Minkä ihmeen takia ihmiset hankkivat itselle niin isot ja raskaat matot, että niitä on vaikea tuulettaa? Olen kotisiivooja ja kyllä täytyy sanoa, että jos ei ole kunnon mattotelineitä niin ei niitä voi kunnolla tuulettaa. Ne täytyy imuroida hyvin ja sitten kääriä ne rullaan ja viedä ulos tuulettumaan.Sitten haukutaan kotisiivooja. Koittakaa nyt ymmärtää, että ei se kotisiivoojakaan jaksa monia raskaita mattoja viedä ulos, kun päivässä on esim. kolme tai neljä paikkaa.
Isot ja raskaat matot
31
904
Vastaukset
- siivoojamyöskin
Heh. Miksi viet matot ulos? Asiakkaita on muutenkin jonoksi saakka tällä alalla.
- työ maksaa !!
Sen jälkeen kun imuri keksittiin,mattoja ei ole tarvinnut tampata.
Ota kuule ainakin 100€ per matto, jos asiakas haluaa ison maton ulos !
Ei sitä hommaa pidä tuntipalkalla tehdä.
Nää isojen mattojen pikkusielut omistajat sitten saattavat sitten vielä blogeissaan briljeerata matolla, jonka ovat ostaneet net.anttilasta 65 eurolla ja siivoojan pitäis se tuulettaa tai pestä kympillä.
Peskööt ja tuulettakoot itte !!!
En ole ikinä suostunut moiseen.
Siivous on eri tuntipalkalla ja jokainen raskaampi työ kappalehinnoiteltu.
Typerät oppikoot maksamaan tai tehköön työn itse.
En suvaitse hyväksikäyttöä.- Palkkarahapussi 116
Mitä sinä rähjäät?
Jos tarjoat siivouspalveluja, kai sinä nyt sovit asiakkaan kanssa, mitä siivotaan, miten ja millä aikataululla sekä määrittelet hinnan.
Ei iso matto ollenkaan välttis tarkoita, että omistaja olisi pikkusieluinen - joka määritelmä kyllä näyttää sopivan sinuun aika hyvin. Minulla tulee kirjoituksestasi jotenkin se kuva, että et ehkä ole se penaalin terävin kynä, argumentointisi on vähäsen onnahtelevaa.
Mitä se sinulle kuuluu, jos asiakkaasi on ostanut net.anttilasta maton 65 eurolla? Määritteletkö sinä ehkä maton tamppauksen tai tuuletuksen hinnan sen mukaan, mikä on ollut maton hankintahinta ja -paikka? Vaaditko kuitit nähtäviksi ja annatko ikähyvitystä, jos kyseessä on yli 10 vuotta vanha matto?
Kyllähän sillä voi ihan hyvin briljeerata, että on löytänyt mieleisensä maton - tai minkä tahansa esineen - edullisesti. Näetkö asian niin, että ainoastaan kalliilla tavaroilla voi briljeerata? Jos itse toimit niin, älä ihmettele, jos joskus havaitset hienoista halveksuntaa.
Selittäisitkö, mitä tarkoitat sanoessasi, että typerien pitää oppia maksamaan tai tehdä työ itse? Eikö tämä koske myös viisaita ihmisiä? Hyväksikäyttäjiä tai sitä yrittäviä on molemmissa kategorioissa.
Kirjoituksestasi saa sen käsityksen, että sinulla ei ole ammattiylpeyttä lainkaan, vaan tarkoituksesi on tarkalla suurennuslasilla jatkuvasti etsiä joko lisää laskutettavaa tai vikoja työnantajasi persoonallisuudessa ja toimintatavoissa. Tuollaisesta ajatuskuviosta tunnistaa vakaumuksellisen vasemmistolaisen. Kantava voima on kateellisuus ja työnantaja on niin paha asia, että niitä ei pitäisi olla olemassakaan. - kyllä ne viedään
Palkkarahapussi 116 kirjoitti:
Mitä sinä rähjäät?
Jos tarjoat siivouspalveluja, kai sinä nyt sovit asiakkaan kanssa, mitä siivotaan, miten ja millä aikataululla sekä määrittelet hinnan.
Ei iso matto ollenkaan välttis tarkoita, että omistaja olisi pikkusieluinen - joka määritelmä kyllä näyttää sopivan sinuun aika hyvin. Minulla tulee kirjoituksestasi jotenkin se kuva, että et ehkä ole se penaalin terävin kynä, argumentointisi on vähäsen onnahtelevaa.
Mitä se sinulle kuuluu, jos asiakkaasi on ostanut net.anttilasta maton 65 eurolla? Määritteletkö sinä ehkä maton tamppauksen tai tuuletuksen hinnan sen mukaan, mikä on ollut maton hankintahinta ja -paikka? Vaaditko kuitit nähtäviksi ja annatko ikähyvitystä, jos kyseessä on yli 10 vuotta vanha matto?
Kyllähän sillä voi ihan hyvin briljeerata, että on löytänyt mieleisensä maton - tai minkä tahansa esineen - edullisesti. Näetkö asian niin, että ainoastaan kalliilla tavaroilla voi briljeerata? Jos itse toimit niin, älä ihmettele, jos joskus havaitset hienoista halveksuntaa.
Selittäisitkö, mitä tarkoitat sanoessasi, että typerien pitää oppia maksamaan tai tehdä työ itse? Eikö tämä koske myös viisaita ihmisiä? Hyväksikäyttäjiä tai sitä yrittäviä on molemmissa kategorioissa.
Kirjoituksestasi saa sen käsityksen, että sinulla ei ole ammattiylpeyttä lainkaan, vaan tarkoituksesi on tarkalla suurennuslasilla jatkuvasti etsiä joko lisää laskutettavaa tai vikoja työnantajasi persoonallisuudessa ja toimintatavoissa. Tuollaisesta ajatuskuviosta tunnistaa vakaumuksellisen vasemmistolaisen. Kantava voima on kateellisuus ja työnantaja on niin paha asia, että niitä ei pitäisi olla olemassakaan.Yleensä vain kotisiivooja vie matot ulos. Ei ne itse vie mattoja pihalle. Jos matot imuroidaan ja sitten tuuletetaan niin silloin matot täytyy imuroida sekä päältä puolen ja sitten vielä nurjalta puolen. Ei ne asiakkaat maksa erikseen mattojen viemisestä vaan siinä on pelkkä tuntihinta. Jotkut vain on niin nuukia, että siivous ei saisi paljon maksaa, mutta sitten heti valitetaan, jos joku pienellä tuntimäärällä on jotain jäänyt tekemättä. Ei kotisiivoojakaan tarvitse olla niinkuin kieli vyön alla.
- Korvasienisååssi
kyllä ne viedään kirjoitti:
Yleensä vain kotisiivooja vie matot ulos. Ei ne itse vie mattoja pihalle. Jos matot imuroidaan ja sitten tuuletetaan niin silloin matot täytyy imuroida sekä päältä puolen ja sitten vielä nurjalta puolen. Ei ne asiakkaat maksa erikseen mattojen viemisestä vaan siinä on pelkkä tuntihinta. Jotkut vain on niin nuukia, että siivous ei saisi paljon maksaa, mutta sitten heti valitetaan, jos joku pienellä tuntimäärällä on jotain jäänyt tekemättä. Ei kotisiivoojakaan tarvitse olla niinkuin kieli vyön alla.
Jos on sovittu, että tietyt työt tehdään tiettyyn aikaan tietyllä palkalla, niin ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Jos joku sopimuksen kohta ei täyty, sopimusta tehtäessä on jompi kumpi osapuoli ollut epärealistinen tai epärehellinen. Luulisi ammattitaitoisen siivoojan osaavan arvioida työhön kuluva aika ja pystyvän kertomaan asiakkaalle, mitä siinä ajassa ehtii tehdä!
Väitätkö oikeasti, että asiakkaasi yrittää teettää sinulla töitä, joista ei ole sovittu? - kyllä ne vidään
Korvasienisååssi kirjoitti:
Jos on sovittu, että tietyt työt tehdään tiettyyn aikaan tietyllä palkalla, niin ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Jos joku sopimuksen kohta ei täyty, sopimusta tehtäessä on jompi kumpi osapuoli ollut epärealistinen tai epärehellinen. Luulisi ammattitaitoisen siivoojan osaavan arvioida työhön kuluva aika ja pystyvän kertomaan asiakkaalle, mitä siinä ajassa ehtii tehdä!
Väitätkö oikeasti, että asiakkaasi yrittää teettää sinulla töitä, joista ei ole sovittu?Sinä et varmaan ole kotisiivooja. Vaikka olisi, kuinka ammattitaitoinen siivooja niin ei kaikkia töitä kerkiä tehdä. Oikeassa olet, kun huomaat, että kotisiivooja yrittäjä on oikeus sanoa, mitä siinä ajassa kerkiää tehdä. Sinun olisi hyvä tehdä kotisiivoojana muutaman kuukauden niin varmaan ymmärrät meitä enemmän. Itse tehen kaikki työt, mitä on sovittu ja vielä ilmaistakin olen tehnyt. Tänäänkin tein 40 minuuttia ilmaista työtä. Tuskin sinäkään ilmaista työtä tehet, jos olet töissä. Vai mitä?
- Korvasienisååssi
kyllä ne vidään kirjoitti:
Sinä et varmaan ole kotisiivooja. Vaikka olisi, kuinka ammattitaitoinen siivooja niin ei kaikkia töitä kerkiä tehdä. Oikeassa olet, kun huomaat, että kotisiivooja yrittäjä on oikeus sanoa, mitä siinä ajassa kerkiää tehdä. Sinun olisi hyvä tehdä kotisiivoojana muutaman kuukauden niin varmaan ymmärrät meitä enemmän. Itse tehen kaikki työt, mitä on sovittu ja vielä ilmaistakin olen tehnyt. Tänäänkin tein 40 minuuttia ilmaista työtä. Tuskin sinäkään ilmaista työtä tehet, jos olet töissä. Vai mitä?
Ja pointtisi oli mikä? Oletko työstä sovittaessa arvioinut siihen kuluvan ajan väärin? Vai eikö työtehtäviä ole selkeästi määritelty?
En ole kotisiivooja, olen peruskoulun kieltenopettaja. Voit uskoa, että teen ilmaista työtä. Puhelinkeskustelut oppilaiden vanhempien kanssa maksan omassa puhelinlaskussani.
Yrität ilmeisesti sanoa, että minusta ei olisi sinun työhösi. Voi olla tottakin. Minusta ei myöskään olisi autonkorjaajaksi, IT-tukihenkilöksi eikä maanviljelijäksi. Ei sinustakaan olisi minun työhöni. Ei myöskään autonkorjaajaksi, IT-tukihenkilöksi tai maanviljelijäksi. Mitä ne inkkarit sanoivatkaan toisen mokkasiineissa kävelemisestä?
- -------
Pesetän pesulassa villamaton, ja jos tuuletan, vien parvekkeelle tuolien päälle.
Matto ei todellakaan tarvitse kovin usein tuuletusta.
Sitä paitsi, ei millään ehdi siinä ajassa tuulettua kun siivooja käy. Kovalla pakkasella pidän 3-4 tuntia ulkona. - en tamppaa
Jotenkin olen ymmärtänyt, että mattojen tuuletus ja tamppaus ovat lähinnä meidän suomalaisen kummajaisuus. Harrastetaankohan sitä missään muussa maassa?
- tillin tallin
Ei varmaan harrasteta. Itse olen työurani siivoojana tehnyt enkä omia mattojani tuuleta enkä tamppaa. Imurointi riittää ja pesu tarvittaessa.
Mattojen tamppaus ulkona on menneen maailman juttu. - tallin tillin
Mattojen imurointi ja riittävä usein pesu riittää.
Olen ihan samaa mieltä. - Villakoirasängynalla
Kun minä valitsen mattoa kotiini, en ajattele, onko siivoojan sitä helppo vai vaikea liikutella. Minun kriteerini on, miellyttääkö se silmääni ja jalkaani ja sopiiko kotiini - ei siis se, että siivooja pääsisi mahdollisimman vähällä.
Minulla käy viikkosiivooja. Eri töiden hinnoittelu on neuvottelukysymys. Minusta on äärimmäisen typerää voivotella täällä asiakkaiden matoista! Älä ota sellaisia kohteita, joissa on sinulle liian raskaat matot tai hinnoittele niiden roudaaminen niin korkealle, ettei enää v-uta, vaan dollarinmerkit pyörii silmissä niitä kanniskellessasi.
Minulle ei nyt oikein kirkastunut, mistä sinua haukutaan. Selittäisitkö?- :::::::
Työn teettäjähän sanoo mitä edellyttää.
Voi vain joutua ikävään tilanteeseen näin, hieno rouva sanoi silittäneensä verhoa puoli tuntia, jatka nyt sinä tästä. Piti odottaa että rouva lähtee, hän olisi loukkaantunut neuvoista, verhot kannattaa kostuttaa sumutinpullolla, kääräistä kasaan ja sitten vasta silittää, hyvin voi vierähtää tunti pari.
Raskaita mattoja pystyy liikuttamaan kun osaa tekniikan, ei tosiaan ole järkeä jollei tuuleta kauan. - Tellilellilikka 116
::::::: kirjoitti:
Työn teettäjähän sanoo mitä edellyttää.
Voi vain joutua ikävään tilanteeseen näin, hieno rouva sanoi silittäneensä verhoa puoli tuntia, jatka nyt sinä tästä. Piti odottaa että rouva lähtee, hän olisi loukkaantunut neuvoista, verhot kannattaa kostuttaa sumutinpullolla, kääräistä kasaan ja sitten vasta silittää, hyvin voi vierähtää tunti pari.
Raskaita mattoja pystyy liikuttamaan kun osaa tekniikan, ei tosiaan ole järkeä jollei tuuleta kauan."Työn teettäjähän sanoo mitä edellyttää."
- Kyllä, ja työn tekijä määrittää sille hinnan.
Tuota verhonsilitysjuttuasi en kyllä tajunnut. Kai nyt jokainen tietää, että silittäessä sumutuspullo tms. kostutusvälinen on erinomaisen näppärä. Arvelet, että "hieno rouva" olisi loukkaantunut. Kyllä minä sinun asemassasi olisin vain ryhtynyt silittämään juuri sillä tavalla kuin aina olen tehnyt. Meneehän siinä varmaan helposti enemmän aikaa kuin on sovittu, jos pitää odotella, että toinen lähtee!
En tiedä, oletko aloittaja, mutta edelleenkin minulle on epäselvää, mistä häntä haukutaan. En oikein osaa ajatella muuta syytä kuin työn tulos. - et itse
Tellilellilikka 116 kirjoitti:
"Työn teettäjähän sanoo mitä edellyttää."
- Kyllä, ja työn tekijä määrittää sille hinnan.
Tuota verhonsilitysjuttuasi en kyllä tajunnut. Kai nyt jokainen tietää, että silittäessä sumutuspullo tms. kostutusvälinen on erinomaisen näppärä. Arvelet, että "hieno rouva" olisi loukkaantunut. Kyllä minä sinun asemassasi olisin vain ryhtynyt silittämään juuri sillä tavalla kuin aina olen tehnyt. Meneehän siinä varmaan helposti enemmän aikaa kuin on sovittu, jos pitää odotella, että toinen lähtee!
En tiedä, oletko aloittaja, mutta edelleenkin minulle on epäselvää, mistä häntä haukutaan. En oikein osaa ajatella muuta syytä kuin työn tulos.EI ole työn tulos. Työn jäki on hyvää. Mutta on aika vaikeaa viedä sellaisia mattoja, jotka ovat kolmen metrin levyisiä ja kolmen metrin pitkiä, kun ei ole mattotelinettä ja on pieni portaikko, missä on hyvin pieni kaide.
- Tellilellilikka 116
et itse kirjoitti:
EI ole työn tulos. Työn jäki on hyvää. Mutta on aika vaikeaa viedä sellaisia mattoja, jotka ovat kolmen metrin levyisiä ja kolmen metrin pitkiä, kun ei ole mattotelinettä ja on pieni portaikko, missä on hyvin pieni kaide.
Edelleenkään en tiedä, mistä sinua haukutaan. Ihan hyvin voin silti elää myös ilman sitä tietoa.
Roudaat isoja mattoja ahdasta portaikkoa pitkin pihalle, jossa ei ole mattotelinettä? Minne ne ulkona laitat? Hinnoittele niiden roudaaminen niin korkealle, että se muuttuu kärsimyksestä silkaksi huviksi!
- Siitä siivoamisesta
Tuntuu, että juuri tämän takia tietyt ihmiset tekee siivoushommia.Että saa tehdä ne kuten itse haluavat, eikä siten kuin asiakas toivoo.Ei asiakkaankaan pidä vaatia mahdottomia siivoojalta.Mutta kyllä nykyajan siivoojat tuppaavat olemaan sellaisia hätäisiä rahastajia, joiden työnjälkeen pettyy.Ei hosuen, kiireellä tule siistiä jälkeä.
Eikä ainakaan sillä tyylillä, että oletetaan siivoushomman olevan kevyttä ja nopeasti hoidettavaa, sekä tuottoisa bisnes.Sitä hätäisempi siivooja mitä enemmän on ottanut kohteita, ansaitakseen enemmän.
Monet jotka tarvitsevat siivoojaa, hankkivat siivoojan lähinnä siksi, etteivät esim.terveydellisen tilansa takia, tai jostakin muusta syystä, voi tai pysty, tai ehdi tekemään juuri niitä aikaa vieviä ja raskaimpia siivoushommia.
Pintapuolisen nopean hössäytyssiivouksen moni ehkä pystyisi ja ehtisi itsekin tekemään.Miksi maksaa siivoojalle, jostakin nopeasta keskilattian imuroinnista ja mopilla lääppäisystä?Ellei ole ihan pakko.
Jos joku haluaa mattoihinsa raikkaan tuoksun ulkoilmasta, useammissa taloissa on siihen kyllä varattu mahdollisuus.Mattoteline, tai tuuletusparveke.Omallaankin, jos sellainen on, saa ainakin tuuletella, siellä parvekkeen sisäpuolella.Kyllähän sitä on turha kieltää, etteikö esim.pakkasessa tuulettunut suhtkoht puhdas matto tuoksu raikkaammalta kuin, ei tuuletettu.Sama juttu. kuin tuuletetut petivaatteet.
Uskon kyllä, että niitäkin asumuksia on, missä ei tamppaamiseen ja tuulettamiseen ole mahdollisuutta.Mutta jos haluan siivota kunnolla, en muuttaisi tälläiseen taloon, kuin vain ihan pakosta.
Kuitenkin, ehkä hieman vanhanaikainen tapa tämä mattojen tamppaus tuulettaminen.Se on isoäitien siivousperinnettä.Ehkä voisimme siirtää perinteen jo historiaan.Nykyaikaisten tehokkaiden imureiden aikakautena ja kun mattoja saa nykyään myös pestyä kaikkina vuodenaikoina, pesuloissa ja pyykkituvissa.
Kesäisin mattojenpesupaikoilla.
Mutta jos joku tästä hommasta siivoojien vaatimaa ylimääräistä raatamispalkkaa haluaa maksaa, niin eikai se ole ongelma?Jos kotisiivousta alkaa tekemään työkseen, on typerää todellakin luulla työn olevan kevyttä ja siistiä.Meillä kaikilla, siivoojilla ja asiakkailla, on omat käsityksemme siivoamisesta ja myös siitä, mikä riittää ja mikä ei.Rahalla kuitenkin pitäisi saada apua ja siivouspalveluita.Sille rahalle myös vastinetta, eikä työntekijöiden narinaa, työn raskaudesta.
Seuraavanlainen juttukin on tullut joskus huomattua.
Tunkkaiset hajut pesiytyy pestyihinkin mattoihin varsin helposti, vaikka niitä kuinka imuroisi.Mikäli asunnossa ei tuuleteta säännöllisesti.Turhaa se on mattoja ja muita sisustustekstiilejä pestä ja imuroida ja ulos raahata tuulettumaan, jos huoneilma on aina raskaan tunkkainen.
Tunkkaiset hajut pysyvät helpommin loitolla kodintekstiileistä, kun tuuletat koko asuntoa.Tuulettaminen on aika tärkeä asia kotien siisteydessä. - Tomumatonen Öö
Mitä ihmettä?!
Sinä otat enemmän töitä kuin jaksat tai viitsit tehdä ja sitten valitat täällä, kun asiakkaasi edellyttää, että saa rahoilleen vastinetta? Ei voi olla totta! - Villakoira sohvalla
Onko siivoojan asenne työhönsä sama kuin tuolla asiakaspalvelu-palstalla kaupan kassahenkilöiden: työ on vääränlaista ja asiakkaat vääränlaisia? Onnekseni olen molemmissa ammateissa nähnyt muunkinlaisia ihmisiä. Asenne- ja ammativalintakysymys!
- tyly mikä tyly
Kyllä asiakaskin voi olla vaikea. Ei kassantyöntekijä ja kotisiivooja tarvitse olla vääränlainen. Tuskin tämäkään siivooja valittaa asiakkaalle heidän tekemisistä työstään ja heidän matoistaan. Itsekin voisit välillä ajatella tätä alaa menemällä tämän kotisiivoojan puolelle ja peilata siitä tätä asiaa. Kyllä minäkin osaan kaupassa olla töyhkeä, jos sitä haluan. Saan aina sen johdosta tilamaani palvelun. Jos olen tyly ja vihainen niin olen saanut samanlaisen kohtelun sieltä kaupan tiskin takaa. Se on aivan oikein kassan työntekiijältä. Mitä olla ystävällinen, kun toinen tiuskii ja mulkoilee asiakaspalvelijaa kohtaan.
- Villakoira sohvalla
tyly mikä tyly kirjoitti:
Kyllä asiakaskin voi olla vaikea. Ei kassantyöntekijä ja kotisiivooja tarvitse olla vääränlainen. Tuskin tämäkään siivooja valittaa asiakkaalle heidän tekemisistä työstään ja heidän matoistaan. Itsekin voisit välillä ajatella tätä alaa menemällä tämän kotisiivoojan puolelle ja peilata siitä tätä asiaa. Kyllä minäkin osaan kaupassa olla töyhkeä, jos sitä haluan. Saan aina sen johdosta tilamaani palvelun. Jos olen tyly ja vihainen niin olen saanut samanlaisen kohtelun sieltä kaupan tiskin takaa. Se on aivan oikein kassan työntekiijältä. Mitä olla ystävällinen, kun toinen tiuskii ja mulkoilee asiakaspalvelijaa kohtaan.
"Kyllä asiakaskin voi olla vaikea."
- Ihan oikeasti vai? Itsestäänselvyys.
"Tuskin tämäkään siivooja valittaa asiakkaalle heidän tekemisistä työstään ja heidän matoistaan."
- Miksi näin arvelet? Asiakkaan kanssa nimenomaan pitäisi keskustella, jos jokin on niin vaikeaa! Ihan turha sitä täällä on itkeä, jos ei itsellä ole kykyä tai halua ongelmia ratkoa. Vai haluaakohan hän vain myötätuntoa ja pitää tiukasti kiinni itkeskelyn aiheistaan eikä halua niistä luopua?
"Itsekin voisit välillä ajatella tätä alaa menemällä tämän kotisiivoojan puolelle ja peilata siitä tätä asiaa."
- En katso olevani kenenkään puolella. En myöskään useinkaan mene turhasta kitisijän puolelle. Miksi kitistä, asiat pitäisi sopia työn tekijän ja teettäjän kesken! Ihan kaikissa töissä on omat hankaluutensa, usko pois. Ja ihan varmasti myös kotisiivoojissa on toisinaan vikaa. Se ongelma ratkeaa joko keskustelemalla tai - sen jäädessä tuloksettomaksi - irtisanomalla työsuhde. Samaa voin suositella kotisiivoojille.
" Kyllä minäkin osaan kaupassa olla töyhkeä, jos sitä haluan. Saan aina sen johdosta tilamaani palvelun."
- Ai osaat olla töykeä? Kas-kas! Minulla ei kyllä tulisi edes mieleen haluta olla töykeä.
- Sen johdosta saat tilaamasi palvelun? Minä saan yleensä tilaamani palvelun asioista sopimalla. En näe mitään syytä olla töykeä.
"Jos olen tyly ja vihainen "
- Enpä ole koskaan edes kokeillut. En voi ymmärtää ihmisiä, jotka käyttäytyvät tuolla tavoin.
"Mitä olla ystävällinen, kun toinen tiuskii ja mulkoilee asiakaspalvelijaa kohtaan. "
- Minä olen jo vuosikymmenet soveltanut sitä periaatetta, että tällaisissa tapauksissa olen korostetun ystävällinen. En ole asiakaspalvelija, mutta siis noin yleensä. Jos joku käyttäytyy huonosti, ei minun tarvitse vajota samalle tasolle, kun olen toisenlaiseen tottunut.
- Laitoshuoltaja
Voisitte jatkaa keskustelua siitä, että miksi vanhusten palvelutalossa auvalla vanhuksella pitää olla mattoja?
Ensinnäkin ne on turvallisuusriski, vanhus kompastuu mattoon.
Matot ovat useinkin hyvin likaisia ja siitä huolimatta omaiset haluaa pitää ne lattialla, hygenia asia.
Siivoojana en todellakaan kanna niitä mattoja ulos, vaikka omaisten mielestä pitäisi!
Joskus tuntuu, että siellä asunnossa asuu omaiset, eikä vanhus!- ,,,,,,,,
Älä muuta sano, tervettä järkeä mukaan. Monet ovat saaneet reisiluun kaulan murtuman mattoihin kaatuessaan.
Kun olin siivoustyössä työn tilaajat osallistuivat maton kantamiseen, ja miksi viedä ulos jollei ehdi tuulettua.
Kaikenlaisia juttuja kuultu, joku tyttö pesi lattian 7 kertaa, kysyimme tietysti miksi, no kun se ei ollut kelvannut rouvalle. Ei kuulostanut terveeltä. - syntipukki täytyy
Olen samaa mieltä asiasta, että omaiset ne vaatii niitä mattoja pihalle. Kerran olin yhdellä mummolla siivoamassa ja sen jälkeen hän oli kaatunut. Kun tulin seuraavalla kerralla siivoamaan niin vanhus oli päässyt kotia ja olohuoneen pöydälle oli jätetty avoimena sairauskertomus, jossa oli muka sanottu syy, että siivooja oli käynyt ennen kaatumista ja lattiat oli jäänyt liukkaaksi. Se on täysin valetta. Miten lattia voi jäädä liukkaaksi, kun lattiaan ei käytetä kuin pieni tippa yleispesuainetta ja se hyvin nihkeänä pyyhitään. Kun vanhuksella on huimausta niin totta kai se voi kaatua. Oli sitten mattoja ollenkaan niin kuin tässä tilanteessa. Olen monet kerran ollut tämän mummon tykönä siivoamassa ja hän on monesti meinanut kaatua huimauksen johdosta. Mutta syyllinen täytyy jostakin aina löytyä. Nyt tämä mummo asuu palvelutalossa, kun ei pärjännyt yksin kotona enää. Ihana ihminen oli ja meillä oli aina hauskaa.
- kirby omistaja
tai sitte hommaat kirbyn ni ei tarvi viedä mattoja minnekkää ja saa tampattuu ne OIKEESTI tehokkaasti paikan päällä ja ei oo raskasta! Toinen käsi kipsissä jaksan käyttää kyseistä laitetta enkä kaipaa mattotelineitä.
- ???
ei ole hello juttu viedä tuulettumaan 160x230 kokoista huopapohjaista lahkamattoa. telineeseen sen kyllä saa, mutta tippuu kyllä maahan kun rullaat pois. Onko keinoja?
- bhynjiå0
Jos EI täytä siivouksessa tehtyä työsopimusta. On työsopimuksen purku, silloin välttämätön.
Tulijoita on katuojasta jotka täyttää sopimusehdot.- katuojissako
No, meneppä sitten katuojaan niitä siivoojia hakemaan. En ole vielä itse huomannut, että ojissakin löytyy kotisiivoojia. Täytyypä lenkillä ollessa tutkia, onko katuojissa niitä kotisiivoojia siellä istumassa ja odottamassa uusia asiakkaita. Minkähän laista palveluja niiltä saa?
- halloo ihmiset
katuojissako kirjoitti:
No, meneppä sitten katuojaan niitä siivoojia hakemaan. En ole vielä itse huomannut, että ojissakin löytyy kotisiivoojia. Täytyypä lenkillä ollessa tutkia, onko katuojissa niitä kotisiivoojia siellä istumassa ja odottamassa uusia asiakkaita. Minkähän laista palveluja niiltä saa?
siivojakin on ihminen!
- 9 vuotta siivonnut
olen toiminut 9 vuotta siivousalan yrittäjänä. Kyllä asiakkaat yleensä ymmärtää olla pyytämättä turhan raskaisiin töihin. Ymmärtävät kyllä että siivojankin kroppa voi särkyä. Kyllä työn teetäjäkin yleensä tuntee vastuunsa. Voihan sitä kieltäytyä jos ei raskaita jaksa nostaa. Jos yrittäjä jää sairaslomalle etsiivät asiakkaat uuden siivoojan. Ennemin kannataa luopua paikasta joka on liian raskas.
- huhhuh123
Meilläkin vanhempieni kotona todella isoja mattoja useita kappaleita. Olen niitä itsekin tuuletellut, tosi vaikeeta ja raskasta. Osa niistä vielä sellaisia kunnon karvamattoja, joista irtoaa pölyä ja karvaa vaikka niitä hakkaisi 600 vuotta! Ymmärrän siis hyvin siivoojien kärsimyksen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799