Koiraharrastajan ammatti

kas kummaa

Katsoin äsken osin koirieni kanssa telkusta Lassien. Tuosta filmin pojasta tuli mieleen, että kunka moni koulun kanssa tuskaileva lapsi tai nuori rakastaa eläimiä ja haluais tsekin eläinmäistä elämää: käytännön tekemisiä, liikuntaa, ystäviä, luontoa, tunteta jne. Kun jos sillä koiralla siinä vieressä on sitten liikaa niitä ja se haaveilee koulusta eikä päivistä yksin kotona, niin joutuuko sitten sitä koiraa rakastava lapsi tai nuori ylen määrin kouluun ja jatkamaan siitä sitten jonnekin työmäiseen opiskeluun? Niin ainakin mulle kävi, kun 12 iässä oli kaikki velä suurin piirtein ok, mutta sitten kun olin 13, meille hankittiin se upea otus, niin jouduin ihan pulaan koulun kanssa, kun sitä oli ihan liikaa ja jotenkin luokituin koululokeroon, vaikka olisin halunnut urheilla, liikkua luonnossa, hankkia yst'äviä yms. ja sitten myöhemmin jouduin yliopistolle, vaikken itse halunnut ja sekin oli ihan kamalaa, minkä vastapainona kävin rauniokoiraharrastuksessa romaanituttavan kanssa. Niin onko se niin, että kun nuori elää vanhempiensa kotona, niin vanhempien juttuja tulee liikaa ja silloin nojautuu niihin, joiden elämä on sitä haave-elämää itselle, niin jos se mulle oli tuo koira ja nuo käytännön alojen kaverit, niin haaveilivatko he sitten siitä, mitä minun olemukseni tarjosi noita vanhempieni lempijuttuja, joita elämänpiirini oli, niin tuliko minuun silloin noista toisenlaista elämää elävistä juuri koulun ja yliopiston ulkonäkö, tyyli, harrastuneisuus, vaikka itse inhosin noita teoreettisia juttuja? Pitäsikö jakaa koiran ja kivan alan tyyppisen ystävän kanssa tekemiset ja välttää nojautumasta tyylillisesti, identiteetiltään, olemukseltaan johonin toisen viisaaseen sisempään minään, joka sitten böö onkin sen minun inhotun tekemisten piirin ihailija? Kai itsekin kadulta nappaat mahdollisiksi uusiksi ihmissuhteiksesi ne mukavan olemuksen omaavat etkä osaa heidän haavetaan arvata? Jos niin käy muille myös ja siksi heidän haaveisiinsa ei voi turvata...

7

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku näemmä

      oli klikannut edellisen asiattomaksi, laitetaan nyt lyhyesti ja ytimekkäästi uudelleen: Kirjoita viesti uudelleen, jäsentele asiat. Nyt siitä ei saa selvää.

    • kiiti suski

      HYVÄ SINÄ, olet ymmärtänny mitä tarkottaa ´hyvä lapsuus´turkulaisittain :)))))) DDDDDDD

    • narttu on narttu

      Lassie oli muuten narttukoiria kaikki näyttelijät.

      • 66688

        Ainakin alkuperäinen Lassien näyttelijä oli uroskoira.


    • lassie ja lass

      Lassie ja lass tarkoittavat myös murteellisessa engalnnin kielessä tyttöä.

    • Jos on kysyttävää

      Jos on kysyttävää sähköpostiini voit laittaa kyselyn. Sinua ei ole torjuttu. Palstalla en enää kommentoi tästä.

      • Mihin

        osoitteesen laitan mailia? Laitan kyselyn kun tiedän.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe