onko kellään tietoa honotuksesta, minulla on 7 vuotias tytär, jolla on hieman epäselvä puhe hän ikäänkuin honottaa. (foniatri sanoi että ei ole mitään rakenteellista vikaa suussa vaan puhuu nenän kautta,sanoi että on laiska kieli) pitäiskö mennä puheterapeutille? onko kellään tietoa tästä aiheesta ja miten olette sitä hoitaneet.
honotus
nasaaliääni
1
1971
Vastaukset
- nainen
mieheni siskon tyttö honottaa ja kuorsaa koska hänellä on joku ylimääräinen patti nenässä joka tekee sen ja se pitää leikata.se tyttö puhuu aika epäselvästi.ja se patti myös vaikeuttaa hengitystä mutta ei niiin että muut sen huomaisivat.ja myös kitarisojen leikkaus voi lopettaa honotuksen..mutta tutkituta se ei välttämättä ole samaa sinun tytölläsi:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069