Huijareita Keltaisessa Pörssissä ja Huuto.netissä

Huijareista rikosilmoitus

Varokaa Keltaisen pörssin ja Huuto.netin huijareita. Toimintatapana on pyytää siirtämään rahaa tililleen ennen tavaran lähettämistä. Heille ei käy postiennakko eikä bussiennakko. Toimivat yleensä Prepaid-numerolla. Mitään henkilötietoja ei vapaaehtoisesti tule.
Ostaessasi näillä kanavilla maksa vain tavaraan tutustumisen jälkeen.
Mikäli menit vipuun, tee rikosilmoitus mahdollisimman nopeasti!

73

33984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petos

      Kyseessä on huijaus, joka lakitermeinä on selkeä rikos ja nimikkeenä petos.
      Mitä nopeammin ilmoitat petoksesta poliiseille, sitä nopeammin kyseisten kelmien tilit jäädytetään ja sen parempi mahdollisuus on saada rahansa takaisin.
      Älä missään nimessä jää odottelemaan, mikäli sinua on huijattu.

      • kaupankäyntiin

        Huutonetistä ja myös Keltaisen pörssin puolelta löytyy ohjeita turvalliseen kaupankäyntiin.
        Myös Poliisin sivuilta petos-nimikkeen alta löytyy ohjeita.

        Pääsääntönä: Maksa vasta, kun olet nähnyt kauppatavaran ja todennut sen kunnon ilmoitetun mukaiseksi.


      • huuto.net
        kaupankäyntiin kirjoitti:

        Huutonetistä ja myös Keltaisen pörssin puolelta löytyy ohjeita turvalliseen kaupankäyntiin.
        Myös Poliisin sivuilta petos-nimikkeen alta löytyy ohjeita.

        Pääsääntönä: Maksa vasta, kun olet nähnyt kauppatavaran ja todennut sen kunnon ilmoitetun mukaiseksi.

        Tämä ei käy, sillä huutonetin sääntöjen mukaan tehdyt tarjoukset ovat sitovia.


      • Kauppamies
        huuto.net kirjoitti:

        Tämä ei käy, sillä huutonetin sääntöjen mukaan tehdyt tarjoukset ovat sitovia.

        Hinta on sitova. Tavaran tulee olla kuvatun mukaista.
        Maksuehtona ei voi vaatia etukäteissuoritusta tavaraa näkemättä. Keinoina ovat nouto ja käteismaksu. Posti- tai bussiennakko tavaraan tutustumisoikeudella toimivat.
        Voit myös pyytää kaveriasi noutamaan ja maksamaan tuotteen, mikäli matka on pitkä.
        Huijareitahan on vain muutama, mutta he helposti pilaavat hyvät kauppapaikat


      • huutaja
        Kauppamies kirjoitti:

        Hinta on sitova. Tavaran tulee olla kuvatun mukaista.
        Maksuehtona ei voi vaatia etukäteissuoritusta tavaraa näkemättä. Keinoina ovat nouto ja käteismaksu. Posti- tai bussiennakko tavaraan tutustumisoikeudella toimivat.
        Voit myös pyytää kaveriasi noutamaan ja maksamaan tuotteen, mikäli matka on pitkä.
        Huijareitahan on vain muutama, mutta he helposti pilaavat hyvät kauppapaikat

        Tai ainakin yrittäjiä.Siis yritetään kaikin keinoin saada tavara ilmaiseksi tai selvää huutokaupan loppuhintaa tingittyä milloin milläkin verukkeella.
        Siellä on normaalisti kuva tuotteesta.
        Jos ei uskalla tehdä kauppaa niin pysykää vaikka omalla kirppiksellänne.


      • veeti
        huuto.net kirjoitti:

        Tämä ei käy, sillä huutonetin sääntöjen mukaan tehdyt tarjoukset ovat sitovia.

        kaiken paras ostotapa on POSTIENNAKKO JA PAKETIN SAA AVATA ENNEN LUNASTA.
        POSTIENNAKKO LAPPUUN VOI KIRJOITTAA,SAA AVATA ENNEN LUNASTUSTA.vÄLTETÄÄN
        NÄIN ELÄMÄÄ KOLHITUT HUIJARIT!!!!!!!!!!!


    • Sherlock

      Mikäli rahat meni eikä tavara tullut, tässä ohjeita:
      1)Maksa 1 sentti tilille maksuautomaatilla. Tällöin saat selville tilin omistajan nimen.
      2) Marssi poliisipäivystykseen tekemään ilmoitus ko. henkilön tekemästä petoksesta.

      • uioåpuiopå

        eiköhän se nimi nä'y jo silloin kun on maksanut tavaran puupää!


    • TomiTraktori

      Yksikeino vältää on kuten yllä mainiittiin pyytää myyjää lähettämään postiennakolla ja käskeä häntä kirjoittamaan pakettikorttiin lisätietoja kohtaan että paketin saa aukaista ennen lunastusta. Tällöin paketin saa aukaista postissa ja katsoa että mitä sieltä löytyy.

      Näin "Huijari" ei saa vietyä kuin tuon postiennakkomaksun ja postimaksun koko kauppasumman sijaan.

      Toinen on kysyä myyjältä onnistuuko nouto että kaveri asuisi lähellä (vaikkei mitään kaveria todellisuudessa olisikaan). jos myyjä alkaa kierelemään niin kannattaa kaupat unohtaa.

      Muutoin itse ainakin tehen huuto.net:issä kauppaa periaatteella rahat tilille ja tavara postiin.
      Kolme vuotta takana eikä yhtään huijausta sattunut omalle kohdalle.

      • Maalaisjärkeä

        Oikeassa olet. Pääsääntönä varsinkin kalliita tuotteita yksityiseltä ostettaessa on, että ei pidä maksaa kymmeniä tai satoja euroja etukäteen tilille. Tuotteen olemassaolosta eikä laadusta ole takeita.
        Samoin olen huuto.netissä maksanut etukäteen, mutta jatkossa pyrin varmistumaan tuotteesta ennenkuin maksan.
        Huijarit toimivat 500 - 1000 euron hintaluokassa ja pyrkivät ostajaa huijaamaan maksamaan puolet kauppasummasta tilille. Puhelin on yleensä salainen tai prepaid


      • oikaisu

        Posti ei anna katsoa paketin sisältöä ellet maksa ennakkoa


    • pörssin naiset

      minä kun luulin ja kuulin että ne naiset on ihan eläviä joita siellä myydään!

    • oikaisu

      Niin maksu posti ennakolla on kaikkein huonoin tapa sekä ostajan että rehellisen myyjän kannalta.Paketin voi laittaa postiin millä nimellä hyvänsä tulemaan ja lunastajalle ei jää mitään varmaa tositetta kenelle on maksanut.Kun maksat rahat tilille niin sinulla on tosite maksusta ja pankki tilin numero .Pankki tiliä ei voi aukaista ilman henkilöllisyyden todistamista.Jos taas olet myyjä niin ostaja voi jättää paketin lunastamatta silloin myyjä maksaa tuplaposti maksun eli meno paluu hinnan

      • posti

        jos olet hakenut postista paketin joka osoittautuukin tiiliskiveksi vaikka piti olla jotain ihan muuta niin silloin nopealla toiminnalla rahat saa pysäytettyä postin selvityskeskukseen jolloin huijari ei näe senttiäkään vaan saa syytteen petoksesta/yrityksestä.


      • ostaja12
        posti kirjoitti:

        jos olet hakenut postista paketin joka osoittautuukin tiiliskiveksi vaikka piti olla jotain ihan muuta niin silloin nopealla toiminnalla rahat saa pysäytettyä postin selvityskeskukseen jolloin huijari ei näe senttiäkään vaan saa syytteen petoksesta/yrityksestä.

        Postiennakko on varmin tapa; on syytä vielä vaatia, että lähetteeseen kirjataan erikseen, että ostajalla on oikeus tarkastaa tuote ennen lunastamista, tai että tuote on läpinäkyvässä kotelossa.

        Jäisi moni huijaus toteutumatta. Ja jos myyjä ei tähän vaan vaatii rahaa tilille niin kannattaa unohtaa kauppa; myyjä on todennäköisesti huijari.


      • tepe.
        posti kirjoitti:

        jos olet hakenut postista paketin joka osoittautuukin tiiliskiveksi vaikka piti olla jotain ihan muuta niin silloin nopealla toiminnalla rahat saa pysäytettyä postin selvityskeskukseen jolloin huijari ei näe senttiäkään vaan saa syytteen petoksesta/yrityksestä.

        Ostin huuto.netistä 500euron tietokoneen postiennakolla, ja maksoin postiennakon. otin kuitenkin yhteyttä postin selvittelykeskukseen, että paketissa oli vain halkoja. Rahat sain takaisin, ja tietokoneen ilmaiseksi. KIITOS HYVÄSTÄ NEUVOSTA!


    • Huuto.netissä

      joku nainen myy kännyköitä, melkoinen määrä, kaiken merkkisiä, PIKAHUUTO, huusin yhden, lupas tuoda helsingin keskustaan, ei ole tuonut.

      Luulisin sen yrittävän löytää ostaja mahdollisimman kaukaa, jotta voisi lähettää puhelimen, jota ei ehkä sitten olisikaan.
      Kannattaa tosiaan varoa noita paikkoja. Satsataan puhelimeen muutama kymppi enemmän, sillä saa jo UUDEN, eikä pelkästään paskapakettia.

    • Oikeusvaltio toimii

      Rahoja petoksilla huijannut päätyy raastupaan noin 3 kk teon jälkeen, joten melko nopeasti tutkinta edistyy. Arvatenkin tekijällä on useita samanlaisia tekoja.
      Katsotaan, miten homma edistyy.

    • tässä pykälää

      36 luku.
      Petoksesta ja muusta epärehellisyydestä

      1 §. ( A:24.8.1990, SK:769/1990) Petos. Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

      Petoksesta tuomitaan myös se, joka 1 momentissa mainitussa tarkoituksessa tietojenkäsittelylaitteeseen vääriä tietoja syöttämällä tai koneelliseen tietojenkäsittelyyn muuten puuttumalla vääristää tietojenkäsittelyn lopputuloksen ja siten aiheuttaa toiselle taloudellista vahinkoa.

      Yritys on rangaistava.

      2 §. ( A:24.8.1990, SK:769/1990) Törkeä petos. Jos petoksessa

      1) tavoitellaan huomattavaa hyötyä,

      2) aiheutetaan huomattavaa tai erityisen tuntuvaa vahinkoa,

      3) rikos tehdään käyttämällä hyväksi vastuulliseen asemaan perustuvaa erityistä luottamusta tai

      4) rikos tehdään käyttämällä hyväksi toisen erityistä heikkoutta tai muuta turvatonta tilaa ja petos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä petoksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

      Yritys on rangaistava.

      • pekkanen7878

        yritti muakin kusettaa. onneksi osasin varautua sen epämääräisyyden takia. ei antanut yhteystietojaan, vain tilisiirto kävisi. ei postiennakkoa koska joku ei muka ollut lunastanut pakettia, nouto ei käyny koska olikin vaan työmatkalla. anto muka huuto.netin käyttäjätunnuksensa, joka olikin taas ihan eri paikkakunnalta.


      • jussikorva

        toi huuto.net tunnus ei ole välttämättä hänen omansa.


      • t5ot

        et ikinä tule saamaan takaisin rahojasi


      • neljäKni
        t5ot kirjoitti:

        et ikinä tule saamaan takaisin rahojasi

        Voit olla niin varma?


      • jenne

        Jee.. no ei ole ainakaan tuo huutonet tunnus hänen vaan yrittää "käyttää" muiden tunnuksia, jotta näyttäisi rehelliseltä myyjältä.

        Huijasi minulta 700 e, josta tein ilman muuta rikosilmoituksen. Suosittelen muitakin tekemään ja jatkossa ulosottoon kaikkien papereiden kera niin kyllä se jotain harmia aiheuttaa. Netissä ilmoituksen tekeminen on helppoa ja vaivatonta - eikä ne poliisit sinua syyllistä.


      • ruohosipuli
        jenne kirjoitti:

        Jee.. no ei ole ainakaan tuo huutonet tunnus hänen vaan yrittää "käyttää" muiden tunnuksia, jotta näyttäisi rehelliseltä myyjältä.

        Huijasi minulta 700 e, josta tein ilman muuta rikosilmoituksen. Suosittelen muitakin tekemään ja jatkossa ulosottoon kaikkien papereiden kera niin kyllä se jotain harmia aiheuttaa. Netissä ilmoituksen tekeminen on helppoa ja vaivatonta - eikä ne poliisit sinua syyllistä.

        Rikosilmoitus on tehtävä heti. Nämä ovat taparikollisia, jotka ovat patalogisia valehtelijoita.
        Tein itse rikosilmoituksen, poliisi sanoi ettei toivoakaan puhelimen tai rahojen saamisesta.
        Huijarin syntilista oli aika pitkä..... Älä luota että hän palauttaa. Minne lähetit rahat, olikohan kyseessä sama somerolla asuva Suwat Paavola


    • huijari huijari
    • J.E PORI / POMARKKU
      • pojat pojat

        ilmiannoit sitten ittesi. Hieno mies.


    • Yksi huijatuista

      Nettihuijari Keinonen Turusta Huijaa ihmisiä edelleen.Tehdään sen nilkin tominnalle loppu.

    • ota mun rahat

      Ei ole uhreja, on vain tyhmiä vapaaehtoisia. Huuto.fi kauppa toimii 100 % kun tekee taustatyötä ja katsoo että myyjällä on myytyjä kohteita tehtynä ja annettu kiitettäviä arvioita myyjästä. Kyllä jyvät erottuu akanoista.

    • liikaa54

      Minäkin menin ostamaan Keltaisesta Pörssistä Lapin läänissä asuvalta naiselta kannettavan tietokoneen, maksoin sen ja myyjä lupasi lähettää koneen minulle torstaina kun aloin kyselemään Postin seurantakoodia niin eipä sitä tullut, sain sitten torstai-iltana häneltä viestin että laittaa Matkahuollon kautta koneen tulemaan määrätyllä autolla, olisin konetta vastassa linja-autolta, mutta kuinkas kävikään myyjä laittoi kännykkääni viestin että peruu kaupat sen takia kun minä kyselin tavaran toimituksesta. Maksoin OP:n tilille summan, mutta hän aikoi palauttaa rahat Nordean kautta tänä iltana 12.08.2011, mutta eipä vieläkään rahojani ole näkynyt. Kyllä keljuttaa kun tämmöistä tapahtuu!! Neuvokaa miten saan rahani takaisin sillä tuo summa on minulle iso raha. VAROKAA!!

      • ruohosipuli

        Kuulostaa tosi tutulta!
        Rikosilmoitus on tehtävä heti. Nämä ovat taparikollisia, jotka ovat patalogisia valehtelijoita.
        Tein itse rikosilmoituksen, poliisi sanoi ettei toivoakaan puhelimen tai rahojen saamisesta.
        Huijarin syntilista oli aika pitkä..... Älä luota että hän palauttaa. Minne lähetit rahat, olikohan kyseessä sama somerolla asuva Suwat Paavola


      • Konnat kyykkyyn

        Moi, sama naiseksi esittätyvä jatkaa tehokkaan läppärin kauppaamista. Henkilö jää kiinni asia on poliisin tutkinnassa ja edistyy hyvin. Nyt vain kaikki joilta on kusetettu euroja pikaisesti tekemään rikos ilmoitus niin saadaan tyyppille kunnon piikki ulosottoon. Rahoja ei saada takaisin mutta hankaluuksia kyllä. Kun alkaa alla tarkeeksi rötöksiä niin kyllä se häkkikin alkaa heilua. Kyseessä ei ole ensikertalainen t Roger


      • kosi iva

        Miten vittu suomessa voi elää noin untamo tyyppi.


    • japatti90

      ruohosipuli. se ei ole ollut suwat. suwatti sano että se palauttaa sulle sen tykin koska se on varastettu kapine..teen susta ilmoituksen kun diilaat varastettua tavaraa..

    • kalliiksi tulee

      Kommenttina edelliseen, että HUIJAREITA löytyy myös toisin päin! Lähetät tavaran, jota vastaanottaja ei sitten lupauksista huolimatta haekkaan (näin ainakin Varkauden ns ostajat). Tulee kalliiksi hyväuskoiselle lähettäjälle, kun tavara sitten palautetaan ja maksat matkahuollon kulut kumpaankin suuntaa.

    • Yli 200e mennyt..

      Äääh Ärsyttää kun ei poliisit tee mitään sille, vaikka rikollinen saatiinkin kiinni? Postiin tuli vaan paksu paperipino, jossa lukee rikollisen kaikki rikokset. Niitähän on ainakin yli sataa.. Olen tehnyt pari kertaa rikosilmoitusta. Yksi n. 3 vuotta sitten ja yksi viime kuussa, kun minua huijattiin, mutta En ole saanut koskaan rahojani takaisin. Oikeasti tsempatkaa Suomen poliisit! Jos rikoksia on liikaa, niin palkatkaa lisää poliiseja, kun niitähän me kansalaiset aina tarvitsemme!

    • yks vaan.

