Olen joulun maaseudulla. Minulla on dna mokkula, jonka kuukausimaksu on 12,90 euroa. Ystävättärelläni on myös dna mokkula, mutta hänen kuukausimaksunsa on pari euroa enemmän.
Minun mokkulani ei toimi. Ystävättäreni mokkula toimii. Minun nettiliittymäni on reistaillut koko joulun ajan eikä nyt enää yhdistä lainkaan nettiin. Aluksi mokkulani aina pariksi kymmeneksi minuutiksi yhdisti nettiin ja sitten taas kaatui. Ystävättäreni nettiliittymäni on toiminut normaalisti koko joululoman.
Mistä johtuu, ettei minun dna mokkulani toimi ja ystävättäreni dna mokkula toimii?
Miten voi selvittää onko 3G vai jotain muuta? Mistä tiedän onko minulla 3G vai jotain muuta? Onko se että minun dna mokkulani ei toimi maalla merkki siitä että minulla on jotain muuta kuin 3G? Onko se että kuukausimaksuni on vain 12,90 euroa merkki siitä, että minulla on jokin muu kuin 3G?
Miksi dna mokkulani ei toimi maalla?
17
648
Vastaukset
Eli
1. Mistä mokkulasta on kyse?
2. Mikä käyttöjärjestelmä koneessasi on?
3. Toimiiko ystäväsi mokkula hyvin jos hän testaa sitä kotonasi omalla koneella?
4. Onko mokkula koskaan toiminut hyvin kodissasi?
3G voit selvittää mokkulan hallintaohjelmasta joka on luultavasti asennettuna koneelle. Tähän auttaisi jos kertoisit että mistä käyttiksestä ja mokkulasta on kyse.- ap.
Minulla on windows 8.
Ystäväni ei ole koskaan kokeillut koneellaan omaa mokkulaansa. Minun mokkulani toimii hyvin omassa kaupunkikodissani omalla koneellani, tosin aina välillä se hieman reistaa (putoaa hetkeksi verkosta, mutta kun otan mokkulan irti ja laitan sen takaisin, se menee taas ongelmattomasti nettiin).
Mokkulani on normaali dna mokkula, pro netti ikkunassa lukee tällä hetkellä DNA 2G (EDGE), mutta aina välillä siinä lukee 3G. Outoa. Mokkulan asetuksissa on asetettuna valitse paras käytössä oleva verkko.- ap.
korjaus: ystäväni ei ole koskaan kokeillut koneellaan omaa mokkulaansa minun kaupunkikodissani.
Eli tuo 2G viittaa siihen että paikanpäällä ei ole vahvaa 3G yhteyttä jolloin netti toimii hitaasti.
Tai sitten olet 3G kuuluvuusalueen rajamailla eli siitä voi johtua tuo että välillä tulee 3G kuvake ja usein on 2G.- digi-info
Jos toi on se valkee saippuakotelon mallinen pieni mokkula niin voit heittää sillä vesilintuu, se ei koskaan pysy 3G päällä ja on puolikuuro, Sonerahan tunki niitä joka suuntaan kun lähti mokkulaliittymien kanssa kisaileen ..... Surkein mokkula mitä on suomen markkinoilla varmasti koskaan myyty.
- ap.
Mutta nettiliittymäni ei toimi hitaasti,. vaan se ei yhdistä nettiin lainkaan enää. Ensimmäiset kolme päivää se on yhdistänyt ja aina välillä putoillut netistä, mutta tänään se ei enää ole yhdistänyt ollenkaan.
Tietokoneruudun alapalkissa oikealla puolella olevaan yhteyden vahvuutta kuvaavan kuvakkeen päälle tulee punainen pallo, jonka keskellä on valkoinen raksi, ja kun vien hiiren se päälle, esiin tulee teksti: yhteyttä ei muodostettu- yhteyksiä ei saatavilla (tms). Mokkulayhteys siis toimi hyvin kaupungissa mutta ei maaseudulla? Jos näin niin tämä viittaisi tuohon yhteys hommaan.
- 3G-peitto
Tuosta kartasta kun ruksaat vain 3G:een, niin näet oletko 3g peittoaluella.
http://kuuluvuus.dna.fi/Peittokartta/
Maaseudulla ei toimi yleensä kuin 2G..- digi.info
Valopää hoi. Kaikki maaseudun tukiasemat on 3G/900 tai 4G/800 loppuvuodesta alkaen, ollu jo kohta 2 vuottta aika yleisesti. Juuri nimen omaan 2100 taajuus on jääny pois useammin, eli elisalla ei ole koko 2100 verkkoa tällä seudulla, vain sonera toimi aikansa sillä mutta on vaihtanut kaikki 900 verkkoon -
lue ittekin noi karttas ennenku puhut mitää mutu-peetä 5 vuoden takasista kokeiluistasi. Eikä kyse ole 2G:stä edes 2100 MHz taajuudella vaan 3G sekin on jos on, se oli vaan toinen 2G taajuuksisa jo lähtöjään. Kaikki mobiililaajakaista on 3G:tä. Edge ja GPRS kuului 2G tiedonsiirron aikaan. Mokkulan koreografiaa yksistään jos se vilkuttaa 2G tilaa, sitä se tarkottaa vaan sitä ettei se saa laajakaistaista tiedonsiirtoa päälle. Toki sitä tuntureiden notkossa voi GPRS vielä purskuttaa mutta kyllä ne harvas jo on noi 2100 mobiilikaistat maaseudulla. Sen kantama on huonompi kuin 900 eikä niitä laiteta enää kun niitä pitäs olla enempi pinta-alaa kohden.
- ap.
Joo, mokkulayhteys toimii normisti kaupungissa. Vain pari kertaa viikossa tulee kaupungissa kotona ollessa sellainen joku lyhytaikainen häiriö, että yhteys katkeaa, mutta vika korjautuu heti "vianmääritys tai -korjaus -ohjelman" (tms) avulla, eli ei kaupungissa ollessani ole lähimainkaan tällaista ongelmaa, että ei pääsisi nettiin useaan tuntiin. Eikä kaupungissa ollessani ole koskaan tullut sitä punaista palloakaan "kenttä"-kuvakkeen päälle.
Huoh. En kyllä mokkulaa hankkiessani tiennyt, että tällaisia ongelmia tulee.
Kiitos vastauksista. Toivon nyt vain,että ongelma korjautuu kaupunkiin palatessani.- digi-info
joo no jos vasta ostit sen niin käy operaattorilla vaihdattamassa se mokkula, kaupan voi purkaa 14 vrk aikana.- sen jälkeen maksat ja olet sidottu sopimukseen vaikka mitenkä taistelisit - viimeiseen sopimuspäivään saakka.
Tutulla vaihtu mokkula vielä vuosi sopimuksen jälkeen 4G malliin - tosin sekään ollu yhtään vanhaa nopeampi mutta pysy dc mallina paremmin linjoilla.
En nää tässä muuta ongelmaa mutta tarvisit ammattilaiselta vähän aikaa paneutua asiaasi saadaksesi sitä mitä halusit. Konsultointia. Tikkus on kyllä ongelman syy - joko se on vanhentunu malli tai sitten se on vaan huono.
Älä jää asian kanssa tyhjän maksajaksi.
Mokkulayhteydelle tuo yhteyden katkeaminen on osittain normaalia. Ja kun kyse on langattomasta verkosta niin yhteys ei välttämättä ole jokapaikassa hyvä.
- Kalakkuna
Mitään normaalia dna mokkulaa ei ole olemassa, jos se on näytöllinen sierran mokkula kuten itselläni niin voin antaa vinkkiä millä itsekin olen saanut mökkeilyssä pelaamaan hyvin.
Jos sulla on matkapuhelin android, iphone tai tabletti niin lataa Netgear Aircard hallinta ohjelma siihen, toki voithan tietokoneellasikin säädellä.
Sanoit että koneesi ei mene nettiin aina, niin meneekö mokkula ilman konetta kuitenkin nettiin?
Tuo sierrahan ei tarvi mitään laitetta mennäkseen nettiin.
Itse olen saanut mokkulan pelaamaan hyvin pakottamalla se haluttuun verkkoon, pätee toisiinkin mokkuloihin.
Mene hallintaohjelmaan ja ota se automaattisuus pois, kokeile pakottaa mokkula 3g ja 4g verkkoasetukselle, jos tämäkään ei pelaa niin kokeile pakottaa 2g asetukselle.
Tuo 12,90€ nopeus on 21 megan yhteys, eli se dc on tupla 3g nopeus, mokkulahan näyttää aina nopeuden, aitoon 4g yhteyteen et pääse kuitenkaan tuolla liittymällä, mutta siihen ei ole verkkosignaaliesi perusteella edes järkevää vaihtaa. - tarkista speksit
Vanhemmat mokkulat ei kykene käyttämään 900 MHz UMTS taajuutta, toisin kuin uudemmat. Maalla on usein tyrkyllä nimenomaan vain tuo 900 MHz taajuus.
Tarkista jostain mokkulasi speksit, varsinkin se kykeneekö se käyttämään 900 MHz UMTS taajuutta. - mokkula museoon
Mokkulasi ei tue 900MHz 3G verkkoa, vanhoja 2G tukiasemia ajetaan alas ja toisin sanoen kaikki uudet on jo 900 taajuudella, tai jopa 800 alkavan vuoden alusta.
Mokkulas on siis vanhentunut malli, on monta tapaa hankkia uus. Prepaideissakin saattaa tulla mukana tollanen 900 MHz dual carrier tikku. HSDPA mokkulat voi nakkoo ser jätteeseen jo 2010 luvulla. Ne on jo museokamaa. Hintaerokin voi johtua just mokkulan kehitystasosta. Mitään HSUPA mallia vanhempaa ei tarvi enää.
Ostaessa suosittelen kattoon jotain HSPA mallia jossa on 3G 900 dc eli dual carrier tai jopa 4G dc ja jopa LTE mutta LTE verkkoja ei ole eikä tule maaseudulle ainakaan 10 vuoteen. 4G DC meilläkin on jo kyllä maaseudulla.
Operaattoriasi ei kiinnosta minkä museotikun heiltä ostit viimeksi, ne nimen omaan myy just niin tyhmän mallin kun on ostajakin että ne voi myydä lisää kun ruokahalu kasvaa.Emme tiedä kysyjän olinpaikkaa joten voi hyvinkin olla että siellä ei ole 3G yhteyttä. Näitäkin paikko on vielä olemassa.
- Virtaa ne vaatii
Mokkuloiden tehoissa on paljon eroja. Kokeile vaikka sitä ystäväsi mokkulaa omassa laitteessasi ja taas päinvastoin, joten saat kartoitettua ongelmaasi, että johtuuko mokkulasta vai laitteestasi. USB-jatkojohdot myös syövät "kuuluvuutta", joten kokeile ilman johtoa, jos edes käytät johtoa? Itsellä toimi maaseudulla ihan täysillä ja kaupungissa vain 1/3 osalla, tosin oli Soneran liittymä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 966366
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303803törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283180Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859