stella lääke?

Ronsku

onko kenelläkään kokemusta stella unilääkkeistä? Millaisia kokemuksia? Sivuvaikutuksia? Tehoavatko hyvin? Kiitos!

66

41951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abc

      Stella on vastaava kuin Stilnoct. Tehokas mutta lyhytvaikutteinen (4 tuntia).

      • Cata kertoo unilääkkeistä :)

        Näissä kaikissa kolmessa on vaikuttavana aineen Tsolpideemi, hinta vaan on eri. Jotkut tosin väittävät että teho on jossain toista parempi, mutta järjen mukaan se on lumetta. Vrt: Diaman, Medipam..samaa kamaa molemmat, toinen lääkefirma vaan kehtaa velottaa enemmän.

        Mutta näistä nukahtamislääkkeistä vielä; kokemuksesta voin snaoa että koukkuun jää, henkisesti ja fyysisesti. Tosin lyhytkestoisessa tai kausiluontoisessa käytössä nää on todella hyviä lääkkeitä.
        Jos todella kärsit kroonisesta unettomuudetsa niin kysele lääkäriltäs myös Ketipinor-nimisestä lääkkeestä (vaihtoehtona huomattavasti kalliimpi veriso Seroquel). Neurolepti on kyseessä, joka pienissä annoksissa auttaa LOISTAVASTI uniongelmiin... sillä on hiipivä (parin tunnin kuluttua tehoaa) mutta toimiva vaikutus, ja lekurini mukaan toleranssi ei kasva laisinkaan..! (?)

        ...mitä tuohon muistuin menetykseenja muuhun sekoiluun tulee nukahtamislääkkeiden osalta niin allekirjoitan tunten/kokemuksen/tekemiset - kaikki. Mutta pitää vaan oppia ottamaan lääke just ennen nukkumaanmenoa, ja jättää se "saunakalja" juomatta;)

        Tsemppiä muillekin insomniakeille..


      • Cata kertoo unilääkkeistä :) kirjoitti:

        Näissä kaikissa kolmessa on vaikuttavana aineen Tsolpideemi, hinta vaan on eri. Jotkut tosin väittävät että teho on jossain toista parempi, mutta järjen mukaan se on lumetta. Vrt: Diaman, Medipam..samaa kamaa molemmat, toinen lääkefirma vaan kehtaa velottaa enemmän.

        Mutta näistä nukahtamislääkkeistä vielä; kokemuksesta voin snaoa että koukkuun jää, henkisesti ja fyysisesti. Tosin lyhytkestoisessa tai kausiluontoisessa käytössä nää on todella hyviä lääkkeitä.
        Jos todella kärsit kroonisesta unettomuudetsa niin kysele lääkäriltäs myös Ketipinor-nimisestä lääkkeestä (vaihtoehtona huomattavasti kalliimpi veriso Seroquel). Neurolepti on kyseessä, joka pienissä annoksissa auttaa LOISTAVASTI uniongelmiin... sillä on hiipivä (parin tunnin kuluttua tehoaa) mutta toimiva vaikutus, ja lekurini mukaan toleranssi ei kasva laisinkaan..! (?)

        ...mitä tuohon muistuin menetykseenja muuhun sekoiluun tulee nukahtamislääkkeiden osalta niin allekirjoitan tunten/kokemuksen/tekemiset - kaikki. Mutta pitää vaan oppia ottamaan lääke just ennen nukkumaanmenoa, ja jättää se "saunakalja" juomatta;)

        Tsemppiä muillekin insomniakeille..

        Mulla on Ketipinor, 300 mg, Kuinka paljon sitä voi ottaa? Tuntuu, ettei ole ihan turha lääke. Voiko sitä sydä päivän mittaan? Toisethan napsii sitä yli tuhat mg!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        hamalake kirjoitti:

        Mulla on Ketipinor, 300 mg, Kuinka paljon sitä voi ottaa? Tuntuu, ettei ole ihan turha lääke. Voiko sitä sydä päivän mittaan? Toisethan napsii sitä yli tuhat mg!

        Itse lopetin kokonaan ketipinorin. Sain rytmihäiriöitä jopa 50 mg annoksesta. Ja kerran otin 200 mg ja piti soittaa ambulanssi. Sain nitroa, asperinia ja morpinia plus olin sairaalassa kaksi päivää tarkkailussa. Nyt uniongelmiin otan 20 mg tenoxia. Toimii erittäin hyvin noin 7 tuntia. Aamulla olen virkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse lopetin kokonaan ketipinorin. Sain rytmihäiriöitä jopa 50 mg annoksesta. Ja kerran otin 200 mg ja piti soittaa ambulanssi. Sain nitroa, asperinia ja morpinia plus olin sairaalassa kaksi päivää tarkkailussa. Nyt uniongelmiin otan 20 mg tenoxia. Toimii erittäin hyvin noin 7 tuntia. Aamulla olen virkeä.

        Sama kokemus. En voi ottaa yhtään ketipinoria. Siihen voi kuolla. Luin sen pakkausselosteesta ja lähellä olen käynyt.


    • uneton

      Tehokas,auttaa uneen nopeasti,muttei todellakaan anna pitkiä unia.Rauhoittavan(Opamox,Oxamin tms.) ottaminen vähän ennen unilääkettä,mielestäni hiukan pidentää unta.

    • minä

      Stella on hyvä lääke nukahtamisongelmiin. Illalla kun otan 5mg niin puolen tunnin päästä olen sikeässä unessa ja parasta, aamulla ei väsytä. Kaikki oxepamit ym. väsyttävät tosi pitkään ja olo on tokkurainen koko päivän.

      • Nimetön

        mutta stellassa ei sitä juuri ole
        lääkärini kanssa keskusteltiin aiheesta ja hän halusi jotakin voimakkaampia lääkkeitä. Pidin pääni ja sain nuo stellat käyttöön ja oikein ovat toimineet nuo lääkkeet. Ei ole aamuisin absurdia oloa,pään särkyä eikä nivelkipuja


      • upea aine
        Nimetön kirjoitti:

        mutta stellassa ei sitä juuri ole
        lääkärini kanssa keskusteltiin aiheesta ja hän halusi jotakin voimakkaampia lääkkeitä. Pidin pääni ja sain nuo stellat käyttöön ja oikein ovat toimineet nuo lääkkeet. Ei ole aamuisin absurdia oloa,pään särkyä eikä nivelkipuja

        Vetasen illalla 10mg stellan ja jos en mene petiin teen sekompia asioita kuin 4,0promillen humalassa. En tiia muista mut ma aina jaan vakisin pari tuntia hereille etta saa sekoilla ja nauttia ihanasta olosta. T.Stella forever


    • Nimetön

      Antaa hyvän yö unen eikä ole samanlaista sekavuutta kun tenox unilääkkeessä, ite olen onnistunut tuota tenoxia parisen vuotta käyttämään 3kpl 20mg tabua
      iltaisin,seuraavana päivänä aaamulla kumma absurdi olo ja illala tulee viroitus oireet.10mg stellan ja 1 1/2 20mg tenoxista 2kpl 20mg triptylia antaa ainakin reuma säryille vähän rauhaa.kannataa kysellä lääkäristä lievempiä lääkkeitä jotka kuitenkin toimii paremmpin kuin nuo kovat, ite olen ainakin koukuttunut noihin tenoxeihin aika pahasti.
      jos on lievempää unettomuutta niin 2kpl 10mg stellaa luulisi toimivan.mutta jos tuntuu jäävän koukkuun noihin lääkkeisiin kehoitan kysymään lääkäriltä apua.

      • 6e6sg

        joo mulla 10mg stellat ja kun niitä pari ottaa illalla niin voi morjes tulee tehtyy niin vitun tyhmiä juttuja että pitäs moinen sekoilu todellaki lopettaa! Eikä aamulla muista mitää!
        Kiva kun seuraavana päivänä soitellaa/tekstaillaa mitä on tullu tehtyä jne... kyllä vituttaa...
        uneen pääsee hyvin jos niikseen on...


      • asdf
        6e6sg kirjoitti:

        joo mulla 10mg stellat ja kun niitä pari ottaa illalla niin voi morjes tulee tehtyy niin vitun tyhmiä juttuja että pitäs moinen sekoilu todellaki lopettaa! Eikä aamulla muista mitää!
        Kiva kun seuraavana päivänä soitellaa/tekstaillaa mitä on tullu tehtyä jne... kyllä vituttaa...
        uneen pääsee hyvin jos niikseen on...

        tuo on stellojen vakinainen sivari, jos jää hereille eikä mene nukkumaan.. vittumainen, siltikin vekkuli olo.. mut en suosittele ketään kokeilemaan..


      • ainetta
        asdf kirjoitti:

        tuo on stellojen vakinainen sivari, jos jää hereille eikä mene nukkumaan.. vittumainen, siltikin vekkuli olo.. mut en suosittele ketään kokeilemaan..

        Minust on kauheaa tuommonen, ettei sitten nukahtakkaan ja aamulla on vain hämäriä muistikuvia siitä, että on tehnyt jotain yöllä. Itsellä on siis kanssa kokemusta ko. lääkkeestä.

        Minusta ei tuollaisia pitäisi edes antaa kenellekkään :


      • Pilattu elämä
        ainetta kirjoitti:

        Minust on kauheaa tuommonen, ettei sitten nukahtakkaan ja aamulla on vain hämäriä muistikuvia siitä, että on tehnyt jotain yöllä. Itsellä on siis kanssa kokemusta ko. lääkkeestä.

        Minusta ei tuollaisia pitäisi edes antaa kenellekkään :

        Kyllä minä tiedän että pitäisi mennä heti nukkumaan kun ottaa mutta olisivat voineet pakkausselosteessa sanoa rajummin että nukkumaan tai jää sekoileen.
        Sanovat vain juuri ennen nukkumaanmenoa.
        Nyt on elämä pilalla.


      • elämä pilalla
        Pilattu elämä kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän että pitäisi mennä heti nukkumaan kun ottaa mutta olisivat voineet pakkausselosteessa sanoa rajummin että nukkumaan tai jää sekoileen.
        Sanovat vain juuri ennen nukkumaanmenoa.
        Nyt on elämä pilalla.

        Ja sitä paitsi monesti kävi niin että otti ja meni silmät kiinni odottamaan unta ja tuntui kuin sänky alkoi lentämään huonetta ympäri sitten avasin silmät ja muisti lähti ja aamulla vain hämäriä muistikuvia sekoilusta.


      • SEKOILUA
        elämä pilalla kirjoitti:

        Ja sitä paitsi monesti kävi niin että otti ja meni silmät kiinni odottamaan unta ja tuntui kuin sänky alkoi lentämään huonetta ympäri sitten avasin silmät ja muisti lähti ja aamulla vain hämäriä muistikuvia sekoilusta.

        EN OLE KOSKAAN MENNYT MISTÄÄN NIIN SEKAISIN KUN JUST TOSTA STILNOCTISTA!


      • Ettäsillee
        SEKOILUA kirjoitti:

        EN OLE KOSKAAN MENNYT MISTÄÄN NIIN SEKAISIN KUN JUST TOSTA STILNOCTISTA!

        Sama juttu, jos ei heti mene sänkyyn ni tulee sekoiltua. Itse olen jo pitkään joutunut ottamaan vähintään 2 kpl 10mg stellaa että on toiveitakaan saada unta, ja nukun max kolmetuntia. Nyt on Kela niskassa koska olen hakenut useammalta eri lääkäriltä reseptejä, koska 1-2/vrk on muka riitävä. Nyt kokeilin tenoxia, 1 20mg ei toiminut. Kolme kun otti niin väsytti mukavasti mutta jäi häilymään unenrajamaille josta aina säpsähti hereille, tämän jatkuttua pari tuntia oli otettava pari stellaa ja vihdoin tuli uni. Ei ole helppoo.


      • Anonyymi
        Ettäsillee kirjoitti:

        Sama juttu, jos ei heti mene sänkyyn ni tulee sekoiltua. Itse olen jo pitkään joutunut ottamaan vähintään 2 kpl 10mg stellaa että on toiveitakaan saada unta, ja nukun max kolmetuntia. Nyt on Kela niskassa koska olen hakenut useammalta eri lääkäriltä reseptejä, koska 1-2/vrk on muka riitävä. Nyt kokeilin tenoxia, 1 20mg ei toiminut. Kolme kun otti niin väsytti mukavasti mutta jäi häilymään unenrajamaille josta aina säpsähti hereille, tämän jatkuttua pari tuntia oli otettava pari stellaa ja vihdoin tuli uni. Ei ole helppoo.

        Stellan max.annos/vrk on 10mg... No Mäkin otan aina väh.4x10... ja puolituntia ni jo mennään. Aamul ei muista,eikä varmaan haluaiskaan muistaa mitään.. tänään onkin sopivasti stella- päivä... ym.. pir, sub ja puskaa... ehkä... t: iso kynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stellan max.annos/vrk on 10mg... No Mäkin otan aina väh.4x10... ja puolituntia ni jo mennään. Aamul ei muista,eikä varmaan haluaiskaan muistaa mitään.. tänään onkin sopivasti stella- päivä... ym.. pir, sub ja puskaa... ehkä... t: iso kynä.

        Ainii... ja en mä kyl unta saa ainakaan vielä 40millillä. Kerran taisin nukahtaa ku otin 60mg kerral..- isokynä


    • Jo neljättä vuotta..

      ..Stellaa unensaantiin.

      Itse olen stelloissa peruuttanu auton terassin lasiseinästä läpi, kirjoitellut nettipankin kautta hämäriä viestejä pankille, joiden sisältöa ja tarkoitusta ei pysty tulkitsemaan, Tehnyt puutarhatöitä aamuyöstä, sisustanut asunnon uudestaan jne Ja mistään näistä ei ole pienintäkään muistikuvaa.
      Pahin on jos ottaa stellaa ja jää vaikka facebookkiin juttelemaan. Suusta tulee niin pahaa sammakkoa, jotka oikeasti eivät ole minun suusta :D

      Pitäis pitää se järki ja stellasta sänkyyn viidessä minuutissa.

      • Anonyymi

        :::)))))


    • Ois tärkeää tietää??

      Onko Stella / Stilnoct bentso, tai haen vaan vastausta että näkyykö U- seuloissa bentsona? (ja zopinox)

      • Stellafoeva

        Ei näy


    • KÄYTÄNTÖ OPETTAA

      Moro! Olen käyttänyt Stellaa jo vuosia. Aluksi riitti 10 mg mutta ajan myötä toleranssi nousee ja 1 tabletti ei riitä. Mielestäni on hyvä lääke ja nukuttaa aamuun saakka. Mulla ei ole ollut mitään sivuoireita. Esim. aamu tokkaroisuutta. Muitakin hyviä lääkkeitä on. kokemukseni perusteella voin sanoa että jos syö vuosia putkeen samaa unilääkettä. On hyvä vaihtaa pitää välillä paussia ja syödä jotain muuta lääkettä. Ihminen tarvitsee unta ja yöunensa. Parempi ottaa lääke kuin kärsiä siitä ettei saa unta. Tietty unilääkkeistä tulee riippuvaiseksi ajan myötä. Siten ettei pysty nukkumaan ilman niitä. Itse en harkitse edes unilääkkeen lopettamista. Pitää aina katsoa lääkkeen hyödyt ja haitat. Monet sinnittevät ilman lääkettä koska niistä puhutaan niin paljon että jää koukkkuun jne. Mutta miksi kiduttaa itseään valvomalla kun tiedetään ettei se ole hyväksi. Itse olen käyttänyt eri unilääkkeitä jo 15 vuotta. Eli jatkuvasti ja koko ajan melkein. Miksi kysyt tätä asiaa netistä? Mikset lääkäriltä??????

      • lumemelatonin

        aivan tod.hyvä tämä stella!! myös käyttänyt vuoden ,eikä aamulla tokkuraa. Suosittelen! Melatoniinit painukoot maan alle!!! niistä EI mitään apua. Miksi unilääkkeitä sitten valmistetaan jos niitä ei saisi käyttää?? eikös ne ihmisille ole tarkoitettu!? siinä missä muutkin lääkkeet.


      • Anonyymi

        Ihan asiaa puhut.täällä just samanlainen.


    • Komppaan_

      Samoilla linjoilla. Itsekin olen nukkunut unilääkkeillä jo 15 vuotta ja tulen varmasti syömään lopun ikääni. Olen täysin riippuvainen nukahtamislääkkeistä, mutta so what. Hyödyt ovat suuremmat kuin haitat. Vaihdan aina hetkeksi toisen tyyppiseen nukahtamislääkkeeseen, kun huomaan että lääke menettää tehonsa ja tarvitsisin suuremman annoksen. Viikko toista lääkettä ja taas Stella toimii.

      • sleepless-in-espoo

        Mihin lääkkeeseen oikein pystytte vaihtamaan? Minulla ei ole vuosiin onnistuneet mitkään vaihdot stilnoctista, en vaan nuku yhtään ilman niitä. Tästä huolimatta on kyllä tehokkain lääke, mitä ikinä olen syönyt mihinkään vaivaan, todellinen ihmeaine. Olisin työkyvytön ilman sitä, sillä ehdin kärsiä unettomuudesta 20-v ja sain potkut joka paikasta unettomuuden aiheuttaman myöhästelyn ja poissaolojen takia.


    • rotkotin

      Stella toimii! saa aina ihanat pienet ilta tripit. :) Ammulla sitten onkin vastassa muistinmenetystä :(

    • Stellaa

      Stellaa saanut unihöiriöihin epäsäännöllisesti noin 5 vuoden ajan. (pitkiä taukoja välissä kun en ole tarvinnut.)

      Joskus on käynyt niin että ei alkanut väsyttää. Päin vastaoin! Sitä sitten ihmettelee seuravaana aamuna sitä säheltämisenmäärää ja outoja virityksiä pitkin kämppää ja mistään ei ole mitään muistikuvia. Kattoon vaihdettu Blacklight (joka laski 1m korkeuteen maasta) keittiössä "asevalikoima varalla" jos vaikka olis Zombi katastrofi meneillään jne...

    • n.s.

      muistin menetys tulee mulla käns.öisin koittanut räpeltaa jotain aamulla on vaa ihmettelemis mitä tuostakin oltiin tekemässä,videokemera käyttööö jos jää herille

    • Onnekaks

      Mullakin vastaavia kokemuksia Stellasta, eli kannattaa mennä sänkyyn 10-15 minsan kuluttua Stellan otosta. Mulla on käytössä 25 mg, josta otan puolikkaan illalla. Joskus joudun ottamaan vähän ajan päästä toisen jos ei nukuta. Riippuu mielialasta. Jos on ollut paljon säpinää päivän aikaan ja on rauhaton olo ym.

      Tämä lääke vie muistin lääkkeen nauttimisen jälkeen, siksi on hyvä mennä sänkyyn lepoasentoon.

      Muuten toimiva lääke. Olen käyttänyt n. 5 vuotta. En pärjäisi ilman.

      • Onnekaks

        Kirjoitin äsken väärin. EI 25 mg, vaan 10 mg, josta otan puolikkaan.


    • Stella vaimoksi <3

      Parhaimmat tripit saa ku vetää tyhjää mahaa 5-7 stemuu ja nykäsee joku 8 hiivaa. Avot, että aamulla on ihmeissää ku pitäs lähtee hihnalle!

    • ahtum

      Mä en tunne mitään vaikutusta, ensimmäisn stellan otin elämässäni, ja sitä ennen 3x 10 mg pameja... Missä mun olot! huoh.. niitä odotellessa. ei väsytä, ei edes sekoiluta yhtään. uskallanko ottaa toisen stellan, ku alla pamit?

    • Petepeeveli

      JuSt nappasin Stellan ja rupesin kirjoittaa. Uni ei tule. Jonotettu NukkuMattia 4,5 tuntia. Perskeles. Onko tuokin hemmo jo osa-aikasella, vai mikä on?

      Miksi te syötte nukahamislääkkeitä? Itsellä oli kauhea burnout ja sairaslomat. Kuivilla ollu pari kuukautta, mutta unen kanssa vielä ongelmia.

      Pitäisikö meidän unettomien kaivella syyt seurauksista eikä seurata syitä ja säätää niiden tekemää elämää?

      Öitä, nyt jytisee kaalissa... Ah.

    • soliinalii

      Erittäin hyvä! ei tokkuraa. Melatoniini on turha juttu!! ei auta. lumekarkki.

      • Marv666

        Melatoniini on kehon tuottama aine. Eli jos käpyrauhanen pelittää niin turha syödä. Ja ketipinor pitäis lailla kieltää itsetuhoa aiheuttavat. Diapam ja opamox parhaat omalle päälle niin ja lanttumaakari.


    • Mulla ei auttanut yhtään.. Tosin voi johtua siitä että käytän bentsoja päivälläkin.

    • eistellaa

      Tämä on erittäin vanha keskustelu, mutta kommentoin nyt kuitenkin. Ei auttanut Stella yhtään. Tai ehkä ensimmäisinä iltoina auttoi, mutta toleranssi kasvoi hyvin nopeasti eikä lopulta ollut mitään vaikutusta. Huono lääke ainakin mulle.

    • Joe0987

      Stellassa hyvää on, että uni tulee kuin katkaisijasta vääntäisi, mutta se on petollinen. Se vaikuttaa selvästi REM-uneen eli kun 10mg pillerin ottaa illalla ei unen laatu ole niin hyvää ja loppuviikosta huonot yöunet huomaa väsymyksenä. Hieman helpotusta tuo, kun ottaa kaveriksi melatoniinia.

      Stella aiheuttaa riippuvuutta , käytön lopetus tuntuu levottomuutena iltaisin ja yöllisinä heräilyinä. Riippuvuutesi ei ole vielä niin pahaa, jos käytön lopetuksen jälkeen näet voimakkaampia unia. Aivojen REM-unen aikana aivosi hitaasti laajenevat ja supistuvat puhdistaen samalla kuona-aineita. Unilääkkeet estävät tätä liikettä ja aivoihisi alkaa kertyä kuona-aineita. Alzheimerin taudin aiheuttaa kuonan eli plakin kertyminen aivoihin, joten kannattaa ehkä miettiä unilääkkeiden pitkäaikaiskäytön vaikutuksia.

      Ihminen voi lopettaa kahvin, tupakan, viinan ja pillerit, et todellisuudessa tarvitse niitä muuhun kuin oman addiktiosi ylläpitämiseen. Jos uni ei ole tullakseen, niin kävele tai juokse päivällä tunti tai kaksi, niin alkaa uni tulla.

      Itsellä ollut on/off Stella suhde 10v, hankaliin elämäntilanteisiin ollut apuna, mutta vierottauminen ollut aina oma työnsä. Mielestäni tämän lääkkeen riippuvuushaitoista puhutaan liian vähän ja lääkärikohtaisesti on suuria eroja.

      • Reeta71

        Joe0987 voitko kertoa kuinka tai minkä avulla olet onnistunut vieroittamaan itsesi Stellasta?
        Olen käyttänyt nyt reilun kuukauden. Tilanne on se, etten saa nukuttua yhtään ilman lääkettä. Tällä hetkellä lääkkeelläkin vain 1-3 tuntia. Uni ei ole lainkaan palauttavaa ja oireet ovat melkoiset. Tokkuraa, pään arkuutta, voimattomuutta, särkyjä.


    • Mudfield

      Olen syönyt 15 vuotta stellaa. Se on ainut joka saa nukkumaan. En ole osannut nukkua lapsesta asti, olen aina kärsinyt nukkumattomuudesta. Valvon helposti vuorokausitolkulla ja unettomuus jää päälle.

      Muutin uudelle paikkakunnalle työn perässä ja tämän uuden paikkakunnan lääkäri oli sitä mieltä, etten tarvitse unilääkkeitä, määräsi ketipinorit, risperdalit ja levozinit "unilääkkeiksi". En nukkunut, mutta muutuin kouristelevaksi olennoksi, joka pelkäsi kuollakseen.

      Olen ollut nyt puoli vuotta sairauslomalla ja työkyvyttömänä unettomuuden takia. Lisäksi on lyöty liuta muita diagnooseja perään. Unilääkkeitä ei anneta, koska olen ollutniistä riipuvainen.

      No tottakai olen ollut riippuvainen siitä stellasta, mutta annostus on aina ollut sama ja se on pitänyt minut työkykyisenä.

      Eli parempi tumpata ihminen täyteen neurolepteja, tehdä ne työkyvyttömiksi ja herran haltuun vaan.

      Ylsityiseen ei ole varaa näin kelan rahoilla, joten taitaa etten kauaa enää tässä maailmassa pyöri. Unettomuus, se että valvoo vuorokausitolkulla, on pahin kidutuskeino, se että 60 tunnin aikana on käynyt horroksessa 3 tunnin ajan, no se tappaa.

      Aivoissa ja keskushermostossa on aina ollut vikaa, kun ei osaa nukkua. Stella auttoi edes muutamaksi tunniksi. Parempi kuolla.

    • stella-on

      samanlainen myrkky kuin muutkin myrkyt, koukuttaa kaikissa tapauksissa. ja se on ainoa mihin lääketehdas pyrkii.
      lääkkeen vaikutus todennäköisesti; tuhoaa elimistön oman unimekanismin ja sitten käyttäjä on lääketehtaan omistajien elättäjä lopun elämänsä.

    • ei_ikinä_neurolepteja

      Lääkärille joka määrää Ketipinoria unettomuuteen, antakaa luettavaksi esim. tämä osoite:
      https://www.tiede.fi/keskustelu/51670/ketju/neuroleptit_tuhoaa_aivojen_unireseptorit

      Ketipinor, Seroquel, ym. neuroleptit eli antipsykoosilääkkeet aiheuttavat pitkäaikaistutkimuksen mukaan aivosolukuolemia. Erityisesti lääkkeen aloitus- ja lopetusvaiheissa. Solukuolemat tasaantuvat, kun lääkettä käytetään tasaisesti koko ajan.

      TS. pienillä unilääkeannoksilla lääkkeen määrä veressä vaihtelee, sekä välillä potilas voi olla ottamatta ("unohtaa ottaa") lääkettä, tällöin aivosolukuolemia tapahtuu enemmän. Toisin kuin psykoosipotilaalla, esim. skitsofreniaa sairastavalla, jolla lääkeainetta on tasaisesti elimistössä.
      Ketipinor on pitkävaikutteinen seuraavaan (työ-)päivään saakka ja vaikuttaa mm. luovuuteen, kognitiivisiin taitoihin ja aloitekykyyn negatiivisesti.

      Vain asiaa ymmärtämätön puoskari määrää unettomuuteen neurolepteja. Syököön itse.

    • koukuttaa

      perkeleesti.

    • ambien

      Ihana lääke. Laatutavaraa. Näitä ei ole koskaan liikaa.

    • Jarallallei

      Aiheuttaako orgasmin estymistä pitkässä käytössä?

    • Jarallallei

      Aiheuttaako Stella pitkään käytettynä orgasmin estymistä?

    • Putronen

      Stella on hyvä lääke,lapseni kuoli 11 vuotta sitten 21 vuotiaan, siitä se lähti u ettomuus levottomuus syyllisyys,asiat ovat menneet eteenpäin ja elämä yrittääjatkua.niin on hyvä.stella jäi ja citalopram 20 mg jota olen vähentänyt pariviikkoa 10 g enkä taida sen hullummaksi tulla kuin ennenkään,stella on 10 g ja otan puolikkaan tai jos siltä tuntuu 1 kokonaisen, a
      Viiniä juon jos siltä tuntuu ja ainahan se välillä tuntuu,muisti joskus hukkuu mutta kylläpä meistä ei ei kannata pelätä jos on asioita jotka helpottavat silloin kun on vaikeaa, iloa delämään tulevalle vuodelle ,muru

    • Sitäkummaa

      Dormicum on paras unilääke ikinään ja kun joskus haluttaa hullutella ni sopii siihenkin. 2x15mg dormicumia ja ne kun liuottaa ja iske neulalla suoneen ni menee kyllä ihan hullutteluksi elämä sillä kertaa, en varsinaisesti voi suositella mutta se on aika toimiva tapa niitä lääkkeitä ottaa. Mutta niistä stelloista en tykkää, yhtään. Enkä paljon kyllä mistään, tai viinasta vähän.

    • Anonyymi

      Sain Ketipinor-resrptin. Yhden otin, keho kieltäytyi ottamasta vastaan. Mieluummin ulkoilua, sauna, poskionteloiden huuhtelua, valkosipulia ja luontaistuoteita.

    • Anonyymi

      Mulla ollut Stella 20mg vuosikausia, saan sen aina kk välein apteekista.
      Kun otan sen menen äkkiä petiin ja nukahdan aina siihen asti nukkuen kun kello herättää 6:30 ihan pirtee olo.
      Sain kaverilta oxapamia ja piti duunis ottaa päänsärkylääke otinkin oxaa ja silmät meni väkisin kiinni, olin kuin hiihtämässä saharassa.

      Alkuun Stella teki sen jos en ollut pedissä vaan notkunut koneella kun se vaikutti oli kuin olisi unessa ja vaikea kirjoittaa yhtään mitään.
      Kerran otin tuplat ja kaveri hätääntyi kun ei saanut yhteyttä, lupasin etten enää koskaa ota kahta stellaa.
      Mulla on myös mirtsu nostettiin 30mg kun ei ollut stellaa otin yhteensä jopa 200mg edestä mirtsaa, taatut unet mutta aamusta oli tokkuraa.
      Stella ei tuonut mitään sivuvaikutuksia mutta kun oli Doxalia sen aloitus toi törkeitä painajaisia!

    • Anonyymi

      Stellasta on kokemuksia yli 15 vuoden ajalta.

      Haitat:

      - Olo muuttuu apaattiseksi
      - Masennus lisääntyy
      - Vetämätön olo
      - Pään usvaisuus
      - Mikään ei kiinnosta


      Hyödyt:

      - Voi auttaa nukkumaan jos ei muuten saa unta

      • Anonyymi

        Otin joskus Stellan ja heräsin neljän tunnin päästä enkä päässyt uneen takaisin. Ei pitänyt unessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otin joskus Stellan ja heräsin neljän tunnin päästä enkä päässyt uneen takaisin. Ei pitänyt unessa.

        Tällä sivulla ihan vuodelta -21, joten laitan muutaman rivin.
        Katselin unilääkkeistä juttuja, itse olen käyttänyt vajaa 20 vuotta. Nyt väsymyksen vuoksi lääkärissä, labrakokeita otettiin.
        Vielä luulin hoitajalle menneeni, oli sokerirasitus otettu, joten luulin diabeteksestä keskustelrvan. Vein kyllä unitutkimuspapetit samalla.
        Olikin juuri unijutusta kyse. Mitenkähän sitten lääkkeettömästi? Ei ole kuulunut mitään, yli kuukauteen. Nykyisinhän ei määrätä helpolla unilääkkeitä.


    • Anonyymi

      Ei ja pitkään käytettyjä nukahtamislääkkeistä aletaan ajamaan alas. Ei armoa ainakaan julkisella puolella.

    • poroyyz

      Otin 1,5 pilleriä ja juoksenteli ja kaatuilin pitkin katuja. Poliisi saattoi kotiin ja ilmoittivat että kyseessä muistisääntö henkilö. Viikon päästä sosiaaliviranomaisten ottivat yhteyttä että onko kaikki muumit kotona ?

    • Anonyymi

      Moi ! Vanha ketju mutta niinkuin moni muukin maininnu niin HETI sänkyyn pillerin jälkeen muuten tapahtuu erittäin kummia asioita... kerran heräsin aamulla ja olin järjestelly kaikki mun astiat lattialle erilaisiin riveihin mis pienet lautaset omassa rivissä yms haarukat omassa , lusikat omassa jne :D ja rappukäytävään olin kantanu kolme sellasta jakkaraa mun ulkooven eteen.... että sellasta olkaahan varovaisia !

      • Anonyymi

        Tais kyl mennä useempi ku yks, jos noin sekoo


    • Anonyymi

      On kokemusta. Miellyttävät sivuoireet otettaessa. Pitkäaikaisessa käytössä, kuten se itselläni on mennyt lukuisten raskaiden juttujen tapahduttua peräkanaa, sanoisin että hyvin hankala päästä eroon. Vaikuttaa muistiin ja tuottaa minulla ainakin melkoisen ikävän ahdistuksen tunteen nykyään jo parin peräkkäisen päivän käytöllä.
      Tole pysynyt melko hyvin 10mg saattaa nukuttaa, jos ei touhua kännyllä kuten juuri teen.
      Mua ei haittaa stellasekoilu niinkään, mutta arkimuistin heikkeneminen on pelottavaa.

    • Anonyymi

      On vaikeuksia nukahtaa illalla , mutta minulla Stella auttaa siihen ,en kuitenkaan käytä jatkuvasti ,ehkä kerran kahdessa viikossa ja vain puolikkaan vain. En ole tokkurainen aamulla kun olen käyttänyt ,minulle ainakin toiminut.ä

      • Anonyymi

        Stellan kanssa kannattaa olla varovainen. Otan vain 5mg jos olen huonosti nukkunut tai saanut unta ollenkaan pariin yöhön. Minulle toimii hyvin eikä aamulla ole tokkurainen olo. Pidän huolen että otan 5mg vain kerran tai kaksi viikossa sitten parin viikon tauko ja liikunta käyttöön. Kunnon lenkki auttaa myös. Jotain liikuntaa josta varmasti väsyy. Toimii ja Stellaa vain harvoin.


    • Anonyymi

      Liikunnat ym. eivät auta yhtään unettomuuteen sillä kokeiltu on. Nukahtamislääke auttaa. Lääkärit ovat nykyään ylivarovaisia pk-lääkkeitä kirjoittamaan sillä kuulemma kaikki kytätään Valvirassa ja Fimeassa. Yksi lääkäri kertoi miten hankalaksi kaikki on mennyt juuri tämän kyttäämisen vuoksi. Jopa Eläinlääkäreitäkin kytätään ja tämän kaiken on kertonut lääkäri minulle.

    • Anonyymi

      En usko että kukan täällä voi vastata siihen miten lääke sinuun vaikuttaa, kaikki kokevat vaikutuksen eri tavalla , siksi ei oikein voi vertailla. Joku sanoo että kamala lääke, toinen taas ylistää samaa lääkettä hyväksi . Joten jokainen yksilö kokee eri tavalla vaikutuksen
      Koska lääkemolekyylin markkinoilla niin ilmeisesti todettu hyväksi kaikkien ryhmä kokeitten perusteella
      Niin että kokeile ja katso onko sinulle sopivaa, jos ei ole niiin vaihtoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe