Olen täysin kyllästynyt selittelemään mitä teen opetustuntieni lisäksi ja kauanko se minulta vie aikaa. En tiedä, olisiko kokonaistyöaika tähän ratkaisu. Ehkä sikäli, että sitten ei olisi kateellisia kanssaihmisiä, kun ei tarvitse vahtia tekeekö ope todella palkkansa eteen töitä.
Paristi olen kuullut kysymyksen siitä, missä muualla olen töissä, koska lukkarissani on vain 26 tuntia opetusta. Niin, opetusta. Jollain ajallahan sekin on suunniteltava, materiaalia tehtävä, kokeita ja esseitä tarkistettava, pidettävä yhteyttä eri suuntiin, tehtävä yksilöllisiä oppimissuunnitelmia, suunniteltava juhlia, urheilupäiviä, retkiä, tsekattava uudet mahdolliset materiaalit, kouluttauduttava, valvottava jälki-istuntoja, pyörittävä välkkävalvojana, palaveerattava työkavereiden kanssa. Mitä unohdin? Olisi mielenkiintoista, jos esimerkiksi hoitoalalla (jolla toimivilta olen valitettavasti kuullut tosi paljon nurinaa omaa työaikamuotoani kohtaan) olisi viikossa annettava 26 tuntia hoitoa. Siis oltava potilaan (asiakas, kansalainen, what ever) kanssa. Kirjaaminen, hoitohistoriaan tutustuminen, yhteistyö muiden tahojen kanssa, raportit ja palaverit työtoverien kanssa, välineistön huolto yms. olisivat tämän 26 tunnin päälle.
Myös muilla aloilla tehdään etätyötä, miksi se on opettajien kohdalla kauhistus. Huaah. Olen vuodattanut.
Kyllästynyt selittelemään
Opetartar
2
246
Vastaukset
- ehänmäkäsyöheidbanan
Montako hehtaaria?
- Lektori
Itse vähättelen työtuntieni määrää ja sitten korostan sen olevan ammatinvalintakysymyksen. maksetanhan poliisillekin palkkaa, vaikkei tehtäisi rikoksiakaan ja palomiehille, vaikkei palaisi. Myös sotilaat saavat rauhankin ajalla palkkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2762530Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772433SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis201639- 1201598
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis531518Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651397- 1341376
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821059Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli741049