Okei tää on tyhmä kysymys, mutta onko kakola ja turun lääninvankila sama paikka vai ei...?
turun lääninvankila/Kakola
3
2717
Vastaukset
- vanhempi jääkäri
Taustaa eli historiaa: Turussa Kakolanmäellä ovat sijainneet Turun keskusvankila eli Kakola, Turun lääninvankila ja Vankimielisairaala eli Annes.
Nykytilanne: Kakola ja lääninvankila muodostavat yhden laitoksen eli Lounais-Suomen vankilan.
Tulevaisuus: tällä vuosikymmenellä rakennetaan Turun Saramäkeen uusi vankilakompleksi, jonne kaikki em. laitokset siirtyvät. Kakolanmäki poistuu vankilakäytöstä.
Lisätietoja löytyy vankeinhoitolaitoksen nettisivuilta.- 117/98
TLV eli lääni on se punainen tiilitalo kaupungin puolella, TKV eli Kakola on se satamasta näkyvä kivikolossi ja Annex kököttää siinä Kakolan kupeessa.
- TUTTU PAIKKA
KAKOLA ON KAKOLIITISTA RAKENNETTU VANHA SIIPI,JOKA ON SAMALLA ALUEELLA KUN ITSE TURUN
LÄÄNINVANKILA.
KAKOLASTA ON MELKO HYVÄT NÄKYMÄT SATAMAAN,JO-
HON SAAPUVAT JA SIELTÄ LÄHTEVÄT RUOTSIN LAIVAT.KAKOLA EI OLISI HASSUMPI PAIKKA,JOS
VAIN LOMAT PYÖRISI. TERVEISIÄ TH KUUTOSELLE
JA LÄNSI KAKKOSEEN,,,ONKS HEINO SIELLÄ YHÄ???
,,,SUOSITTELEN,,,
TERV,,,PONINHÄNTÄ JUOKSIJA,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?951877- 881330
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693