Liian iso alkio viikkoihin nähden?

mammamia1

Olen kolmatta kertaa raskaana, takana kaksi keskenmenoa. Tällä hetkellä menossa rv 8 1, ja olen käynyt jo kaksi kertaa varhaisultrassa noiden keskenmenojen vuoksi. Kun taustat ovat noin epäonniset, niin huolta pitää sitten repiä joka asiasta...

Eli tällä hetkellä huolestuttaa alkion "nopea" kasvu. Ensimmäisessä ultrassa viikkoja oli 6 5 ja kokoa 7,6 mm, ja lasketuksi ajaksi määrittyi 2.8.2014, kuten olin ovulaation perusteella itsekin laskeskellut. No, toisessa ultrassa ovulaation perusteella viikkoja piti olla 7 6, mutta ultran perusteella tulikin 8 2, näin ollen la muuttui 30.7.2014. Ja alkion koko oli "huimat" 17,1 mm, eli kasvanut melkein sentin viikossa. En tiedä kuvittelenko vain, mutta ihan niin kuin ultraajakin olisi ollut hieman hämmentynyt (oli eri hoitaja kuin ekalla kerralla). Hän tuumasi sitten, että pääasia että sykkeet näkyvät. No, siitä toki olen onnellinen, mutta jäi vaivaamaan että onko noin nopea kasvu normaalia ollenkaan??

5

1234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ToinenUunissa

Hei, todennäköisesti ekassa ultrassa mittavirhe. Minulla kävi ekassa raskaudessa niin että ovulaation mukaan alkion olisi pitänyt olla pienempi kuin mitä se ultran mukaan sitten oli. Terve lapsi syntyi. Tiesin tuon ovulaation hyvin tarkkaan koska tein ovistestejä. Ovisplussa oli kp 17 ja alkio vastasi täysin menkoista laskettua laskettua aikaa eli kuin ovis olisi ollut kp 14

• virhe....

Jännä että sulla on vaihtunut laskettu aika, vaikka päivät heitti vain noin 3 päivää. Täällä ei laskettua aikaa muuteta, jos päivät heittävät alle 7 päivää.
      Joko ovulaatio on ollut eri aikaan mitä itse olet luullut tai sitten on vain tullut joku mittavirhe.
      Itselläni LA pitänyt paikkansa alusta asti, sillä raskaus saanut alkunsa teroluteilla clomeilla ja tiedän tarkalleen ovulaation ajankohdan kipujen ja ovulaatiotestien perusteella.
      Mulla myös takana keskeytynyt keskenmeno 02/13. Nyt menossa jo rv 34.

• Sjdlzhk

Mutta eihän tuossa ap:n tapauksessa nyt voi olla kyse muusta kuin mittavirheestä. Siis ei tuo "tai sitten olet ovuloinut eri aikaan kuin ajattelit" liity siihen, että kaksi eri ultraa näyttävät eri mittoja. Ensimmäinen ultrahan näytti mitat juuri ovulaation mukaan, joten kys. ultrassa on täytynyt tapahtua mittavirhe, mikäli tämä jälkimmäinen ultra on ollut oikeassa.

• Ison pojan äiti

Itselläni oli tarkka hedelmöittymisaika tiedossa koska raskaus sai alkunsa ivf hoidosta. Ensimmäisessä ultrassa koko vastasi päivää liian vähä, toisessa tasan päivälleen, kolmannessa eli nt ultrassa melkein viikkoa enemmän. Alkio oli siis kasvanut hurjaa vauhtia. Tuossa kolmannesssa ultrassa vasta kokoa vähän ihmeteltiin koska oli niin paljon heittoa. Mutta kaikki siis hyvin ja iso poika syntyi. Yläänsäkin parin päivän heitot on ihan normaaleja/mittavirheitä.

• mammamia1

Mittavirhe, sehän se varmaankin saattaa selittää nuo heitot! Eipä ollut käynyt mielessäkään semmoinen vaihtoehto, kun molemmat ultraajat vaikuttivat kokeneilta, iältäänkin varmaan jo 50 v. Mutta ei kai nuo mittaukset tietenkään ihan absoluuttisen tarkkoja voi olla, kun mitattava kohdekin on vielä niin pienen pieni näin alussa. Ovulaation ajankohdasta en voi erehtyä, sen verran kivulias tapahtuma se kohdallani aina on.
      Kiitos teille kaikille asiallisista ja huojentavista vastauksista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6904
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3806
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3498
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3445
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2949
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2654
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13