menkat normaalia aikasemmin!

Pakko oli täältä tulla kyselemään, että onko vastaavanlaista tilannetta ollut kellään..Eli olemme mieheni kanssa jättäneet pari kuukautta sitten ehkäisyn (pillerit) kokonaan pois, haaveena siis lapsi. Pillereiden jälkeen menkat tuli heti normaalisti oikeaan aikaan. Mulla on aina ollu säännölliset menkat, mutta nyt menkat alkoivatkin jo pari päivää aikaisemmin ja ihmettelen sitä todella! Vuoto on ollut ehkä vähän runsaampaa kuin yleensä (nyt neljä päivää jo ollut) ja yleensä vuotoa ollu sen neljä päivää ja neljäntenä päivänä todella niukasti,mutta nyt tuntuu että menkat ensimmäistä päivää menossa, sen verran runsasta vuotoa vieläkin! Onko teidän mielestä ihan normaalia? Ja saisko asiallista kommenttia,kiitos!
290
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Suosittelen lämpimästi lukemaan vähän eroista hormonaalisen ehkäisyn säätelemän kierron ja luonnollisen kierron välillä, sekä hormonaalisen ehkäisyn toimintatavasta. :) Kenen tahansa kierto saadaan hyvin säännöliseksi hormoneilla, eikä naisella tuolloin ole kuukautisia, vain hormonien avulla säännelty tyhjennysvuoto. Normaalissa, luonnollisessa kuukautiskierrossa naisen keho ovuloi ja siitä noin kahden viikon kuluttua alkavat kuukautiset. Aika monella kierto ei tuolloin ole päiväntarkka. Epäsäännöllisista kuukautisista puhutaankin vasta, kun kierron pituus heittelee yli viikolla. Ja sitten hormonaalisen ehkäisyn lopettamisesta: ehkäisyn lopettamisen jälkeen keho on tavallaan samassa tilassa kuin teini-iässä kuukautisten alkaessa. Kuukautiset voivat siis tulla aivan miten sattuu. Joillakin kierto ei jopa käynnisty itsekseen, vaan tarvitaan lääkärin apua. Monasti myös voi olla, että ensimmäiset luomumenkat tulevat ajallaan ja sen jälkeen kierto alkaa heitellä. Tästä kohdallasi ei ole kuitenkaan kyse, koska parin päivän aikaistus ei ole mitään heittelyä.

Tiivistetysti: tilanteessasi ei ole mitään outoa tai ihmeellistä, vaan kuulut niihin onnekkaisiin, joiden oma kierto on käynnistynyt hyvinkin nopeasti ja säännöllisenä ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Onnea matkaan, toivottavasti tulet raskaaksi pian!

Äänestä

Unohtui kirjoittaa vuodon runsaudesta: runsastuminen on normaalia, kun lopettaa hormonaalisen ehkäisyn. Monellehan pillerit määrätään hoidoksi runsaisiin kuukautisiin, eli tyhjennysvuoto on sitten yleensä normaaleja kuukautisia niukempi. Ehkäisyn lopettamisen jälkeen vuoto taas runsastuu. Voi myös olla, että runsastuminen on väliaikaista ja tasaantuu kyllä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


maddy! kirjoitti:

Pakko oli täältä tulla kyselemään, että onko vastaavanlaista tilannetta ollut kellään..Eli olemme mieheni kanssa jättäneet pari kuukautta sitten ehkäisyn (pillerit) kokonaan pois, haaveena siis lapsi. Pillereiden jälkeen menkat tuli heti normaalisti oikeaan aikaan. Mulla on aina ollu säännölliset menkat, mutta nyt menkat alkoivatkin jo pari päivää aikaisemmin ja ihmettelen sitä todella! Vuoto on ollut ehkä vähän runsaampaa kuin yleensä (nyt neljä päivää jo ollut) ja yleensä vuotoa ollu sen neljä päivää ja neljäntenä päivänä todella niukasti,mutta nyt tuntuu että menkat ensimmäistä päivää menossa, sen verran runsasta vuotoa vieläkin! Onko teidän mielestä ihan normaalia? Ja saisko asiallista kommenttia,kiitos!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu