Paikallistin moottorihäiriövalon kuskinpuolen alempaan lamda-anturiin jonka vastus ei antanut mittariin vastuslukemaa.
Kysymys nyt kuuluukin onko kukaan vaihtanut ko anturia. Näyttää olevan aika hankalassa paikassa syvällä kolossa. Vaatiiko jonkun erikois viritetyn työkalunvai miten vaihto onnistuu parhaiten.
Pohja panssarin saan sen verran raolleen et ei tarvii kokonaan irrottaa. Kiitos kiviosumien matkojen varrrlla
avensis 2.0 bensa vm. 2005 lambda anturin vaihto
9
7194
Vastaukset
- P.Alikka
Tuohon T22 koppaiseen, eli ensimmäiseen Avensis malliin vaihtelin itse parikin lambda-anturia. Ei paha homma, hyvä hylsy ja räikkä käteen ja hommiin. Ei mitään erikoistyökaluja tarvinnut, vaihdoin molemmat alemmat anturit. Akun kenkä irti ennen työn aloittamista hyvissä ajoin ja sitten tuo on ns. plug and play tyyppinen homma. Ne pohjamuovit kannattaa suosiolla purkaa edestä pois, niin näkeekin paremmin mitä on tekemäss. Työnä aika lailla samanlainen homma kuin tulpanvaihto, taitaa räikänhylsykin olla muistaakseni samaa kokoa? Uutta asennettaessa katso huolella, että anturi lähtee oikeille kierteille, kierteet on aika tiheät.
- helppo nakki
"Akun kenkä irti ennen työn aloittamista hyvissä ajoin"
Aivan turhaa tuossa hommassa. - itse asentaja
En ajatellutkaan että se piuha lähtisi irti anturin päästä. Lähteekö? Muutenhan se piuha on normi hylsyn edessä... joo tosiaan jos piuha irti lähtee niin on kuin tulpan vaihto.
- P.Alikka
itse asentaja kirjoitti:
En ajatellutkaan että se piuha lähtisi irti anturin päästä. Lähteekö? Muutenhan se piuha on normi hylsyn edessä... joo tosiaan jos piuha irti lähtee niin on kuin tulpan vaihto.
Muisti palailee pätkittäin... Tosiaan anturin päästä lähtee johto, tämän vuoksi räikkä ja hylsy on väärä työkalu =) (itsellä vaihtotyöstä aikaa lähemmäs viisi vuotta...) Räikkä mallinen lenkkiavain on vaihtotyöhön toimivampi työkalu. Lisäksi muisti pelailee sen verran, että muistaakseni kuskinpuoleisen vaihtotyön kohdalla tuli kirottua kun perinteinen lenkkiavain kolisi siihen pakoputkeen kiinni. Jokatapauksessa vaihtotyö onnistuu ihan "normityökaluilla". Keula on hyvä saada vaan reilusti ilmaan, niin on paremmin tilaa työskennellä.
- itse asentaja
P.Alikka kirjoitti:
Muisti palailee pätkittäin... Tosiaan anturin päästä lähtee johto, tämän vuoksi räikkä ja hylsy on väärä työkalu =) (itsellä vaihtotyöstä aikaa lähemmäs viisi vuotta...) Räikkä mallinen lenkkiavain on vaihtotyöhön toimivampi työkalu. Lisäksi muisti pelailee sen verran, että muistaakseni kuskinpuoleisen vaihtotyön kohdalla tuli kirottua kun perinteinen lenkkiavain kolisi siihen pakoputkeen kiinni. Jokatapauksessa vaihtotyö onnistuu ihan "normityökaluilla". Keula on hyvä saada vaan reilusti ilmaan, niin on paremmin tilaa työskennellä.
Juuri noin sitä ennakkook katselin et kiinnilaitto on hankalaa. Vanhan vois irrottaa tulpan lailla katkasemalla piuhan juuresta. Suunnittelin sellasta et sopivan hylsyn sahais poikki ja jatkais sitä sopivalla putkella pidemmäksi ns. Pitkä tulppa-avain. Sitten siihen joko halkio johtoa varten tai reikä varren yläosaan josta mahtuu pujottamaan johdon liittimineen läpi. Reikä vaihtoehto olis vahvempi vääntämiseen tohon hahlo vaihtoehtoon verrattuna.
Tosin jos onnistuis perus taivutetulla lenkki/lenkki avaimella ni ei tarttis rakentaa mitään.
Vois ollakkin helpompi ja ihan toimiva vaan vääntää lenkkiavaimen taitoskohta vähän korkeammalle jotta ylettyy paremmin...
- "lambdatyökalu"
- itse asentaja
Kiitos linkistä, ei tullut mieleen ees ettii, mut löyty motonetistä http://www.motonet.fi/fi/tuote/804032/Lambdahylsy-22mm-38-kara 7,90€ eli ei kannata rupee ite vääntää. Loistavaa!
- AVELLAKIN
Mitähän anturit maksoivat , itsellä edessä ?
- itse asentaja
Kyselin tojolta kun oon kuullu et kannattaa orkkis ostaa. Niin 150 € luokkaa oli siellä. En siis oo vieläkään saanu aikaseks vaihtaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522