amsterdam-bangkok

martivaan

onko kaukolennolla ruoka ja viini ilmaista ja onko tuo kenttä selkeä, pitäis viettää 6 tuntia aikaa, joten ehtiikö käydä jossain vai pääseekö rahalla loungeen. ja tuleeko laukut helsingistä suoraan bangkokiin, lento samalla lipulla. Olen vain lentänyt finskillä, joten mietityttää

35

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 + 8

      Ilmaista ja ilmaista; lipun hinnassahan ne ainakin maksetaan. Tarjoilujen maksullisuus ja sisältö riippuu lentoyhtiöstä. Kaikki kentät ovat selkeitä, kun vain viitsii lukea opasteita. Schipholin kenttä on kuitenkin suuri, ja Euroopan-lennolta kaukolennolle voi joutua kävelemään hyvinkin pitkän matkan (ei siihen nyt toki kuutta tuntia mene). Toisaalta palvelujakin on, joten eiköhän tuon ajan saa menemään. Hyvin todennäköisesti laukut tulevat, kun liputkin on myyty yhdellä kertaa. Ainakin oma laukkuni siirtyi Finnairilta Singapore Airlinesilla tuolla kentällä.

    • Ei järkeä

      Jos KLM niin on ilmaista. 6 tuntia on melko pitkä aika ja rahalla ei pääse loungeen...ei tietenkään vaan se vaatii sopivan kortin. Laukut seuraa jos seuraa. Miksi lentää noin kun pääsee myös suoraan Finnairilla....lentolipun hinta se ei voi olla oikeasti kun pitää ostaa myös lennot Hki_Amsterdam. Ja kun sinä lähdet sieltä niin minä olen jo Bangkokissa.

      • 00940

        Todellisuudessa sä et ole käynyt Bangkokia lähelläkään. Säästät nyt ensin että saat ostettua sen minkkiturkin mielikuvitusvaimollesi.


      • kuolen nauruun
        00940 kirjoitti:

        Todellisuudessa sä et ole käynyt Bangkokia lähelläkään. Säästät nyt ensin että saat ostettua sen minkkiturkin mielikuvitusvaimollesi.

        voi kaveri raukkaa.....persaukinen siellä vikisee. Muista maksaa vuokrasi kun näyttää taas olevan myöhässä.


    • Ja korteilla

      Rahalla pääsee loungeen.

      • naurut päälle

        ei takuulla pääse mutta herra voi yrittää jos niin haluaa.


      • epäilen

        tiedätkö sinä mikä ko paikka on edes?


      • Kappas vaan...

      • Lounge
        epäilen kirjoitti:

        tiedätkö sinä mikä ko paikka on edes?

        Ja sinä sitten tiedät minkälainen paikka se lounge on. Kerro missä loungeissa Hesassa tai maailmalla olet käynyt. Ei, en halua kuulla mitään Tallinkin laivojen loungeissa nyt tässä.


      • 6666
        Lounge kirjoitti:

        Ja sinä sitten tiedät minkälainen paikka se lounge on. Kerro missä loungeissa Hesassa tai maailmalla olet käynyt. Ei, en halua kuulla mitään Tallinkin laivojen loungeissa nyt tässä.

        ÖÖÖÖ Mikä tai Missä on Hesa???

        Ai niin kuulutkin tähän "kastiin"

        http://urbaanisanakirja.com/word/hesa/


      • Lounge
        6666 kirjoitti:

        ÖÖÖÖ Mikä tai Missä on Hesa???

        Ai niin kuulutkin tähän "kastiin"

        http://urbaanisanakirja.com/word/hesa/

        Yritätkö tässä nyt luistaa mun kysymyksestä? Voin mä tarkentaa kysymystäni. Kerro missä HEL loungeissa olet käynyt. Kerro myös muutama lounge maailman kentiltä missä olet poikennut. Mä istuin viime vuonna noin 40 eri loungessa ympäri maailman, jokaisessa maanosassa.


      • Lounge
        Lounge kirjoitti:

        Yritätkö tässä nyt luistaa mun kysymyksestä? Voin mä tarkentaa kysymystäni. Kerro missä HEL loungeissa olet käynyt. Kerro myös muutama lounge maailman kentiltä missä olet poikennut. Mä istuin viime vuonna noin 40 eri loungessa ympäri maailman, jokaisessa maanosassa.

        On se ihme kun haluaisin keskustella asiallisesti tämän Kontulan maailman matkaaja kaverin kanssa esim maailman lentokenttien loungeista niin heti hän menee hiljaiseksi. Hieno olisi vaihtaa kuulumisia lounge vierailuista hänen kanssaan.


    • 18+16

      Heh, hinta ei voi tekijä.... kuului "ei järkeä" kommentti.

      Eiköhän syynä ko. reititykselle nimenomaan ole huomattavasti edullisemmat liput esim. 300 e ja se vaikka x4 onkin jo 1200 e eli 6 h voi jo toiseen suuntaan vaikka notkua kentällä, jos on aikaa. Hiihtoloma-aikaan ero voi olla vaikka 800 e/lippu, kun käy hyvä tuuri.

      • ihme hölmöilyä

        älä nyt höpötä. Tammikuussa pääsee suoralla lennolla Bangkokiin 800 eurolla ja lento kestää 10 tuntia. Jos nyt jonkun 100 euroa säästää ihme vaihdoilla niin mitä ihmeen järkeä siinä on...ei mitään.


      • varma tieto

        300 euron säätöä ei saa vaikka lentäisi minkä kautta Bangkokiin. Tuo asia on tutkittu ja oikea "säästö" on kympeissä ja mikä vaiva? Ehtiikö laukut jne.


      • oma kokemus
        varma tieto kirjoitti:

        300 euron säätöä ei saa vaikka lentäisi minkä kautta Bangkokiin. Tuo asia on tutkittu ja oikea "säästö" on kympeissä ja mikä vaiva? Ehtiikö laukut jne.

        Aina ei ole mahdollisuutta valita matkapäiviä sellaisiksi, että Finnairilla on halvimpia lippuja juuri niille päiville tarjolla. Henkilökohtainen ennätykseni säästössä on ollut, kun Finnair pyysi 1500 euroa lipuista Tokioon haluaminani päivinä, mutta ottamalla Lufthansan kanssa vauhtia Frankfurtista hinta oli 700 euroa. Vaikka siinä sai persettänsä vähän enemmän kuluttaa, niin oli minulla säästyneelle 800 eurolle parempaakin käyttöä. Ei siinä Finnairillakaan olisi monella päivällä tarvinnut lentoja siirtää, niin olisi hinta tippunut jonnekin 800 euron tietämille, mutta se vaan ei silloin ollut mahdollista. Finnairillakin olen kaukoidän kohteisiin lentänyt monet kerrat, ja arvostan sitä, että näinkin pienestä kaupungista kuin Helsinki, on niin hyvät yhteydet. Mutta aina vaan nekään eivät sovi.

        Alkaen-hinnoilla besserwisseröinti on aika hedelmätöntä. Kyllä kai täysijärkinen osaa itse vertailla eri vaihtoehtojen hintoja, jotka sopivat omiin aikatauluihin. Mikään vaihtoehto ei ole aina edullisin.


      • tätä mieltä
        oma kokemus kirjoitti:

        Aina ei ole mahdollisuutta valita matkapäiviä sellaisiksi, että Finnairilla on halvimpia lippuja juuri niille päiville tarjolla. Henkilökohtainen ennätykseni säästössä on ollut, kun Finnair pyysi 1500 euroa lipuista Tokioon haluaminani päivinä, mutta ottamalla Lufthansan kanssa vauhtia Frankfurtista hinta oli 700 euroa. Vaikka siinä sai persettänsä vähän enemmän kuluttaa, niin oli minulla säästyneelle 800 eurolle parempaakin käyttöä. Ei siinä Finnairillakaan olisi monella päivällä tarvinnut lentoja siirtää, niin olisi hinta tippunut jonnekin 800 euron tietämille, mutta se vaan ei silloin ollut mahdollista. Finnairillakin olen kaukoidän kohteisiin lentänyt monet kerrat, ja arvostan sitä, että näinkin pienestä kaupungista kuin Helsinki, on niin hyvät yhteydet. Mutta aina vaan nekään eivät sovi.

        Alkaen-hinnoilla besserwisseröinti on aika hedelmätöntä. Kyllä kai täysijärkinen osaa itse vertailla eri vaihtoehtojen hintoja, jotka sopivat omiin aikatauluihin. Mikään vaihtoehto ei ole aina edullisin.

        jos elämässä alkaa laskea näitä tehtyjä säästöjä niin hulluksi siinä tulee. Oikeasti en silti tekisi koukkausta vaikka hinta olisi tuon sinun ilmoittama. Todellisuus on että hintaerot ei ole kuten sinun esimerkissä on vaan puhutaan oikeasti niin pienestä erosta että koukkaaminen on järetöntä hommaa. Ostin 3 vuotta sitten hulluilta päiviltä liput Bangkokiin ja takaisin 670 eurolla. Sama lippu maksoi koukkauksella Köpiksen kautta liki 1000 euroa...et näinkin päin jos noita kuten sinunkaan lippuja voi verrata. Jos suoralento kestää sen 10 tuntia ja aina kun koukkaa euroopan kautta niin se kestää 18-24 tuntia. SIksi en niitä käytä niin kauan kuin pääsee suoralla lennolla Helsingistä sinne minne olen menossa.


    • 22 x FRA

      Lensin viime vuonna 7 mannertenvälistä lentoa sellaiseen kohteeseen mihin Finnairilla olisi päässyt suoraan, mutten kuitenkaan valinnut Finnairia. Lentoajalla, eikä oikeestaan hinnallaankaan ole väliä. En koskaan edes verrannut Finnairin hintaa lentoa ostaessa.

      • Emirates

        Pienellä säätämisellä saattaa saada hyvinkin halvalla lentolippuja. Tosin eihän täällä useat viitsi/osaa vaan uskotellaan itsellensä, että säästöt ovat vain muutamia kymppejä. Annan oman esimerkin: Syksyllä Emirates avasi reitin Tukholmasta Dubaihin ja reitittää hyvin Bangkokiin. Hinta 430e helmikuulle Tukholma - Dubai - Bangkok Lentoaika mennessä 15h ja tullessa 16h. Finnairi tarjosi sillä hetkellä 840e suorat lennot. Helsinki - Tukhoma väli kustansi reilut 50e menopaluulla. Yhteensä
        480e ja laadukkaammat koneet mm: A380 välillä Dubai - Bangkok.
        Hinta eroa 360e. Omiin silmiin toi on aika paljon rahaa.

        Tämä ei tietysti sovi niille joilla on kiire ja eivät halua säätää.


      • täyttä potaskaa
        Emirates kirjoitti:

        Pienellä säätämisellä saattaa saada hyvinkin halvalla lentolippuja. Tosin eihän täällä useat viitsi/osaa vaan uskotellaan itsellensä, että säästöt ovat vain muutamia kymppejä. Annan oman esimerkin: Syksyllä Emirates avasi reitin Tukholmasta Dubaihin ja reitittää hyvin Bangkokiin. Hinta 430e helmikuulle Tukholma - Dubai - Bangkok Lentoaika mennessä 15h ja tullessa 16h. Finnairi tarjosi sillä hetkellä 840e suorat lennot. Helsinki - Tukhoma väli kustansi reilut 50e menopaluulla. Yhteensä
        480e ja laadukkaammat koneet mm: A380 välillä Dubai - Bangkok.
        Hinta eroa 360e. Omiin silmiin toi on aika paljon rahaa.

        Tämä ei tietysti sovi niille joilla on kiire ja eivät halua säätää.

        siis väität että matka-aika on Vantaalta Tulholman kautta Dubaihin ja edelleen Bangkokiin 15 tuntia. Anna minun nauraa koko sinun tarinalle. Oikea aika on reilu 20 tuntia ja jos jotain muuta väität niin pieleen menee. Ja kenen lennolla pääsee vantaalta Tulholmaan 50 eurolla...eikä se ole jo 100 euroa kun pitää palatakin?
        Nyt on myynnissä suora lento Bangkokiin ja maksaa Finnairilla 595 euroa. Ja kestää sen 10 tuntia.


      • ARN-DXB-BKK
        täyttä potaskaa kirjoitti:

        siis väität että matka-aika on Vantaalta Tulholman kautta Dubaihin ja edelleen Bangkokiin 15 tuntia. Anna minun nauraa koko sinun tarinalle. Oikea aika on reilu 20 tuntia ja jos jotain muuta väität niin pieleen menee. Ja kenen lennolla pääsee vantaalta Tulholmaan 50 eurolla...eikä se ole jo 100 euroa kun pitää palatakin?
        Nyt on myynnissä suora lento Bangkokiin ja maksaa Finnairilla 595 euroa. Ja kestää sen 10 tuntia.

        Taisi tarkoittaa Tukholma-Dubai-Bangkok reitin lentoaikaa, joka saattaa olla aika lähellä 15-16 tuntia jos vaihto Dubaissa osuu hyvin. Tosin siihen kun lisää sen miten lennot Helsingistä osuvat tuohon niin, että siinä on riittävästi ylimääräistä aikaa koska matkustaa erillisillä lipuilla ja osuu vielä ne halvimmat vuorot mitä välille löytyy, niin sanoisin että 20 tuntia suuntaansakin vaatii jo hyvää tuuria.


      • 22.2 thy
        täyttä potaskaa kirjoitti:

        siis väität että matka-aika on Vantaalta Tulholman kautta Dubaihin ja edelleen Bangkokiin 15 tuntia. Anna minun nauraa koko sinun tarinalle. Oikea aika on reilu 20 tuntia ja jos jotain muuta väität niin pieleen menee. Ja kenen lennolla pääsee vantaalta Tulholmaan 50 eurolla...eikä se ole jo 100 euroa kun pitää palatakin?
        Nyt on myynnissä suora lento Bangkokiin ja maksaa Finnairilla 595 euroa. Ja kestää sen 10 tuntia.

        Tuossa sun kirjoituksessa ongelmasi myös selvisi.
        Kun ei edes ymmärrä Suomea niin eihän
        voi odottaa että kykenee varauksia tekemään
        Englanniksi.
        Joten joudut vastaisuudessakin nauttimaan
        noista AY lennoista,surkeaa mielestäni.

        Ja nyt tarkoitin sitä koneen takaosaa.

        Toisilla on merkitystä myös matkalla.
        Itse kuulun kanssa niihin jotka arvostavat
        lento aikoja,ruokaa,juoma valikoimaa ja
        matka tavaran määrää.


      • näin minä teen
        22.2 thy kirjoitti:

        Tuossa sun kirjoituksessa ongelmasi myös selvisi.
        Kun ei edes ymmärrä Suomea niin eihän
        voi odottaa että kykenee varauksia tekemään
        Englanniksi.
        Joten joudut vastaisuudessakin nauttimaan
        noista AY lennoista,surkeaa mielestäni.

        Ja nyt tarkoitin sitä koneen takaosaa.

        Toisilla on merkitystä myös matkalla.
        Itse kuulun kanssa niihin jotka arvostavat
        lento aikoja,ruokaa,juoma valikoimaa ja
        matka tavaran määrää.

        ja höpö höpö sillä esim. KLM jne ei ole turistiluokassa sen kummemmat eväät tai juomat ja istuinvälikin on ihan sama kuin Finnairilla. Miksi alkaisin koukkailla kun pääsee suoraa...en voi kyllä käsittää? Kuten sanoin niin minä olen jo rannalla kun sinä odotat konetta jatkolennolla Hollannissa. Kai sitä voi ihminen tehdä mitä haluaa mutta vain tyhmät tekee sitä usein. Ja kyllä tuo lontoo sujuu täälläkin että siitä ei ole kiinni. Ja jos lennän jenkkeihin niin silloin koukkaus on ok kun Helsingistä ei ole suoria yhteyksiä joka paikkaan jenkkilään. Mutta Bangkokiin mennää 2 kertaa vuodessa ja tähän asti Finnairilla ja myös jatkossa jos yhteys säilyy.


      • dubai3
        täyttä potaskaa kirjoitti:

        siis väität että matka-aika on Vantaalta Tulholman kautta Dubaihin ja edelleen Bangkokiin 15 tuntia. Anna minun nauraa koko sinun tarinalle. Oikea aika on reilu 20 tuntia ja jos jotain muuta väität niin pieleen menee. Ja kenen lennolla pääsee vantaalta Tulholmaan 50 eurolla...eikä se ole jo 100 euroa kun pitää palatakin?
        Nyt on myynnissä suora lento Bangkokiin ja maksaa Finnairilla 595 euroa. Ja kestää sen 10 tuntia.

        Suosittelen lukemaan tekstin uudelleen. Finnairin nuoriso hinnoilla. Sekä myös Norwegianilla pääsee 30e siivu


    • Mabuhay

      Käy pikaisesti Amsterdamin keskustassa.Juna lähtee lentoaseman alta ja kestää n 15 minuuuttia suuntaansa.

    • 5+15

      Aivan varmasti kaikki ottaisivat Finskin suoran lennon, jos lipun hinta olisi kohtuullinen. Ei Finski niin hölmö ole, että se myy esim. hiihtolomaviikkojen lippuja 595 tai 695 hintoihin. Mutta KLM ja Lufthansa saattavat myydäkin. Erot voivat oikeasti olla useammissa satasissa. Eli isommalla porukalla ero voi jo olla kannattava ja reititys Aasiaan ei välttämättä pidennä matka-aikaa kuin 5 h.

      Vertailu edullisimpiin saatavilla oleviin lippuihin on epäreilu, jos et voi matkustaa ihan milloin tahansa muun porukan asettamien vaatimusten takia.

      • pysytään totuudessa

        siis euroopan kautta ei pääse Bangkokiin 15 tunnissa...lopettakaa jo tuon vääntäminen. Pelkkä lento kestää Vantaalta esim. Hollantiin ja Saksaan 2-3 tuntia ja odotusaika jatkolennolle ja matkalento Bangkokiin on se reilu 12 tuntia euroopan kentiltä. Siis puhutaan 20-24 tunnin lennosta ja piste.


      • ostettu on jo

        Nyt juuri myynnissä Finnairin suoralento Bangkokiin ja käyttä ennen 31.07.2014. Hinta on 595 euroa menopaluu.


      • Totuutta
        pysytään totuudessa kirjoitti:

        siis euroopan kautta ei pääse Bangkokiin 15 tunnissa...lopettakaa jo tuon vääntäminen. Pelkkä lento kestää Vantaalta esim. Hollantiin ja Saksaan 2-3 tuntia ja odotusaika jatkolennolle ja matkalento Bangkokiin on se reilu 12 tuntia euroopan kentiltä. Siis puhutaan 20-24 tunnin lennosta ja piste.

        LH/TG HEL-FRA-BKK 14h10
        LH/TG HEL-MUC-BKK 14h20
        KL/KL HEL-AMS-BKK 15h10


      • lopeta siis
        Totuutta kirjoitti:

        LH/TG HEL-FRA-BKK 14h10
        LH/TG HEL-MUC-BKK 14h20
        KL/KL HEL-AMS-BKK 15h10

        tiedät itsekkin ettei ole mahdolista lentää Vantaalta Saksaan ja sieltä Bangkokiin 14 tunnissa.


      • kiitos ei minulle
        Totuutta kirjoitti:

        LH/TG HEL-FRA-BKK 14h10
        LH/TG HEL-MUC-BKK 14h20
        KL/KL HEL-AMS-BKK 15h10

        tuossa on totuus tähänkin asiaan ja kukin voi itse kokeilla mitä kestää lento kun koukkaa euroopan kautta Bangkokiin.


        http://www.momondo.fi/multicity/?Search=true&TripType=return&SegNo=2&SO0=HEL&SD0=DMK&SDP0=22-01-2014&SO1=DMK&SD1=HEL&SDP1=27-01-2014&AD=1&TK=ECO&DO=false&NA=false#Search=true&TripType=return&SegNo=2&SO0=HEL&SD0=DMK&SDP0=22-01-2014&SO1=DMK&SD1=HEL&SDP1=27-01-2014&AD=1&TK=ECO&DO=false&NA=false


      • väänänkö rautalangas
        Totuutta kirjoitti:

        LH/TG HEL-FRA-BKK 14h10
        LH/TG HEL-MUC-BKK 14h20
        KL/KL HEL-AMS-BKK 15h10

        Helsinki-Munchen lentoaika 2,5 tuntia. Vaikka kuinka hyvä vaihtoaika niin on se vähintään 2 tuntia oltava että ehtii Bangkokin koneeseen. Aikaa siis on kulunut 5,5 tuntia kun istut Bangkokin koneessa ja sillä on lentoaika 11 tuntia Bangkokiin. Kun olet perillä niin matkaan on mennyt 16,5 tuntia. Ja sinä väität että lennät 14,5 tunnissa. Oikeasti tuo lentoaika euroopan kentiltä on se 18-24 tuntia.


      • Totuutta
        väänänkö rautalangas kirjoitti:

        Helsinki-Munchen lentoaika 2,5 tuntia. Vaikka kuinka hyvä vaihtoaika niin on se vähintään 2 tuntia oltava että ehtii Bangkokin koneeseen. Aikaa siis on kulunut 5,5 tuntia kun istut Bangkokin koneessa ja sillä on lentoaika 11 tuntia Bangkokiin. Kun olet perillä niin matkaan on mennyt 16,5 tuntia. Ja sinä väität että lennät 14,5 tunnissa. Oikeasti tuo lentoaika euroopan kentiltä on se 18-24 tuntia.

        FRA ja MUC minimivaihtoaika Schengen -> non-Schengen on 45 min.


      • TK 68/69
        väänänkö rautalangas kirjoitti:

        Helsinki-Munchen lentoaika 2,5 tuntia. Vaikka kuinka hyvä vaihtoaika niin on se vähintään 2 tuntia oltava että ehtii Bangkokin koneeseen. Aikaa siis on kulunut 5,5 tuntia kun istut Bangkokin koneessa ja sillä on lentoaika 11 tuntia Bangkokiin. Kun olet perillä niin matkaan on mennyt 16,5 tuntia. Ja sinä väität että lennät 14,5 tunnissa. Oikeasti tuo lentoaika euroopan kentiltä on se 18-24 tuntia.

        THY HEL-BKK 15,20 BKK-HEL 17,25

        Ei paljon yli 15h tuo meno paluu sentään lähelle 18h


    • 17+5

      Niinpä niin 595, mutta mietitkö onko esim. heinäkuu sesonkiaikaa. Voisitko miettiä mitä se on helmi-maaliskuussa, kun ihmiset haluaa sinne lentää lämpimään. Turha verrata tarjoushintoihin.

      Ja mitä sekoilua nuo min 2 h vaihtoajat ovat. Menossa Frankfurtin kautta ja vaihtoaika 1 h.

      Sitä en ymmärrä, kun porukka lentää yli 20-30 tunnin lennoilla paikkoihin, joihin pääsee suoralla. Itsellä kesällä ostetut liput ja Finskin liput olivat silloin yli 500 e kalliimmat/lippu (ja halvemmalla ei ole ollut myynnissä). Neljällä hengellä siis yli 2000 euron säästö. Vähän hankalampi reititys ja aikaa menee, mutta silti kohtuullinen säästä. Riskinä myöhästyminen ja vaikka päivän loma-ajan häviäminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1475
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1040
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      907
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      773
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe