Moi, Uutta kameraa olisin ostamassa ja otsikonmukainen kiinnostaisi. Olisiko arvon raadilla kommentoitavaa ja mahdollisesti muita ehdotuksia samanhintaisten kameroiden parista?
Panasonic Lumix DMC-TZ40
6
402
Vastaukset
Minulla on ollut parikin Panan bridgeä ja molemmat ovat toimineet varsin kiitettävästi. Toinen on edelleen hyllyssä mutta toisen annoin tutulle kameran nuusaan. Sen kyllä kehtasi antaa!
- Ei paha
Arviointi löytyy mm. Digikuva-lehden nrosta 4/2013, sivulta 16.
Taskukokoinen kompakti, jossa on zoom-kerrointa bridgemäiseen malliin (20 ×). Runsaasti toimintoja (mm. HDR, panoraamakuvaus, suodatintehosteita, GPS, kompassi, korkeusmittari, WiFi...). Resoluutio riittävät 18 Mpix, valoherkkä kenno, hyvä kuvanlaatu suurillakin ISO-herkkyyksillä. Herkuissa siis löytyy!
Minä tyytyisin lomapokkarissa pienempäänkin zoom-kertoimeen, jos ja kun saisin samaan rahaan vastaavasti valovoimaisemman objektiivin. Kukin painottaa tietenkin eri ominaisuuksia ikiomien tarpeidensa mukaisesti.Nykyään zoomissa vain on, että se on suunnilleen joko 5x tai 20x. Mitään pienempää vaihtoehtoa tuolle 20x:lle ei ole. Maltillisemmalla 12-14 x saisi paremman valovoiman. Panasonilcilla tosin on DMC-LF1, jossa on hieman pidempi (28-200) zoom kuin normaaleissa valovoimaisissa..
- DigiGigi4
Nyt gigantissa hintaan 249€ ei paha!
- en lähe sinne
Mua ei Giganttiin saa kun raudoissa, ja pitää olla 3kpl yli 100kg kaveria taluttamassa.
- raha puhui
Minulle riitti tarpeeksi suuri hinnan alennus. Tuota halvemmalla tuota kameraa ei saa tällä hetkellä, kuin tilaamalla se Japanista. Silloin on toki vaarana, että kielivalinta on mielummin japani, kuin suomi. Tullikin lisää omat kiemuransa tilaukseen EU:n ulkopuolelta.
Tuossa TZ40:ssä on parasta kunnollinen laajakulma, 24mm. Sitä kaipaa useammin kuin sitä telepäätä. Jos ei halua kanniskella järkkäriä, niin tuo on aivan pätevä korvike. Yleensä parhaat kuvat tulee otettua kameralla, joka on mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773661
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851628Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek261367- 1581262
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941043Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191038- 351011
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?90989Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk105907- 62775