Turussa sellainen liike, kuin Turun autosähkö Rieskalähteentiellä. En suosittele ostamaan sähköosia. Jos kuitenkin ostatte, niin säilyttäkää kuitti. Runsan vuosi sitten kaverille ostettiin Renu Megane Dieseliin uusi starttimoottori (noin 300e)Turun autosähköstä. Startti toimi runsaan kk ja otettiin tämä ostettu startti pois. Starin ruuvien päälle on jossain laitettu vihreää maalia, jotta sitä ei saisi itse ottaa auki. Otimme sen kuitenkin auki ja hämmästys oli suuri. Hiilet oli loppu ja startti sisältä siinä kunnossa, ettei sitä oltu peruskorjattu. Ulkopuolelta oltiin fiksattu niin, että näytti korjatulta. Kuitti oli tietty hävinnyt ja kyseinen liike levitti vain käsiään. Sain numeron maahantuojalle ja sieltä ilmoitettiin, että startit tulevat Tanskasta.
Ostimme Motonetistä sitten ja se starttimoottori on toiminut odotetulla tavalla.
Starttimoottorin osto.
4
212
Vastaukset
- uusvanhaa jaossa
"ostettiin uusi startti" ja tarinan edetessä se muuttuukin peruskorjatuksi??
Kyllä turkulaiset asiakkaat on helppoja ja tyhmiä.- järki käteen
Mun mielestä on ihan turha moittia myyjäliikettä tälläisessä tapauksessa, tehdaskorjatut osat on aina käytettyjä osia ja se pitäisi huomioida jo ostettaessa osaa ja siitä syystä ehdottomasti säästää kuitti, muutenkin turhaa haukkua täälä myyjäliikettä, eivät he ole sitä starttia "korjanneet" vaan se on sellaisenaan heidän liikkeeseen tullut, vai olettaako joku että jokainen varaosa puretaan ja tarkistetaan ennenkuin se luovutetaan asiakkaalle? Normikäytäntö on että kuittia vastaan viallinen osa tai tuote hyvitetään tai vaihdetaan kuittia vastaan tai jos asiakkaan tiedot ja myyntitapahtuma löytyy koneelta ei välttämättä kuittia tarvita, muutenhan minäkin voisin ottaa autostani viallisen startin ja kävellä lähimpään varaosapuljuun vaatimaan uutta takuuseen, kuitti nyt vaan on sattunut menemään hukkaan..
- Nimpänii
Meilläpäin paikallinen autosähköliike kunnostaa itse asiakkaan startit la laturit, edellyttää tietenkin että kulkine joutaa odottamaan sen aikaa kun kampe on levällään pöydällä. Hinta noin puolet 'tehdaskorjatusta'.
Asiakkaan vastuulla on kuitin säilyttäminen sekä takuuehtojen noudattaminen esim laitteen omatoimisen avaamisen suhteen. - lukekaa teksti
Kunnostetussa osassa ei voi hiilet olla lopussa. Siis ei ollut kunnostettu. Aloittaja ilmoittaa, että osaa ei ollut vaihdettu ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446