Sain sitten pahan allergisen reaktion ja jouduin poistumaan juhlatilasta. Täällä nyt istuskelen yksikseni lähellä anafylaktista reaktiota :(
Joulu yksin
2
145
Vastaukset
- Anafylaktista
Minulla tuli joulupäivän iltana myös anafylaktinen reaktio, söin samoja ruokia kuin edellisinä jouluinakin, jouluaattona söin yhden konvehtirasian ja joulupäivänä tavallisen fazerin sinisen suklaalevyn. Muina aikoina vuodesta en juuri suklaata syö. Yks kaks vain alkoi kämmeniä kutittamaan, niitä tuli hangattua toisiinsa ja ne olivat tulipunaiset, sitten huomasin kämmenpuolelta nokkosihottumaa aina olkavarsiin asti ja pian sitä oli jokapuolella kehoa, lanssi kävi täällä ja antoi histamiinia ja kotipuolesta löytyi prednisolonia. Nyt aamulla iho täysin ok, eikä kutinasta tietoakaan. Minulla on aiemminkin tullut samanlaisia reaktioita, koiran nuolaisusta, voimakkaasta mausteliemestä ja suolapähkinöistä. Mikä sitten tämän nyt aiheutti, fazerin sinisessä suklaalevyssä ei kyllä pähkinää ole, mutta oliko sitten 600g suklaata liikaa reilun päivän sisään, kun sitä tuskin 100g oli edellisen vuoden aikana syönyt?
Täytyy tässä nyt hankkia kotiin kaikki tarpeellinen, kuten adrenaliiniruisku, antihistamiinit jne. Näköjään minulla on taipumusta saada näitä reaktioita, netistä lukemani tiedon perusteella anafylaktisen reaktion saa vuosittain 3-8 ihmistä sadastatuhannesta, eli kovin harva ja jos minulla näitä on jo ollut ainakin 4kpl. - närästys
Täysin sama homma- Sillä erotuksella että minä kärsin tästä vieläkin. Eli nokkosihottuma jäi toistaiseksi pysyväksi. Joka aamu se löytyy jostain kohdin kehoa.
Jouluaattona söin Ranixal närstyslääkettä jonka sivuoireeksi epäilen tätä. Tai ainakin jotenkin liittynee suolistoon koska vatsanvääntäminen liittyy tähän. Kahdesti anafylaktisen reaktion takia sairaalassa olen nyt ollut.
Aikaisemmin olin terve eikä allergioita tietääkseni tullut ruoka-aineista (söin pähkinöitä, suklaata, buranaa... kaikkea ilman oireita).
Nyt en enää tiedä milloin ja mistä rupeaa naama turpoamaan ja se tekee tästä ikävintä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 202664
- 441291
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70947Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138925- 45881
- 61842
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44795Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe165776Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725