Puhelinmyyjät, miksi kiusaatte ihmisiä?

En ymmärrä

Ärsyttää kun puhelinmyyjät soittelevat minulle turhanpäiväisten asioiden perässä ja yrittävät kaupata minulle tuotteita joita en tarvitse. Milloin yritetään myydä lehtiä, milloin alushousuja, milloin matkapuhelinliittymiä. Ettekö tajua että osaan ostaa ne itsekkin ilman että niitä aletaan tuputtamaan puhelimessa? Yleensä vastaan näille kaupustelijoille "kiitos, mutta ei kiitos." Silti he jatkavat tuputtamista. Miksi? Miksi alatte väittämään vastaan ja tarjoamaan tuotteita, joita en halua? Enhän minäkään tule teidän ovelle kauppaamaan mitään tulitikkuja ja ala sitten uhkailemaan jos ette haluakkaan ostaa. Tämä tuntuu niin hullulta.

Olen joutunut ala-asteella kiusaamisen kohteeksi ja ärsyttää kun kiusaaminen näyttää jatkuvan edelleenkin. Olen itse hoitoalalla ja tämänlaisen kiusaamisen ja tyrkyttämisen sijasta meidän tulisi auttaa ja tukea toisiamme. Eikö niin?

28

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gyynder

      Milloinkahan sinua on puhelinmyyjä uhkaillut. Kun vertasit sitä ovelle tuloon ja uhkailuun. Eikä se myyjä työtään ilkeyttään tee. Vaihda lääkitystä.

    • Pakotetaan

      Koska firma vaatii toimimaan firman tyylillä ja jos näin ei toimi, niin hommat loppuu aika lyhyeen. Kokeile joskus kyseistä työtä niin tiedät..

    • kyftg

      Ja miksi pakotetaan? Koska tulosta täytyy tulla ja luovuttajille sitä ei tule. Vai mistä luulette firman maksavan?

    • tyhmää ja typerää

      Lyö luuri korvaan niin eivät soittele kauan aikaan. Joka kerta, kun soitto tulee niin katkaise se puhelu heti. Niin minä ainakin teen. Ja muutenkaan en vastaa puhelimeen, jos nro on outo tai antaa viitteitä siihen, että kaupataan jotakin.

      • näin

        Silti sulle soitetaan, koska numerosi on kustantajan tiedossa.... syystä jotta, että ehkä olet itse sen ilmoittanut jossain vaiheesas (lehden tilaus, kilpailukuponko jne). Sulle soitetaan aina, vaikka laitat luuria suoraan. Paras tapa lehtimyyjille on markkinointikielto ja nimen omaan Puhelin Robinson:n kautta, jolloin soitot ei yhdisty sinulle. Jos yhdistyy, niin silloin tietää, että firmalla jotain häikkää eikä toimi "oikein",


      • Uskotko tonttuihin?
        näin kirjoitti:

        Silti sulle soitetaan, koska numerosi on kustantajan tiedossa.... syystä jotta, että ehkä olet itse sen ilmoittanut jossain vaiheesas (lehden tilaus, kilpailukuponko jne). Sulle soitetaan aina, vaikka laitat luuria suoraan. Paras tapa lehtimyyjille on markkinointikielto ja nimen omaan Puhelin Robinson:n kautta, jolloin soitot ei yhdisty sinulle. Jos yhdistyy, niin silloin tietää, että firmalla jotain häikkää eikä toimi "oikein",

        Hohhoijjaa... vieläkö joku oikeasti MAKSAA näistä turhanpäiväsistä "palveluista"? Ensinnäkään ne ei toimi, puhelinmyyntipuheluita tulee siitä huolimatta ja toisekseen mitä himputin järkeä tuosta on maksaa vähän väliä rahaa (sehän pitää uusia määräajoin!), kun asia on kuitattu täysin ilmaiseksikin: Jos/kun sulle tulee puhelu puhelinmyyjältä, niin sanot vaan "Mulla on telemarkkinointikielto" ja puhelu loppuukin siihen... Surkuhupaisintahan näissä kaikenmaailman maksullisissa palveluissa on se, että suuri osa jengistä on ottanut sellasen PUHELINMYYJÄLTÄ :D :D :D


      • myyjä

        jos lyöt luurin korvaan heti niin meidän firmassa sinut luokitellaan listalle "lyhyt puhelu - soita uudestaan", sinuna vastaisin ja pyytäisin ystävällisesti päästä kieltolistalle mikäli sellainen on


      • 4ght
        myyjä kirjoitti:

        jos lyöt luurin korvaan heti niin meidän firmassa sinut luokitellaan listalle "lyhyt puhelu - soita uudestaan", sinuna vastaisin ja pyytäisin ystävällisesti päästä kieltolistalle mikäli sellainen on

        Eli häiriköitte tahallaan. Häiriköinnistä voi tehdä rikosilmoituksen, vitun idiootti!


      • hohhhoijaaa
        4ght kirjoitti:

        Eli häiriköitte tahallaan. Häiriköinnistä voi tehdä rikosilmoituksen, vitun idiootti!

        No teeppä rikosilmoitus, "4ght". Nauravat sut pihalle, tyhmä.

        Puhelinmyyjä TEKEE TYÖTÄÄN, jos koet sen häiriköintinä niin muuta numerosi salalseksi tai tee telemarkkinointikielto.
        Julkisiin numeroihin saa lain mukaan soittaa kuka vaan - jopa puhelinmyyjä. Että mietipä vähän mitä kirjoittelet.


    • Huippumyyjä

      Aivan varnasti osaat itse ostaa.

      puhelimen kautta saat vaan parhaimmjat tarjoukset, koska puhelimen kautta tilaus saadaan suoraan ilman välikäsiä. Eräskin mummeli harmitteli sitä, kun maksaa yhdestä tuotteesta tuplahintaa, kun ei puhelimenkautta ole koskaan tilannut. No mikäs siinä jos haluaa maksaa.

      "Koska firma vaatii toimimaan firman tyylillä".

      Kyse ei ole mistään tyylistä, vaan siitä, että Business-maailmassa kilpailu on kovaa, erityisesti näinä aikoina, jolloin talous sakkaa. Sossut on vain tottunut helppoon elämään. Taikaseinästä tulee tyhjästä rahaa ja makaillaan himassa ja sossun kustanataman netin kautta tullaan puhumaan paskaa firmoista.

      Se on totta, että on huijareita, mutta jos verrataan esimerkiksi sähköposteihin - on paljon helpompi huijata ja vääristellä asioita jossain sähköpostissa kuin puhelimessa. Vastuullisissa firmoissa sentään kuunnellaan puheluita ja jos huijauksia ilmenee, kenkää tyypille saman tien.

      Puhelinmyyntifirmoja syytetään huijaamisesta, varmaan näinkin on, minulla on tiedossa yksi internethuijari, joka vääristeli erään tuotteen hintaa nettisivuillaan. Toinen tapaus oli, että tilaus oli piilotettu mainosbännierien joukkoon ja kun asiakas oli painanut nappia se oli sama asia kuin tilaus ja lasku perässä. Kuka niitä nettisivujen "tarjouksia" valvoo?

    • GöteborginDentally

      Kaikista eniten ärsyttää "ilmaisten" näytteiden tyrkyttäjät. Ne saavat kuulla kunniansa, kun mulle erehtyy soittamaan. Kehotan heitä hankkimaan kunniallisemman ammatin. Esimerkiksi sen "maailman vanhimman".

    • huippumyyjä

      hmm. eräs iso media talo ainakin toimittaa alihankkijoilleen listoja joissa on yllättävän paljon vääriä numeroita ja robinssonlaisia.

    • gm,såts

      Laittakaa numeronne salaiseksi, älkääkä levitelkö sitä joka ikiseen kisaan minkä näette, mikäli se niin elämää vaikeuttaa. Mulle ei ole soittanut ikinä puhelinmyyjät, koska numero on salainen.

    • REPOMIES1973
    • Opi käyttäytymään

      Et sinä mitään osaa, jos myyjä ei neuvo sinua. Ei ole ihme, että kaltaistasi häirikköä on kiusattu. Et ole vieläkään sopeutunut elämään yhteisössä. Oletko varma, ettet ole potilaana.

      • Ammattimyyjä

        Tuon säkillisen kissanhiekkaa kotiovellesi, kun et itse olisi sitä kuitenkaan älynnyt ostaa. Lasku tulee perässä.


      • Maksan palvelusta
        Ammattimyyjä kirjoitti:

        Tuon säkillisen kissanhiekkaa kotiovellesi, kun et itse olisi sitä kuitenkaan älynnyt ostaa. Lasku tulee perässä.

        Kiitos palvelusta, tuo mieluimmin kymmenen säkkiä. Se helpottaisi, kun ei tarvitsisi itse etsiä ja hakea.


      • Ammattimyyjä kirjoitti:

        Tuon säkillisen kissanhiekkaa kotiovellesi, kun et itse olisi sitä kuitenkaan älynnyt ostaa. Lasku tulee perässä.

        Et sitten keksinyt omaa nimimerkkiä...


      • miukumiumau
        Maksan palvelusta kirjoitti:

        Kiitos palvelusta, tuo mieluimmin kymmenen säkkiä. Se helpottaisi, kun ei tarvitsisi itse etsiä ja hakea.

        Zooplussasta saa tilattua edullisesti kissanhiekat ja ruuat, ja kaikki tuodaan kotiin asti. Ei tarvii itse raahata kaupasta painavia säkkejä.


      • Ammattimyyjän poika
        Maksan palvelusta kirjoitti:

        Kiitos palvelusta, tuo mieluimmin kymmenen säkkiä. Se helpottaisi, kun ei tarvitsisi itse etsiä ja hakea.

        Kun tilaat kymmenen säkkiä kissanhiekkaa, saat kissan kiipeilytelineen ja ja kilon kissanpaskaa kaupan päälle. Toimituskulut ovat sitten 2000 e, mutta etpä sinä olisi itse niitä älynnytkään hakea. Käyn asentamassa kiipeilytelineen talosi katolle ja laitan kissanpaskat postilaatikkoosi.
        Maksatko summan nyt vai heti?


    • h3hhe

      Puhelinmyyjät tekevät vain työtänsä leipänsä eteen niinkuin itsekin teet.

      "Olen joutunut ala-asteella kiusaamisen kohteeksi ja ärsyttää kun kiusaaminen näyttää jatkuvan edelleenkin. Olen itse hoitoalalla ja tämänlaisen kiusaamisen ja tyrkyttämisen sijasta meidän tulisi auttaa ja tukea toisiamme. Eikö niin?"

      Millä ihmeen tavalla sinusta puhelinmyyjät kiusaavat sinua?
      Anteeksi jos sanon tämän melko suoraan mutta oletko kenties epäsosiaalinen persoona tai muuten vain vainoharhainen jos tunnut kiusatuksi olon kun toinen ihminen soittaa sinulle? Sinulla on täysi oikeus sanoa puhelussa ei ja laittaa vaikka luuri kiinni kun huomaat että puhelinmyyjä sinulle soittaa, ei sinua ole velvoitettu kuuntelemaan häntä, mutta turha sinun on tässä ammattiryhmää haukkua "kiusaajiksi" tai "tuputtajiksi" vaikka he sitä ehkä ovatkin. Itse en siis puhelinmyyntiä harrasta, mutta mikäli puhelinmyyjä minulle soittaa en minä ahdistu nurkkaan siitä syystä.

      • puhee

        Joo kiva lukea näitä viestejä ja todeta taas mitä pomo aina toitottaa joka käänteessä: Älä koskaan aliarvioi asiakkaan tyhmyyttä.


    • kysyjä

      Jos sattuu nais myyjä niin heti kysyn antasko hän pillua.

    • muujaa

      Puhelinmyyjänä voin sanoa että homma ei ole herkkua mutta kuten joku tuolla aiemmin mainitsi, leipääni meikäläinenkin siinä vaan tienaa. Jos on niin kamalaa että "sanon kiitos mutta ei kiitos ja silti tuputtavat vaan" niin hei, me tehdään vaan meidän työtä, ja sitä työtä on yrittää myydä niin kauan kuin linja on auki. Eli ilmanen vinkki jos tiedät ettet mitään tilaa: katkaise puhelu suoraan, älä odottele että myyjä sanoo "okei, kiitos, hei", näin säästät molempien aikaa ja selvästi myös itsesi masennukselta kerran koet itsesi kiusatuksi jos joku soittaa.

      Välillä on kyllä tullut saatua ikäviä haukkuja kun "tuo myyntipuhe on loukkaava kun siinähän oletetaan että ihmiset on jotenkin tyhmiä", selvästi ihan oikein oletettu ainakin näiden joidenkin sankarien kohdalla.

    • sever1

      Hinttejä kaikki puhelimyyjät.

      • ammattilainen

        täällä on yks karvanen sellainen kelpaako


    • taasko alalla...

      ...MARKO!?!?!?!

    • Kulttuurin.kääntöpuoli

      Puhelinmyyjät tietävät, että suuri osa ihmisistä vihaa heitä ja harva myyjistäkään rakastaa työtään.

      Työpaikkoja on kuitenkin todella vaikea saada varsinkin jos ei ole järin hyvää koulutusta ja työkokemusta taustalla. Aktiivimallin painostaessa puhelinmyyntityö voi olla monen työttömän viimeinen oljenkorsi kohti työllisyyttä.

      Jos puhelinmyyjät ärsyttävät sinua suunnattomasti, hanki telemarkkinointikielto. Älä osallistu mihinkään arvontoihin (esim. kaupoissa) sillä ne voivat kumota telemarkkinointikieltosi. Telemarkkinointikielto ei myöskään astu samana päivänä voimaan sen tilattuasi, vaan vasta muutamia viikkoja myöhemmin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe