Pelokas tyttö

sydäin

Oon 11v tyttö ja urheilen riuttävästi. Sitten joku päivä alko sydämmen kohilla nipistelemään ja vihlomaan. Säikähin mutta ohi meni. Sitten eilen alko oikeessa rinnassa nipistelemään ja ku ois puukolla iskeny. Pelottaa kauheesti. Ruoka ei oikeen maistu, tai ihan hyvin. Pulssi on normaali. Yks päivä sattu ihan kauheesti ku kumarruin, itkettikin. Äiti testas pulssin ja todettiin että se on joku revähtymä ku olin riehunu ulkona. Tuntuu että sydän muljahtelee. Pelottaa, auttakaa!

4

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RV13

      Sydämestä johtuva kipu on pitkäkestoista ja ei selvästi paikallistettavaa, eikä myöskään kehon eri asennot vaikuta siihen. Nopeat nipistykset ja vihlaisut rintakehän alueella ovat käytännössä aina muusta syystä johtuvia, usein lihas- tai tukirankaperäisiä.
      Sydämen muljahtelut lienevät lisälyöntejä, jotka yleensä vaarattomia, niitä voinut provosoida se että olet pelännyt jotain häikkää sydämessä olevan.
      Jos olet ollut sairaana ihan viime aikoina ja oireet alkaneet sen jälkeen, silloin ehkä syytä käydä lääkärissä varmistamassa ettei ole sydänlihastulehduksesta kysymys, kokonaisuutena ei oikein siltä kuitenkaan kuulosta.
      Toki noitten oireittein perusteella voi käydä muutenkin lääkärissä ja kun lääkäri todennut ettei mitään ole pielessä, se voi helpottaa oireitakin, ainakin tuota muljuamista.

    • 3+3

      muista edellisen lisäksi

      vesi 2-3 litraa päivässä
      venyttely

      Lisäksi:

      Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia ja kalaöljyä.


      C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.

      C-vitamiinia 500-1000mg / vrk (tutkimusten mukaan vähimmäistarve päivässä on 400mg)

      D-vitamiinia 50-125µg / vrk

      Magnesium (sitraattimuodossa) 200-400mg/vrk (tutkimusten mukaan lähes 90 % ihmisistä kärsii magnesiumin puutteesta)

      Pohjoismaiset terveysviranomaiset suosittelevat aikuisille Omega-3 rasvahappoja 1-2 grammaa päivässä eli esim. villiä lohta vähintään 150 grammaa päivässä. Eli käytännössä kaikkein tulisi syödä Omega-3 rasvahappoja lisäravinteena purkista. Raskauden aikana Omega-3 rasvahappojen tarve jopa tuplaantuu. Omega-3 rasvahapolla on tärkeä rooli mm. aivotoimintojen säätelyssä, tulehdusten ehkäisemisessä ja immuunijärjestelmässä.

      Vuoden D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä ja lähimarketistakin n. 50€:lla.

      Muut saa todella edullisesti Citymarketin luontaistuotehyllystä. Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.

      • sydäin

        Joo moikka! Käytiin eilen lääkärissä, kun on ollu mulla 3 viikkoo yskä. Keuhkoputkentulehushan se sitten onkin.


      • sydäin
        sydäin kirjoitti:

        Joo moikka! Käytiin eilen lääkärissä, kun on ollu mulla 3 viikkoo yskä. Keuhkoputkentulehushan se sitten onkin.

        Niin siis kolme viikkoo ollu yskä ja nuha. Oltiin viikko etelässä sillo koome vko sitte. Että lieneekö se paha yskä aiheuttanu rintakivun? Rintaa nipistelee välillä! Saa kyllä helpottoi mua laittamalla tänne viestii :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe