Kuinka kävi asian, eli pitääkö semmoinen 50-luvun talossa olla, muistaakseni omakotiliitto sai tehtyä asian etten jotain?
Energiatodistus
8
189
Vastaukset
Ei vielä neljän vuoteen.
- Apuva 6
Mitä todistus maksaa ja kuka sen tekee. Voiko lisäeristeitä myyvät yritykset sen tehdä?
Uudehkot omakotitalot, eli 1980 jälkeen valmistuneet tarvitsevat energiatodistuksen. 50-luvun talot vasta siirtymäajan jälkeen vuonna 2017.
Omakotitaloliiton kansalaisaloite pyrkii muuttamaan energiatodistuksen laadinnassa käytettävää laskukaavaa ja kertoimia.
Hintataso energiatodistuksen laadinnassa vaihtelee alueittain. Laatijan on käytävä katselmoimassa kohde, joten myös etäisyys voi vaikuttaa hintaan. Omakotitalon energiatodistuksen saa usein jo alle 500€.
Suomen kattavin lista yrityksiä ja energiatodistusten laatijat kartalla löytyy hankienergiatodistus.fi -palvelusta. Kauttamme voit jättää tarjouspyynnön maksutta, välitämme ne alueesi yrityksille.- ajnnja
itse jouduin teettämään energiatodistuksen autotallista. Perusteltiin, että kun on niin iso talli, vaikka neliöitä ei ole kuin 178...
- pätevä
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Höpö höpö, tai sitten se rakennus on rekisteröity asuinrakennukseksi.
Rakentamisvaiheessa on tehtävä energiaselvitys.
- näin se menee
Kerrottakoon välittäjille ja muille,vaikka olisi 190 luvusta nuorempi talo niin kukaan ei valvo saatikka vaadi todistusta,itse möin keväällä sellaisen ,ja missään ei tullut esiin vaatimusta,kysyin tätä välittäjältäkin vaikka itse möinkin kohteen niin välittäjä tuumas ettei yhteenkää ole tehty ei yhteen ainoaankaan koko kaupungissa.
Vaikka on nuorempi kuin 1980 luvun talo,eli kukaan ei vaadi eikä tule kyselemään.
Antaa muiden maksaa jos haluavat,sama on jätevesi asioissa,niitä ei tehdä missään tapauksessa vielä.- kansalaisdemokratia
Rauhanomainen vastarinta toimii parhaiten mielivaltaa vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418