Olen seurannut jonkin aikaa Kajaanissa, kuinka paljon täällä on koiria. Parhailla omistajilla näkyy olevan 2-3 koiraa mukanaan, joita he sitten ulkoiluttavat Vimpelin- lammen ympärillä. On pieni- ja suurikokoisia koiria ja täällä näyttää olevan
vielä suuntauksena se, että enempi näyttäisi olevan noita suurikokoisia. Ja koska koi-
rat ovat suuria, niin kyllä ne jätöksetkin näyttävät olevan samaa luokkaa.
Ja enpä ole sattunut kyllä näkemään, että kukaan olisi niitä kerännyt jätepussiinsa. Joten olen kyllä sitä mieltä, että koiravero olisi otettava uudestaan käyttöön, jotta jo-
ku tolkku saataisiin noihin koiramääriin.
Lisäksi Vimpelinlammen alueella tulisi koirien irtipito kieltää kokonaan, koska koira on aina arvaamaton ja alueella liikkuu kuitenkin varsin paljon myös sellaisia henki-löitä, joilla ei ole koiraa.
Koiraverot maksuun
5
151
Vastaukset
- hyvä säästötoimi
Minusta koiravero pitäisi saada kaikkiin kuntiin, saataisiin verotuloja ja varoja Suomen valtiolle. Ja voitais samalla jättää noteeraamatta koiraihmisten vaatimukset että rahalle/verolle vastetta koirapuistoja jne. Kun nämä jätettäisiin järjestämättä koiraveroista saaduilla rahoilla, saataisiin veroista tulevat rahat virtaamaan suoraan valtion kassaan.
Ainoa etu minkä koiranomistaja tuosta verosta voi saada, olisi se että sillä keinoilla estettäisiin osaksi kuntien, virastojen ja julkisten laitosten pakkolomautuksia, irtisanomisia ja muita säästöyrityksiä.
Ja koska koiraverotettavista on huono pitää kirjaa, velvoitettaisiin Kennelliitot, eri järjestöt sekä eläinlääkärit ilmoittamaan jokaisesta koiranomistajasta omistajan kotipaikkakuntaan. Ja jokaisesta koirasta joutuisi maksamaan veroa luovutusikäisestä lähtien 10 vuoden ajan riippumatta siitä kuoleeko koira ennen tuota aikaa.- Lisäys
Ja kaikkiin kuntiin sama maksu: 50 €/koira eikä mitään talousalennuksia useammasta koirasta.
- klöhjknbj
Jos joku sitä oman koiransa paskaa kerää pois, niin ei sitä saa tekemään millään koiraverollakaan, ja koiravero on jäänne niiden tuomista sairauksista = raivotauti, nykyään on rokoitteet sitä vastaan.
Eiköhän se ole tasavertoista että kerätään sitä veroa jokaiselta kansalaiselta, eli vaikkapa lapsiverot, eikä lapsilisät, lapset ne tekee paljon enemmän tuhoja mitä koirat. - tasa-arvoista
Varsinkin pissis- ja kaljoittelijavero olisi asiaa kun jaksetaan kyllä roudata ne pakkaukset pitkin metsiäkin mutta tyhjinä muuttuvat niin painaviksi ettei saada tuotua pois vaan sinne jää sitten kuin lehmän p...at kaikenlaiset purkit ja pahvinahkat...
- mietteliässavolaenen
Ei minkäänlaista koiraveroa jos siitä ei ole koiran omistajille hyötyä..
Jos koiravero tulisi pitäisi sitten samalla laittaa saman suuruinen kaljavero ja kaikista rikotuista pulloista kunnon sakko. -.-" niihin kun voi lapsetkin kävellä..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445199Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243420Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982802Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552608- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261871Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161381