onko asiakkaalla oikeus periä sosiaalitoimelta / kaupungilta viivästyskorkoa kun saatava on myöhässä sovitusta kohta 3 viikkoa?
kyse on eräästä sovitusta korvauksesta, joka pitäisi olla tiettynä päivänä maksussa kun niin on vartavasten sovittu, ei perus tt-tuesta.
viivästyskorkoa?
10
249
Vastaukset
- tunneoikeutesi
Tottakai on, laitat vaan laskua menemään. Itse laskutan sossua joka kerta kun en tarvittaessa saa rahaa riittävän ajoissa käyttööni, korot tietysti myös. Hanki hyvä lakimies kuten minä tein niin hän hoitaa perinnän eikä sossu uskalla kitistä vastaan.
- Kurssien Ruhtinas
Miten toimeentulotukiasiakkaalla on varaa hankkia itselleen lakimies?
Itse haastan oikeuteen koko sosiaaliviraston koska olen tuhansia kursseja käynyt wannabe-lakimies
- mitenkäs
no kyse on nyt sellaisesta asiasta että olen maksanut eräitä matkakuluja itse ennakkoon ja ne on _sovittu_ maksettavan tiettyinä päivinä takaisin.
hyvä joulu tuli kiitos laiskapaskatanttojen, siä on pakokaasuna taivaalla mun perusosani nyt eikä takaisinmaksua näy eikä kuulu. kyse on kumminkin melko huomattavasta summasta tähän tulotasoon nähden. puolet perusosasta melkeimpä!- 13+7
Miksi ihmeessä olet odottanut kolme viikkoa, jos rahojen on sovittu olevan tilillä tiettynä päivänä? Tuollaisessa tapauksessa lienee ilmeistä, että asia on unohtunut tai tapahtunut muu virhe. Kenties maksettu väärälle tilille tjms. Heti seuraavana päivänä olisi pitänyt ottaa yhteyttä sossuun ja kysyä mistä kiikastaa. Nyt ei auta kuin odottaa joulupyhien yli ja soittaa sitten asiasta.
- mitenkäs
arvaa vaan monestiko oon soitellu asian perään:
ei kuulu minulle. soita hänelle, sit ku soitan ni ei kato ku sun pitää soittaa sinne ja tonne ja kun soitan niin eii ei siä on nyt joku semmonen ja semmonen henkilö jonka pitäisi hoitaa ja niin edelleen. lupaillaan ett' juu u, joku se ja se on pykinyt siellä ja täällä mutta kyllä nyt pitäisi olla asian selvä ja rahojen tulla mutta ei niin ei.
ennen toimi, melkein, maksu pitäis hoitaa mulle tasan 2 vkon välein, aiemmin on selvitty 2,5 viikolla, tästäkin oon monta kertaa sanonu et mikä siinä on niin vaikeeta hoitaa sillon kun on alunperin sovittukin mutta ei näistä ota erkkikään selvää! - HyvääJoulua
Suomen Pankki julkaisee sivuillaan kulloisen viivästyskoron. Viivästyskorko lasketaan vuorokaukausittain suhteutettuna 360 vuorokauteen. Eli lasketaan yhdelle vuorokaudelle korko ja sitten kerrotaan se maksun myöhässäolo vuorokausilla.
Esim.
Viivästyskorko 7,5% (hatusta tempaistu)
Myöhässäolo vuorokaudet 56
Vuodessa laskennallisesti vuorokausia 360 (joissakin laskennoissa 365?)
Määrä jolle viivästyskorko lasketaan : 120 €
Korko = 120 * (56/360) * 0,075 = 1,4 € - Viivästyskorko
Korot ajanjaksolle : 1.7.–31.12.2013
Korkolain perusteella vahvistettu viitekorko = 0,5
Lisäkorko maksun viivästyessä, kun velasta ei ole sovittu maksettavaksi korkoa = 7,00
Viivästyskorko, kun velasta ei ole sovittu maksettavaksi korkoa = 7,50
Lisäkorko kaupallisissa sopimuksissa = 8,00
Viivästyskorko kaupallisissa sopimuksissa = 8,50
Lähde :
http://www.suomenpankki.fi/fi/tilastot/korot/pages/tilastot_markkina-_ja_hallinnolliset_korot_viitekorko_fi.aspx - mitenkäs
en kysynyt kuinka paljon korko on vaan onko minulla toimeentulotuki asiakkaan myös täysi oikeus sitä periä?
summa on merkityksetön, lähinnä haluan vain antaa näpäytyksen, periaatteesta, jotta muistettaisiin että minäkin olen ihminen jolla on oikeutensa ja jota ei voi kohdella ihan miten huvittaa. - kokkeilepa
Senkus perit.
Eri asia miten käy. Veikkaan p askaset naurut saat vastauksena. - mitenkäs
senkus nauraa jos hyvältä tuntuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1514549Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1983969Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi342689Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102472100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es342209Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks111809Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1191597Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491454- 341325
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241321