyttä lasta sängystä ylös.

      Ja sairastelukierre alkaa heti, kun päiväkodin portit aukeaa. Eikä sairasta lasta saa luonnollisesti viedä hoitoon. Kannattaa ainakin koittaa olla kotona, jos psyyke vain kestää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe