Muutto Yhdysvaltoihin - haaveena laulajan ura

Chasing the dream

Olen jo pienestä asti halunnut laulajaksi, sillä laulaminen ja esiintyminen ovat suuria intohimojani. Olen ottanut laulutunteja jo pitkän aikaa, eli osaan laulaa, ja esiintyminen minulla on veressäni. Kirjoitankin lauluja jonkin verran. Haaveenani olisi muuttaa Yhdysvaltoihin (Los Angelesiin tai New Yorkiin), mutta se tuntuu olevan lähes mahdotonta ellei saa sieltä työpaikkaa tai löydä amerikkalaista puolisoa. Miten minun olisi viisainta tehdä saavuttaakseni suurin unelmani? Kilpailu laulajien välillä Yhdysvalloissa on erittäin, erittäin raakaa, mutta olen valmis kilpailemaan - suurin haaste tuntuu olevan se Yhdysvaltoihin pääseminen.

Opiskelen parhaillaan Suomessa yliopistossa valtiotieteellisessä tiedekunnassa, olen ensimmäisen vuoden opiskelija. Vaihto-oppilasvuosi Yhdysvaltoihin voisi olla yksi mahdollisuus, mutta mieluiten pitäisin välivuoden opinnoistani ja tavoittelisin sitä suurinta unelmaani.

Miten siis pääsen Yhdysvaltoihin tavoittelemaan unelmaani? Olen lukenut muutosta Yhdysvaltoihin todella paljon, mutta lähes kaikki muuttavat sinne töiden (ovat siis saaneet jo sieltä töitä) tai opiskelujen perässä. En ole törmännyt vielä samanlaiseen tilanteeseen kuin minulla, joten en koe saaneeni paljonkaan hyötyä lukemastani. Olisiko minun tapauksessa viisainta lähteä Yhdysvaltoihin ensiksi turistiviisumilla, kiertää kaikki mahdolliset levy-yhtiöt yms. musiikkitapahtumat ympäri ja toivoa jonkun huomaavan minut, ja tarjoavan töitä = työviisumia?

Kiitos vastaajille!

52

1108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha rouva

      Sanon sinulle nuori ihminen, itse yli 30v ulkomailla asuneena, että olisi paljon parempi lähteä maailmalle, kun olisi ammatti valmiina.
      Kumppani voi löytyä kotoakin, hän voi löytyä kohtalon kautta ilman suunnitelmia.
      Älä sekoita rakkautta ja työtä.

      Ilman ammattia joudut tekemään niitä töitä, mitä muut eivät halua tehdä. Sitä voi vaikka katkeroitua. Tämä on vanhemman ihmisen neuvo, käy ensin koulusi ja lähde sitten. Silloin voit hakea ammattiasi vastaavaa työtä mistä vain.
      Pidä unelma mielessä ja harjoita sitä, taiteellinen unelma ei kuitenkaan takaa leipää ja voita, se on harvinaisempaa....

      Hyvää uutta vuotta ja yritystä!

      • Chasing the dream

        Kiitos viestistäsi! Mukava saada sinunkin näkökulmasi, ja olen monessa mielessä samaa mieltä kanssasi. Minulla itse asiassa on ammatti, suoritin kaksoistutkinnon eli lukion ja ammattikoulun, joten mahdollisesti oman ammattikoulualani töitä voisin löytääkin. Olisin kuitenkin myös täysin valmis vaikka Mäkkärin kassalle tai nuhjuisen motellin yösiivoojaksi Los Angelesiin, koska jo silloin olisin lähempänä unelmaani.

        Mielestäni pitää takoa silloin kun rauta on kuumaa: olen vielä nuori ja kaunis ja minulla tosiaan on elämä vielä edessä. Minulla ei ole vielä mitään mikä pitäisi minua täällä Suomessa, ainoastaan paikkani yliopistossa, ja senkin voi väliaikaisesti keskeyttää ja jatkaa vaikka parin vuoden kuluttua uudelleen siitä mihin jäi. Mielestäni nyt olisi sopiva aika lähteä kokeilemaan siipiäni laulajana, nyt kun on vielä mahdollista. Jos en etene laulajana, palaisin Suomeen ja menisin takaisin kouluun, ja sitten yrittäisin uudelleen. Tietenkin järkevintä olisi nyt käydä koulu loppuun, mutta järki ja unelmat eivät aina kulje käsi kädessä - enkä loppujen lopuksi menettäisi mitään, vaikka pitäisinkin välivuoden ja lähtisin tavoittelemaan unelmaani. Laulajana tosiaan on hankala elättää itsensä, varsinkin Amerikassa, jossa kilpailua on todella paljon, ja Los Angeles on täynnä kaltaisiani nuoria unelmoijia. Kuitenkin aina yksi on ylitse muiden, ja on ihan mahdollista, että se yksi voi olla minä.

        Jos ei yritä, ei myöskään voita. Ensimmäisellä kerralla harvoin voittaa, mutta itse olen valmis nousemaan ylös ja yrittämään uudelleen ja paremmin. Eihän maailmassa olisi ketään huippuartistejakaan, elleivät he olisi seuranneet sydäntään ja kokeilleet.

        Hyvää uutta vuotta sinullekin!


      • hgsgm c
        Chasing the dream kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi! Mukava saada sinunkin näkökulmasi, ja olen monessa mielessä samaa mieltä kanssasi. Minulla itse asiassa on ammatti, suoritin kaksoistutkinnon eli lukion ja ammattikoulun, joten mahdollisesti oman ammattikoulualani töitä voisin löytääkin. Olisin kuitenkin myös täysin valmis vaikka Mäkkärin kassalle tai nuhjuisen motellin yösiivoojaksi Los Angelesiin, koska jo silloin olisin lähempänä unelmaani.

        Mielestäni pitää takoa silloin kun rauta on kuumaa: olen vielä nuori ja kaunis ja minulla tosiaan on elämä vielä edessä. Minulla ei ole vielä mitään mikä pitäisi minua täällä Suomessa, ainoastaan paikkani yliopistossa, ja senkin voi väliaikaisesti keskeyttää ja jatkaa vaikka parin vuoden kuluttua uudelleen siitä mihin jäi. Mielestäni nyt olisi sopiva aika lähteä kokeilemaan siipiäni laulajana, nyt kun on vielä mahdollista. Jos en etene laulajana, palaisin Suomeen ja menisin takaisin kouluun, ja sitten yrittäisin uudelleen. Tietenkin järkevintä olisi nyt käydä koulu loppuun, mutta järki ja unelmat eivät aina kulje käsi kädessä - enkä loppujen lopuksi menettäisi mitään, vaikka pitäisinkin välivuoden ja lähtisin tavoittelemaan unelmaani. Laulajana tosiaan on hankala elättää itsensä, varsinkin Amerikassa, jossa kilpailua on todella paljon, ja Los Angeles on täynnä kaltaisiani nuoria unelmoijia. Kuitenkin aina yksi on ylitse muiden, ja on ihan mahdollista, että se yksi voi olla minä.

        Jos ei yritä, ei myöskään voita. Ensimmäisellä kerralla harvoin voittaa, mutta itse olen valmis nousemaan ylös ja yrittämään uudelleen ja paremmin. Eihän maailmassa olisi ketään huippuartistejakaan, elleivät he olisi seuranneet sydäntään ja kokeilleet.

        Hyvää uutta vuotta sinullekin!

        Yhdysvalloissa asuneena sanon ettei sinne kannata lahtea onnenonkijaksi ilmsn selvaa suunnitelmaa. Ulkomaalaiselle se ei ole onneksi juuri mahdollistakaan. Itse muutin green card lotteryn voiton turvin. Parin vuoden jalkeen pois toiseen maahan joka on kaikin puolin parempi.

        jos haluat menestya laulajana englanninkielella, niin ala ladata esityksiasi youtubeen ja toivo, etta kykyjenetsija loytaa sinut. Jos sinulla on kykyja niin sitten voi avautua ovet eri maigin, ehka joa jenkkeihin. Ei kannata yrittaa menna perse edella puuhun.


      • Vanha rouva
        Chasing the dream kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi! Mukava saada sinunkin näkökulmasi, ja olen monessa mielessä samaa mieltä kanssasi. Minulla itse asiassa on ammatti, suoritin kaksoistutkinnon eli lukion ja ammattikoulun, joten mahdollisesti oman ammattikoulualani töitä voisin löytääkin. Olisin kuitenkin myös täysin valmis vaikka Mäkkärin kassalle tai nuhjuisen motellin yösiivoojaksi Los Angelesiin, koska jo silloin olisin lähempänä unelmaani.

        Mielestäni pitää takoa silloin kun rauta on kuumaa: olen vielä nuori ja kaunis ja minulla tosiaan on elämä vielä edessä. Minulla ei ole vielä mitään mikä pitäisi minua täällä Suomessa, ainoastaan paikkani yliopistossa, ja senkin voi väliaikaisesti keskeyttää ja jatkaa vaikka parin vuoden kuluttua uudelleen siitä mihin jäi. Mielestäni nyt olisi sopiva aika lähteä kokeilemaan siipiäni laulajana, nyt kun on vielä mahdollista. Jos en etene laulajana, palaisin Suomeen ja menisin takaisin kouluun, ja sitten yrittäisin uudelleen. Tietenkin järkevintä olisi nyt käydä koulu loppuun, mutta järki ja unelmat eivät aina kulje käsi kädessä - enkä loppujen lopuksi menettäisi mitään, vaikka pitäisinkin välivuoden ja lähtisin tavoittelemaan unelmaani. Laulajana tosiaan on hankala elättää itsensä, varsinkin Amerikassa, jossa kilpailua on todella paljon, ja Los Angeles on täynnä kaltaisiani nuoria unelmoijia. Kuitenkin aina yksi on ylitse muiden, ja on ihan mahdollista, että se yksi voi olla minä.

        Jos ei yritä, ei myöskään voita. Ensimmäisellä kerralla harvoin voittaa, mutta itse olen valmis nousemaan ylös ja yrittämään uudelleen ja paremmin. Eihän maailmassa olisi ketään huippuartistejakaan, elleivät he olisi seuranneet sydäntään ja kokeilleet.

        Hyvää uutta vuotta sinullekin!

        Laitan tähän vielä yhden mahdollisen ponnahduslaudan urallesi, eli lähde hakemaan eri maiden Talentti kisoihin esiintymään.
        Saksan juryssä istuu nyt yksi suomalainen tuomari, oikein mukava mies.

        Ota ihmeessä taskurahat mukaan maailmalle, tuo toisen kirjoittama Youtube idea on myös hyvä.
        Niitä siivoajia ja onnenonkijoita on niin paljon, että voisit jäädä heidän jalkoihinsa. Kun olet rankassa työssä, sinulla ei ole aikaa eikä mahdollisuuksia lähteä koelaulamaan minnekään kauas. Amerikassahan ei juuri lomia ole, tiesit varmaan jo sen.
        Minä hyvänä laulajana kokeilisin varmasti ensin näitä Euroopan kilpailuja.
        Onnea matkaan.


      • Vanha rouva
        Vanha rouva kirjoitti:

        Laitan tähän vielä yhden mahdollisen ponnahduslaudan urallesi, eli lähde hakemaan eri maiden Talentti kisoihin esiintymään.
        Saksan juryssä istuu nyt yksi suomalainen tuomari, oikein mukava mies.

        Ota ihmeessä taskurahat mukaan maailmalle, tuo toisen kirjoittama Youtube idea on myös hyvä.
        Niitä siivoajia ja onnenonkijoita on niin paljon, että voisit jäädä heidän jalkoihinsa. Kun olet rankassa työssä, sinulla ei ole aikaa eikä mahdollisuuksia lähteä koelaulamaan minnekään kauas. Amerikassahan ei juuri lomia ole, tiesit varmaan jo sen.
        Minä hyvänä laulajana kokeilisin varmasti ensin näitä Euroopan kilpailuja.
        Onnea matkaan.

        Sanoin väärin, eli kysymyksessä on the Voice of Germany.


      • 4vk loma vuosittain
        Vanha rouva kirjoitti:

        Laitan tähän vielä yhden mahdollisen ponnahduslaudan urallesi, eli lähde hakemaan eri maiden Talentti kisoihin esiintymään.
        Saksan juryssä istuu nyt yksi suomalainen tuomari, oikein mukava mies.

        Ota ihmeessä taskurahat mukaan maailmalle, tuo toisen kirjoittama Youtube idea on myös hyvä.
        Niitä siivoajia ja onnenonkijoita on niin paljon, että voisit jäädä heidän jalkoihinsa. Kun olet rankassa työssä, sinulla ei ole aikaa eikä mahdollisuuksia lähteä koelaulamaan minnekään kauas. Amerikassahan ei juuri lomia ole, tiesit varmaan jo sen.
        Minä hyvänä laulajana kokeilisin varmasti ensin näitä Euroopan kilpailuja.
        Onnea matkaan.

        "Amerikassahan ei juuri lomia ole, tiesit varmaan jo sen. "

        Höpön löpön. Taidatkin olla todellinen amerikka-asiantuntija.


      • Vanha rouva
        4vk loma vuosittain kirjoitti:

        "Amerikassahan ei juuri lomia ole, tiesit varmaan jo sen. "

        Höpön löpön. Taidatkin olla todellinen amerikka-asiantuntija.

        Noh, ehkä englannin opettajana kuitenkin tiedän jotakin Amerikan elämästä.
        Yleensä heillä on pari viikkoa vuodessa lomaa, tunnen ihmisiä joilla ei ole sitäkään.
        En ole Amerikka-asiantuntija, mutta ihmistuntija ehkä enemmänkin.

        Suomessa on moni asia niin hyvin, että se on yksi maailman parhaista ponnahduslaudoista! Sieltä minäkin lähdin, laukussanin passi ja ajokortti ja yo-todistus.

        Amerikka on raaka paikka nuorelle herkälle ihmiselle. Siellä on eri laki ja systeemi kuin Suomessa, tai monessa muussa Euroopan maassa.

        Mutta kun lomista puhutaan, niin monessako suurkaupungissa olet itse nähnyt amerikkalaisia turisteja, jos jätetään eläkeläiset pois laskuista?
        Minä en yhdessäkään ja olen matkustellut tosi paljon.


      • sutsisatsisatsaa
        Vanha rouva kirjoitti:

        Noh, ehkä englannin opettajana kuitenkin tiedän jotakin Amerikan elämästä.
        Yleensä heillä on pari viikkoa vuodessa lomaa, tunnen ihmisiä joilla ei ole sitäkään.
        En ole Amerikka-asiantuntija, mutta ihmistuntija ehkä enemmänkin.

        Suomessa on moni asia niin hyvin, että se on yksi maailman parhaista ponnahduslaudoista! Sieltä minäkin lähdin, laukussanin passi ja ajokortti ja yo-todistus.

        Amerikka on raaka paikka nuorelle herkälle ihmiselle. Siellä on eri laki ja systeemi kuin Suomessa, tai monessa muussa Euroopan maassa.

        Mutta kun lomista puhutaan, niin monessako suurkaupungissa olet itse nähnyt amerikkalaisia turisteja, jos jätetään eläkeläiset pois laskuista?
        Minä en yhdessäkään ja olen matkustellut tosi paljon.

        Tunnen valtavasti amerikkalaisia, jotka matkustelevat ympäri maailmaa ja lomailevat, mikä kumoaa virheellisen väitteesi siitä etteikö Amerikassa muka lomia olisi.


      • kaamoskaappi

        Parasta olisi kasvaa aikuiseksi ja unohtaa tuollaiset lapselliset ajatukset


      • putkuri
        sutsisatsisatsaa kirjoitti:

        Tunnen valtavasti amerikkalaisia, jotka matkustelevat ympäri maailmaa ja lomailevat, mikä kumoaa virheellisen väitteesi siitä etteikö Amerikassa muka lomia olisi.

        Tästä artikkelista voi katsoa kuvan kera miten Suomen palkalliset lomat ja vapaat sijoittuvat verrattuna USA:han ja moneen muuhu maahan.

        Vinkki: Suomi on avian taulukon vasemmassa laidassa ja USA aivan oikeassa laidassa.

        http://thesocietypages.org/socimages/2010/01/31/paid-holidaysvacation-days-in-the-u-s-versus-other-oecd-countries/


    • 9+4

      Onko aloittajalla entuudestaan lauluopintoja tai ainakin puoliammaiilaistasoista laulamishistoriaa, levytyksiä, keikkailua jne?

      • pito dee

        Jos ei ole niin kannattaa luoda ura Suomessa, jossa menestyy ilmankin, vrt. Marti Nykanen, Tuksu,jne.


    • hyvä idea

      Lähde ihmeessä vielä kun voit.

    • TadaaTAdaa

      Jos äänessäsi tai laulutavassasi/tyylissäsi on jotain speciaalia, ei luulisi olevan vaikeaa menestyä. Jos olet tusinatuoteääni kuten meidän kaikki tangokuningattaret ja iskelmätähdet, et erotu.

      Mene nyt ensialkuun vaikka tuonne Ruotsin puolelle, se on kuitenkin musiikintuotannossaan maailman kolmanneksi suurin tuottajamaa ja siellä on ennenkin lanseerattu markkinoille muita kuin ruotsalaisia.
      Muutamaan hyvään ruotsalaiseen ohjelmatoimistoon vaan rohkeasti yhteyttä niin siitä se lähtee: ensin Pohjoismaat, sitten Eurooppa tai suoraan Usa.

      • Ruotsista 6

        Yritä päästä Ruotsin IDOLS-kilpailuun mukaan . Jos voitat sen kilpailun niin pääset levyttämään . Aikaisemmin siinä tuomaristossa oli mies kuka asuu Amerikassa ja hänellä on levy-yhtiö siellä . Hänen luo kannattaa mennä juttelemaan .


    • poisvaan

      Suomessa ei kannata lahjojaan haaskata, sillä Suomessa ei ole mahdollista elättää itseään musiikilla. Jos lahjoja on, ei muuta kuin Yhdysvaltoihin ja kiireellä ennen kuin huomaat olevasi jumissa suomijunttilassa.

    • laulu on elämäni.

      Floridassa suomalaiset muusikot ovat pärjänneet ja siellä oli eras haitarinsoittaja joka halusi solistia. Aloittaja ei sanonut, millaista musiikkia aikoisi esittää. Pop tai klassillista, rockia.

      Jos katsot noita America Got Talent ja American Idol, tuhansia hakee sinne. Itse lauloin 35 vuotta orkesterissa iskelmämusiikkia. Kanada voisi olla sinulle parempi maa.

      Hyvä olisi olla joku tutu siellä minne aiot mennä.

    • eritt

      Amerikan lomat ovat lähinnä vitsi. Nämä jotka pääsevät matkustelemaan ovat ihmisiä joilla on muuta varallisuutta eli eivät ole työelämässä.
      Työntekijöiden oikeudet ovat siellä muutenkin banaanivaltioiden tasoa.
      Jos ette usko, menkää kokeilemaan. Minä menin, en mene enää.

      • suomalainen 51

        Yli 20 vuotta U.S.A:ssa asuneena olen samaa mieltä kuin eritt ei lomia eikä mitään muutakaan etuuksia ei enää ikinä takaisin kun olen pois päässyt


      • bee45
        suomalainen 51 kirjoitti:

        Yli 20 vuotta U.S.A:ssa asuneena olen samaa mieltä kuin eritt ei lomia eikä mitään muutakaan etuuksia ei enää ikinä takaisin kun olen pois päässyt

        Olen asunut ja työskennellyt USAssa viimeiset 15 vuotta, ja näille hatusta vedetyille väitteille olemattomista lomista ja etuisuuksista sanon höpön pöpön. Itse lomailen USAn työnantajani töistäni silloin kun huvittaa, ja kaikenlaisia etuisuuksia on enemmän kuin olen viitsinyt käyttää. Tunnen myös USAssa asuvia suomalaisia, jotka ovat ihan virallisesti viitsineet neuvotella itselleen suomalaistyyliset muutaman kuukauden vuosilomat. Toki jos olette tyytyneet myymään hampurilaisia mäkkärin kassalla ja tekemään mitä muut sanelevat, tilanne voi olla toinen.

        Sitä paitsi tämän ketjun aloittaja oli kiinnostunut työnteosta, ei lomailusta. En osaa selittää lyhyesti miten päästä laulajaksi USAksi, mutta aluksi olisi tietysti hyvä olla jonkinlaista omaa materiaalia ja saada se muiden nähtäväksi, mikä tänä Internet-aikana ei välttämättä ole erityisen hankala homma.


    • mar5

      Eikös siellä Yhdysvalloissa ole myös raakaa tämä kilpa-ammuntakin,kouluissa ym. paikoissahan ne ampuu kilpaa ihmisiäkin osa kuolee ja paljon haavottuu!!

      • TAdaaTAdaa

        Olisit vähän varovaisempi kun osoittelet sormella kansaa, jota suomalaiset vastaavat hlöt ovat valitettavasti menestyksellä matkineet.


    • landofreehomeofbrave

      Vaihtovuodelta ei välttämättä edellytetä niin hirveästi opintoja. Ainakin omat opiskelukaverit - tosin eri tiedekunnassa - tuntuivat lähinnä bilettäneen kohdemaissaan.

      Käsittääkseni yhdysvaltalaisissa yliopistoissakin on kulttuurin harrastus laajempaa kuin väsyneet speksit täällä Suomessa, joten saattaisi olla mahdollisuuksia laulamaan jo itse kampuksellakin. Kohdeyliopistoa tai -osavaltiota voisit tietty valikoida myös sen perusteella. Käsittääkseni Roxetten The Look ja koko bändin ura USA:ssa lähti liikkelle sillä, että ruotsalainen vaihto-opiskelija työnsi ryhmän nauhaa yliopistonsa radioon soitettavaksi.

    • 16+11

      Kannattaisi ehkä ottaa selvää kuinka monta usalaista laulu-urasta haaveilevaa tai wnbnäyttelijää tekee jo nyt hanttihommia, verrata sitä huipulla olevien määrään ja vähän miettiä oletko sinä tosiaan jotain erikoista verrattuna miljooniin muihin viihdetähden ammatista haaveileviin teineihin.

      Viihdebisneksessä pärjätäkseen täytyy sitten imeä reilusti mulkkua ja jakaa persettä oikeille nimille.

    • **********

      Pahaa pelkään että siellä yhdysvalloissakin on laulajia tarpeeksi omastakin takaa.
      Kokeiles nyt ensin suomessa,älä kauheasti pety joas täälläkään ei onnistu.

      On se vain suoaittu ala tuo musiikki,joka toinen siihen on pyrkimässä,ei se kuulkaa ole helppoa ja hyvin harvalla onnistuu.

    • valitan

      Lahjat pitäis olla jotaki Amira Willighagenin luokkaa,sitte kyllä.
      Mutta jos niin olis,sinut tunnettaisiin jo täällä kotimaassa.

    • 14+16

      "I'm going after American Dream!". Kai ymmärrät, että siellä ei ole sinun kyvyilläsi niin väliä vaan se, että onnistut sille 0,001% mahdollisuudelle että joku oikea ihminen kiinnostuu tehdä sinun kyvylläsi rahaa? Se on valitettava fakta.

      Jokainen täyspäinen ihminen kävisi sen yliopiston kunnolla kerralla läpi (Jotta on siis vaihtoehtoinen suunnitelma, koska 99% mahdollisuudella sieltä jenkeistä tullaan rahojen loputtua takaisin äidin luokse asumaan) ja sitten tavoitella sitä unelmaa. Sivussa harrastuksien kautta kehittää itseään viellä paremmaksi laulajaksi, tehdä biisejä jne jne.

      Huomaa myös, että siellä pyörii ihan eri markkinat. Ei amerikkalaisuus on melkein pahe, kuin hyve. On todennäköisempää suunnistaa japaniin ja aloittaa siellä laulajan ura (Käsittääkseni toiseksi suurin musiikki markkina-alue) onnistuneesti, kuin amerikassa.

      Mutta jos lähet, niin huomaa pari asiaa. Tarvitset omaisuutta, työpaikan, varman asunnon. Todennäköisesti tulet siis tekemään normaalia työtä huonolla palkalla ja siinä sivussa sitten pyrit laulajaksi, jos aikaa jää. Joten ehkä paras olisi yrittää vaihto-oppilaaksi sinne, koska kumminkin sinulla on silloin suomen koulutusjärjestelmä tukenasi, etkä ole yksin.

      Onnea ja menestystä laulajaksi. Käy kumminkin se yliopisto ensiksi loppuun. :)

    • Minkä takia et lähtisi luomaan uraa Suomessa? Esimerkiksi kaikki telkussa esitettävät idoli -kisat on monikansalliten levy -yhtiöiden takaa järjestettäviä kisoja, ja voittamalla esimerkiksi Idolsin tai Voice of Finlandin, saat ehkä ihan järkevällä tavalla levydiilin, ja pääset uran alkuun.

      Esimerkiksi Voice of Finland tuomareista Mike Monroella on ehkä eniten jenkkikontakteja, ja vaikutusvaltaa siitä porukasta Yhdysvalloissa, joten voittamalla Voice of Flnlandin Monroen joukkueessa voisi olla jotain, mitä lähtisit tavoittelemaan?

      On hyvä muistaa, että kaikista naislaulajista Amerikassakaan ei tule Madonnan kaltaista jymymenestystä ja muoti -ikonia, esikuvaa, ja jos lähdet nollasta luomaan sinne uraa, voi olla, että saat vähintäänkin epäillyttäviä työtarjouksia viihde -alalta, joista ei välttämättä enää ole paluuta ylämaailmaan.

    • kiir@

      Terveiset täältä jenkeistä. Unohda koko juttu. Jos olisit tarpeeksi hyvä, olisit jo täällä.

    • Max Martin

      Amerikan hittibiisilistoilla ei oikein pärjää ilman häkkitaustaa, sillä amerikkalaiset rakastavat niitä kidutettuja lapsiaan, eivätkä siis varsinaisesti ihaile mitään naiskauneutta. Eli sinne Amerikan Hollywoodiin tie vie oikeastaan huostaanottojen kautta. Muuten sitten taas valtiotieteenopiskelijalle on se Idols-ura vaihtoehtona. Tosi monet osaavat laulaa mikrofoniin ihan riittävän hyvin ja supertähdet on supertähtiä ihan muista syistä. Heillä on kuninkaallista taustaa ja kuninkaallista kauneutta ja kuninkaallista tyylitajua ja sitten he joutuvat Amerikan häkkiin ja sieltä kidnapataan Hollywoodiin. Hollywood siis on sellainen lastenkoti eräällä tavalla, vaikka onhan se suuryritystys ja sisältää tietenkin muutakin toimintaa. Tai sitten monet supertähdet ovat poikkeuksellisen kauniita ja heillä saattaa olla hyvinkin erikoiset geenit eli heitä on huostaanotettu erilaisten sekarotuindikaatioiden takia ja se Hollywood on tavallaan heidän sellainen koti, jossa he sitten elävät turvamiesten kanssa.

      Hollywood on siis poliittinen pakolaisjärjestö omalla tavallaan ja se laulajan ja näyttelijän ammattikin perustuu siihen, että heidät kuntoutetaan taideterapian avulla työkykyiseksi pitkienkin sotalapsivuosien jälkeen. Musiikin voima on teholtaan paras terapiamuoto erilaisissa kidutuskokemuksissa. Pikkuhousut päällä ympäri maailmaa tanssivat entiset huostaanotetut lapset, jotka ovat sitten tietenkin jo aikuistuneet ei ole mikään ihan normaali ilmiö tässä maailmassa, vaan se on sellainen mielenosoitus jopa siitä, miten Amerikka muutti maailmaa omalla huostaanottopolitiikallaan. Se on siis maailmanlopun merkki.

      Eihän ennen Euroopan sotaa kuninkaalliset sentään missään pikkuhousuissa koko maailmaan aiheuttaneet joukkohysteriaa, mutta Amerikan politiikassa päätettiin tämä eurooppalaisten hyväksikäyttöpotentiaali niin koko Hollywood on osa tätä politiikkaa. Kuinka sitten he ovat arvotonta autotallikamaa ja sitten taas Hollywoodissa miljardibisnes. Hollywood on siis EU:n tiedoitusta Euroopan tilasta eli pikkuhousut päällä parhaimmillaan. Koko sketsi perustuu siihen, että Nato teki päätöksen, etteivät eurooppalaiset huomaa edes sotaa ja siitä syystä he ovat jatkaneet sotaansa vuosien ajan, kun eurooppalaiset ovat niin tyhmiä. Ja samaan aikaan sitten Hollywoodia on joka puolella tässä maailmassa kuin muistuttamassa maailman menosta.

      Amerikkalaiset vain olivat vieläkin tyhmempiä ja heille puhkesi kauhea skitsofrenia, ettei se voi liittyä mitenkään Eurooppaan, josta amerikkalaiset käyvät huostaanottamassa köyhyysindikaatioilla lapsia Amerikkaan. He käyvät edelleen vuonna 2014 EU:n puolella auttamassa köyhiä hyväntekeväisyydestä, joten Hollywoodin poliiittinen tiedoitus ei onnistunut. Että ei ne tyhmät amerikkalaiset saaneet edes Hollywoodia selville, vaikka CIA on heidän kansallisylpeys. Syynä ei ole tutkimusten vähyys edes, vaan oikea mielisairaus. heidän psykiatriansa siis vajosi sille tasolle, että kaikki on kuin elokuvaa vain heille eli mielisairasta harhaa, eikä mikään muu ole totta kuin jotkut 1970-luvulla Amerikassa päätetyt dokumentit. Siitä, että elämä on helppoa ja kivaa ja sitten liian raskaita aiheita on niin ikävä kuunnella, että ne vähentävät onnellisuuden määrää, jolloin he siirtyivätkin kokonaan onnellisten satujen maailmaan.

      Hollywoodin merkitys tänä päivänä sitten ehkä onkin enemmän se pakolaistoiminta, kuinka kauneuden vuoksi häkkiin joutuneet lapset sitten jäivätkin eloon, sillä Hollywood onnistui löytämään heidät ja kidnappasi heidät kuntoutukseen. Tavallaan onnellinen satu kuitenkin Euroopan sodan keskeltä. Nimimerkeistäkin se jo pitäisi huomata ja nyt on taas tämä Justin Bieber... CIA:lle taas pikku ongelma...

    • Unelmienmurskaaja 1.

      Miten olisi jos ensin yrittäisit lyödä itsesi läpi Taka-Hikiän Shellin baarin karaokessa ja katsoa sen jälkeen, riittääkö rahkeet edes levytyssopimuksen saamiseen suomen kamaralla.

      Ensilevytys suomessa antaa pienen jalan sijan ponnahtaa markkinoille vaikkapa Ruotsin lautan kautta ja siitä pienen priikkinen friikkinen mahdollisuus avata ovi Abba studiolle.
      Mikäli onnistut tekemään erityislaatuisen biisin tarttuvine sanoineen unohtamatta melodiaa, on sinulla mahdollisuus yhden suhde miljardista läpäistä maailman seula.

      Jenkeissä on omasta takaa kymmeniä ellei satoja tuhansia haaveilijoita, jotka luulevat itseään läpimurtajiksi pääsemättä koskaan edes koe-esiintymään edes kellareissa nuhjaaviin levy-yhtiöihin.

    • saitsu2

      Unohda koko juttu!

    • KALLE KELLO

      katohan joskus vaikka tuota ameriikan idolsia, niin ehkä putoat maan pinnalle. Siellä on mistä valita ja aivan loistavia ja aivan loistavia putoaa pelistä pois. Ahneella on ns paskanen loppu eikä kannata lähteä soitellen sotaan. Josko vaikka aloitat sen urasi ihan kotimaisesta idolsista, ja oikeasti näkisit oletko niin hyvä kun kuvittelet vai onko vain kuvitelmaa.

      • instant gram

        Ei välttämättä kannata unohtaa laulajan haavetta, mutta jalat maassa kannattaa pitää. Esim. Idols USA antaa hyvin esimakua siitä, että mitä voittajalta vaaditaan. Pitää olla karismaa, pitää olla lahjakkuutta, pitää olla tahtoa ja kykyä tehdä paljon työtä ja pitää olla ulkonäköä. Jos enemmän kuin yksi kohta näistä tökkii, et pärjää.

        Kannattaa myös muistaa, että laulaja on AINA riippuvainen hänelle tarjottavista biiseistä. Meillä Suomessakin on hyvä-äänisiä laulajia, jotka eivät pääse edes kansalliselle huipulle, koska ei ole hyviä biisejä. Suomessa menestyneimmät artistit ovat yleensä aina niitä, jotka tekevät itse biisinsä ainakin jossain määrin (esim. Chisu, Jenni Vartiainen, Erin Anttila). Pitää olla todella nimekäs, jotta pääsee valitsemaan parhaita biisejä ja levyttämään niitä, jolloin pääsee mukaan radiosoitosta saataviin tuloihin, MTV:n musavideopyöritykseen jne esimerkkinä Madonna tai Rihanna.

        Jenkeissä on toisaalta markkinoita myös showbisneksessä esim. Vegasissa, Broadwayllä jne pyörii musikaaleja, varieteetä ja erilaisia musiikkiteatteriesityksiä tai cover-biisejä soittavia bändejä keikkaillen ympäri maata. Myös Karibian merellä on ristelylaivoja, jotka loppujen lopuksi eivät kauheasti eroa Ruotsin laivoilla esiintymisestä. Bilebändejä on esiintymässä kaikenmaailman hampurilaisravintoloiden esiintyjinä ja silläkin elättää itsensä jotenkuten joskin glamour ja miljoonat on kaukana. Tällä tavalla American Idolsissa löi itsensä pinnalle lähes kolmekymppinen Adam Lambert, joka osallistui Idolsiin vasta sen jälkeen, kun vuosikausien puurtaminen ei tuottanut tulosta.

        Olen seurustellut pitkään heavybändin soittajan kanssa ja sivusta seurannut sitä, miten vaikeaa bisnes on. Youtube-videot, aktiivinen promoaminen, levy-yhtiöihin demojen lähettäminen jne on yksi keino. Myös Idols, Talent ja Voice on eräänlaisia kanavia nekin, joskin ne parhaimmillaan toimivat vain ponnahduslautana. Alussa voi joutua tarjoamaan itseään keikalle puoli-ilmaiseksi tappiolla (kun laskee matkat jne mukaan) ja luottaa siihen, että baarit ottavat esiintymään toisenkin kerran. Jotkut järjestävät itse omat kesäfestarit tai muun tapahtuman, jotta pääsevät esiintymään yhdessä muiden kanssa.


    • Max Martin

      Muutenkin, kun maailma muuttuu ja musiikki sen mukana. Ennen oli sitä Jeesuksen tasoista Madonnaakin vielä, mutta sitten Suomen kansanmurhan jälkeen taso tipahti Lady Gagaan ja siihen: I want your horror, I want your disease... eikä muuten ollutkaan mitenkään helppo muutos, mutta suosio vain lisääntyi. Nyt olisikin sitten taas uusia tuulia ilmassa ja siitä Lady Gagastakin seuraava olisikin melko sellainen genitaalintasoinen emätinhumppa varmaan se oikea globaali saundi tälle maailmalle tässä politiikassa. Sanoitusten kanssa varmaan vaan vähän vaikeuksia löytää niitä oikeita sanoja, mutta vielä vaikeampaa varmaan on löytää ketään laulamaan tällaista uutta tyyliä, jonka nimi sitten on varmaan se maailman huonoin poplyriikka koskaan.

      Glory glory hallelujah ja virgin to become fertile again ja goddess of fertility is the goddess of madness and waiting for the craziest kids ever to be caged, hooked and hanged for her mothers fertile sakes and matters. We are doing it for the kids.

    • frth6

      Minäkin haaveilin näyttelijänurasta varhaisteininä. Näin jälkeenpäin olen huomannut etten pidä esiintymisestä ollenkaan...
      Jos sinulla on hyvä ääni, voit yrittää uraa ensin Suomessa... Ei siellä Amerikassa mitään glamouria ole ennenkuin on miljonääri. Kuka haluaa asua betoniviidakossa, pakokaasujen ja melusaasteen keskellä, jossa ei ole muuta tekemistä kuin shoppailla, ja jos ei ole varaa, kyhjöttää sisällä? Ihmiset vaikuttaa olevan melko pinnallisia sillä suunnalla. En ymmärrä Amerikan ihaiua. Se ei ole muuta kuin markkinavoimien aikaansaannosta. Yhtä hyvin voi mennä luomaa uraa Venäjälle... tai Eurooppaan.

    • hmmmmm

      Kuten sanottua maailma on pullollaan wannape staroja, sinun pitää olla erittäin poikkeuksellinen yksilö jotta just sä pääset toteuttamaan unelmaasi. Vai riittäisikö sittenkin vain tiettyjen oikeiden ihmisten tunteminen, ilman suhteita hommasta ei tule mitään. Nuoleskelu on välttämätöntä.
      Toisaalta pitää huomata ettei kaikki artistit ees osaa laulaa, näyttelijänlahjoista on siis hyötyä ja paljaastapinnasta mikäli olet nainen..

      http://tinyurl.com/kuumatjutut

    • ulkomainen

      Luin alemmat kommentit, ja ihan harmitti miten negatiivisia ja sydämenmurskaavia asioita ihmiset sinulle kirjoittavat! Minun ohjeeni on, että älä aikaile. Varaa lentolippu, etsi halpa asumispaikka ja lähde! Elämä on liian lyhyt jahkailuun, ja jos tämä on unelmasi, niin silloin sinun tulee seurata sydämesi ääntä. Voi tottakai olla että palaat takaisin Suomeen kolme kuukautta myöhemmin ilman rahaa, ja matkalaukku täynnä ikäviä kokemuksia ja pahaa mieltä (jota tosin epäilen), mutta silloin ainakin tiedät että teit mitä tunsit haluavasi, ja sen jälkeen tiedät ettei onnea löytynyt sieltä mistä luulit.

      Valitettavasti en osaa auttaa sinua koskien työviisumia tai muitakaan käytännönasioita. Mutta helpoiten saat mitä luultavimmin selville itse paikan päällä. Koita etsiä Suomen lähetystö New Yorkissa ja kysele sieltä. Voi olla että saat myös heiltä vinkkejä muista suomalaisista, jotka voivat auttaa sinua työn löytymisessä.

      Voi olla että kuulostaa siltä kuin yllyttäisin sinua, mutta tiedän mistä puhun. Muutin itse pois Suomesta 19 vuotiaana, ja olen kerennyt asua vaikka kuinka monessa maassa. Viimeiset 5 vuotta olen asunut Kööpenhaminassa Tanskassa. Vaikka välillä on ollut vaikeaa ja raha-asiat ovat olleet todella ikävällä laidalla, niin en silti kadu hetkeäkään, että lähdin. Minulla on nyt matkalaukussa paljon kokemuksia, joita ei ole kellään muulla. Olen nähnyt ja oppinut asioita, en pelkästään maista joissa olen asunut vaan muista ihmisistä, kulttuureista sekä kaikkein eniten itsestäni.

      Löysin itseasiassa kysymyksesi täältä, sillä harkitsen parhaillaan itsekin New Yorkin lähtemistä. En tiedä miksi yhtäkkiä haluan sinne, mutta tunnen että aikani täällä Köpiksessä alkaa olla päättymässä.

      Jos haluat, niin saat tottakai ottaa minuun yhteyttä. Tällä hetkellä olen siis 26 vuotias tyttönen :)

      Onnea, mitä ikinä päätätkin tehdä!

      • ei noin

        Tuota neuvoa seuraamalla varmistaa sen, etta heitetaan ulos maasta ja porttikielto kaupan paalle. En todellakaan suosittele!


    • laulu on elämäni

      OK. Jokaisella ihmisellä on oltava unelma. Lauloin 3 vuotiaasta.
      Lastentarhasta lähtien julkisuudessa. Kaksi lottaa tulivat kysymään, että onko täällä jotakin pikku poikaa, joka voisi tulla laulamaan Suomen sodan veteraanien äitienpäiväjuhlaan

      Ei ole, mutta on meillä täällä tyttö.Minä tulen, sanoin
      Juuri v, 1939 oli kaksi laulua, jotka koskettivat sydäntä.

      Karjalan kunnailla ja Sillanpääm marssilaulu. Ihmiset eivät uskoneet, että niin pieni tyttö voi laulaa ja muistaa sanat.

      Lauloin Suomelle..Aina oli haaveena mennä Amerikkaan.
      Hollywood, here I come...Pääsin Kanadaan. Minusta tuli iskelmälaulaja, ja hei, I made it..

      Aloittajalle, löydä itsellesi mies, joka on musikantti. Yhdessä
      te voitte tehdä vaikka mitä. Hollywood, sinne kuten edellä, en toivoisi sinun menevän....

    • Chasing the dream

      Huh huh, kylläpäs täällä on taas pessimistiset suomalaiset vauhdissa. :D Harmi teille, en nimittäin anna teidän sanojenne lannistaa minua. Kiitos teille parille henkilölle, jotka vastasitte optimistisin mielin. Yksi syy siihen, miksi Suomesta tulee niin vähän maailmantähtiä, on tämä suomalaisten pessimistisyys.

      Laulutaidoistani sen verran, että minua on PYYDETTY mukaan suomalaisiin lauluohjelmiin, kuten juurikin Idolsiin, mutta minua ei kiinnosta suomalainen viihdeteollisuus. Jos Suomeen jään, aion luoda uraa valtiotieteen parissa. Sanotaanko vaikka näin, että haluan laulaa työkseni 51 prosenttia, ja 49 prosenttia haluan työskennellä oman alani tehtävissä Suomessa. Jos laulu-ura ei ota tuulta alleen, palaan Suomeen ja aloitan oman alan tehtävissä. Se ei haittaa minua ollenkaan.

      Levytyssopimuksia Suomessa saa melko helposti eikä millään ihmeellisillä laulutaidoilla, joten jos täällä haluaisin laulajaksi, olisin jo laulaja. En todellakaan tarkoita leuhkia tai asettaa itseäni jalustalle, mutta jo ulkonäköni puolesta menestyisin Amerikan-markkinoilla: siihen vielä lisäksi ainutlaatuinen lauluääni, lavakarisma sekä taustatarina ja oikea imago, unohtamatta pientä "controversyä". Olen käynyt jopa kahdessa kauneusleikkauksessa, jotta sopisin paremmin Amerikan-markkinoille. Eikö jo se kerro, miten tosissani asian kanssa olen?

      Tiedän, että Amerikassa kilpailua on TODELLA paljon ja yhtä hyviä, ja minua parempiakin, lahjakkuuksia siellä on. Mutta myös minulla on mahdollisuus menestyä jos vain yritän. Ja pelkästään tämä suomalainen pessimistisyys saa minut yrittämään entistä enemmän. Vielä jonain päivänä tulette lukemaan lehtien lööpeistä, kuinka "suomalainen laulajalupaus valloittaa Amerikkaa". Odottakaa vain vielä muutamia vuosia. Se, ettei minuun uskota, saa minut haluamaan tätä monta kertaa enemmän.

      Ja jos en onnistu, mitä sitten? En menetä mitään. Ehkä rahaa ja pari vuotta työelämässä, mutta rahaa tulee aina lisää ja töitä kerkeää tehdä vielä vuosikymmeniä. Menetyksien tilalle saan unohtumattomia kokemuksia, kielitaitoa, ystäviä, avarampaa maailmankatsomusta sekä kontakteja. Tällä hetkellä Amerikkaan lähtö on vielä epäajankohtaista, mutta tiedän lähteväni sinne vielä jonain päivänä. Vielä vuosi tai pari ulkonäön, laulutaidon yms. hiomista ja olen valmis. Jos epäonnistun, ei haittaa, sillä minua odottaa valtiotieteellinen ura täällä Suomessa. Jos onnistun, pääsen tekemään sitä mitä eniten haluan. It's a win-win situation. Onnistumisen mahdollisuus on hyvin pieni, mutta aina joku onnistuu. Eivät Madonna, Elvis, Jim Morrison tai Lady Gaga olisi menestyneet, jos he eivät olisi yrittäneet.

      Kuten yksi suurimmista idoleistani sanoi: "Find someone who has a life that you want and figure out how they got it. Read books, pick your role model as wisely and find what they did and do it."

      That's what I'm going to do.

      • hdssdhh

        Olet joko trolli tai lapsellinen. Jos olet tosissasi niin kannattaisi kuunnella saamiasi neuvoja. Be ovat Carson asiallisia ja realistisempia kuin haihattelusi.


      • stöd från sverige
        hdssdhh kirjoitti:

        Olet joko trolli tai lapsellinen. Jos olet tosissasi niin kannattaisi kuunnella saamiasi neuvoja. Be ovat Carson asiallisia ja realistisempia kuin haihattelusi.

        kyllä suomalaiset ovat sitten säälittäviä, onneksi asun ruotsissa. ALOITTAJA kuuntele sydäntäsi ja tee niin kuin haluat!! suurin osa tämän keskustelun negatiivisista idiooteista ovat vain katkeria kun eivät nuorena uskaltaneet toteuttaa unelmiaan..... eivätkä halua sinunkaan toteuttavan, kateellisia ovat. oma unelma oli lähteä ruotsiin ja vielä täysin kielitaidottomana, ja täällä vielä 30 vuotta myöhemmin asun. päivääkään en ole katunut.

        tee niin kuin sydämesi sanoo. onnea matkaan, sitä tarvitset. mutta senhän itsekin tiedostat. hyvä että tajuat ettei unelmasi todellakaan ole helppo saavuttaa ja todennäköisyydet ovat erittäin pienet, mutta kuten sanoit AINA JOKU ONNISTUU!! ei voi onnistua jos ei yritä.


      • tremours
        stöd från sverige kirjoitti:

        kyllä suomalaiset ovat sitten säälittäviä, onneksi asun ruotsissa. ALOITTAJA kuuntele sydäntäsi ja tee niin kuin haluat!! suurin osa tämän keskustelun negatiivisista idiooteista ovat vain katkeria kun eivät nuorena uskaltaneet toteuttaa unelmiaan..... eivätkä halua sinunkaan toteuttavan, kateellisia ovat. oma unelma oli lähteä ruotsiin ja vielä täysin kielitaidottomana, ja täällä vielä 30 vuotta myöhemmin asun. päivääkään en ole katunut.

        tee niin kuin sydämesi sanoo. onnea matkaan, sitä tarvitset. mutta senhän itsekin tiedostat. hyvä että tajuat ettei unelmasi todellakaan ole helppo saavuttaa ja todennäköisyydet ovat erittäin pienet, mutta kuten sanoit AINA JOKU ONNISTUU!! ei voi onnistua jos ei yritä.

        Hyvähän sieltä Ruotsista on huudella sydämen kuuntelemista. Täällä Atlantin toisella puolella asiat vain näyttävät hieman toiselta kuin Ruotsista käsin katsottuna. Voihan tietysti olla, että juuri siellä Ruotsissa asuu suuri viisaus koskien mahdollisuuksia muuttaa Yhdysvaltoihin kapakkalaulajaksi, päinvastoin kuin täällä. En kuitenkaan usko.


    • Laamakuiskaaja

      Kuten yksi suurimmista idoleistani sanoi: "Find someone who has a life that you want and figure out how they got it. Read books, pick your role model as wisely and find what they did and do it."

      Niinpä, selvitä miten muut ovat tehneet, ja erityisesti miten muut EUROOPPALAISET ovat tehneet. Euroopan ja USA:n välillä on raskas työ- ja oleskelulupabyrokratian muuri jonka olemassa oloa et tunnu tajuavan.

      Onko kukaan eurooppalainen onnistunut sinun aikomallasi tavalla, niin sanotusti "pystymetsästä" amerikkalaisen koe-esiintymisen kautta ilman edeltävää eurooppalaista ammattiuraa?

      Onhan tuonne jokunen muuttanut, Eino Grön ja Karita Mattila ainakin, mutta ovat olleet isoja tähtiä jo ennen muuttoa.

      Jos et halua laulajaksi Suomessa, yritä muualla EU:ssa, et tarvitse työ- tai muita lupia, Isojen EU-maitten musiikkibisnes on aika kansainvälistä, jos jossain pärjäät niin siltä taustalta voisi sitten miettiä Amerikkaakin.

    • laulu on elämäni

      Nimmari, tremours, hyvin sanottu, kolahti kotiin. Minusta tuli ja kapakkalaulaja. Päivätyössä oli hotellin kahvibaarissa ja sitten iltaisin tulin takaisin baariin laulamaan etenkin viikonloppusin, kun suomalaiset työmiehet tulivat kaupunkiin.

      Siihen tuli sitten juominenkin, kun kaikki ostivat. Myöhemmin pyydettiin uudelleen toiseen baarin, mutta kieltydyin, valitsin elämän, missä laulu on aina ollut elämäni ilo ja unen näkö yöllä.
      Rakkaus. Tapasin haitarinsoittajan, bändi pystyyn, tytön kanssa jatkettiin, mutta eivät kumpikaan heistä silti valinneet muusikon uraa, vaan aivan toisen.

      En ole kuullut Hollywoodissa olevan yhtään suomalaista tähteä. Rohkea rokan syö...jos nyt tulisi.

    • positiivinen finski

      kylläpäs minua ällöttää lukea tätä keskustelua.. "unohda koko juttu, unohda tuollaiset lapsellisuudet!!". Hyi helvetti mitä ihmisiä suomi on pullollaan. ei ihme, että täällä kaikki haluavat tappaa itsensä... Aloittaja lähde ihmeessä unelmasi perään!!! täällä suomessa tulee hulluksi näiden negatiivisten paskiaisten keskellä..

      suomalainen voi olla yhdysvalloissa 3 kk ilman viisumia tai oleskelulupaa. jos löydät tuossa kolmessa kuukaudessa itsellesi jonkun joka ottaa sinut "siipiensä suojaan" hän kyllä saa hankittua sinulle tarvittavat dokumentit. itse sanoisin viisaimmaksi vaihdotehdoksi vaihto-oppilasvuoden, koska siinä sulla on kokonainen vuosi aikaa etsiä henkilöä joka haluaa tehdä sinusta tähden.

      onnea matkaan, toivotan vilpittömästi. kuten sanoitkin, aina joku sieltä tähtiin nousee.

    • Voice of Belgium

      En jaksanut lukea koko ketjua lävitse, eli mahdolsesti saman suuntaisia kommentteja on jo ylempänä.

      a) Aivan aluksi. Älä milloinkaan luovu laulun ja musiikin intohimostasi ja pidä se elämässäsi riippumatta saatko toteutettua sen ammatillisena ja leivän hyvin pöytään tuovana elementtinä.

      b) Käy opintosi suoraan täysillä loppuun saakka kaiken oppimasi hyödyntäen. Siitä tulee olemaan epäsuorasti hyötyä myös musiikin-passiossasi, sillä opinnot kasvattavat myös ihmisenä tiedon lisäksi ja antavat lisäkapasiteettiä kaikkeen muuhunkin.

      Opintojen sivulla mikäpä sen parempi kuin luova aktiviteetti, musiikki johon voi investoida kaiken liikenevän ajan ja energian.

      Kannustaisin harkitsemaan tuota vaihto-oppilasvuotta Jenkeissä ja ottamaan opinnot tosissaan ja samalla kartoittaa mahdollisia paikallisia Voice of "jotakin" vaikka ne olisivat pienempimuotoisiakin ymv.

      Mainitsemasi esteettisen kirurgian ratkaisut (riippuen niiden luonteesta) tosin antavat vähemmän uniikin ja persoonallisen mielikuvan. Jenkeissä vaikuttaa kuin liki kaikki julkkikset olisivat suunnilleen samasta muotista revttyjä ja kirurgin jäljet näkyvät. Feikkaus tai tietoinen tosten imitointi tulee paistamaan läpi. Todella vaikuttavat artistiti omaavat todelista sielua, syvyyttä ja ulotuvuuta jota ei peilin edessä voi opiskella.

      Sitten nämä Rihanna-ymv.- kekkuloitsijat ovat oma lajikkeensa. Toki rahaahan hekin ovat hienosti leiponeet.

      Adelene on yksi esimerkki miten _todellisella_ lahjakkuudella_ aidolla omalla persoonalla voi menestyä. Sellaiset ovat todella harvoja.

      En tiedä miten realistiset mielikuvat sinulla on omasta todellisesta musikaalisesta tasostasi.

      Mikäli tasosi on niin huimaava jollaisena sen tuossa hieman ylempänä maalasit, niin olist jo tullut ensikarsinnat läpäisten valituksi johonkin suureen eurooppalaiseen Voice of "maa" kisaan ja tehnyt tyrmäävän vaikutuksen.

      Ps. Katselin kaksi ensimmäistä Voice of Belgium lähetystä ja olin hämmästynyt ensikarsintojen läpäisseiden kokelaiden todella kovasta tasosta.

      Olisitko läpäissyt ensikasinnat, vaikea tietää. Finaali olisi sitten vielä aivan oma lukunsa. En tiedä näkyvätö RTBF:n videot Suomessa.

      - http://www.rtbf.be/tv/emission/detail_the-voice-belgique?emissionId=3873&gclid=CN6_v4iorbwCFUj4wgod0U8AjA

      - http://www.rtbf.be/tv/emission/detail_the-voice-belgique/talents/article_video-loic-nottet-diamonds?id=8185793&emissionId=3873

      .

    • laulu on elämäni

      Katsoin tänään juuri Superball avajaiset ja tama, varmasti suuri naispuolinen tähti sai luvan laulaa Amerikan kansallislaulun.

      Ihmettelin. Hän teki suuren virheen hengittäessä siinä paikassa, missä ei sitä voi tehdä.

      Olen laulanut kuorossa lapsesta saaka. Aleksis Kiven lapsikuoro tuli toiseksi Suomen kuorojen kesken. Nekalan voitti.

      Myös Kanadassa naiskuorossa ja sitten iskelmämusiikkia miehen aloittamssa bändissä.

      Aloittajan huomatus, että hän on tehnyt kauneusleikkauksia ja on valmis Hollywoodiin. Hym, sinne voi mennä katsomaan.

      • you a kanuck?

        Mika on Superball, eikohan Super Bowl ole lahempana totuutta. Luulisi kanadalaistenkin taman teitavan.


    • laulu on elämäni

      Kiitos ystävällisestä huomautuksestasi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe