Muutto Yhdysvaltoihin - haaveena laulajan ura

Chasing the dream

Olen jo pienestä asti halunnut laulajaksi, sillä laulaminen ja esiintyminen ovat suuria intohimojani. Olen ottanut laulutunteja jo pitkän aikaa, eli osaan laulaa, ja esiintyminen minulla on veressäni. Kirjoitankin lauluja jonkin verran. Haaveenani olisi muuttaa Yhdysvaltoihin (Los Angelesiin tai New Yorkiin), mutta se tuntuu olevan lähes mahdotonta ellei saa sieltä työpaikkaa tai löydä amerikkalaista puolisoa. Miten minun olisi viisainta tehdä saavuttaakseni suurin unelmani? Kilpailu laulajien välillä Yhdysvalloissa on erittäin, erittäin raakaa, mutta olen valmis kilpailemaan - suurin haaste tuntuu olevan se Yhdysvaltoihin pääseminen.

Opiskelen parhaillaan Suomessa yliopistossa valtiotieteellisessä tiedekunnassa, olen ensimmäisen vuoden opiskelija. Vaihto-oppilasvuosi Yhdysvaltoihin voisi olla yksi mahdollisuus, mutta mieluiten pitäisin välivuoden opinnoistani ja tavoittelisin sitä suurinta unelmaani.

Miten siis pääsen Yhdysvaltoihin tavoittelemaan unelmaani? Olen lukenut muutosta Yhdysvaltoihin todella paljon, mutta lähes kaikki muuttavat sinne töiden (ovat siis saaneet jo sieltä töitä) tai opiskelujen perässä. En ole törmännyt vielä samanlaiseen tilanteeseen kuin minulla, joten en koe saaneeni paljonkaan hyötyä lukemastani. Olisiko minun tapauksessa viisainta lähteä Yhdysvaltoihin ensiksi turistiviisumilla, kiertää kaikki mahdolliset levy-yhtiöt yms. musiikkitapahtumat ympäri ja toivoa jonkun huomaavan minut, ja tarjoavan töitä = työviisumia?

Kiitos vastaajille!

52

1108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha rouva

      Sanon sinulle nuori ihminen, itse yli 30v ulkomailla asuneena, että olisi paljon parempi lähteä maailmalle, kun olisi ammatti valmiina.
      Kumppani voi löytyä kotoakin, hän voi löytyä kohtalon kautta ilman suunnitelmia.
      Älä sekoita rakkautta ja työtä.