      "Heille ei käy postiennakko eikä bussiennakko. Toimivat yleensä Prepaid-numerolla. Mitään henkilötietoja ei vapaaehtoisesti tule. "


      Miksi ottaa riski ja lähettää postiennakolla kun jos jätät hakematta niin maksan 2x kulut ( takaisinnlunastus) ja odotan 2vk paketin hakua turhaan.. eikö olekin aika turhaa hommaa ?
      Minulla ainakin normaali numero ja henkilötiedot tulee jos pyydetään.
      Ei kaikki huijaa vaikka pyytävätkin tilille.

    • huijattu

      juu mä nimittäin jouduin tohon tilanteeseen ja tein heti rikosilmoituksen.varokaa kaikki näitä perkeleen rahattomia skeida huijareita!tekis mieli paljastaa yksi nimi joka on etsintäkuulutettu sun muuta joka toimi täs mun jutussa.menisivät töihin tai jotai ku pitää toisilta rosvota rahat perkele.kyl on maku menny!

    • deffuli

      Huuto.netistä ostin 12.6. läppärin ihmiseltä jolla oli kaikki nimet, numerot osoitteet ym siellä näkyvillä eikä yhtään negatiivista, vaan 37 positiivista palautetta. No maksoin 140e tilille, mutta vieläkään ei konetta näy ei kuulu. Mun jälkeen tyyppi teki saman 4 muulle. otin häneen yhteyttä facebookissa ja hän kertoo, ettei pelkää poliisia ja että poliisi ei voi asialle mitään tehdä. tein nyt rikosilmoituksen.

    • ur momma

      ur momma so fat that ur momma

    • Satunnainen22

      Varokaa mm. Keltaisessa Pörssissä liikkuvaa huijaria, käyttää ainakin nimimerkkiä Boblet82 ([email protected]), Antti elefantti. Myy kaikenlaista ja pyytelee rahaa ennakkoon, ei koskaan toimita. Kyseinen sälli Turun suunnalta, milloin nimi on Antti Jokinen, vaimo Nina Jokinen. Suhtautukaa varauksella tyyppiin...

      • SeijuliKoi

        Varokaa myös huijareita,joka esiintyy nimellä Vitikainen Toni.Minulle hän oli myymässä olematonta grillikotaa edullisesti ja ennakkomaksu tietenkin heti.Olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen.Puh.liittymä on prepaid 0469099578


      • SeijuliKoi

        Varokaa myös huijareita,joka esiintyy nimellä Vitikainen Toni.Minulle hän oli myymässä olematonta grillikotaa edullisesti ja ennakkomaksu tietenkin heti.Olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen.Puh.liittymä on prepaid 0469099578


      • SeijuliKoi

        Varokaa myös huijareita,joka esiintyy nimellä Vitikainen Toni.Minulle hän oli myymässä olematonta grillikotaa edullisesti ja ennakkomaksu tietenkin heti.Olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen.Puh.liittymä on prepaid 0469099578


      • Hermoraunio1
        SeijuliKoi kirjoitti:

        Varokaa myös huijareita,joka esiintyy nimellä Vitikainen Toni.Minulle hän oli myymässä olematonta grillikotaa edullisesti ja ennakkomaksu tietenkin heti.Olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen.Puh.liittymä on prepaid 0469099578

        VAROKAA VITIKAINEN TONI. VAROKAA VITIKAINEN TONI. VAROKAA VITIKAINEN TONI


    • Rony the rocky pony

      Pyytää saa aina, mut ei oo pakko antaa. Oma ahneus on suurin syy noiden loisien elättämisessä. Ostaja kun uskoo olevansa oikeudessa saada kaikkea muita halvemmalla.
      Suurin osa rahojensa antajista ei kehtaa edes tehdä ilmoitusta petoksesta tai sen yrittämisestä.
      Turha murehtia antamiensa rahojen perään koska kyllä ne hyötykäyttöön menee. Antajallehan ne ovat olleet kuitenkin täysin turhia.

    • nOooh

      mitäs tähän sanotte..Ostin iphone 4 huuto.netistä 0 palautetta tyypillä hinta 420e ja maksoin tilille ja ei mennyt kun 2 päivää kun puhelin oli taskussani!!

    • Onkohan Keltaisessa Pörssissä liikkuva, s-postiosotetta [email protected] käyttävä huijari?. Myy käytettyjä musiikki CD:tä ja DVD:tä . Pyytää rahaa ennakkoon Sampopankin tilille. Ei kuitenkaan toimittanut tavaraa. Maksun saatua ei vastaa enää s-postiin. Kyseinen heppu esittelee itsensä Hesalaiseksi mutta tutkimusteni mukaan istuukin Virossa.

    • RehellinenKauppias

      Minä myyn tavaraa vain ja ainoastaan naamatusten.Tavaroita saa kokeilla että toimivat.

    • Kiva kiitti hei

      Keltaisessa hengailee kaiketi aika paljon pohjasakkaa, jotka käyttävät sinisilmäisiä rehellisiä ihmisiä hyväkseen. iPhone jäi saamatta (5.12.), rahat meni. Perjantaina rikosilmoitus... Eikä mitään keinoja itsellä saada henkilöllisyyttä selville ja täten rahojakaan. Itteeni oon syyttän ja syytöstä on riittän! Ihme ettei edes maksua voi pankista vetää takaisin tämmöisissä tilanteissa... Hyvää Joulua sille kusipäälle!!!

    • Shit happens..

      Keltsissä jälleen kerran taisi kadota rahat... Maksoin idioottina puolet kauppahinnasta (myyjä ei sitä pyytänyt vaan ehdotin itse, joten pidin luotettavana).

      Sinne lähti rahat ja saman tien sähköpostiosoite kiinni ja numeroon ei saada yhteyttä.

      Perjantaihin asti odotan tavaraa ja sitten teen rikosilmoituksen vai pitäisikö tehdä nyt heti, en kuitenkaan haluaisia olla mikään vainoharhainen... Julkaisen samalla tämän oletetun henkilön oletetut tiedot, jospa huijattuja on useampia. T:J

    • mörkö

      Antti Jokinen (sekä vaimonsa Nina Jokinen, jonka nimellä tilinro on) iski jälleen. Meiltä meni 70€ "hyväntekeväisyyteen", huijasi vauvan rataskaupoissa kertomalla että lapsi on kuollut ja myyvät siksi rattaat pois. Soitti minulle ihan sopiakseen maksukäytännön ja kertoi tulleensa itse huijatuksi läppärikaupoissa netin kautta jne. Vahva Turunmurre, joten siltä seudulta siis on. Kyllä on miehellä pokkaa! Osoitetietoina Rautalankatu 5D30, Turku. Tilinro Op:ssa ja puhelinnumerona 046-alkuinen, ilmeisesti prepaidnro. Sähköpostiosoite tällä kertaa [email protected], nimenä sähköpostissa Antti Elefantti.. Tavarat maksettiin, mitään ei ole tullut perille, eikä vastaa puhelimeen/tekstiviesteihin. Puhelin on kuitenkin auki.
      Oli bongannut minun ostoilmoituksen rattaista tori.fi:n kautta.
      Rikosilmoitus tehty! Tehkää tekin joita ko. hlö on huijannut!

      • People=Shit

        Koitti huijata täälläkin sama(t) henkilö(t), eri puhelinnumerolla ja sähköpostilla tosin. Taitavat vedättää ihmisiä ihan työkseen. Torista kyttäilee ilmoituksia ja koittaa saada ihmiset maksamaan etukäteen tyhjästä.

        Jaksoi minullekin laittaa jopa netistä napattuja ja sumeaksi muokattuja kuvia kohteista, samalla selittäen huonoa kameraa.


      • lieroo

        nina jokine asuu ieskadulla turussa
        härkämäessä


    • Lasse

      Minulta tuo kusipää onnistui huijaamaan 15 euroa. Röyhkeä tyyppi lähetti seuraavan sähköpostiviestin minulle:
      haha no jos ihan oikeasti osaat antaa mun osoitteen niin maksan sulle
      30e heti tilille,katsos pakoilussa oon melko haka.äläkä lässytä
      mistään paimioista tai katajatiestä tai maurizintiestä-----------ONNEA
      SELVITTELYYN!,

    • Kalle Korppi

      Monialan osaaja tämä Antti Elefantti, myydään rattaat, läppärit, hyvä ettei omaa mummoaan myy.. Vittu mikä kusipää! Varokaa!

    • PölliJoonas

      Mitähän tämä ketju täällä ryöstöissä tekee? Eiköhän se ole teidän oma vikanne ku olette rahat näille siirtäneet. Tarkkaavaisuutta vähän.

    • PölliJoonas

      Ja lisättäköön tähän vielä, että ryöstön tunnusmerkistö täyttyy vasta kun otetaan toisen omaisuutta haltuun väkivaltaa käyttämällä taikka sillä uhkaamalla. HEI HALOO DILLET MAA KUTSUU!

    • cindy7ender

      358-46-8470205 numerosta vastattiin tekstarilla tori.fi - ilmoitukseeni, jossa halusin ostaa lipun lastenkonserttiin. Maksoin 10 euroa tilille Op 571130-258270 Nina Jokinen mutta eipä tullut lippua. Ensin tosissani odotin, mutta sitten tutkailin nettiä...

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/3692449
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10241660

      ... ja lakkasin odottamasta.

      Miten karsealla tasolla voi ihmisen asiat ollakaan, sekä moraalisesti että taloudellisesti, kun viitsii nähdä vaivaa saadakseen huijatuksi peräti 10 euroa? Saa ehkä hurjat kicksit moisesta? Nuo mörön rataskaupat ovat kyllä kaikista puistattavimmat...

    • verowinkki

      Kyllä tuo 10 euron huijaus tuntuu uskomattomalta että tyytyy tuohon.
      Eikös se käy niin että nettiin vainen myyntiin olematonta ja tyhmät ostajat maksaa etukäteen ja furkkaa tulee tuvan täydeltä.
      Miksi muuten ei käytetä esim www.turvalasku.fi vaihtohtoa , siinäpä kysymys.

    • lapin mies

      Itse myyn ja ostan huuto netissä/torissa ja 5v ei mitään ongelmia ole ollut,,olen aina maksanut ostoksen tilille ja saanut tavaran ja samoin minulle maksettu ja olen lähettänyt tavaran rahan saatuani,,nyt taitaa taas näillä palstoilla olla roska juttuja liikkeellä eli ihmisiä jotka kuulee asioita ja ei ole kokemusta.Kun ostaa käytettyä tavaraa/tai myy niin kuntoluokitus pitää olla tarkka mutta käytetty ei ole uusi eli ei kiillä kuin uusi tuote(ottakaa huomioon tämä).Omat kokemukset siis hyviä netti ostamisesta/myymisestä,,mielestäni turvallista touhua.Ja kun maksaa tuotteen esim netin kautta niin saahan myyjän tilinumeron ja nimen(jos tulee ongelmia niin huijarinhan saa vastuuseen) eli täysin riskitöntähän maksaminen etukäteen on(no vaivaa tietysti tulee).Eli älkää ihmiset leimatko toria ja huuto nettiä/keltaista pörssiä turhaan koska pilaatte hyvän maineen,,,kivää talvea kaikille ja hyviä kauppoja ystävällisin terveisin lapin mies.

    • Lopeta jukkaty

      Varokaa huijari Jukka Tapani Tyrväistä kaupittelee huutonetissä ja keltaisessa pörssissä ja mahdollisesti myös muilla kauppapalstoilla uutta iPhone 5s 32gb puhelinta pilkka hintaan. Älkää maksako etukäteen tilille! Vaatii aina maksua etukäteen tilille. Hän on myynyt kyseisen puhelimen jo varmaankin kymmeneen kertaan. Vaihtaa paikkakuntaa ja sähköpostiosoitetta ja nimimerkkiä koko ajan. Käyttää useita eri prepaid numeroita ja eikä vastaa soittoihin. Käyttää myös tekaistuja nimiä kuten Mika Haataja. Herran tilinumero on: FI5540060010079974
      varoituksena muille ostajille

      VAROKAA HUIJARI JUKKA TAPANI TYRVÄINEN

      • juman

        Ja nimeä Jukka Manninen, asuinpaikka Varkaus.


    • Kissa-karvinen

      No kyllä tätäkin tyyppiä kannattaa välttää, ilmeisesti Tampereelta, yrittää myydä mm, kalliimpia muumimukeja, jäi juuri kiinni Huutonetissä. ---> Suwat-Kristian Paavola

      • Saana22

        Tein tästä Suwat-Kriatian Pasvolasta rikosilmoituksen, hän huijasi minulta Tori.fin kautta kaksi Muumi-mukia. Poliisi yrittänyt tavoittaa, mutta ei ole saanut kiinni. Sanoivat mahdollisesti käyvänsä hänen luonaan. Asuu ainakin nykyisin Tampereelle, aloitusviestin mukaan olisi ollut Somerolta. Kovin montaa tuon nimistä henkilöä tuskin Suomessa on. Eli olisi ollut tällaista huijaustoimintaa jo vuodesta 2004, jolloin aloitusviesti kirjoitettu?!
        Minulla on nykyinen osoite, jossa asuu kuulemma tuttunsa luona. Facebookin mukaan on töissä Idea Parkissa. Hemmetti, kun näille ei kukaan saa mitään kuria, toiminta jatkuu niin kauan kuin on joku tietokone käytössä nettiyhteyksineen, jolla huijata. Olisikohan ketään, joka voisi vähän käydä "jututtamassa" tyyppiä? Tuossa hänen Facebook -profiilinsa:https://www.facebook.com/supe.supukka?ref=ts&fref=ts


      • Saana22
        Saana22 kirjoitti:

        Tein tästä Suwat-Kriatian Pasvolasta rikosilmoituksen, hän huijasi minulta Tori.fin kautta kaksi Muumi-mukia. Poliisi yrittänyt tavoittaa, mutta ei ole saanut kiinni. Sanoivat mahdollisesti käyvänsä hänen luonaan. Asuu ainakin nykyisin Tampereelle, aloitusviestin mukaan olisi ollut Somerolta. Kovin montaa tuon nimistä henkilöä tuskin Suomessa on. Eli olisi ollut tällaista huijaustoimintaa jo vuodesta 2004, jolloin aloitusviesti kirjoitettu?!
        Minulla on nykyinen osoite, jossa asuu kuulemma tuttunsa luona. Facebookin mukaan on töissä Idea Parkissa. Hemmetti, kun näille ei kukaan saa mitään kuria, toiminta jatkuu niin kauan kuin on joku tietokone käytössä nettiyhteyksineen, jolla huijata. Olisikohan ketään, joka voisi vähän käydä "jututtamassa" tyyppiä? Tuossa hänen Facebook -profiilinsa:https://www.facebook.com/supe.supukka?ref=ts&fref=ts

        Tuossa linkki, jossa näkyy kuvissa tämä Suwat:http://badoo.com/fi/0316233418/


      • kissa-karvinen
        Saana22 kirjoitti:

        Tein tästä Suwat-Kriatian Pasvolasta rikosilmoituksen, hän huijasi minulta Tori.fin kautta kaksi Muumi-mukia. Poliisi yrittänyt tavoittaa, mutta ei ole saanut kiinni. Sanoivat mahdollisesti käyvänsä hänen luonaan. Asuu ainakin nykyisin Tampereelle, aloitusviestin mukaan olisi ollut Somerolta. Kovin montaa tuon nimistä henkilöä tuskin Suomessa on. Eli olisi ollut tällaista huijaustoimintaa jo vuodesta 2004, jolloin aloitusviesti kirjoitettu?!
        Minulla on nykyinen osoite, jossa asuu kuulemma tuttunsa luona. Facebookin mukaan on töissä Idea Parkissa. Hemmetti, kun näille ei kukaan saa mitään kuria, toiminta jatkuu niin kauan kuin on joku tietokone käytössä nettiyhteyksineen, jolla huijata. Olisikohan ketään, joka voisi vähän käydä "jututtamassa" tyyppiä? Tuossa hänen Facebook -profiilinsa:https://www.facebook.com/supe.supukka?ref=ts&fref=ts

        Tässä Huutonet huijaus Yrityksessä hänellä oli sähköpostiosoitteena --> [email protected]


      • SaanaH
        kissa-karvinen kirjoitti:

        Tässä Huutonet huijaus Yrityksessä hänellä oli sähköpostiosoitteena --> [email protected]

        Samasta osoitteesta tuli minullekin nuo hänen viestit.


    • Tiiriöabc

      Vein oikeuteen, tuomio jalkapanta, korvausvelvollisuus.
      Koskaan en tule rahojani saamaan. Toiset hoitaa bisnekset kodin
      Ulkopuolella. Tämä maa on rikollisten armoilla!

    • Vesiperä2

      Lisätään ketjuun tori.fi:ssä häärineen huijarin yhteystiedot niin että varoitus löytyy googlella:

      WARNING! THE FOLLOWING PERSON IS AN INTERNET FRAUDULENT SELLER:

      Georgios Paidis Email: [email protected]

      Kauppasi toukokuussa 2016 olematonta ompelukonetta jonka kuvat oli napattu ebay:stä. Rahat olisi pitänyt tietenkin lähettää Ateenaan josta kone olisi muka toimitettu. Torissa käytti nikkinään Ollia.

      Pitäisi olla joku lista jossa näitä huijareiden nimiä, spostiosoitteita ja puhelinnumeroita olisi kirjattu talteen niin että ne löytyisivät helposti hakukoneilla. Tälläkään veikolla ei vielä yhtään matchiä hauissa.

    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe