Mikä kamppailulaji olisi sopiva minulle?

cookiemonsterr

Eli mietin jonkun kamppailulajin tai vastaavan aloittamista 2. lajina. Toisessa lajissa minulla on treenejä n. 5 krt/vko, eli en haluaisi sitoutua mahdolliseen uuteen lajiin niin paljon.. Haluaisin että lajissa olisi ainakin potkuja ja heittoja, ja siinä ei vaadittaisi kaikissa treeneissä käymistä. Se ei myöskään saisi olla kovin kallista. Itse mietin taekwondoa ja bujinkania, kokemuksia? :)

11

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bjggkkk

      Kokeile bukkarea

      • cookiemonsterrr

        Niin mitä tarkotat? :D Ja oon siis 15 vuotta ja tyttö eli sellanen laji missä ei tarvii massaa kovinkaa paljoo.


      • kuskiläjä
        cookiemonsterrr kirjoitti:

        Niin mitä tarkotat? :D Ja oon siis 15 vuotta ja tyttö eli sellanen laji missä ei tarvii massaa kovinkaa paljoo.

        Mikä on tämä päälajisi ?


      • cookiemonsterrr
        kuskiläjä kirjoitti:

        Mikä on tämä päälajisi ?

        Vesipallo :)


      • kuskiläjä
        cookiemonsterrr kirjoitti:

        Vesipallo :)

        Www.kamppailulajit.net selvitä mitä mahdollisuuksia paikkakunnallasi on. Mieleen tulee esim. Karate vaikka wado-ryu.

        Kartoita mahdollisuudet ja mieti mitä itse haluat lajilta.


      • kuskiläjä
        kuskiläjä kirjoitti:

        Www.kamppailulajit.net selvitä mitä mahdollisuuksia paikkakunnallasi on. Mieleen tulee esim. Karate vaikka wado-ryu.

        Kartoita mahdollisuudet ja mieti mitä itse haluat lajilta.

        Tuo 5 kertaa viikossa on jo aika kova harjoitusmäärä. Mieti jaksatko/haluatko 1 - 2 lisä treeniä viikossa, sinulle ei jää ollenkaan vapaa-aikaa. Olet sen ikäinen että ei kannata haalia itselleen liikaa tekemistä. Jotakin joka illalle. Hyvä olla aikaa palautumiseen ja ihan vaan olemiseen.


    • urheilua vai eksotiikkaa

      Ensin hatunnosto 5 kertaa viikossa treenaavalle nuorelle. Ja Vesipallo on kova laji! Oikeana urheilijana noista lajisi olisi Taekwondo mutta jos haluat urheilun vastapainoksi jotain jännää ja eksoottista ajanvietettä niin miksei bujinkan. Vesipalloilijana voimatasolla sinusta voisi tulla vielä judokakin tai brassijujutsuka. Kaksi viimeistä ovat myös oikeaa urheilua.

      • urheilua vai eksotiikkaa

        Ja jos lyöminen ja potkiminen kiinnostaa ja sinulla on uimarin hartiavoimat saat niistä enemmän hyötyä thainyrkkeilyssä. Taekwondo on erittäin potkupainotteista. Eli jos haet vakavasti otettavaa urheilulajia ja meininkiä jollaiseen olet vesipallossa tottunut niin judoon kavereita heittelemään ja matossa nitistämään tai thaikkuun lyömään ja potkimaan. Mutta jos haluat kikkailla vähän kaikkea ja olla ninja niin vaikka bujinkan:-)


    • cookiemonsterrr

      Kiitti ehdotuksista :) Vesipalloa oon harrastanu vasta tän syksyn, nii joku kontaktilaji vois varmaan auttaa, kun aiemmin harrastin kilpauintia. Siinä ei paljoa kontaktia ollut, nii nyt on vähän totuttelemista :D Potkuja halusin siksi, että tykkään käyttää enemmän jalkalihaksia kuin käsiä ja niitä on kivempi treenata. Pitää varmaan vähän katsoa, mitä seuroja olisi hyvien yhteyksien päässä, ettei matkoihin mee liikaa aikaa.

      • kuskiläjä

        Teakwondo on varmaan sitten paras, se painottuu potkutekniikoihin.


      • Näin

        Olin itse tuossa vaiheessa 25 vuotta sitten. Miehenä tosin. Uimahallin kaakeleita oli tullut katseltua ihan riittävästi. Sen jälkeen musta tuli urheilun sekakäyttäjä. Nykyisin vaihdan lajeja vuodenaikojen mukaan. Kesäisin purjehdusta, talvisin hiihtoa etc. IP-harjoittelu olisi tarkoitus aloittaa tauon jälkeen (perhesyyt). Liikkuvuus heikentynyt kun ei ole tullut tehtyä kuperkeikkoja pitkään aikaan. Uimareilla on hyvä kuntopohja. Itse vedin vielä 35 vuotiaana 7-9 treeniä viikossa (3 aerobista, 3 voimaharjoittelua ja 3 ip-treeniä). Mutta kroppaa kuunnellen toki.

        Kokeile eri lajeja ja nauti. Kamppailulajien kimmoisuus ja räjähtävyys avaa uusia haasteita (varsinkin pystylajien). Hyvin erilaista kuin uinti. Tekee kropalle hyvää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe