Koulujen uskontotunneilla käsitellään Raamattua ja kristinuskon historiaa niin, ettei sen jälkeen voi enää olla uskossa. Olin ennen seurakuntanuori ja uskoin Jumalaan. Vähitellen koko usko alkoi tuntua typerältä, varsinkin lukion kurssien jälkeen. Voi kuullostaa typerältä, mutta vähän kaipaan uskossa olemista. Siinä oli jotain lohdullista. En vain enää voi ottaa uskoa vakavasti. Niin paljon olen jo kuullut siitä, miten kristinusko luotiin.
Uskontotunnit vievät uskon
3
77
Vastaukset
- FUCKIFUU
Sinun tulee luoda oma jumalasi niin kaikki muutkin tekevät. Ja näin Jehova, Allah, Visnu, Hanuman, Zeus, Jupiter yms. ovat saaneet alkunsa.
- *Faith*
Etsit tekosyytä tekosyytä luopumuksellesi, mutta Jumala kyllä näkee tekosyidesi lävitse.
Tässä myös linkit etälukion ja abitreenien sivustoille, jotta jokainen voi nähdä omin silmin, mitä lukion uskonnon tunneilla opiskellaan:
http://www02.oph.fi/etalukio/uskonto/
http://oppiminen.yle.fi/abitreenit/uskonto
Ihan asiallisia sivustoja ovat, eivätkä tasan keneltäkään uskoa vie! - Ei liirun laarua
Tietysti usko menee jos kristinuskon historiaa tai faktaa opetetaan. Kristinuskosta ei saisi opettaa, uskotella kuin raamatun mukaista huuhaata totena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449221
- 785722
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14800Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414246- 583744
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543492Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293357- 472578
- 342142
- 401900