Eli mun kettuterrierineiti käväisi hammaslääkärissä ja siltä poistettiin kaks etuhammasta ylhäältä, sekä ainakin 2 poskihammasta. (eläinlääkäri sanoi että 2, mutta kuitissa luki että 2molemmilta puolilta)..En ole viitsinyt törkkiä sormia sinne suuhun kun on varmasti vielä arka. Lisäksi hoidettiin hammasjuuripaise ja hammaskivi poistettiin. El.lekuri vakuutteli että syö hyvin parin päivän päästä kovaakin ruokaa, mutta jäin vain miettimään että jos ei pysty puremaan raksuja niin hienoksi kuin ennen niin kannattaisiko vähän vaihtaa ruokavaliota johonkin pehmeämpään? Ts. voiko aiheuttaa ruoansulatushäiriöitä? Lääkäri oli sitä mieltä että koira syö raksunsa vaikka ikenillä, mutta näin koiran parasta ajatellen.. Koiranmakkaraa tms. ei meidän nirso syö, raksuja ja kotiruokaa vain.. Eli neuvoja, raksuja vai jotain velliä? =)
Melkein hampaaton
Wicked
1
1385
Vastaukset
- Hanna
Vehnäterrieri oli 13 vuotta, kun sille tehtiin täydellinen suuremontti. Kaikki hammaskivi pois 9 hammasta sai lähteä kerralla. Voi raasua.
No, puruluut ovat saaneet jäädä, mutta muuten syö aivan normaalisti. Raksut tosin (niin kuin ne muutenkin kuuluisi) lillutetaan pehmeiksi vedessä, ennen kuin ne annetaan koiralle, etteivät ne turpoa sen vatsassa ja aiheuta vatsakipuja.
Koiran keksejä ym. pystyy syömään aivan normaalisti. Nyt rouva on 15 ja hyvin on mennyt hampaattomanakin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693