Mitä kummaa varten noin kolme vuotias lapsi jyskyttää jatkuvasti päätään sohvaan. Hän istuu lattialle ja moukuttaa takaraivoaan sohvan istuinosaan. Varmaan jännää kun pää pomppaa takaisin, mutta täytyis kait lapsen tehdä muutakin. Takaraivosta on hiuksetkin kuluneet pois. Toisinaan hänellä on nukke siinä lattialla sylissään mukkelismakkelis, mutta ei hän erityisesti siihen kiinnitä huomiota - junttaa vaan päätään tasaisen tappavaan tahtiin siihen sohvaan. Tietääkseni tätä on kestänyt jo kuukausia.
Minä hakisin jo jotakin apua ja neuvoa viisailta, mutta lapsi ei ole minun eikä vanhempansa ota kuullakseen ihmettelyäni. Kertokaa te, mistä saattaisi olla kysymys! Huolehdinko turhaan?
Päätään hakkaava...
5
165
Vastaukset
- Erityislapsi
Vaikuttaa autistisilta piirteiltä. Itselläni erityislapsi joka hakkasi myös pienenä päätään.
- vrvrvtrbtt
Voit ilmoittaa asiasta myös lastensuojeluun, koska siinä on kyseessä sen pienen ihmisen elämä.
- päänhakkaajamies..
Vaikea sanoa nyt sitten mistä on kyse. Muistu mieleen jotta kuulemma kun olin lapsi niin myöskin istuessani sohvalla hakkasin päätä sohvan selkänojaa vasten , siinä niin kauan hakkailin jotta lopulta nukahdin :)
Minun tapauksessa on kyse normaalista lapsen rauhattomuudesta, vaikea sanoa toisen tilannetta.
Sinänsä kyllä kärsin pakkoneuroosista :),, en kylläkään tuota päänhakkaamista yhdistä tähän vaivaan mitenkään. - Yykaa
Jep, jep! Tulipas nyt ainakin luettua pitkät pätkät autismista. Pahahan näitä on ruveta arvailemaan.
Aion siltikin puuttua asiaan! Mielestäni lapsi on aika hiljainenkin. Väittävät ujoksi, mutta kyllä hän mennä kouhottaa kovaa vauhtia ympäriinsä ollakseen ujo ja oikeasti rauhallinen/hiljainen lapsi. Mulla on usein ollut vaikeaa saada epäselvästi puhuvien aikuistenkaan puheesta selvää, saati sitten että olisin aina saanut pienten lasten viestejä jakeluuni. Kyseinen lapsi ei muistaakseni ole kertaakaan sanonut mitään ymmärrettävää... Tosin, enhän ole heillä ollut kuin muutamia kertoja viimeisen neljän kuukauden aikana käymässä, mutta olen katsonut jokaisella kerralla sitä sohvaleikkiä. Njaah!
On lapsella sitten mikä tahansa juttu meneillään, aion työntää nokkani asiaan, tuli mitä tuli. Pelkästään takaraivon huomattava hiuskato todistaa jotain olevan meneillään, vaikka kuinkakin olisi pienen lapsen hennot hapsuhiukset kyseessä.
Käykö tuon ikäiset vielä useinkin neuvolassa????? - Yxkaax
Kannattaa miettiä, onko lapsella ahdistusta tms jännitystä jostain tilanteesta. Työskentelin aikoinaan mielenterveyspotilaiden(aikuisten tosin mutta miksi ei lapsikin voisi käyttäytyä k.o tavalla) ja meillä oli hoidossa eräs potilas joka jatkuvasti hakkasi päätään seinään, kamalasta kivusta riippumatta. Siinä me pohdittiin ja pohdittiin että mikäs nyt on kun ei siltä tietenkään auttanut kysyä kun ei se meille mitään kertonut. Lyhyen seurailun jälkeen tajuttiin että aina kun potilaalle tuli jotain ahdistavaa tietoa tai hän stressasi asioista, hän alkoi taas lyömään päätänsä seinään. Siinä kun sitten keskusteltiin niin myönsi itsekkin että lyö päätänsä seinään koska se kipu ainakin vie pois sen ahdistuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004807089- 262541
- 2212523
- 1531827
- 1141728
- 741133
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621128IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka4112524h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?21045Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01044