Apua ja vinkkejä kaivataan

goldye

Olen nuori nainen, sairastanut vajista lapsesta saakka. Puolisen vuotta sitten vajiksen oireet alkoivat tulla takaisin, tällä hetkellä olen kuolemanväsynyt, palelen ja painoa/turvotusta on tullut melkolailla. Minä energinen, liikunnallinen, hoikka ihminen olen kohta punkero zombie. En rehellisesti sanottuna muista parista viime viikosta paljoakaan, jotenkin olen selvinnyt töistäni.

Ongelma on siinä, että veriarvoni ovat kuulemma aivan hyvät. Mutta..aiemminkin lääkitys on ollut sellainen että veriarvot ovat ollet jopa hieman yli viiterajojen, jotta voin hyvin. Kun minua hoitanut lääkäri jäi pois terveyskeskuksesta ja uusi tuli tilalle, hyvä tilanteeni muutettiin huonommaksi lääkitystä pienentämällä. Minua ei kuunneltu, veriarvoja hoidettiin ja tähän oli tyytyminen.

Tiedän, että nykyinen lääkäri ei suostu nostamaan Thyroxin annosta ja en edes tiedä auttaako se loputtomiin. Olen vaan jo niin väsynyt, etten edes jaksaisi tapella tästä asiasta taas. Miten ihmeessä tästä eteenpäin?

8

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihda endoon
      • Huolestunut

Viimeaikaisia keskusteluja tälläkin palstalla seuranneena kysyisin, lienevätkö nuo viittamaasi lääkärisuositukset ihan ajantasalla?

• Vajaa rouva

Niin, paremmat lääkärisuositukset löytyvä kilpirauhanen.com ja kilpirauhas.info

Suurin osa lääkäreistä ei osaa hoitaa kilpirauhassairauksia, eivät edes monet endot. Ei kannata tehdä hutikäyntejä vaan hankkia suosituksia usealtakin taholta.

• kato videot
    • Ehdotus

Kuulostaa raudanpuutteelta. Mittauta ferritiini.

• katsokaapäivämääriä

Aloitus v. 2013. Eiköhän ole jo löytänyt avun.

• vaikeaa_on_Suomessa
        katsokaapäivämääriä kirjoitti:

Aloitus v. 2013. Eiköhän ole jo löytänyt avun.

Ei välttämättä ole löytänyt apua. Varsinkaan jos ei ole osunut kokeneempien keskusteluihin ja saanut vihjeitä osaavista (usein kalliista) yksityislääkäreistä.
        Tai hakenut reseptit ja lääkkeet muualta Euroopasta

• salassapidettäviä

> ... jos ei ole osunut kokeneempien keskusteluihin

Tästä on läheisen kokemus. Kolme vuotta oli terveyskeskuksen ja keskussairaalan riepoteltavana ja koko ajan kilppariaiheisissa Facebook-ryhmissä. Pääsi niin "sisäpiiriin" että uskallettiin kertoa salassapidettäviä hyvien lääkäreiden nimiä heti kun järjestyi rahoitus yksityislääkärille

Facebook-ryhmien paras tietämys on sittemmin Kilpirauhaspotilaat ry:n suljetussa ryhmässä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      84
      3072
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      316
      2730
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      191
      1506
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1202
    5. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1141
    6. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1011
    7. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      960
    8. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      948
    9. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      77