Apuva...äitini ongelmana kolmannen koiran otto

jhelppiä

Hei!

Kysyisin siis teiltä (ei kiitos mitään paskamyrskyä tähän, vaan asiallista keskustelua), että kuinka saada äiti suostumaan kolmannen koiran ottoon?

Äitini ei ole kovinkaan koiraihminen, mutta silti se suostui ottamaan miulle vuonna 2010 koiran vaikka oli aina sanonut ettei meille koiria tule. koiran sain siitä syystä, että suostuin muuttamaan paikkakunnalta pois äitini mies ystävän luokse. Tämän jälkeen äiti sanoi taas ettei enempää koiria tule. naapuriimme syntyi koiranpentuja ja kasvattaja puhui äitini kanssa ja äitini suostui ottamaan minulle toisen koiran.

Nyt asun omillani, raha ongelmia ei ole ja olisi varaa vaikka osamaksulla ottaa koira, äitini ei kuitenkaan suostu siihen. Täytän ensi vuonna 18 vuotta.
Pari päivää sitten äitini sanoi, että ''yhtään enempää et koiria ota kun niiden kanssa ei pääse liikkumaan mihinkää'', mutta enhän minä nyttenkään pääse sen enempää...siskoni meinaa laittaa omat koiransa myyntiin (ehkä) ja äitini sanoi, että ''sähän voit ottaa toisen niistä''

-- Olen huono selittämään, mutta en ymmärrä tuota logiikkaa, että kun väittää etten kolmatta koiraa saa ottaa, mutta silti antais mun ottaa siskoni koiran. koirahan se on siinä missä jokin ''uusi'' koiranpentu. --

Itselläni on tällä hetkellä kaksi chihuahuaa joiden kanssa liikkuminen meinaa jäädä vähemmälle kun niitä joutuu ns. vetämään perässä, joten tahtoisin isomman koiran jonka kanssa voisi käydä lenkeillä säällä kuin säällä. Tahtoisin koiran jonka kanssa voi käydä juoksu/hölkkä ja kävelylenkeillä, harrastaa potkuriajelua (eli vetohommia). Äitini vain väittää, että ''seuraavan koiran saat kun noista chihuista aika jättää''.. koirani ovat 3v ja alle 2v, ja saattavat elää jopa 18 vuotiaksi, pitäisikö minun siis odottaa niin kauan että saisin kolmannen koiran? olisin tuolloin yli 30 vuotias :o

Olen ollut koiraihminen pienestä pitäen, kukaan perheessäni ei ole näin koirarakas ihminen, enkä mahda sille mitään. kyllä minullakin rajani on ja raja menee kolmessa koirassa, enempää en ottaisi.


Toivottavasti ymmärrätte ja jaksaisitte lukea tämän ja vastata asiallisesti ja antaa vinkkejä kuinka saisi suostuteltua kun äiti ei edes suostu kuuntelemaan, jos mainihenkaan kolmannesta koirasta :(

7

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainiinn

      niin ja välillä tuntuu että se ois suostumaan päin, mutta sitten vetää raha asian ''koira vie rahaa''... joo, kyllä tiedän, että vie rahaa, mutta entäs kun mulla on sitä rahaa?

      • voi luojanen sentää

        En usko, että kukaan oikea kasvattaja ainakaan suostuisi myymään koiraa sellaiselle joka edes ehdottaisi osamaksua, sillä se on sen merkki, ettei nimen omaan ole varaa pitää myytävänä olevaa pentua,


    • siitä vaan

      No ota sitten, kun 18v täytät.Ei voi määrätä ollenkaan ellet asu kotona eli ainoa keino on muutto pois ja oma kämppä 18vuotiaana jotta saa tehdä kuin haluaa.Entä jos tuleekin huonot ajat ja chihut sairastaa paljon vanhempana ja onko varaa vakuutuksiin sillä pienet hoidot jo maksaa tonnin pari vuodessa kun se aika tulee.Vakuutukset on 200 per koira vuodessa.Sossukaan ei auta mitään vaikka koirat kuolisi.

    • teiniii1

      Oot varakas 18 v jos sulla on varaa asua itekseen ja olis varaa hankkia kolmas koira ja maksaa kolmesta vkuutunohda se kolmas,laita ilmoitus jonnekkin,että haluat juoksuttaa jonkun koiraa niin saat juoksukaverin ilman omia kustannuksia.Älä hössötä tuollaisesta,koska kohtahan sä oot raskaanakin varmaan.Olette varmaan siskosi kanssa samanlaisia,että ensin hankitaan koiria ja sitten kun eivät olekkaan kivoja niin annetaan pois.Chiun kanssa voi tehdä reippaita kävelylenkkejä kun sen siihen opettaa ja ilma ja vaatetus on sopivat.Ala ennemmin vaikka harrastaa niiden kanssa jotain.Itse en ainakaan sulle myisi koiraa mistään rahasta tuollaiseen elämäntilanteeseen enkä varsinkaan osarilla.

    • Aina sama

      Juttu.. koira otetaan, olipa tylsä koira, otetaan sitten toinen jne. Yritä nyt antaa vähä rakkautta niille kahdelle jotka ovat jo sinulla.. Olisit miettinyt rotua ennenkun chihun otit. Ja jos koiran ottaa niin mielestäni pitäisi olla varaa ostaa koira kerralla. Jos koira tulee kipeäksi ja rahaa tarvitaan eläinlääkäriin niin siihen pitää olla varaa. Unohda se kolmas koira

    • kylläkyllä

      Entäs sitten kun kyllästyt siihen kolmanteenkin?se kasvaa eikä olekaan enään söpö pieni pentu.sitten tulee neljäs, viides ja uudes koira ja sitten parin vuoden päästä sun luota löydetään kymmeniä koiria huonoista oloista. juuri luin että kymenlaaksossa oli käynyt näin. olisit vain tyytyväinen niihin mitä sulla jo on....

    • älä ota koiraa

      Aloittaja hyvä, huomaa että olet keskenkasvuinen ja todella lapsellinen. Sinulla on kaksi chihua ja nyt haluaet tyyliin huskya, tiedätkö ettei voi ottaa isoa pentu pienten aikuisten kaveriksi, pentu voi todellakin vahingoittaa aikuisia pieniä kun ei itseään hallitse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe