Metro (U-Bahn) lipuista kysyisin :)

vähän matkuvstava

Eli ollaan berliinissä la-ti aika ja aateltiin että maanantaina matkustettaisiin metrolla (Potsasmer Plazilta Alexander Platzille tv-torniin ja Kurfürstenstraßelta Schloßstraßelle) . Onkohan edullisempaa ostaa kertaliput vai onko olemassa joku 1 päivän lippu? Jos on niin mistä sellasen voi ostaa :)? Onko helppo ostaa automaatilta vai ihan jostain kioskilta?

7

1049

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos matkustat yksin, kertalippu maksaa 2,60 EUR (Einzelfahrschein Berlin AB) AB ovat laajahkon keskustan vyöhykkeitä. Päivälippu yhdelle (Tageskarte Berlin AB) maksaa 6,70. Ryhmälle 2-5 henk. on tarkoitettu ryhmälippu (Kleingruppen-Tageskarte (max. 5 aikuista), se on jo kolmelle edullisin, Berlin AB 16,20 EUR/ koko porukka/ 24 tuntia. Kaikki mainitut ovat voimassa metrossa, paikallisjunissa (S-Bahn), ratikoissa ja busseissa (ja laivoilla, mutta nyt on talvi).

Lisäksi löytyy vielä esim. Berlin WelcomeCard (kuljetukset alennukset museoissa jne.) tai samankaltainen Berlin CityTourCard.

• vähän matkustanut

Meitä lähtee minä ja 14-vuotias poika. Varmaan helpointa ostaa kaks päivän lippua? Tarkoitus on käyä siis myös kattomassa tuo East Side Gallery ja jos muuta mielenkiintoista löytyy niin senmukaan sitten. Kertaliput on sen verran kalliita että tulee edullisemmaks jo ostaa kummallekin ne päivän liput.

• vähän matkustanut kirjoitti:

Meitä lähtee minä ja 14-vuotias poika. Varmaan helpointa ostaa kaks päivän lippua? Tarkoitus on käyä siis myös kattomassa tuo East Side Gallery ja jos muuta mielenkiintoista löytyy niin senmukaan sitten. Kertaliput on sen verran kalliita että tulee edullisemmaks jo ostaa kummallekin ne päivän liput.

Ratkaisu sinulle: Berlin CityTourCard (48 hours), mutta huom! Berlin ABC eikä vain AB. Tämä lippu maksaa 18,90 euroa, sillä saa matkustaa 1 aikuinen ja 1-3 lasta, max. 14 vuotiaat. Myös 14-vuotias saa matkustaa 15:een syntymäpäivään asti.
        48 tunnin lippu on voimassa 48 tuntia ensimmäisestä käyttöhetkestä, joten siis esim. perjantai iltap. - lauantai - sunnuntai aamup.

Lisätiedot (englanniksi) http://www.citytourcard.com/en (mainittu myös alennuksista). Juniorin kanssa matkustaessa muista ostaa ABC.

• genosse erich
        vähän matkustanut kirjoitti:

East Side Gallery'n maalauksista on osa aika huonossa kunnossa, mutta onhan paikka näkemisen arvoinen pelkän muurinkin takia. S-Bahnilla vain Ostbahnhofille ja Spreen rantaan, sieltä se löytyy

• Vaihtoehto B
        genosse erich kirjoitti:

East Side Gallery'n maalauksista on osa aika huonossa kunnossa, mutta onhan paikka näkemisen arvoinen pelkän muurinkin takia. S-Bahnilla vain Ostbahnhofille ja Spreen rantaan, sieltä se löytyy

Muuria löytyy myös keskustan pohjoispuolelta
        http://goo.gl/maps/D5pBI
        Tuolla käymisen voi yhdistää vaikka kirpparikäyntiin sunnuntaina Mauerparkissa tai Naturkunde museossa käydessä, sekä Nordbahnhoffin "aaveasemalla" piipahtamiseen.

• ...ja vielä vinkki:
      The CityTourCard Berlin ABC is valid in the Berlin city area and Greater Berlin area including Potsdam (tariff zone Berlin ABC), for one adult and up to three children from the age of six up to 14 years.
      Tästä juuri on kyse: Lipulla voi matkustaa Potsdamin, varsinaisen Berliinin ulkopuolella, joka on näkemisen arvoinen kaupunki palatseineen, http://whc.unesco.org/en/list/532

• Via BVG

Metroasemilla on lippuautomaatti, johon käy setelit ja kolikot (varaa useampi seteli, koska saattaa hylkiä syystä ja toisesta...)
      Visa tai Mastercard ei kelpaa, vain paikalliset kortit toimii.
      http://www.youtube.com/watch?v=XrnNetUZ5Zk
      Leimaa lippu ennen metroon menoa leimauskoneessa.

Lippuvaihtoehdot
      https://www.berlin.de/en/public-transportation/1772016-2913840-tickets-fares-and-route-maps.en.html
      http://www.bvg.de/index.php/en/17188/name/Buying Tickets.html
      Lippuautomaatista voi ostaa myös turistilipun, mutta on eri asia onko sen alennuksista tai sisäänpääsyistä omalla kohtaa rahalle vastinetta
      http://www.bvg.de/index.php/en/17178/name/For Visitors.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      135
      775
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      632
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      619
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      561
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      529
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      510
    7. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      489
    8. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      468
    9. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      36
      465
    10. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      261
      449
    11. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      93
      434
    12. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      36
      401
    13. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      25
      397
    14. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      86
      396
    15. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      395
    16. Mikä on ollut ihanin

Kohtaaminen kaivattusi kanssa? Mistä haaveilet hänen kanssaan?
      Ikävä
      13
      385
    17. 21
      382
    18. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      32
      376
    19. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29
      374
    20. Kangasluoman kirjoitus Lapuan Sanomissa

Ei voi kun nauraa. Nyt tämä henkilö ajaa säästöjä lakkauttamalla kouluja ja sitä myöten tapetaan sivukyliä. Kyseinen h
      Lapua
      49
      365
    Aihe