Ulkomaan uutisissa Atlantin takaa on kerrottu äskettäin mm. parista kiinnostavasta nimityksestä. USA:n keskuspankin johtoon on nimitetty Janet Yellen, s.13.08.1946. USA:n veroviraston johtoon on puolestaan nimitetty John Koskinen, s.30.06.1939. Huomiota kiinnittää, mitenkä Yhdysvlloissa ymmärretään arvostaa pätevyyttä ja kokemusta eikä ikä ole rasite.
Jenkkilässä ikä ei esteenä nimityksille
10
94
Vastaukset
- Hasbaraa...
Voihan sen noinkin mmärtää jos haluaa. Saattaa siinä olla takana muutakin, mutta en ala spekuloimaan. Siinä maassa kun juuri mikään ei oikeasti ole sitä, miltä sen halutaan näyttävän.
- m.v.
Amerikassa kuten meilläkin Korkeisiin valtion virkoihin nimitykset tapahtuu täysin poliittisten perustein. Ikä sellaisenaan on sivuseikka, harvalla liki kasikymppisellä on enää hommat täysin hanskassa, eikä sitä edellytetä näillä virka miehillä on sata määrin avustajia viran hoidossa
- jjoutava
Paremminhan minulla nyt lähes kaheksakmppisenä on hanskat hommissa kuin nuorempana.
USA:n ulkoministeri John Kerry vietti viime viikolla joulukuun 11. päivänä nyt AD 2013 pyöreitä 70-vuotispäiviään. Onnitteluni!
- heh heh heee
heh, kohta on siellä taas raha-asiat sekasi, ja UUSI katastrooffi tulossa lu vanhat huuhaat alkaa heilua omaan laskuunsa ,,
- täältä tähän
Jenkkiläsä ikäihmisten suosiminen johtaville paikoille saattaa olla somen käytännöistä johtuvaa. Nimittäin. Niihin aikoihin kun Yleisradio aloitti toimintansa, levylaulajiksi ei mielellään katsottu alle 50v. miehiä.
Mitähän siitäkin tuli jos kakskymppiset alkaisivat levylle laulella, meinattiin siehen mailmanaikaan. Sanonta "Vanhassa vara parempi" on pätenyt muuallakin kuin USA:ssa. Ainakin me vanhempi väki muistamme Winston Churchillin. Hän oli syntynyt 30.11.1874 ja hän nousi Iso-Britannian pääministeriksi toisen maailmansodan syttyessä v.1939 eli niinä aikoina Winnie täytti 65 vuotta. Sodan päätyttyä konservatiivit kokivat vaalitappion. Uudelleen Churchill toimi pääministerinä 1951-1956.
Niin ikään muistamme Ranskasta kenraali ja presidentti Charles de Gaullen. Hän oli syntynyt 22.11.1890. Hän johti Ranskan vastarintaliikettä Iso-Britanniasta käsin. Sodan jälkeen de Gaullesta tuli Ranskan päääministeri. Hän siirtyi syrjään v.1953. Algerian kriisin levottomuuksien keskellä Charles de Gaulle päätti tarttua uudelleen asioihin Ranskassa. Hänet valittiin poikkeuslailla presidentiksi 01.06.1958 ja samana vuonna järjestetyissä presidentin vaaleissa hän saavutti 78 prosentin kannatuksen. Kun de Gaullen johdolla laadittiin Ranskaan uusi perustuslaki, niin siinä yhteydessä ranskalaiset ottivat vaikutteta mm. Suomen sen aikaisesta valtiojärjestyksesstä, jossa tasavallan presidentillä oli vanhva status. Suomessa se järjestelmä on romutettu ja Ranskassa de Gaullen johdolla laadittu valtiojärjestys toimii hyvin.- puolituinen...
Kuinkahan pitkä tämä presidentti de Gaulle mahtoi olla? Kuvissa vaan väikutti usein päätä pitempi muita. Kun Vanhanen oli meillä pääministeri, vieraat näyttivät pätkiltä.
- netti-tottu
puolituinen... kirjoitti:
Kuinkahan pitkä tämä presidentti de Gaulle mahtoi olla? Kuvissa vaan väikutti usein päätä pitempi muita. Kun Vanhanen oli meillä pääministeri, vieraat näyttivät pätkiltä.
196 cm. kertoo netti, Vanhanen 197 cm.
Carl Gustaf Emil Mannerheim syntyi 04.06.1867 ja tasavallan presidentiksi hänet valittiin 77-vuotiaana kesällä 1944 jatkosodan kriittisessä vaiheessa. Mannerheimin johdolla Suomi onnistui irtaantumaan sodasta. Jo aikaisemmin sisällisodan jälkeen Mannerheim toimi valtionhoitajana.
Juho Kusti Paasikivi syntyi 27.11.1870. Hän toimi tasavallan presidenttinä Mannerheimin jälkeen vuosina 1946-1956. Paasikiven presidenttikauden loppuhuipennuksena Suomen ja Neuvostoliiton kesken solmittiin Porkkalan tukikohdan Suomelle palauttamissopimus. Paasikivi puolestaan toimi itsenäisyyden alkuvaiheessa Suomen valtionhoitajana ennen Mannerheimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623067
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802343
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j401996- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311519