Katsoin äsken osin koirieni kanssa telkusta Lassien. Tuosta filmin pojasta tuli mieleen, että kunka moni koulun kanssa tuskaileva lapsi tai nuori rakastaa eläimiä ja haluais tsekin eläinmäistä elämää: käytännön tekemisiä, liikuntaa, ystäviä, luontoa, tunteta jne. Kun jos sillä koiralla siinä vieressä on sitten liikaa niitä ja se haaveilee koulusta eikä päivistä yksin kotona, niin joutuuko sitten sitä koiraa rakastava lapsi tai nuori ylen määrin kouluun ja jatkamaan siitä sitten jonnekin työmäiseen opiskeluun? Niin ainakin mulle kävi, kun 12 iässä oli kaikki velä suurin piirtein ok, mutta sitten kun olin 13, meille hankittiin se upea otus, niin jouduin ihan pulaan koulun kanssa, kun sitä oli ihan liikaa ja jotenkin luokituin koululokeroon, vaikka olisin halunnut urheilla, liikkua luonnossa, hankkia yst'äviä yms. ja sitten myöhemmin jouduin yliopistolle, vaikken itse halunnut ja sekin oli ihan kamalaa, minkä vastapainona kävin rauniokoiraharrastuksessa romaanituttavan kanssa. Niin onko se niin, että kun nuori elää vanhempiensa kotona, niin vanhempien juttuja tulee liikaa ja silloin nojautuu niihin, joiden elämä on sitä haave-elämää itselle, niin jos se mulle oli tuo koira ja nuo käytännön alojen kaverit, niin haaveilivatko he sitten siitä, mitä minun olemukseni tarjosi noita vanhempieni lempijuttuja, joita elämänpiirini oli, niin tuliko minuun silloin noista toisenlaista elämää elävistä juuri koulun ja yliopiston ulkonäkö, tyyli, harrastuneisuus, vaikka itse inhosin noita teoreettisia juttuja? Pitäsikö jakaa koiran ja kivan alan tyyppisen ystävän kanssa tekemiset ja välttää nojautumasta tyylillisesti, identiteetiltään, olemukseltaan johonin toisen viisaaseen sisempään minään, joka sitten böö onkin sen minun inhotun tekemisten piirin ihailija? Kai itsekin kadulta nappaat mahdollisiksi uusiksi ihmissuhteiksesi ne mukavan olemuksen omaavat etkä osaa heidän haavetaan arvata? Jos niin käy muille myös ja siksi heidän haaveisiinsa ei voi turvata...
Koiraharrastajan ammatti
7
103
Vastaukset
- Joku näemmä
oli klikannut edellisen asiattomaksi, laitetaan nyt lyhyesti ja ytimekkäästi uudelleen: Kirjoita viesti uudelleen, jäsentele asiat. Nyt siitä ei saa selvää.
- kiiti suski
HYVÄ SINÄ, olet ymmärtänny mitä tarkottaa ´hyvä lapsuus´turkulaisittain :)))))) DDDDDDD
- narttu on narttu
Lassie oli muuten narttukoiria kaikki näyttelijät.
- 66688
Ainakin alkuperäinen Lassien näyttelijä oli uroskoira.
- lassie ja lass
Lassie ja lass tarkoittavat myös murteellisessa engalnnin kielessä tyttöä.
- Jos on kysyttävää
Jos on kysyttävää sähköpostiini voit laittaa kyselyn. Sinua ei ole torjuttu. Palstalla en enää kommentoi tästä.
- Mihin
osoitteesen laitan mailia? Laitan kyselyn kun tiedän.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72518- 1211781
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391487Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231466Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1691308Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1571268- 1461260
- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531039