Arabian ruusuastiat

tietämätön keräilijä

Olen ensin saanut, ja sittemmin kerännyt kirpputoreilta Arabian astiastoa, jossa on kaunis ruusukuviointi. Ruusu varsineen ja lehtineen. En tiedä, mutta luulisin, että saamani astiat ovat hankittu ehkä joskus -60 - -70 luvulla. Haluaisin tietää tästä sarjasta ainakin nimen, ja miksei muutakin.

5

2572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sini

      Minullakin on joku leipälautanen ruusuineen. Ruusu on selkeä ja aivan valkealla pohjalla, varsikin on melko pitkä. Saattaa olla, että astioiden nimi on Ruusu.

      Jollen muista väärin, niiden suunnittelija on nainen, olisiko ollut Anneli Queflander. Kuitenkin joku harvinaisempi tällä alalla.

      Olen käsittänyt, että astioilla on arvoa.
      Jos löydät tarkempaa tietoa, kerro minullekin, please!

      • edelleen Tietämätön

        Juuri tätä astiastoa tarkoitan. Kaikki tieto siitä vain on jossakin muualla kuin netissä...


      • Sini
        edelleen Tietämätön kirjoitti:

        Juuri tätä astiastoa tarkoitan. Kaikki tieto siitä vain on jossakin muualla kuin netissä...

        Kävin tässä joskus Arabiassa katsomassa Ester Tomulan näyttelyä ja poikkesin museonkin puolella.
        Siellä näin tämän tarkoittamani ruusulla koristellun (yksi pitkällä varrella varustettu, vihreitä lehtiä mukana) kupin ja totesin, että se on nimeltään RUUSU - Ulla Procope'n malli 1960-69 - Anneli Qveflander (nimen kirjoitustavasta on eri versioita) on koristellut, kuten viimeksi muistinkin. Hän on harvinaisempi nimi astioiden
        koristelun puolella taisi olla ennemminkin pukusuunnittelija.

        Ruusuja on kyllä monenlaisia, se ISORUUSUkin on olemassa, mihin välillä eksyin. Siitä on kelta-vihreitäkin versioita, tästä RUUSUsta en muista koskaan nähneeni muuta kuin punavihreää.


    • Sini

      Korjaan vähän edellistä viestiä - nimi on varmaan Isoruusu.

    • Sini

      Ruusuista aina vaan
      Kirjoittanut: Sini 16.12.2004 klo 11.32
         Kävin tässä joskus Arabiassa katsomassa Ester Tomulan näyttelyä ja poikkesin museonkin puolella.
      Siellä näin tämän minun tarkoittamani ruusulla koristellun (yksi pitkällä varrella varustettu, vihreitä lehtiä mukana) kupin ja totesin, että se on nimeltään RUUSU - Ulla Procope'n malli 1960-69 - Anneli Qveflander (nimen kirjoitustavasta on eri versioita) on koristellut, kuten viimeksi muistinkin. Hän on harvinaisempi nimi astioiden
      koristelun puolella taisi olla ennemminkin pukusuunnittelija.

      Ruusuja on kyllä monenlaisia, se ISORUUSUkin on olemassa, mihin välillä eksyin. Siitä on kelta-vihreitäkin versioita, tästä RUUSUsta en muista koskaan nähneeni muuta kuin punavihreää.    

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3209
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2822
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2638
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2476
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1763
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1717
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1580
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1436
    Aihe