Jännitysperäinen tinnitus

Terve! Olen parikymppinen mies, joka viettää paljon aikaa tietokoneella, mutta peruskuntoni on hyvä. Tänä vuonna syksyllä aloin kärsimään siitä, että koneella ollessa alkoi aina jomottaa takaraivoa ja tuli ihan pönttö olo. Myös huimausta ja lievää pahoinvointia alkoi tulla ja näitä on jatkunut tähän päivään asti.

Pari kuukautta sitten aloin huomata kaukonäön heikkenemistä ja menin silmälääkäriin ja todettiin taittovika, johon voin halutessa hankkia silmälasit.
Kuukausi sitten ollessani lenkillä huomasin korvieni soivan ja tätä on jatkunut tähän päivään asti. Lääkäri diagnosoi jännitysperäisen tinnituksen.

Eli tiivistäen oireeni ovat: Ajottain huimausta, takaraivon jomotusta, lievää pahoinvointia, tuntuu että kävelen oudosti, välillä ikäänkuin astun huti eli arvioin jalan laskeutuessa maahan etäisyyden jalkapohjan ja maan välillä väärin, jolloin vähän humsahtaa. Tinnitus jonka ääni muuttuu esim. päätä sivuille kääntäessä (voimakkaampaa vasemmassa korvassa), typerä olo. Särkyjä minulla ei kuitenkaan ole ja korvani sekä kuuloni ovat kunnossa.

Lääkäri määräsi 1h ennen nukkumaanmenoa otettavaksi 2 tablettia 2mg Sirdaludia ennen nukkumaanmenoa, tosin lääke ei tunnu toimivan ollenkaan.

Onko kellään samanlaisia oireita ja onko kyse jostain vakavemmasta kuin mahdollisesta jumista niska-,hartia-,kallonpohja-alueella?
0133
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


tinnutusta kirjoitti:

Terve! Olen parikymppinen mies, joka viettää paljon aikaa tietokoneella, mutta peruskuntoni on hyvä. Tänä vuonna syksyllä aloin kärsimään siitä, että koneella ollessa alkoi aina jomottaa takaraivoa ja tuli ihan pönttö olo. Myös huimausta ja lievää pahoinvointia alkoi tulla ja näitä on jatkunut tähän päivään asti.

Pari kuukautta sitten aloin huomata kaukonäön heikkenemistä ja menin silmälääkäriin ja todettiin taittovika, johon voin halutessa hankkia silmälasit.
Kuukausi sitten ollessani lenkillä huomasin korvieni soivan ja tätä on jatkunut tähän päivään asti. Lääkäri diagnosoi jännitysperäisen tinnituksen.

Eli tiivistäen oireeni ovat: Ajottain huimausta, takaraivon jomotusta, lievää pahoinvointia, tuntuu että kävelen oudosti, välillä ikäänkuin astun huti eli arvioin jalan laskeutuessa maahan etäisyyden jalkapohjan ja maan välillä väärin, jolloin vähän humsahtaa. Tinnitus jonka ääni muuttuu esim. päätä sivuille kääntäessä (voimakkaampaa vasemmassa korvassa), typerä olo. Särkyjä minulla ei kuitenkaan ole ja korvani sekä kuuloni ovat kunnossa.

Lääkäri määräsi 1h ennen nukkumaanmenoa otettavaksi 2 tablettia 2mg Sirdaludia ennen nukkumaanmenoa, tosin lääke ei tunnu toimivan ollenkaan.

Onko kellään samanlaisia oireita ja onko kyse jostain vakavemmasta kuin mahdollisesta jumista niska-,hartia-,kallonpohja-alueella?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu