Elämässäni olen täysin hukassa: olen jättänyt opiskeluni kesken epävarmuuden vuoksi, elämässäni ei ole parisuhdetta, ja ystävät ovat jääneet vuosien varrella parisuhteidensa lomassa omille teilleen, juuri äskettäin meni vielä luottamus parhaaseen kaveriini, jonka kanssa myös kaveruus on mennyttä.
Paikkakunnallani asuu ainoastaan perheeni, ja tämän hetkinen tilanne vaatisi töiden löytymistä, mitä on vaikea täältä löytää. Eli käytännössä paikkakunnallani minua ei pidättele mikään.
Ajattelin aloittaa puhtaalta pöydältä, muuttaa pääkaupunkiseudulle, josko asiat alkaisi mennä paremmin hiljalleen, ja voisi edelliset suhteet ja elämän vaikeudet unohtaa. Toki myös töiden perässä on pakko muuttaa, ja mahdollisesti haen sieltä uuden opiskelupaikan syksyksi. Mutta jospa löytäisi uusia tuttavuuksia, ja etenkin saisi unohtaa kaikki aikaisemmat asiat hieman helpommin, koska täällä niiden kanssa eläminen on yhtä painajaista.
Onko kukaan muu muuttanut päästäkseen pakoon asioita? Aloittaakseen alusta, päästääkseen irti vanhoista asioista, mitä ei halua muistella? Mieluusti kuulisin kokemuksianne.
Karkuun asioita?
1
188
Vastaukset
- 2154
Olen aikoinaan muuttanut karkuun pk-seudulle pienestä kaupungista ja kyllä se kannatti! Jo se, ettei koko ajan törmää samoihin ihmisiin, on helpottavaa. Eli kohdallani se toimi. Paras päätös oli kuitenkin se, että hakeuduin opiskelupaikassani terapiaan, jota oli saatavana opiskelijoille ilmaiseksi. Kävin siellä useamman vuoden ja pääsin selkeämmille vesille pysyvästi.
Sinun tilanteestasi tulee mieleen samoin kuin omastakin tilanteesta se, että itseään ja muistoja ei pääse pakoon. Ne on parempi selvittää, jotta pääsee aloittamaan alusta, tarkoitan siis, että selvittää terapiassa. Jos on ongelmia kaveruussuhteiden solmimisen kanssa, ei se välttämättä ole helpompaa, kun ei ole minkäänlaista kaveripiiriä odottamassa pk-seudulla. Mutta jos olet sellainen, jolta kavereiden saaminen onnistuu vaivattomasti niin muutto voi olla hyvä, sillä pk-seudulla ja opiskelupaikalla löytyy varmasti ihmisiä, jotka eivät ole vielä perustaneet perhettä jne. Yleensä ne kotipaikkakunnalle jääneet ovat sellaisia, jotka vakiintuvat aikaisemmin, joten ystävystyminen sinkkuna on helpompaa. Onnea matkaan, mitä päätätkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2364016Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411481
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770