Sähkölukon asennus

pitkä poraus...

Miten saa porattua 90:een puuoveen johdolle reitin sähkölukon asennusta varten? Tarviis jonkun metrisen terän ja ohjurin jos menee alku parikin milliä vinoon niin tulee keskeltä läpi. Miten lukkoasentajat tuon tekevät? En löytänyt mistään metrisiä poranteriä.

23

2732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on

Uusi ovi valmiusella sähkölikkoa varten ainoa mahdollisuus, ei sitä enää poraamalla sinne saa, usko pois.

• kokemusta on myös

Höpsistä höö. On varmasti sähköistetty vanhojakin umpiovia. Usko pois. Kokemusta on.

• Jokkkop

Pitkän terän tarvitset tosiaan niinkuin lukkosepätkin. Lukkosepät tekevät ne välillä itsekkin. Ovi on sisältä usein jotain eristettä täynnä ja hyvin harvoin umpipuuta joten poraaminen ei kovin hankalaa.

• onsesimppelii

Eli mihin sitä pitkää terää siis tarvitaan? Oven reunojen kehikoista 12 millin poralla läpi ja piuha viedään tyhjän tilan eristeiden läpi vaikka rautalankaa hyväksi käyttäen. Koska kyse on heikkovirtapiuhasta ei piuhan ylikuumenemisestakaan ole huolta.

• Umpipuuta...
        onsesimppelii kirjoitti:

Eli mihin sitä pitkää terää siis tarvitaan? Oven reunojen kehikoista 12 millin poralla läpi ja piuha viedään tyhjän tilan eristeiden läpi vaikka rautalankaa hyväksi käyttäen. Koska kyse on heikkovirtapiuhasta ei piuhan ylikuumenemisestakaan ole huolta.

Nyt oli umpipuuovi. Ei mikään pahviovi.

• kessu

Harjateräksestä teroittaa pään ja katkaisee sopivan mittaiseksi. Siinä terä.

• Porapeukalo

Mihin se lastu mahtuu? Poranterissä on yleensä ura, jota myöten lastut poistuvat. Harjateräksessä olen niitä nähnyt vähemmän.
        Harjateräs voi olla ihan hyvä juttu, mutta itse hitsaisin siihen poranterän jatkoksi. Silloinkin joutuu tietysti välillä vetämään ne lastut sieltä pois.

• dfghjklöä'

Olen poraillut harjateräksellä ja toimii se.
      Ei se mitään lastua tee vaan ennemminkin pölyä.

• Pöly tai joku...

Ja pöly tai mitä se aikaan saakaan, mystisesti teleporttautuu itsestään reijästä pois? Johonkin reijästä pois porattava materiaali on saatava poistettua, ei se reikäänkään voi jäädä.

• lukkoseppä.

Noi pitkät terät on tilaustavaraa. Esim. 12mm metalliterä juotetaan kiinni metrin 10mm takoon. Tollasella terällä porailee puu ja metalliovet.
      Poratessa lähtö täytyy saada menemään suorassa. Varsinkin umpiovessa terä ei enään käänny mihinkään oven sisällä. Nykyaikasissa lämpöovissa homma on helpompaa sillä terä ohjautuu pintalevyjen välissä itsestään. Homma vaatii vähän kokemusta.

Tilaa lukkoukko tekemään työ. Lukon asennus porauksineen ja ylivientien sovituksineen kustantaa runsaat parisataa.

• Ei tee...

Ei ne suostu asentamaan kuin itse myymiään täysiä paketteja avaimet käteen -periaatteella. Eli pientaloon on otettava Control-systeemi runkoineen, vastarautoineen, korjauskilpineen, lukko-ohjaimineen, painikkeineen ja asennuksineen n. 1000€ per ovi. Ne on vähän kuin putki- ja sähkömiehetkin, ei ne mitään pelkkiä porauksia ja sovituksia tule tekemään ja/tai asiakkaiden valmiiksi ostamia kilkkeitä (vaikka olisi täsmälleen oikeat Abloy-osat valmiiksi hankittu) asentelemaan. Se on saatava tavarat myytyä samalla ja katteet vedettävä osista tai muuten ei elä.

• joopajoo...
        Ei tee... kirjoitti:

Ei ne suostu asentamaan kuin itse myymiään täysiä paketteja avaimet käteen -periaatteella. Eli pientaloon on otettava Control-systeemi runkoineen, vastarautoineen, korjauskilpineen, lukko-ohjaimineen, painikkeineen ja asennuksineen n. 1000€ per ovi. Ne on vähän kuin putki- ja sähkömiehetkin, ei ne mitään pelkkiä porauksia ja sovituksia tule tekemään ja/tai asiakkaiden valmiiksi ostamia kilkkeitä (vaikka olisi täsmälleen oikeat Abloy-osat valmiiksi hankittu) asentelemaan. Se on saatava tavarat myytyä samalla ja katteet vedettävä osista tai muuten ei elä.

Varmasti tulevat tekemään pelkät sovitukset ja poraukset.
        Kerrot vain mille rungolle poraukset tehdään.

Asiakkaan itse hankkimien tuotteiden asentamisen kanssa voi olla hankalampaa, siinä kun saattaa joutua tappelemaan takuuasioista ym.

• lukkoseppä.
        joopajoo... kirjoitti:

Varmasti tulevat tekemään pelkät sovitukset ja poraukset.
        Kerrot vain mille rungolle poraukset tehdään.

Asiakkaan itse hankkimien tuotteiden asentamisen kanssa voi olla hankalampaa, siinä kun saattaa joutua tappelemaan takuuasioista ym.

Kyllä asiakkaankin tuotteet asennetaan. Homma vain tehdään tuntityönä ja rajataan takuu koskemaan vain työtä.
        Itse olen asentanut paljon esim. asiakkaiden vanhoja turvalukkoja. Asennan myös paljon sähkölukkojoa joita huoltomiehet ovat purkaneet pois heitetyistä vanhoista ovista.
        Soita kunnolliseen lukkoliikkeeseen niin saat palvelua.

• Mitä maksaa
        lukkoseppä. kirjoitti:

Kyllä asiakkaankin tuotteet asennetaan. Homma vain tehdään tuntityönä ja rajataan takuu koskemaan vain työtä.
        Itse olen asentanut paljon esim. asiakkaiden vanhoja turvalukkoja. Asennan myös paljon sähkölukkojoa joita huoltomiehet ovat purkaneet pois heitetyistä vanhoista ovista.
        Soita kunnolliseen lukkoliikkeeseen niin saat palvelua.

Paljonko maksaa pelkät poraukset ja työstöt yhdelle umpipuuovelle esim. EL582-solenoidirunkoa varten, jos ovessa on aiemmin upotus 4190-rungolle? Menee yhden tunnin veloituksella?

• lukkoseppä.
        Mitä maksaa kirjoitti:

Paljonko maksaa pelkät poraukset ja työstöt yhdelle umpipuuovelle esim. EL582-solenoidirunkoa varten, jos ovessa on aiemmin upotus 4190-rungolle? Menee yhden tunnin veloituksella?

Heh, no ei mene tunnin veloituksella. Ajattele nyt vähän itse. Pelkkään paikalle tulemiseen ja siivoiluun menee jo tunti. Työhön menee tunti puolitoista riippuen ovesta. Parilla sadalla lähtisin tekemään toimipaikan lähialueella. Joku tekee varmaan halvemmalla, mutta minun ei oikein kannata kun töitä riittää muutenkin.

• Sittenpä...
        lukkoseppä. kirjoitti:

Heh, no ei mene tunnin veloituksella. Ajattele nyt vähän itse. Pelkkään paikalle tulemiseen ja siivoiluun menee jo tunti. Työhön menee tunti puolitoista riippuen ovesta. Parilla sadalla lähtisin tekemään toimipaikan lähialueella. Joku tekee varmaan halvemmalla, mutta minun ei oikein kannata kun töitä riittää muutenkin.

Jaa, no sitten saat porailla ja siivoilla kahdellasadalla olemassa olevien asiakkaidesi ovia. Siivouksesta ja 10 min matkoista en viitsi lukkosepälle tuntia maksaa. Siivota osaa muutkin kuin lukkoseppä.

• lukkoseppä.
        Sittenpä... kirjoitti:

Jaa, no sitten saat porailla ja siivoilla kahdellasadalla olemassa olevien asiakkaidesi ovia. Siivouksesta ja 10 min matkoista en viitsi lukkosepälle tuntia maksaa. Siivota osaa muutkin kuin lukkoseppä.

Asiakkaita riittää sen takia, että tarjoaa hyvää palvelua. Siistit paikat ja siisti hyvin tehty työ on aina plussaa. Hutaisten tehtyvä purut jätettynä pitkin lattioita on huonoa mainosta.
        Jokainen tietenkin maksaa vain siitä mitä haluaa.

• Että ei käy?
        lukkoseppä. kirjoitti:

Asiakkaita riittää sen takia, että tarjoaa hyvää palvelua. Siistit paikat ja siisti hyvin tehty työ on aina plussaa. Hutaisten tehtyvä purut jätettynä pitkin lattioita on huonoa mainosta.
        Jokainen tietenkin maksaa vain siitä mitä haluaa.

Minulle on ihan sama jotkut purut jossain. Siivoan ne parissa minuutissa ja varmasti halvemmalla kuin lukkoseppä. Kiinnostaa vain se 90cm pitkä johtokanava ovessa. Myös rungon sekä karmin ylivientisuojan upotukset osaan tehdä itse. Vain johtokanavan poraukseen ei ole välineitä, kokemusta eikä taitoa. Eli voiko sinulta tilata pelkän siistin porauksen ilman purujen siivousta, vai onko väkisin ostettava lukkosepän tuntiveloituksen mukainen siivous? Toimiiko kaikki lukkosepät samalla periaatteella, että yritetään ostaa ammattitaitoa vaativaa palvelua, koska itse ei osata tehdä, mutta on pakko ostaa mukana palvelu jonka osaa kaikki tehdä (=siivous). En aio mainostaa firmaasi että "jätti purut siivoamatta kun en halunnut maksaaa siivouksesta".

• lukkoseppä.
        Että ei käy? kirjoitti:

Minulle on ihan sama jotkut purut jossain. Siivoan ne parissa minuutissa ja varmasti halvemmalla kuin lukkoseppä. Kiinnostaa vain se 90cm pitkä johtokanava ovessa. Myös rungon sekä karmin ylivientisuojan upotukset osaan tehdä itse. Vain johtokanavan poraukseen ei ole välineitä, kokemusta eikä taitoa. Eli voiko sinulta tilata pelkän siistin porauksen ilman purujen siivousta, vai onko väkisin ostettava lukkosepän tuntiveloituksen mukainen siivous? Toimiiko kaikki lukkosepät samalla periaatteella, että yritetään ostaa ammattitaitoa vaativaa palvelua, koska itse ei osata tehdä, mutta on pakko ostaa mukana palvelu jonka osaa kaikki tehdä (=siivous). En aio mainostaa firmaasi että "jätti purut siivoamatta kun en halunnut maksaaa siivouksesta".

Kyllä se pelkkä reijän porauskin onnistuu. Veikkaisin hinnaksi 100e toiminta-alueellamme.
        Olisit heti sanonut mitä haluat, niin ei tarvitse arvailla. Asiakkaiden kanssa suurin ongelma on, etteivät he osaa kestoa mitä täsmälleen haluavat.

• oventekijä

Ei kannata porata vaan jyrsiä reunaan ura jossa johto kulkee ja pettää se ura sen jälkeen esin reunanauhalla. Olen tehnyt niin useaan oveen.

• tuunari kahellaUUlla

pinta-asennus vaan, ketä se kaapeli siinä haittaa?
      kaapelin voi naamioida vaikka joulukoristeeksi..

• asdfasdfasdfsadf

Niin, ja juhannuksena vaihtaa ne juhannuskoristeiksi. Kaksi kertaa vuodessa selviää koristeiden vaihdolla. Tämä on ihan hyvä idea. Pintaan vaan.

• porari22

Ei tarvitse kuin puolenmetrin terän, pitää vaan toiseltapuolelta porata vastaan.
      Helppoa kuin mikä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2223
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1207
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      939
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      905
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      706
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      663
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe