Kuiva päänahka.... ?

Walker.

Okei, eli oon nyt vuosia kärsiny hiuks pohjasta irtoavasta hilseilystä, joka on ruvennu vaivaamaa mua tosi paljon, pyrin käyttämää pipoa koko ajan koska tulee semmonen alitajuinen paine, että joku kiinittää huomiota mun hiuksissa oleviin hilseilyyn. Jos otan pipon pois päästä, yleensä hilseet lennähtää ympäriinsä, olkapäille ja näin. Oon yrittäny vaikka mitä, Nizoral shampoota, normaalia hilseshampoota, ei tehoa. Totesin tässä kun kattelin keskustelupalstoja, että mulla on kuiva päänahka, sillä se parhaiten kuvailee ongelmaa. Eli, tavallaan laattamaisia osa hilseistä, osassa kohtaa päätä huomee alueita joissa on sitä hilseilyä. En tiiä onko ihan järkevää pistää tänne kuvaa siitä, joten suosiolla vaan kuvailen ongelmaa.

Elikkä, oon 18v mies, ollu semi pitkät hiukset (silleen, ettei oikee hiuspohjaa näy) melkee koko ajan, nyt pari päivää sitten päätin että leikkaanpa siilin, nooh, nyt se kuiva päänahka näkyy jotenkuten ulospäin, ja tää tuo paineita kovasti. Kaiken lisäks, joissakikohtia on tavallaan verisiä kohtia, saattaa johtua siitä, että oon tainnut raapia. Joka tapauksessa, päätin että nyt pistän pisteen tälle, ja alotin ettiä tietoa. Eli, olisko mulla kuiva päänahka, ja oonko ymmärtäny oikein, että hoito ois helppoa?

Päänahka ei niin paljoa kutia, kuitenkin joskus saattaa, ehkä kerran kaks tekee päivässä mieli raapia. Ei se oo suurin ongelma. Päänahka tuntuu kuivalta, ja suihkun jälkeen kun heilutan kulmakarvoja, tuntuu just siltä, että otsaseudulla ja takaraivossa ois semmosta kuivaa kohtaa. Vaikea selittää. Lisäks myös poskissa ja otsassa on vähän kuivaa ihoa, mutta ei siitä sen enempää, ei ole suurempi ongelma.

Nyt on talviloma, ja treenailen himassa oikeestaan suurimmaks osin, ja uutenavuotena ois pirskeet tms. eli uuteevuotee saakka ois nyt aikaa saada hiuspohja kuntoo, tai ois parempi saada :P

Eli, miten ois, 1. oisko mulla kuiva päänahka diagnoosi 2. miten ois paras keino hoitaa sitä, mitä tuotetta ja kuinka usein

Kiitosta kaikille jotka vaivautuu vastaamaan tähän :) Jos unohin kertoa jotai nii sanokaa vastaan heti :)

7

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leivätön pöytä
    • Walker.

      Vilja-allergia voisi olla mahdollinen, aikasemmin samantapaista kuivuutta sormissa, joka johtui ruisleivästä, heti sen lopettamisen jälkeen helpotti. Parturit eivät ole sanoneet mitään.

    • Walker.

      Oisko lisää neuvoja?

    • voisko olla tämä?
    • lurkki

      mites ois hiiva? aiheuttaa läikkäistä kuivaa hilsettä päänahkaan. sain lkääkäriltä kortisonia nesteenä ja ketokonazol shampoota jota saa apteekista.

    • Hiivaaaa

      Hiiva voi olla myös. Itsellä myös samantapaista, ei ole lääkärissä osattu sanoa että mistä johtuvaa, mutta käytän toisinaan kortisoonia nestemäisenä ihottuma kohiin, ja pesen miedoilla shampoilla, sekä toisinaan apteekista löytyvällä hilseshampoolla. On toiminut.

      Lisäksi hiivaan toimii hyvin pitkäjänteisyys, juo karpalomehua ja syö maitohappobakteeri-tabuja, saapi kaupasta. Auttaa oikeasti. :)

    • 3+3

      Terveellisen ravinnon kivijalka koostuu kolmesta asiasta: proteiineista, väreistä ja rasvoista.

      Lyhyesti: virallisten ravitsemussuositusten mukaan aikuinen tarvitsee n. 100 grammaa hyviä rasvoja ja proteiinia päivässä. Lisäksi vähintään 500 grammaa kasviksia, vihanneksia, juureksia, hedelmiä, papuja, linssejä, herneitä ja marjoja. Vettä janoon 1,5-2 litraa. Ja jos nälkä jää (lähinnä huippu-urheilijat), niin perunaa, riisiä ja viljaa.

      Parhaimmat maitohappobakteerit, joten muut kannattaa jättää kaupan hyllylle:




      Jokainen antibioottikuuri muuttaa bakteeristoa jopa vuosien ajaksi.
      http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/nosto9_1.pdf



      Normaali apteekin tai marketin probiootti kasvatetaan suojatusti laboratoriossa, pakastekuivataan ja laitetaan makeutusainetta evääksi imeskelypilleriin. Seurauksena on melkoinen "die off rate", eli lukema paljonko bakteereista on kuollut siinä vaiheessa kun laitat sen suuhun, verrattuna valmistushetkeen. Usein tämä on jopa 90%. Saat siis vain 10% "elossa" olevia bakteereita jotka ottavat kovasti turpaan vatsahapoiltasi eivätkä pääse ohutsuoleen asti elävinä. Apua näistä ei ole.


      Hyviä valmisteita:
      ProbiMage
      Asidophilus
      Acidophilus Plus
      Acidophilus Forte
      Replete Intensive
      DDS
      Bioteekin Probioottiplus
      Lepicol


      Turun Yliopiston tutkimus: Äidin saamat probiotiit alentavat atooppisen ihottuman riskiä lapsella!
      http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/uutiset/53/




      Lisäksi paljon mainostetaan ja myydään ns. terveysvaikutteisia jogurtteja (Activia, Actimel, Gefilus, Valio olo jne...), joissa on 5 palaa sokeria per 1 dl (sokeri on hyvien bakteerien vastavaikuttaja) tai vastaavasti makeutus- sekä lisäaineita. Eli se niiden "terveysvaikutuksista". Näitä tuotteita EI saa mainostaa terveysvaikutteisiksi, koska sitä ne eivät ole. Pitää tosin tietää, mitä bakteereja käyttää ja onko niistä tutkimusnäyttöä. Herkästi mainostetaan terveellisinä sellaisiakin probiootteja, jotka eivät mene edes elävänä ohutsuoleen asti.




      Ärtyvän suolen oireyhtymästä kärsii jopa 15 prosenttia suomalaisista, osa tietämättään. Juuri vatsan toimintaa edistävinä mainostetut tuotteet, kuten vatsajogurtit ja terveysjuomat pahentavat oireita.



      Euroopan elintarviketurvallisuusvirasto EFSA on karsinut kovalla kädellä terveysväittämiä, joita käytetään elintarvikkeiden mainonnassa.
      http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/05/21/eu-raakkasi-kovalla-kadella-elintarvikkeiden-terveysvaitteita



      D-vitamiinia 100µg/vrk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe